بحث کاربر:Rtirenji: تفاوت میان نسخه‌ها

Page contents not supported in other languages.
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
آخرین نظر: ۵ سال پیش توسط Modern Sciences در مبحث تذکر
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
خط ۱۴۳: خط ۱۴۳:


کاربران بسیاری پیش از شما در دانشنامه حضور داشتند که در نظر داشتنه اند در مقالات اینچنی دستکاری نماید اما حضورشان کوتاه مدت بوده است همیشه گشت زنان حاضر و هوشیار هستند و جلوی هرگونه دستکاری را می گیرد بدون حاشیه سازی به ویرایش در دانشنامه ادامه دهید مرد تنها با ارفاق حساب تان را گشوده اند از این فرصت درست استفاده کنید اگر برای کاری دیگر در دانشنامه آمده اید آدرس اشتباه است [[کاربر:Modern Sciences|<font color="red">'''MSes'''</font>]] [[بحث_کاربر:Modern Sciences|<font color="blue"><sup>T</sup></font>]][[ویژه:Contributions/Modern Sciences|<font color="orange"> / <sup>C</sup></font>]] ‏۱۶ فوریهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۰۹:۴۴ (UTC)
کاربران بسیاری پیش از شما در دانشنامه حضور داشتند که در نظر داشتنه اند در مقالات اینچنی دستکاری نماید اما حضورشان کوتاه مدت بوده است همیشه گشت زنان حاضر و هوشیار هستند و جلوی هرگونه دستکاری را می گیرد بدون حاشیه سازی به ویرایش در دانشنامه ادامه دهید مرد تنها با ارفاق حساب تان را گشوده اند از این فرصت درست استفاده کنید اگر برای کاری دیگر در دانشنامه آمده اید آدرس اشتباه است [[کاربر:Modern Sciences|<font color="red">'''MSes'''</font>]] [[بحث_کاربر:Modern Sciences|<font color="blue"><sup>T</sup></font>]][[ویژه:Contributions/Modern Sciences|<font color="orange"> / <sup>C</sup></font>]] ‏۱۶ فوریهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۰۹:۴۴ (UTC)


::کاربر عزیز {{پب|Modern_Sciences}} ابتدا توجه شما را به این سیاست از ویکی جلب میکنم که [http://%D9%88%DB%8C%DA%A9%DB%8C%E2%80%8C%D9%BE%D8%AF%DB%8C%D8%A7:%D8%AA%D8%A3%DB%8C%DB%8C%D8%AF%D9%BE%D8%B0%DB%8C%D8%B1%DB%8C#%D8%A7%D8%AF%D8%B9%D8%A7%D9%87%D8%A7%DB%8C_%D8%A8%D8%B2%D8%B1%DA%AF_%D9%85%D9%86%D8%A7%D8%A8%D8%B9_%D9%82%D9%88%DB%8C_%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%D8%B7%D9%84%D8%A8%D9%86%D8%AF ادعاهای بزرگ منابع قوی می‌طلبند]
همچنین شما تلاش دارید تا نقل قولی از فردی در مقاله نامرتبط منبع فرض شود در صورتی که با دقت در گرامر جمله متوجه خواهیم شد که این نقل قول فاقد پیشتوانه است.
جهت تکمیل ضعف استدلال جنابعالی اضافه میکنم که در مقاله انگلیسی به صراحت قید شده است که
The consensus about its country of origin is contested.
منتظر پاسختان هستم -- ًReza Irenji ‏۱۶ فوریهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۰:۱۸ (UTC)

نسخهٔ ‏۱۶ فوریهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۰:۱۸

خوش‌آمدید

Can't read Persian? Read this message in English or French

سلام «Rtirenji»، به ویکی‌پدیا خوش‌آمدید! از مشارکت شما سپاسگزارم. امیدوارم که از اینجا خوشتان بیاید و تصمیم به ماندن بگیرید. پیوندهای زیر صفحه‌های مفیدی هستند که خواندن آن‌ها به کاربران جدید توصیه می‌شود:

پنج اصل بنیادی ویکی‌پدیا
آموزش سریع و خودآموز ویرایش در ویکی‌پدیا (کتاب قابل دانلود)
راهنمای ویکی‌پدیا
شیوه‌نامه و ساختار مقاله
فارسی‌نویسی (چگونه با حروف فارسی بنویسیم؟)
قهوه‌خانه (جایی برای گفتگو دربارهٔ مسائل فنی و سیاست‌های ویکی‌پدیا یا پرسیدن سؤال)
ویکی‌پدیا چه چیزی نیست و آشنایی با دانشنامه
راهنمای حق تکثیر
مقاله‌های برگزیده (مقاله‌های برگزیده ویکی‌پدیای فارسی)
اگر نیاز به کمک برای آشنایی با دانشنامه ویکی‌پدیا دارید نام خود را در فهرست شاگردان با ~~~~ ثبت نمایید.

