پرش به محتوا

بحث کاربر:Papiroosnevis: تفاوت میان نسخه‌ها

محتوای صفحه در زبان‌های دیگر پشتیبانی نمی‌شود
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
آخرین نظر: ۳ سال پیش توسط Papiroosnevis در مبحث شما ملزم به عذرخواهی هستید
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
مهرنگار (بحث | مشارکت‌ها)
←‏توجه: بخش جدید
خط ۲۰۹: خط ۲۰۹:


تا زمانی که در صحبت‌هایتان به دیگر کاربران توهین کنید، پاسخی نمی‌شنوید. بدون توهین حرف‌تان را بزنید. البته سه روز دیگر. [[کاربر:مهرنگار|مهرنگار]] ([[بحث کاربر:مهرنگار|بحث]]) ‏۱۲ ژوئیهٔ ۲۰۲۰، ساعت ۰۴:۵۱ (UTC)
تا زمانی که در صحبت‌هایتان به دیگر کاربران توهین کنید، پاسخی نمی‌شنوید. بدون توهین حرف‌تان را بزنید. البته سه روز دیگر. [[کاربر:مهرنگار|مهرنگار]] ([[بحث کاربر:مهرنگار|بحث]]) ‏۱۲ ژوئیهٔ ۲۰۲۰، ساعت ۰۴:۵۱ (UTC)

== شما ملزم به عذرخواهی هستید ==

:{{پینگ|Huji}}
دوست گرامی، با درود

شما به لحاظ اخلاقی و به لحاظ اخلاق کاری، ملزم به عذرخواهی از من هستید. آنچه موضوع اختلاف من و کاربر Modern Sciences بوده، واگردانی دو بخش از مقالۀ [[امیر مبارزالدین محمد]] با عنوان گشودن آذربایجان...و بازگشت به اصفهان... و اصرار ایشان به کپی نقطه به نقطه بودن این دو بخش از دایره المعارف بزرگ اسلامی بوده که به رغم درخواست مکرر من مبنی بر ذکر دلیل، تنها هر بار ادعای خود را شدیدتر مطرح کرد اما دلیلیش را نیاورد. من بخشی از دایره المعارف بزرگ اسلامی و افزودۀ خودم را به ویکی پدیا برای کاربرد مذکور و برای شما فرستادم. شما ضمن پاک کردن این دو بخش مقایسه ای که دیگران نبینندشان، مرا مکرراً به نقض حق تکثیر متهم کردید و حتی جای نقض حق تکثیر را هم با دقت تعیین کردید: جایی در بخش گشودن یزد در مقالۀ امیر مبارزالدین. درحالی که این بخش نه به من ربط دارد و نه به موضوع مناقشه و مطابق اعلام قبلی من و اعلام بعدی شما، افزودۀ کاربری دیگر در هشت سال پیش بوده اما ذیل این اعلام، از من به سبب این اتهام و تهمت نسنجیده، عذرخواهی نکردید و بعد هم دو بخش افزودۀ من یعنی گشودن آذربایجان و بازگشت به اصفهان را در مقاله ابقا کردید و این مستوجب عذرخواهی دوم شماست تا کارنامۀ شما از این قضاوت نسنجیدۀ اشتباه که موجب ماجرای بعدی شد، پاک شود.
دیگر اینکه خطاب شدن کاربر مهدی موسوی را به «حضرت آقا» را از سوی من تخلف ذکر کردید، درحالی که من در حال دفاع از خودم در موضوعی بودم که به اقرار بعدی شما اصلاً ربطی به من ندارد ولی به سببش با حملۀ جمعی شما و مهدی موسوی-که در ادامه به او نیز خواهیم پرداخت- مواجه شده بودم و به هیچ روی هم حاضر نبودید اندکی به تناقض سخنان خودتان توجه کنید که دارید محتوای بخش گشودن یزد را که متعلق به کسی دیگر است، مستند حمله به من قرار می دهید و مدام هم ادعا را شدیدتر می کنید و به نقض گستردۀ حق تکثیر رساندخ اید و لابد می خواهید کسی باشد که به سبب تخلف کسی دیگر در بلخ، در بغداد مورد هجمه قرار بگیرد و آرام هم باشد.، اما در برابر من که در دفاع از خودم، مهدی موسوی را حضرت آقا خطاب کردم، خودتان مرا بسیار عصبی خواندید. این مطابق وپ:حمله و نزاکت، بی ادبی و حملۀ شخصی است و بابت این نیز ملزم به عذخواهی هستید. آیا مناسب است که در ادامۀ این روند، شما را کور (که نمی توانید فرق بین گشودن یزد و گشودن آذربایجان را ببینید) و مهدی موسوی را بی شعور (به عنوان مصداق صادق کتاب خاویر کرمنت) خطاب کنم؟ اگر سخنان شما مصداق حمله نیست، این هم نیست، و بلکه در ادامه مشخص می شود که دربارۀ مهدی موسوی، صادق است.
مهدی موسوی، سابقۀ رفتارهای مزاحمت آمیز و جنجال آفرین دربارۀ کاربران دیگر نیز داشته و با خود من هم سوابق این رفتارها را داشته است. عامل تبدیل شدن ماجرای مقالۀ امیر مبارزالدین به جنجال در حالی که اصلاً ربطی به من نداشته، طراحی حساب شدۀ وی است. وارد مناقشۀ من و Modern Sciences شد و برایش توضیح دادم و در صفحۀ بحثش نیز دو بخش از دایره المعارف اسلامی و گشودن آذربایجان را گذاشتم و مطلع بود که این دو بخش ربطی به هم ندارند و اگر نقض تکثیری رخ داده، در جای دیگر است و به من ربط ندارد، اما به طور دایم در صفحۀ من، شما، Modern Sciences و در صفحۀ بحث [[امیر مبارزالدین]] در حال پیام گذاری و تحریک و جار زدن اتهام واهی نقض گستردۀ حق تکثیر از سوی من بود که این خودش نقض ممنوعیت جار زنی است. درحالی که دو بخش مورد ادعا و البته کاملاً مستقل از هم را برایش فرستادم و نیز تذکر دادم که بخشهای مرا در این مقاله، واگردانی نکند چون نقض حق تکثیر در این دو بخش رخ نداده و ضمن اینکه اطلاع دادم موضوع را به مدیران منعکس کرده ام و مداخله نکند تا موضوع حل شود، با رفتارهای مداخله گرانۀ تهاجمی و با همان پریدن از این صفحه به آن صفحه و تحریک، دو بار هم بخشهای من در مقاله را واگردانی کرد و هر بار هم تذکر دادم این کار را ادمه ندهد، اما ظاهراً حسابش درست بود، چون یک بار هم پیش از آن در بحث با Modern Sciences صفحه را واگردانی کرده بودم و فوراً در صفحۀ شما پیام گذاشت که
«@Huji: درود جناب حجت، با بررسی تاریخچهٔ مقاله کاربر محترم علاوه بر نقض حق تکثیر، سه برگردان را نیز نقض کرده‌اند و جنگ ویرایشی به راه انداخته‌اند. لطفاً بررسی بفرمایید. با احترام Mahdi Mousavi «بحث» ‏۱۱ ژوئیهٔ ۲۰۲۰، ساعت ۲۰:۲۲ (UTC)»
این پیام به روشنی نشان می دهد که مهدی موسوی، متکفل نقشه ای برای جنگ روانی علیه من و رساندن ماجرا به اینجاست که خود می خواهد و به طور حساب شده تعداد واگردانیها را بالا می برده و بعد خبرش را بلافاصله به شما رسانده درحالی که قطعاً خود شما هم می توانستید با توجه به مشغول بودن در مقالۀ مورد بحث، از این مسئله اطلاع حاصل کنید و نیاز به مزده رسانی وی نبوده، مگر اینکه کل این کارها، جزئی از نقشۀ جنجال آفرینی وی باشد. لذا قصد وی برای جنجال آفرینی، واضح است.همچنین بخش «با بررسی تاریخچهٔ مقاله کاربر محترم علاوه بر نقض حق تکثیر...»، از تهمت گذشته و صراحتاً دروغگویی است که مدام هم در صفحات مختلف از سوی مهدی موسوی، جار زده شد و نه من مطابق اعلام خودتان در آن مقاله ناقض حق تکثیر بودم و نه وی تاریخچۀ مقاله را خوانده، چون اگر می خواند، قطعاً به نتیجۀ شما می رسید. پس وی در حالی جار زدن دروغی مرکبب بود. لذا وی نیز لازم است در این جنجال آفرینی از من عذرخواهی کند که البته از وی چنین انتظاری ندارم و شما نیز لازم است دست کم اخطاری جدی به وی بدهید که این گونه جنجال آفرینی ها را تکرار نکند و کاربرانی را که صادقانه و با علاقه به تاریخ و و فرهنگ و دانش در حال وقت گذاشتن در دانشنامه هستند، با سرگرمیهایش به بازی نگیرد. [[کاربر:Papiroosnevis|Papiroosnevis]] ([[بحث کاربر:Papiroosnevis|بحث]]) ‏۱۵ ژوئیهٔ ۲۰۲۰، ساعت ۱۳:۲۵ (UTC)