توجه کنید: اگر برای نوشتن مقاله عجله دارید، لطفاً پیش از نوشتن آموزش‌های زیر را مشاهده کنید تا بیشتر با چم‌وخم کار آشنا شوید.


 برای آشنایی با محیط ویکی‌پدیا کلیک کنید!  برای آشنایی با یک مقالهٔ استاندارد کلیک کنید!  برای آشنایی با محیط ویرایش ویکی‌پدیا کلیک کنید!  برای آشنایی بیشتر با محیط ویکی‌پدیا کلیک کنید!  جهت ثبت نام در دوره‌های آموزشی کلیک کنید!
مکان دکمهٔ امضا

امیدوارم از ویکی‌پدیانویس بودن لذت ببرید! لطفاً برای آزمایش از ویکی‌پدیا:صفحه تمرین استفاده کنید و در صورتی که سؤال فنی پیرامون ویکی‌نویسی داشتید، به میز کمک بروید، یا اینکه از من در صفحهٔ بحثم بپرسید. برای کسب راهنمایی پیرامون موضوعات علمی/دانشنامه‌ای به میز مرجع بروید.

فراموش نکنید که در صفحه‌های بحث و در انتهای هر پیام که می‌نویسید نام خود را با چهار علامت مدک امضا کنید (~~~~)، تا نام شما به همراه تاریخ به عنوان امضا درج شود. لطفاً به هیچ وجه در مقاله‌ها امضا نکنید.

باز هم خوش‌آمد می‌گویم. شاد باشید!

-- Rab.mj79بحث ‏۲۴ اوت ۲۰۱۶، ساعت ۰۶:۴۷ (UTC)پاسخ

هشدار نقض ۳ برگردان

به نظر می‌آید شما اخیراً در یک جنگ ویرایشی درگیر بوده‌اید و قانون را در ویرایش‌های اخیرتان زیر پا گذاشته‌اید. به یاد داشته باشید قانون سه برگردان ویرایش‌گران را از انجام بیش از ۳ واگردانی در یک بازهٔ زمانی ۲۴ ساعته منع می‌کند. در ضمن آگاه باشید کاربرانی که در مقالات فراوانی با کاربران دیگر دچار درگیری می‌شوند، ممکن است به خاطر جنگ ویرایشی از مشارکت منع بشوند، گرچه از لحاظ فنی قانون سه برگردان را نقض نکرده باشند. در صورت ادامه دادن این روند، ممکن است به طور کامل از ویرایش در ویکی‌پدیا محروم شوید. لطفاً سعی کنید ویرایش‌ها را پشت سر هم واگردانی نکنید و به جای آن بحث را به صفحهٔ بحث و مباحثهٔ کلامی در جهت کسب اجماع میان ویرایش‌گران سوق دهید. در صورت لزوم هم می‌توانید حل اختلاف را پیگیری کنید. TheKourosh (بحث) ‏۱۶ ژانویهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۳:۲۰ (UTC)پاسخ

@thekourosh در بخش بحث موضوع را شرح دادم، متن قدیمی از دایره امانت داری به متن اصلی خارج است و تلاش میکند تا با درج چند خط از کتاب ذهن خواننده را به سمتی منحرف کند. متاسفانه به علت عدم دسترسی به منبع اولی از منبع جدیدی متن اضافه شد تا خواننده با متنی کامل و غیرمغرضانه روبرو باشد. و متاسفانه کاربر Modern Sciences بی هیچ توضیحی متن دارای منبع را حذف میکند.ًReza Irenji ‏۱۶ ژانویهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۴:۰۹ (UTC)پاسخ

لطفاً قانون سه برگردان را بخوانید. این شرایطی که می‌فرمایید نقض سه‌برگردان را توجیه نمی‌کند. در بحث مقاله مطرح کنید و یا از کاربر دیگری کمک بگیرید. ادامهٔ این رند منجر به قطع دسترسی شما می‌شود. لطفاً ادامه ندهید. TheKourosh (بحث) ‏۱۶ ژانویهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۹:۲۰ (UTC)پاسخ