نسخهٔ ‏۱۵ ژوئیهٔ ۲۰۲۰، ساعت ۱۳:۲۹

به ویکی‌پدیا خوش آمدید!

به ویکی‌پدیای فارسی خوش آمدید. ویرایش چند لحظه پیش شما، کاربران ویکی را خوش‌حال کرده‌است. چرا که اضافه شدن شما به جمع نویسندگان ویکی‌پدیا، به مفهوم پربارتر شدن این دانشنامه (دایرة‌المعارف) است. اگر این راهنما را دنبال کنید، می‌توانید در مدت چند دقیقه و طی سه درس (راهنمایی) اصلی به یک ویکی‌نویس موفق تبدیل شوید.

راهنمای اول
  • بدانید که اگر ویرایش‌های شما بازگردانی و یا نوشته‌های شما حذف شد، معمولاً دلیل موجهی دارند. می‌توانید دوستانه علت آن را از کاربران و ویرایشگران باتجربه‌تر جویا شوید. بیشتر کاربرانی که نام آنها و ویرایشاتشان را در صفحه تغییرات اخیر می‌بینید، از شما باتجربه‌ترند. سوالات و مطالبتان را با توجه به وپ:نزاکت مطرح کنید و پاسخ بگیرید. مدیران اینجا تقریبا همواره برخط‌اند.
راهنمای دوم
  • ویکی‌پدیا دانشنامه‌ای است که شما نیز می‌توانید به تکمیل آن کمک کنید. برای ویرایش مقالات، دکمهٔ «این صفحه را ویرایش کنید» بالای مقالات را فشار دهید و مطالب را ویرایش کنید. برای اطمینان از درستی ویرایش خود قبل از ثبت تغییرات، ابتدا از دکمهٔ «پیش‌نمایش» استفاده کرده و پس از بررسی مجدد، مطالب خود را توسط دکمهٔ «صفحه ذخیره شود» ثبت کنید. برای تمرین می‌توانید از صفحه تمرین استفاده کنید.
برای آشنایی با ساختار کلی و سبک نگارش مقالات، شیوه‌نامهٔ ویکی‌پدیا را بخوانید. مقالات برگزیده نمونه‌هایی از مقالات خوب هستند.
کاربران باتجربه‌تر مطالب شما را درصورت نیاز ویرایش کرده و نکات ضروری را برای پیشرفت شما در همین صفحه یا صفحه بحث مقاله‌ای که آنرا ویرایش کرده‌اید به شما خواهند آموخت.
راهنمای سوم
  • از منابع دیگر کپی نکنید. کپی خط به خط از سایت‌ها و کتاب‌ها به ویکی‌پدیا مشکل دارد. نتایج تحقیقات خودتان را هم نمی‌توانید به مقالات ویکی‌پدیا اضافه کنید. مطالب نوشته‌شده بایستی دارای منابع متعدد و قابل‌ اعتماد باشند. همچنین مطالب دارای منبع را حذف نکنید. کلمات بیگانه (حتی عربی و انگلیسی) کمتر در اینجا راه دارند. بنابراین سعی کنید خودتان را با فارسی‌نویسی وفق دهید.

اکنون شما یک کاربر ویکی‌پدیا هستید. خودآموز ویکی‌پدیا مطالب بسیار مفیدی برای کاربران جدید دارد. برای بدست آوردن اطلاعات مفصل در مورد ویکی‌پدیا و نحوهٔ مشارکت، ابتدا راهنماهای موجود را بخوانید و در صورتی که پاسخ مورد نظر خود را نیافتید، پرسش خود را در میز کمک مطرح کنید تا به آنها پاسخ داده شود. -- Phobia ☻☺ ‏۲۳ ژانویهٔ ۲۰۱۰، ساعت ۰۷:۰۰ (UTC)پاسخ



بهبود مقاله

ربات:سلام دوست عزیز مقالهٔ سلطان معتصم، سلطان شبلی که اخیراً ساخته‌اید بر پایه اصول ویرایشی ویکی‌پدیای فارسی نیست و دارای مشکلات زیر است.

لطفاً مشکلات ذکر شده را برطرف نمائید و همچنین حداقل‌های ترجمه و شیوه‌نامه ویرایش در ویکی‌پدیا را مطالعه نمائید. با تشکر نگهبان ویکی‌پدیا ‏۲۷ فوریهٔ ۲۰۱۸، ساعت ۱۵:۰۳ (UTC)پاسخ


بهبود مقاله

ربات:سلام دوست عزیز مقالهٔ جلال الدین مسعودشاه که اخیراً ساخته‌اید بر پایه اصول ویرایشی ویکی‌پدیای فارسی نیست و دارای مشکلات زیر است.

لطفاً مشکلات ذکر شده را برطرف نمائید و همچنین حداقل‌های ترجمه و شیوه‌نامه ویرایش در ویکی‌پدیا را مطالعه نمائید. با تشکر نگهبان ویکی‌پدیا ‏۷ مارس ۲۰۱۸، ساعت ۲۱:۵۶ (UTC)پاسخ

حذف زمان‌دار مقالهٔ سلطان غضنفر

برای مقالهٔ سلطان غضنفر پیشنهاد حذف زمان‌دار داده شده‌است. دلیل ارائه‌شده این است:

منابع کافی برای احراز سرشناسی ارائه نشده است

شما می‌توانید مانع حذف مقاله شوید. برای این کار باید مشکلات مقاله رفع گردد تا حداقل استانداردهای ویکی‌پدیا را رعایت کرده باشد؛ در صورت رفع مشکل، می‌توانید از هر یک از کاربران تأییدشدهٔ دیگر درخواست کنید تا برچسب را برای شما بردارند؛ در غیر این‌صورت، بعد از «۲۰ مارس ۲۰۱۸ مصادف با ۲۹ اسفند ۱۳۹۶» مقاله به وسیلهٔ یکی از مدیران بررسی و درمورد حذف یا عدم حذف آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

توجه:برچسب را خودتان برندارید و در نظر داشته باشید که در صورت برداشتن {{حذف زمان‌دار/پیغام}} از مقاله، همچنان سایر روش‌های حذف دیگری وجود دارد و ممکن است مقاله به روش حذف سریع یا نظرخواهی برای حذف، حذف شود. کوروش تهرانی (بحث) ‏۱۰ مارس ۲۰۱۸، ساعت ۱۴:۴۸ (UTC)پاسخ

ارجاع صحیح

آموزش افزودن پانویس

درود، خوشحالم که شما در ویکی‌پدیا ویرایش می‌کنید. لطفاً برای ارجاع دادن به منابع ویکی‌پدیا:شیوه ارجاع به منابع را مطالعه نمایید. هر گونه سوال و ابهامی داشتید در بحث من بنویسید. ارادتمند. کوروش تهرانی (بحث) ‏۱۱ مارس ۲۰۱۸، ساعت ۰۰:۳۳ (UTC)پاسخ

نقل قول

درود

تدبیر قتل شاهزادگان دلیر محترم کرد و به شهادت رسیدن شاه منصور و برخورد ستودنی شاه منصور با تیمور که حتی مورخان رسمی تیمور از قبیل شرف الدین علی یزدی، آن را ستوده اند، جزئی از مطلب منقول از منابعی است که ارجاعشان هم آمده و حاوی لحن ستایشگرانه همان دوره درباره آل مظفر است و این لحن، سمت مقابل هم دارد و در نقل قول از مورخان رسمی تیمور هم اصطلاحاتی مانند «فساد» برایشان به کار رفته. در واقع این، انعکاس علی السویه دو دیدگاه در همان دوره است نه دیدگاه ویراستار ویکی پدیا. میتوان هر دو را حفظ کرد یا هر دو را تغییر داد. Papiroosnevis (بحث) ‏۱۲ مارس ۲۰۱۸، ساعت ۰۳:۲۸ (UTC)پاسخ


حذف زمان‌دار مقالهٔ جلال الدین مسعودشاه

برای مقالهٔ جلال الدین مسعودشاه پیشنهاد حذف زمان‌دار داده شده‌است. دلیل ارائه‌شده این است:

فاقد معیار سرشناسی و فاقد منابع معتبر

شما می‌توانید مانع حذف مقاله شوید. برای این کار باید مشکلات مقاله رفع گردد تا حداقل استانداردهای ویکی‌پدیا را رعایت کرده باشد؛ در صورت رفع مشکل، می‌توانید از هر یک از کاربران تأییدشدهٔ دیگر درخواست کنید تا برچسب را برای شما بردارند؛ در غیر این‌صورت، بعد از «۲۲ مارس ۲۰۱۸ مصادف با ۲ فروردین ۱۳۹۷» مقاله به وسیلهٔ یکی از مدیران بررسی و درمورد حذف یا عدم حذف آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

توجه:برچسب را خودتان برندارید و در نظر داشته باشید که در صورت برداشتن {{حذف زمان‌دار/پیغام}} از مقاله، همچنان سایر روش‌های حذف دیگری وجود دارد و ممکن است مقاله به روش حذف سریع یا نظرخواهی برای حذف، حذف شود. کوروش تهرانی (بحث) ‏۱۲ مارس ۲۰۱۸، ساعت ۱۲:۳۳ (UTC)پاسخ