حذف جعبه

درود بر شما. چرا این ویرایش را مستمراً انجام می‌دهید؟ علت حذف جعبه چیست؟ TheKourosh (بحث) ‏۱۶ ژانویهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۳:۲۱ (UTC)پاسخ


سلام،TheKourosh متوجه حذف جعبه نشده ام اما فرم متن نهایی مناسب بود. اما با توجه به منبع دار بودن متن اضافه شده، و مرتبط بودن آن با سرفصل علت حذف متنی که در راستای تکمیل مقاله است رو متوجه نمیشوم. ًReza Irenji ‏۱۶ ژانویهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۴:۱۳ (UTC)پاسخ

علت این است که شما جعبه را حذف می‌کنید و ما هم مجبوریم خنثی کنیم. لطفاً ویرایش خودتان را خنثی کنید و سپس هر متنی مایل هستید به مقاله بیفزایید. متنتان منبع دارد و مشکلی نیست. سپاس از همکاریتان TheKourosh (بحث) ‏۱۶ ژانویهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۹:۲۳ (UTC)پاسخ

امانت‌داری در نقل قول از یک کتاب

با عرض سلام و ادب. درحواست شما را برای نظر سوم دیدم. بسیار مایل بودم که در این مطلب شرکت کنم و اگر دو طرف قابل بدانند بعنوان طرف سوم شرکت کنم. فقط یک ایراد بزرگ مانع می‌شود که کمبود بسیار شدید وقت برای بنده است. به هرحال برای اینکه کمکی کرده باشم یک جستجوی سطحی کردم و اصل آن پاراگرافی را که تغییر دادید پیدا کردم به شرح زیر:

Xan qızı, yerimdən durayınmı?

Yaqan ilə boğazından tutaymmı? Qaba öncəm altına salayınmı? Qara polat uz qılıcum əlümə alayınmı? Öz gövdəndən başunı kəsəyinmi? Can tatlusın sana bildirəyinmi? Alca qanun yer yüzinə dökəyinmi? Xan qızı, səbəbi nədir, degil mana! Qatı qəzəb edərəm şimdi sana! dedi. Dirsə xanı xatunın soylamış, görəlim, nə soylamış; aydır: Hay Dirsə xan, bana qəzəb etmə! İncinib acı sözlər söyləmə! Yerindən uru durğıl!

Ala çadırın yer yüzinə dikdirgil!

بنا بر اين ، آن ترجمه بدون منبع نيست ، اما اينكه آيا يك قسمت كه خشن با زنان است قابل تعميم به كل كتاب هست يا خير ، بحث ديگري است كه بستگي به نظر مرجع و منبع دارد . شايد اينكه نظر يك مترجم ( فاتح نيا ) را نسبت به ديگران پر رنگ كنيم كار استانداردي نباشد ، كما اينكه نظر سيد سلامت هم بعنوان قضاوت غالب و اصلي ( بقول ويكي پديا main stream ) لزوما قابل پذيرش نيست . --Alborz Fallah (بحث) ‏۲۲ ژانویهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۸:۲۰ (UTC)پاسخ


Alborz Fallah بسیار متشکرم از شما. به خوبی به دو نکته اشاره کردید. ۱- اولویت دهی ترجمه ۲- درج ناقص موضوع (به عمد یا غیر عمد) به گونه‌ای که معنای خاصی را به خواننده مقاله القا کند و رویه غلط نتیجه‌گیری کردن به استناد یک خط از کتاب. در خصوص بند ۱ من با شما موافق هستم و بحثی وجود ندارد . اما در خصوص بند ۲ با مراجعه به منبع مورد اشاره شما دقیقا چند خط بالاتر درج شده است که :

Bərü gəlgil, başum baxtı, evüm taxtı,

Evdən çıqub yüriyəndə səlvi boylum! Topuğında sarmaşanda qara saçlum, Qurulu yaya bənzər çatma qaşlum! Qoşa badam sığmayan dar ağızlum, Güz almasına bənzər al yanaqlum,