حذف زمان‌دار مقالهٔ امیر غیاث الدین کیخسرو

برای مقالهٔ امیر غیاث الدین کیخسرو پیشنهاد حذف زمان‌دار داده شده‌است. دلیل ارائه‌شده این است:

فاقد منابع معتبر برای سرشناسی

شما می‌توانید مانع حذف مقاله شوید. برای این کار باید مشکلات مقاله رفع گردد تا حداقل استانداردهای ویکی‌پدیا را رعایت کرده باشد؛ در صورت رفع مشکل، می‌توانید از هر یک از کاربران تأییدشدهٔ دیگر درخواست کنید تا برچسب را برای شما بردارند؛ در غیر این‌صورت، بعد از «۲۳ مارس ۲۰۱۸ مصادف با ۳ فروردین ۱۳۹۷» مقاله به وسیلهٔ یکی از مدیران بررسی و درمورد حذف یا عدم حذف آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

توجه:برچسب را خودتان برندارید و در نظر داشته باشید که در صورت برداشتن {{حذف زمان‌دار/پیغام}} از مقاله، همچنان سایر روش‌های حذف دیگری وجود دارد و ممکن است مقاله به روش حذف سریع یا نظرخواهی برای حذف، حذف شود. ArefKabi (بحث) ‏۱۳ مارس ۲۰۱۸، ساعت ۱۰:۴۱ (UTC)پاسخ

سپاس

درود و سپاس از توجهتان Papiroosnevis (بحث) ‏۱۳ مارس ۲۰۱۸، ساعت ۱۰:۵۶ (UTC)پاسخ

پیشنهاد حذف امیر غیاث الدین کیخسرو

بحثی دربارهٔ اینکه آیا مقالهٔ امیر غیاث الدین کیخسرو پیرو سیاست‌ها و رهنمودهای ویکی‌پدیا مناسب ماندن است یا باید حذف شود، هم اکنون در جریان است.

تا هنگامی که یک توافق عمومی بدست آید، همچنان بحث دربارهٔ این مقاله در ویکی‌پدیا:نظرخواهی برای حذف/امیر غیاث الدین کیخسرو ادامه خواهد داشت. هرکسی اجازهٔ شرکت در این گفتگو را دارد. با نامزدی این مقاله، سیاست‌ها و رهنمودهای مورد نظر نیز توضیح داده خواهد شد. بحث بر روی نشانه‌های خوب بودن کیفیت، و سیاست‌ها و رهنمودهای ما متمرکز خواهد بود.

هنگامی که بحث در جریان است کاربران می‌توانند مقاله را ویرایش کنند و حتی با توجه به مسائل مورد بحث آن را پیشرفت دهند. با این حال الگوی حذف را از بالای مقاله برندارید. SunfyreT ‏۲۵ مارس ۲۰۱۸، ساعت ۱۳:۰۷ (UTC)پاسخ

پیشنهاد حذف سلطان غضنفر

بحثی دربارهٔ اینکه آیا مقالهٔ سلطان غضنفر پیرو سیاست‌ها و رهنمودهای ویکی‌پدیا مناسب ماندن است یا باید حذف شود، هم اکنون در جریان است.

تا هنگامی که یک توافق عمومی بدست آید، همچنان بحث دربارهٔ این مقاله در ویکی‌پدیا:نظرخواهی برای حذف/سلطان غضنفر ادامه خواهد داشت. هرکسی اجازهٔ شرکت در این گفتگو را دارد. با نامزدی این مقاله، سیاست‌ها و رهنمودهای مورد نظر نیز توضیح داده خواهد شد. بحث بر روی نشانه‌های خوب بودن کیفیت، و سیاست‌ها و رهنمودهای ما متمرکز خواهد بود.

هنگامی که بحث در جریان است کاربران می‌توانند مقاله را ویرایش کنند و حتی با توجه به مسائل مورد بحث آن را پیشرفت دهند. با این حال الگوی حذف را از بالای مقاله برندارید. SunfyreT ‏۲۷ مارس ۲۰۱۸، ساعت ۰۶:۲۲ (UTC)پاسخ

پیشنهاد حذف جلال الدین مسعودشاه

بحثی دربارهٔ اینکه آیا مقالهٔ جلال الدین مسعودشاه پیرو سیاست‌ها و رهنمودهای ویکی‌پدیا مناسب ماندن است یا باید حذف شود، هم اکنون در جریان است.

تا هنگامی که یک توافق عمومی بدست آید، همچنان بحث دربارهٔ این مقاله در ویکی‌پدیا:نظرخواهی برای حذف/جلال الدین مسعودشاه ادامه خواهد داشت. هرکسی اجازهٔ شرکت در این گفتگو را دارد. با نامزدی این مقاله، سیاست‌ها و رهنمودهای مورد نظر نیز توضیح داده خواهد شد. بحث بر روی نشانه‌های خوب بودن کیفیت، و سیاست‌ها و رهنمودهای ما متمرکز خواهد بود.

هنگامی که بحث در جریان است کاربران می‌توانند مقاله را ویرایش کنند و حتی با توجه به مسائل مورد بحث آن را پیشرفت دهند. با این حال الگوی حذف را از بالای مقاله برندارید. SunfyreT ‏۲۸ مارس ۲۰۱۸، ساعت ۰۵:۵۰ (UTC)پاسخ

بهبود مقاله

ربات:سلام دوست عزیز مقالهٔ پهلوان علیشاه مزینانی، اختیارالدین حسن که اخیراً ساخته‌اید بر پایه اصول ویرایشی ویکی‌پدیای فارسی نیست و دارای مشکلات زیر است.

لطفاً مشکلات ذکر شده را برطرف نمائید و همچنین حداقل‌های ترجمه و شیوه‌نامه ویرایش در ویکی‌پدیا را مطالعه نمائید. با تشکر نگهبان ویکی‌پدیا ‏۹ ژوئیهٔ ۲۰۲۰، ساعت ۱۳:۱۸ (UTC)پاسخ

حذف زمان‌دار مقالهٔ اختیارالدین حسن

درود؛ برای مقالهٔ اختیارالدین حسن پیشنهاد حذف زمان‌دار داده شده‌است. دلیل ارائه‌شده این است:

بسیار کوتاه، بدون ویکی‌سازی و جعبه اطلاعات

شما می‌توانید مانع حذف مقاله شوید. برای این کار باید مشکلات مقاله رفع گردد تا حداقل استانداردهای ویکی‌پدیا را رعایت کرده باشد؛ در صورت رفع مشکل، می‌توانید از هر یک از کاربران تأییدشدهٔ دیگر درخواست کنید تا برچسب را برای شما بردارند؛ در غیر این‌صورت، بعد از «۲۰ ژوئیه ۲۰۲۰ مصادف با ۳۰ تیر ۱۳۹۹» مقاله به وسیلهٔ یکی از مدیران بررسی و درمورد حذف یا عدم حذف آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

توجه:برچسب را خودتان برندارید و در نظر داشته باشید که در صورت برداشتن {{حذف زمان‌دار/پیغام}} از مقاله، روش‌های حذف دیگری نیز وجود دارند و ممکن است مقاله به روش حذف سریع یا نظرخواهی برای حذف، حذف شود. WASPبحث۲۰ تیر ۱۳۹۹، ساعت ۱۳:۲۴ ‏۱۰ ژوئیهٔ ۲۰۲۰، ساعت ۰۸:۵۴ (UTC)پاسخ


ممنوعیت کپی‌کاری

کاربر گرامی!

از اینکه زمان خود را صرف گسترش مقالات می‌کنید متشکریم. لطفاً توجه کنید که در بیشتر موارد، کپی خط‌به‌خط از وبگاه‌ها، خبرگزاری‌ها یا کتاب‌ها خلاف سیاست حق تکثیر ویکی‌پدیاست. به جای کُپی–پیست کردن مطالب، می‌توانید آن را با انشای خودتان به‌طور کامل بازنویسی کنید بدون آنکه اصل موضوع تغییر کند، یا آن را خلاصه‌نویسی کنید و به منبع اصلی ارجاع دهید. آوردن مطلب با تغییر بسیار اندک، به طوری که نوشتهٔ جدید اثری منتج تلقی شود نیز هنوز در تضاد با قانون حق تکثیر است.

کپی از مطالب تحت مالکیت عمومی (همچون ۵ جلد نخست از فرهنگ فارسی معین) و استفاده از آنها به عنوان پایه در مقالات ویکی‌پدیا، کاملاً بی‌اشکال است.

مقاله‌ها و مطالب ناقض حق تکثیر به دست مدیران حذف خواهند شد. به نظر می‌آید که برخی از ویرایش‌های اخیرتان با این قانون ناسازگارند. لطفاً «ویکی‌پدیا:کپی‌کاری»، «ویکی‌پدیا:کپی مکنید» و «ویکی‌پدیا:راهنمای حق تکثیر» را مرور کنید. اگر پس از خواندن راهنمای حق تکثیر به نظرتان رسید که هیچ تعارضی با قوانین و سیاست‌ها بوجود نیامده‌است، لطفاً در صفحهٔ بحث من یک پیام بگذارید و دلایلتان را ذکر کنید. با سپاس. MSes T / C ‏۱۰ ژوئیهٔ ۲۰۲۰، ساعت ۲۲:۴۲ (UTC)پاسخ

هشدار خرابکاری

با درود! تغییراتی که در صفحه‌ها می‌دهید خرابکاری محسوب می‌شود. خواهشمندیم دست نگه دارید. برای تمرین به صفحهٔ تمرین بروید. برای کسب اطلاعات بیش‌تر به صفحهٔ راهنما رجوع کنید.

MSes T / C ‏۱۱ ژوئیهٔ ۲۰۲۰، ساعت ۱۵:۱۰ (UTC)پاسخ

نقض حق تکثیر

به زودی وضعیت ویرایشی شما از سوی یکی از مدیران بررسی خواهد شما باید پاسخگویی نقض پی در پی حق تکثیر در مقالات مختلفی که در آن مطالب افزوده باشید شما آشکارا در مقالات مختلف این وضعیت را نقض نموده اید و مطالب دیگران را به مقالات افزوده ایدMSes T / C ‏۱۱ ژوئیهٔ ۲۰۲۰، ساعت ۱۵:۳۶ (UTC)پاسخ

خرابکاریهایتان را گزارش کردم

خرابکاریهایتان را در مقالۀ امیر مبارزالدین محمد گزارش کردم و درخواست دادم که از این مقاله در برابر شما محافظت کنند. شما هنوز هم ادعایتان را تکرار میکنید و به درخواست سادۀ من پاسخ نداده اید. نشان دهید کجای مقالۀ مورد بحث، کپی است آن هم نقطه به نقطه.

خوب است من هم در مقاله های جناب عالی بیفتم و مدام تکرار کنم کپی پیست است بدون دلیل