Qavunum, verəgim, döləgüm,

که اصرار بنده به درج این بخش در متن مقاله است. که یقینا در هر دو منبع باید باشد (که اگر نباشد به علت اطمینان از وجود این جملا ت در نسخ خطی، آن منبع قابل اتکا نیست و باید از لیست منابع حذف شود.) در صورتی که اشاره به دو خط که در آن شخصیت دیرسه‌خان در حال غصب است به جهت حفظ امانت‌داری و انتقال کامل موضوع به خواننده مقاله، لازم است که ابتدای ماجرا که دیرسه‌خان با عشق (احتمالا روال عادی زندگی) با خاتون خود صحبت میکند نیز درج شود. اگر از زمستان گفته میشود باید از تابستان هم نقل کنیم.ًReza Irenji ‏۲۳ ژانویهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۰۶:۳۰ (UTC)


متن مورد اشاره از نسخه موجود در درسن در اینجا نیز گویای نوع روایت حادثه است که با درج جملات موجود در مقاله روح حادثه منتقل نخواهد شد و موجب سوءبرداشت میشود.ًReza Irenji ‏۲۳ ژانویهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۲:۳۹ (UTC)


قطع دسترسی به دلیل جعل منبع در مقاله ایرنجی

Stop icon with clock
دسترسی ویرایش شما در ویکی‌پدیا به‌مدت سه روز قطع شده‌است چراکه شما سیاست‌های ویکی‌پدیا را با جعل منبع در مقاله ایرنجی زیر پا گذاشته‌اید.
اگر فکر می‌کنید در بستن حساب کاربری شما اشتباهی رخ داده‌است، پس از مطالعه ویکی‌پدیا:راهنمای تقاضای تجدید نظر می‌توانید پایین همین اخطار، متن {{بازکردن|دلیل‌تان}} را اضافه کنید. همچنین می‌توانید مدیری را که دسترسی شما را بسته، با استفاده از الگوی {{پاسخ به|نام کاربری مدیر}} باخبر کنید.

MSes T / C ‏۱۰ فوریهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۰۶:۱۲ (UTC)پاسخ

کاربر عزیز @Modern Sciences: که گویا با سمت مدیر فعالیت می‌کنید،

این کاربرِ بسته‌شده درخواست تجدید نظر در قطع دسترسی خود دارد:

Rtirenji (سیاههٔ بستن‌هابستن‌های فعالبستن‌های سراسریبستن‌های خودکارمشارکت‌هامشارکت‌های حذف‌شدهسیاههٔ پالایهسیاههٔ ایجاد کاربرتغییر قطع دسترسیباز کردنبازرسی (سیاهه))


دلیل درخواست:

منابع درج شده در مقاله مورد اشاره، از تارنمای سازمان آمار و استانداری بوده و شامل ادعای جنابعالی مبنی بر جعل منبع نمی‌شود، لذا در خصوص اصلاح اشتباه خود اقدام کنید.

نکته:

  • در برخی مواقع یک کاربر بسته نیست، یا اینکه زمان بسته بودن آنها منقضی شده‌است. لطفاً سیاهه بسته شدن خود را بررسی کنید. اگر نشانی از بسته شدن وجود دارد یا آخرین بسته شدن منقضی شده شما به‌صورت خودکار توسط سیستم مقابله با خرابکاری بسته شده‌اید. لطفاً این الگو را پاک کرده و از این دستورالعمل پیروی کنید.
  • لطفاً رهنمود تقاضای تجدید نظر را بخوانید تا اطمینان کسب کنید که این تقاضا به شما کمک می‌کند. شما می‌توانید تقاضای خود را در هر زمانی تغییر دهید.

-- ًReza Irenji ‏۱۰ فوریهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۰۶:۳۷ (UTC)

Х قبل از اعمال بندایش منابع دقیقاً چک شده‌است شما در مقاله فوق آشکارا جعل منبع نمودید و بندایش به درستی صورت گرفته‌است

بعلاوه دو تخلف زیر نیز بزودی توسط دیگر مدیران بررسی خواهد شد

Special:Diff/25479240/Special:Diff/25479336

MSes T / C ‏۱۰ فوریهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۰۶:۴۴ (UTC)پاسخ

کاربر عزیز @Modern Sciences: ضمن تشکر از نکته بینی جنابعالی، و اینکه تشخیص دادید که بنده تونستم تو سایت استانداری اردبیل و سازمان آمار ایران دخل و تصرفی بکنم!! با این وجود هم درج منبع از این دو سایت، موثق و در تمام مقالات این چنینی مرسوم هستن. در غیر این صورت لطفا توضیحاتی که ارائه میدید شفاف تر ارائه بدید که برداشت اشتباه نشه -- ًReza Irenji ‏۱۰ فوریهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۰۶:۵۷ (UTC)پاسخ