Papiroosnevis (بحث) ‏۱۱ ژوئیهٔ ۲۰۲۰، ساعت ۱۵:۴۳ (UTC)پاسخ


این یک بخش از مقالۀ امیر مبارزالدین در ویکی پدیا: پس از گشودن عراق عجم، امیر مبارزالدین محمد در سال 758 هجری قمری با سپاهی بزرگ وارد اصفهان شد و در دارالسلطنۀ آن شهر اقامت گرفت. در آن هنگام جانی بیک، خان قبچاق که برای گرفتن ملک اشرف چوپانی به آذربایجان سپاه کشیده بود، پیکی با سیصد سوار به اصفهان فرستاد و اعلام داشت که ما در تبریز بر تخت ایلخانی نشسته ایم و امیر محمد را صلاح آن است که به خدمت آید تا او را به شغل اجدادی اش در میبد بازگردانیم وگرنه ما به اصفهان آییم. حضرت مبارزی، هیأت سفارت را به گرمی پذیرفت، اما پاسخ پیغام جانی بیک را چنان که از روحیۀ جلادت و رشادت و خوی تند زودخشمش انتظار می رفت، به تندی تمام داد و هیأت سفارت را به آذربایجان بازگرداند. پس از آن همت به نبرد با مغولان نهاد و از سپاه عظیمی که بدین منظور در اصفهان متمرکز کرده بود، دوازده هزار سوار جریده را گزیده کرد و با شتابی شگرف که موجب غافلگیری سپاه مغول شود و سرعت عمل ذاتی مغولان را خنثی کند، به سوی آذربایجان تاخت. در میان راه اصفهان تا تبریز، مردمان و اکابر شهرها به استقبال امیر مبارزالدین می آمدند و بر عبور سپاهی ایرانی، شادمانی می کردند. سپاه امیر مبارزالدین چون به میانه رسید، با سی هزار سپاهی مغول به فرماندهی اخی جوق، نایب جانی بیک در تبریز مواجه شد. پیروزی در این نبرد، بسیار حساس بود، چون موجب بازگشت اعتماد به نفس ایرانیان پس از شکستهای بسیار از مغولان می شد. امیر مبارازالدین، میمنه را به شاه شجاع و میسره را به دیگر پسرش شاه محمود سپرد و خود در قلب ایستاد و نوۀ خردسالش شاه یحیی را در کنار خود داشت. سپس شمشیری را که باور بر آن بود که متعلق به خالد بن ولید، سردار فاتح صدر اسلام است، به دست گرفت، آیات فتح و نصر را از قرآن برخواند و دستور داد که سپاهیانش سه چوبه تیر بزنند و سپس حمله کنند. در مصاف نخست، میسرۀ سپاه مظفری که در اختیار شاه محمود بود، زیر فشار سنگین میمنۀ سواره نظام مغولان در هم شکست و مغولان به پس سپاه ایرانیان رسیدند و با مانور دایره ای، قلب را نیز در برگرفتند و اگر این مانور ادامه می یافت، به میمنه می رسیدند و ایرانیان به دام می افتادند. امیر مبارزالدین برای خنثی کردن مانور مغولان و بیرون شدن از خطر محاصره، قلب سپاه را به حرکت در آورد و با شاه یحیی که هنوز خردسال بود، به قلب و میسرۀ مغولان هجوم آورد و موجب شد که میمنۀ مغولان از بقیۀ سپاه آنان جدا بیفتد. پس سپاه دو نیم شدۀ مغولان زیر فشار حملات بقایای سپاه مظفری متلاشی شد. شاه محمود که جناح خود را بازیافته بود، همراه با شاه شجاع، سپاه مغول را تعاقب کرند و با گذر از رود ارس صفحات نخجوان و ماورای ارس را از حضور مغولان پاک ساختند. امیر مبارزالدین سپس به تبریز وارد شد و در آن شهر متمکن گشت و در تعقیب بقایای مغولان، سپاه به اطراف فرستاد[۳]. نبرد میانه پیروزی نمایان ایرانیان بر مغولان و نقطۀ قطعی اخراج مغولان از ایران تا هجوم دوبارۀ آن قوم به رهبری امیر تیمور گورکان بود.


این هم معادل همان بخش در دایره المعارف بزرگ اسلامی که شما مدعی هستید نوشتۀ من کپی نقطه به نقطۀ آن است: مبارزالدین در 758ق/1357م به اصفهان آمد. شاه سلطان و بزرگان اصفهان در بیرون شهر از او پیشواز کردند، لیکن مبارزالدین به ایشان روی خوش نشان نداد. این کار مایۀ پدید امدن رنجش در میان شد. در همین زمان خبر آمد که در آذربایجان و به‌ویژه شهر تبریز شورشهایی رخ داده و ملک اشرف چوپانی کشته شده است. مبارزالدین بی‌درنگ به اذربایجان شتافت و در نبردی که در شهر میانه با «امیر اخی جوق» از امیران مغولی کرد، او را شکست داد و از آنجا به تبریز رفت. اقامت او در تبریز چندان به درازا نکشید.

شما نه تنها خرابکارید، بسیار هم بی ادبید و در این کار، سابقه هم دارید. من از شما به مدیران ویکی پدیا شکایت کرده ام و شکایتم را با جدیت پیگیر خواهم شد.Papiroosnevis (بحث) ‏۱۱ ژوئیهٔ ۲۰۲۰، ساعت ۱۷:۱۹ (UTC)پاسخ

جارزنی ممنوع

درود. کاربر گرامی به نظر می‌رسد شما در حال آگاه‌سازی کاربران در جهت همسویی و تقویت نظر خودتان هستید. چنین رویه‌ای مغایر با سیاست‌های دانشنامهٔ ویکی‌پدیا است. لطفاً ویکی‌پدیا:جارزنی را مطالعه کنید و اگر پرسشی داشتید در صفحه بحث من بپرسید. با احترام. Mahdi Mousavi «بحث» ‏۱۱ ژوئیهٔ ۲۰۲۰، ساعت ۱۸:۲۱ (UTC)پاسخ

نیاز به جار زدن نیست

درود بر شما نیاز به جار زدن نیست. من متن مورد مناقشه را در ویکی پدیا و دایره المعارف بزرگ اسلامی، برای مقایسه گذاشتم، درحالی که کاربر مدعی باید این کار را می کرد و چنیدن بار هم از او در این باره تقاضا کردم که کپی پیست بودن متن مورد ادعا را نشان دهد و در پاسخ، تنها ادعایش را و هر بار با شدت بیشتر مطرح کرد. این مطلب در صفحۀ بحث خود ایشان و در بحث خودم گذاشته شده و برای مدیران نیز ارسال شده است. این جار زدن نیست. لطفا دو متن مورد مناقشه را از ویکی پدیا و دایره المعارف بزرگ اسلامی مطالعه کنید و پس از مقایسه، راهنمایی فرمایید علت تکرار ادعای ایشان آن هم هر بار شدیدتر چیست؟ با سپاسPapiroosnevis (بحث) ‏۱۱ ژوئیهٔ ۲۰۲۰، ساعت ۱۸:۲۸ (UTC)پاسخ