دسترسی و یک نکته

درود، من دسترسی شما را باز کردم اما شما در هیچ‌جایی حق ندارید راجع به کاربران نظر بدهید و تکرار چنین ویرایشاتی حتما منجر به قطع دسترسی خواهد شد Mardetanha (بحث) ‏۱۲ فوریهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۸:۳۳ (UTC)پاسخ

تذکر

سلام منابع را از مقالات حذف ننماید این تخلف است و بدون بخشایش - این تذکر را جدی بگیریدMSes T / C ‏۱۶ فوریهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۰۹:۱۱ (UTC)پاسخ

@Mardetanha: متاسفامه کاربر به محض بازگشت دو تا منبع از یک مقاله را حذف نموده استMSes T / C ‏۱۶ فوریهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۰۹:۱۴ (UTC)پاسخ

ایشان در حال یادگیری قوانین اینجاست، یکم زود عصبانی نشوید اجازه بدید به این کاربران راه و چاه را یاد بدهیم Mardetanha (بحث) ‏۱۶ فوریهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۰۹:۱۷ (UTC)پاسخ

@Mardetanha: مقاله که منابع اش را حذف کرده است یک مقاله خاص است و خلاصه ویرایشی که برای حذف نوشته بود خیلی خاص تر MSes T / C ‏۱۶ فوریهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۰۹:۱۹ (UTC)پاسخ

کاربر عزیز @Modern Sciences: راهنمایی بفرمایید، منابعی که به صفحه‌ای خراب متصل است+، یا نامرتبط با موضوع مقاله است+ چگونه وضعیت در مقاله باید داشته باشند؟ -- ًReza Irenji ‏۱۶ فوریهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۰۹:۲۳ (UTC)

شما مقاله را خوانید که می گوید نامرتبط است MSes T / C ‏۱۶ فوریهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۰۹:۲۷ (UTC)پاسخ

کاربر عزیز @Modern Sciences: لینک موجود در مقاله که اصرار بر حفظ آن دارید به صفحه خانه تایمز میرود و با سرچ عنوان مقاله به این لینک میرویم که حاوی متن زیر بود

A father is suing the Turkish Education Ministry for forcing his 11-year-old daughter to watch a “racist” and “disturbing” film countering claims that Ottoman Turks committed genocide against Armenians in 1915 with graphic allegations of Armenian atrocities against Turks. با کمی توجه به سادگی متوجه نامربوط بودن منبع با موضوع مقاله خواهید شد. اگر اصرار به مرتبط بودن دارید، جمله شاهد از متن مقاله ارائه کنید -- ًReza Irenji ‏۱۶ فوریهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۰۹:۳۷ (UTC)

زیاد زحمت نکشید متن مورد اشاره این است نه آن چیزی که شما آوردید The Education Ministry says that it has stopped the distribution of the documentary, Sari Gelin (Blonde Bride), named after an Armenian folk song. MSes T / C ‏۱۶ فوریهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۰۹:۴۰ (UTC)پاسخ

کاربران بسیاری پیش از شما در دانشنامه حضور داشتند که در نظر داشتنه اند در مقالات اینچنی دستکاری نماید اما حضورشان کوتاه مدت بوده است همیشه گشت زنان حاضر و هوشیار هستند و جلوی هرگونه دستکاری را می گیرد بدون حاشیه سازی به ویرایش در دانشنامه ادامه دهید مرد تنها با ارفاق حساب تان را گشوده اند از این فرصت درست استفاده کنید اگر برای کاری دیگر در دانشنامه آمده اید آدرس اشتباه است MSes T / C ‏۱۶ فوریهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۰۹:۴۴ (UTC)پاسخ


کاربر عزیز @Modern Sciences: ابتدا توجه شما را به این سیاست از ویکی جلب میکنم که ادعاهای بزرگ منابع قوی می‌طلبند

همچنین شما تلاش دارید تا نقل قولی از فردی در مقاله نامرتبط منبع فرض شود در صورتی که با دقت در گرامر جمله متوجه خواهیم شد که این نقل قول فاقد پیشتوانه است. جهت تکمیل ضعف استدلال جنابعالی اضافه میکنم که در مقاله انگلیسی به صراحت قید شده است که The consensus about its country of origin is contested. منتظر پاسختان هستم -- ًReza Irenji ‏۱۶ فوریهٔ ۲۰۱۹، ساعت ۱۰:۱۸ (UTC)