هشدار نقض ۳ برگردان

به نظر می‌آید شما اخیراً در یک جنگ ویرایشی درگیر بوده‌اید و مقررات را در «امیر مبارزالدین محمد» زیر پا گذاشته‌اید. به یاد داشته باشید قاعدهٔ سه برگردان ویرایشگران را از انجام بیش از ۳ برگردان در یک بازهٔ زمانی ۲۴ ساعته منع می‌کند. در ضمن آگاه باشید کاربرانی که در مقالات فراوانی با کاربران دیگر دچار درگیری می‌شوند، ممکن است به خاطر جنگ ویرایشی از مشارکت منع بشوند، گرچه از لحاظ فنی قاعدهٔ سه برگردان را نقض نکرده باشند. در صورت ادامه دادن این روند، ممکن است به طور کامل از ویرایش در ویکی‌پدیا محروم شوید. لطفاً سعی کنید ویرایش‌ها را پشت سر هم برگردان نکنید و به جای آن بحث را به صفحهٔ بحث و مباحثهٔ کلامی در جهت کسب اجماع میان ویرایشگران سوق دهید. در صورت لزوم هم می‌توانید حل اختلاف را پیگیری کنید. Mahdi Mousavi «بحث» ‏۱۱ ژوئیهٔ ۲۰۲۰، ساعت ۱۹:۱۷ (UTC)پاسخ

مداخلۀ بی دلیل، بی نزاکتی است

موضوع بحث، واگردانی دو بخش فتح آذربایجان و فروگرفتن امیر مبارزالدین است و در صفحۀ حل اختلاف، درباره اش مطلب گذاشته ام. تا مشخص شدن ادعای کاربرد مورد بحث از واگردانی مقاله خودداری فرمایید با سپاسPapiroosnevis (بحث) ‏۱۱ ژوئیهٔ ۲۰۲۰، ساعت ۱۹:۱۹ (UTC)پاسخ

آگاه‌سازی

درود. این پیام برای آگاه‌سازی شما نسبت به گفتگویی که هم‌اکنون در ویکی‌پدیا:تابلوی اعلانات مدیران دربارهٔ مشکلی که شما در آن درگیر بوده‌اید در جریان است فرستاده می‌شود. با احترام--Mahdi Mousavi «بحث» ‏۱۱ ژوئیهٔ ۲۰۲۰، ساعت ۲۰:۳۷ (UTC)پاسخ

احترامت را بسیار دیده ام سرگرم خنثی کردن همۀ ویرایشهایم هستم. مراحم نشوید به کارم برسم. شما بمانید و تفریحاتتان Papiroosnevis (بحث) ‏۱۱ ژوئیهٔ ۲۰۲۰، ساعت ۲۰:۳۸ (UTC)پاسخ

قطع دسترسی

درود. حساب‌تان به دلیل حمله شخصی مسدود شد. ضمنا شما مالک ویرایش‌هایتان نیستید و مادامی که دکمه ذخیره شود را بفشارید، ویرایش‌ نوشته شده توسط شما در مالکیت عمومی قرار می‌گیرد. مهرنگار (بحث) ‏۱۱ ژوئیهٔ ۲۰۲۰، ساعت ۲۰:۴۱ (UTC) من مالک آنچه می نویسم هستم. اینجا برای خوانندگان به اشتراک گذاشتم. چند نفر مخل هتاک هستند که نمی خواهند این کار تداوم یابد. ایرادی ندارد. همۀ مطالبم را جمع آوری میکنم. اینجا بحث دوستانه و حتی کمک خواستن از مدیران هم بی فایده است. مطلبی که مورد مناقشه بود را برای مدیر فرستادم، مطلب واضح را پاک کرده و مطالبی که اصلا به موضوع ربط ندارد و نوشته ی من هم نیست، به عنوان نقض حقوق مالکیت، ذکر می کند. یک نفر هم هست به نام مهدی موسوی. کیفش در این گونه مناقشات است. فوراً پریده با کیف و شادی تمام می نویسد به زودی به تخلفهای ویرایشیت رسیدگی می شود، توبه کن!!!. آیا تخلف ویرایشی من اثبات شده؟ آقای موسوی نشانش دهد. شما چرا این آقا را مسدود نمی کنید؟ پاسخ بدهید منتظرمپاسخ

Papiroosnevis (بحث) ‏۱۱ ژوئیهٔ ۲۰۲۰، ساعت ۲۰:۴۴ (UTC)پاسخ
وپ:مالکیت را بخوانید. مهرنگار (بحث) ‏۱۱ ژوئیهٔ ۲۰۲۰، ساعت ۲۰:۴۴ (UTC)پاسخ

توجه

تا زمانی که در صحبت‌هایتان به دیگر کاربران توهین کنید، پاسخی نمی‌شنوید. بدون توهین حرف‌تان را بزنید. البته سه روز دیگر. مهرنگار (بحث) ‏۱۲ ژوئیهٔ ۲۰۲۰، ساعت ۰۴:۵۱ (UTC)پاسخ

شما ملزم به عذرخواهی هستید

@Huji:

دوست گرامی، با درود

شما به لحاظ اخلاقی و به لحاظ اخلاق کاری، ملزم به عذرخواهی از من هستید. آنچه موضوع اختلاف من و کاربر Modern Sciences بوده، واگردانی دو بخش از مقالۀ امیر مبارزالدین محمد با عنوان گشودن آذربایجان...و بازگشت به اصفهان... و اصرار ایشان به کپی نقطه به نقطه بودن این دو بخش از دایره المعارف بزرگ اسلامی بوده که به رغم درخواست مکرر من مبنی بر ذکر دلیل، تنها هر بار ادعای خود را شدیدتر مطرح کرد اما دلیلیش را نیاورد. من بخشی از دایره المعارف بزرگ اسلامی و افزودۀ خودم را به ویکی پدیا برای کاربرد مذکور و برای شما فرستادم. شما ضمن پاک کردن این دو بخش مقایسه ای که دیگران نبینندشان، مرا مکرراً به نقض حق تکثیر متهم کردید و حتی جای نقض حق تکثیر را هم با دقت تعیین کردید: جایی در بخش گشودن یزد در مقالۀ امیر مبارزالدین. درحالی که این بخش نه به من ربط دارد و نه به موضوع مناقشه و مطابق اعلام قبلی من و اعلام بعدی شما، افزودۀ کاربری دیگر در هشت سال پیش بوده اما ذیل این اعلام، از من به سبب این اتهام و تهمت نسنجیده، عذرخواهی نکردید و بعد هم دو بخش افزودۀ من یعنی گشودن آذربایجان و بازگشت به اصفهان را در مقاله ابقا کردید و این مستوجب عذرخواهی دوم شماست تا کارنامۀ شما از این قضاوت نسنجیدۀ اشتباه که موجب ماجرای بعدی شد، پاک شود. دیگر اینکه خطاب شدن کاربر مهدی موسوی را به «حضرت آقا» را از سوی من تخلف ذکر کردید، درحالی که من در حال دفاع از خودم در موضوعی بودم که به اقرار بعدی شما اصلاً ربطی به من ندارد ولی به سببش با حملۀ جمعی شما و مهدی موسوی-که در ادامه به او نیز خواهیم پرداخت- مواجه شده بودم و به هیچ روی هم حاضر نبودید اندکی به تناقض سخنان خودتان توجه کنید که دارید محتوای بخش گشودن یزد را که متعلق به کسی دیگر است، مستند حمله به من قرار می دهید و مدام هم ادعا را شدیدتر می کنید و به نقض گستردۀ حق تکثیر رساندخ اید و لابد می خواهید کسی باشد که به سبب تخلف کسی دیگر در بلخ، در بغداد مورد هجمه قرار بگیرد و آرام هم باشد.، اما در برابر من که در دفاع از خودم، مهدی موسوی را حضرت آقا خطاب کردم، خودتان مرا بسیار عصبی خواندید. این مطابق وپ:حمله و نزاکت، بی ادبی و حملۀ شخصی است و بابت این نیز ملزم به عذخواهی هستید. آیا مناسب است که در ادامۀ این روند، شما را کور (که نمی توانید فرق بین گشودن یزد و گشودن آذربایجان را ببینید) و مهدی موسوی را بی شعور (به عنوان مصداق صادق کتاب خاویر کرمنت) خطاب کنم؟ اگر سخنان شما مصداق حمله نیست، این هم نیست، و بلکه در ادامه مشخص می شود که دربارۀ مهدی موسوی، صادق است. مهدی موسوی، سابقۀ رفتارهای مزاحمت آمیز و جنجال آفرین دربارۀ کاربران دیگر نیز داشته و با خود من هم سوابق این رفتارها را داشته است. عامل تبدیل شدن ماجرای مقالۀ امیر مبارزالدین به جنجال در حالی که اصلاً ربطی به من نداشته، طراحی حساب شدۀ وی است. وارد مناقشۀ من و Modern Sciences شد و برایش توضیح دادم و در صفحۀ بحثش نیز دو بخش از دایره المعارف اسلامی و گشودن آذربایجان را گذاشتم و مطلع بود که این دو بخش ربطی به هم ندارند و اگر نقض تکثیری رخ داده، در جای دیگر است و به من ربط ندارد، اما به طور دایم در صفحۀ من، شما، Modern Sciences و در صفحۀ بحث امیر مبارزالدین در حال پیام گذاری و تحریک و جار زدن اتهام واهی نقض گستردۀ حق تکثیر از سوی من بود که این خودش نقض ممنوعیت جار زنی است. درحالی که دو بخش مورد ادعا و البته کاملاً مستقل از هم را برایش فرستادم و نیز تذکر دادم که بخشهای مرا در این مقاله، واگردانی نکند چون نقض حق تکثیر در این دو بخش رخ نداده و ضمن اینکه اطلاع دادم موضوع را به مدیران منعکس کرده ام و مداخله نکند تا موضوع حل شود، با رفتارهای مداخله گرانۀ تهاجمی و با همان پریدن از این صفحه به آن صفحه و تحریک، دو بار هم بخشهای من در مقاله را واگردانی کرد و هر بار هم تذکر دادم این کار را ادمه ندهد، اما ظاهراً حسابش درست بود، چون یک بار هم پیش از آن در بحث با Modern Sciences صفحه را واگردانی کرده بودم و فوراً در صفحۀ شما پیام گذاشت که «@Huji: درود جناب حجت، با بررسی تاریخچهٔ مقاله کاربر محترم علاوه بر نقض حق تکثیر، سه برگردان را نیز نقض کرده‌اند و جنگ ویرایشی به راه انداخته‌اند. لطفاً بررسی بفرمایید. با احترام Mahdi Mousavi «بحث» ‏۱۱ ژوئیهٔ ۲۰۲۰، ساعت ۲۰:۲۲ (UTC)» این پیام به روشنی نشان می دهد که مهدی موسوی، متکفل نقشه ای برای جنگ روانی علیه من و رساندن ماجرا به اینجاست که خود می خواهد و به طور حساب شده تعداد واگردانیها را بالا می برده و بعد خبرش را بلافاصله به شما رسانده درحالی که قطعاً خود شما هم می توانستید با توجه به مشغول بودن در مقالۀ مورد بحث، از این مسئله اطلاع حاصل کنید و نیاز به مزده رسانی وی نبوده، مگر اینکه کل این کارها، جزئی از نقشۀ جنجال آفرینی وی باشد. لذا قصد وی برای جنجال آفرینی، واضح است.همچنین بخش «با بررسی تاریخچهٔ مقاله کاربر محترم علاوه بر نقض حق تکثیر...»، از تهمت گذشته و صراحتاً دروغگویی است که مدام هم در صفحات مختلف از سوی مهدی موسوی، جار زده شد و نه من مطابق اعلام خودتان در آن مقاله ناقض حق تکثیر بودم و نه وی تاریخچۀ مقاله را خوانده، چون اگر می خواند، قطعاً به نتیجۀ شما می رسید. پس وی در حالی جار زدن دروغی مرکبب بود. لذا وی نیز لازم است در این جنجال آفرینی از من عذرخواهی کند که البته از وی چنین انتظاری ندارم و شما نیز لازم است دست کم اخطاری جدی به وی بدهید که این گونه جنجال آفرینی ها را تکرار نکند و کاربرانی را که صادقانه و با علاقه به تاریخ و و فرهنگ و دانش در حال وقت گذاشتن در دانشنامه هستند، با سرگرمیهایش به بازی نگیرد. Papiroosnevis (بحث) ‏۱۵ ژوئیهٔ ۲۰۲۰، ساعت ۱۳:۲۵ (UTC)پاسخ