نیسان کیکس

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
نیسان کیکس
نیسان کیکس اس‌آر ۲۰۲۱ (پی۱۵، کانادا)
دید کلی
شرکتنیسان
تولید۲۰۱۶–اکنون
بدنه و شاسی
کلاسکراس‌اوور اس‌یووی کامپکت کوچک (بی)
شکل بدنه۵ در اس‌یووی
طرح‌بندیموتور جلو-محور جلو

نیسان کیکس (ژاپنی: 日産・キックス هپبورن: Nissan Kikkusu؟) یک کراس‌اوور اس‌یووی کامپکت کوچک است که توسط نیسان از سال ۲۰۱۶ تولید می‌شود. این کراس‌اوور ابتدا به عنوان یک خودروی مفهومی با همین نام معرفی شد و اولین بار در نمایشگاه بین‌المللی خودرو سائوپائولو در سال ۲۰۱۴ به نمایش درآمد.[۱] نیسان ادعا کرده که در طراحی این خودروی مفهومی از خیابان‌های برزیل الهام گرفته شده است.[۲] در حال حاضر، نام کیکس برای دو خودروی مشابه استفاده می‌شود که بر روی پلت فرم‌های مختلف با ابعاد مختلف ساخته شده است.

کیکس مبتنی بر پلت فرم وی در سال ۲۰۱۶ با کد شاسی پی۱۵ در سائوپائولو، برزیل عرضه شد. این خودرو با همکاری ستاد طراحی نیسان در آتسوگی، ژاپن، نیسان دیزاین آمریکا (NDA) در سن دیگو، کالیفرنیا و نیسان دیزاین آمریکا ریودوژانیرو طراحی شده است. کیکس سپس به تدریج در سراسر آمریکای جنوبی عرضه شد و بعد از آن در سال ۲۰۱۸ به‌عنوان جایگزین مدل جوک در بازار ایالات متحده و کانادا عرضه شد.

کیکس مبتنی بر پلت‌فرم بی۰ در ۲۲ ژانویه ۲۰۱۹ با کد شاسی دی۱۵ در هند معرفی شد.[۳][۴] این شرکت اعلام کرد که این وسیله نقلیه برای کاهش هزینه‌های تولید بر روی این پلت‌فرم ساخته شده است.[۵] در نتیجه، کمی بزرگتر از کیکس مبتنی بر پلت‌فرم وی است و فاصله بین دو محور آن مشابه نسل اول داچیا داستر و رنو کپچر مبتنی بر پلت‌فرم بی۰ است.

بازار جهانی (پی۱۵؛ ۲۰۱۶)[ویرایش]

نیسان کیکس (پی۱۵)
نیسان کیکس اس‌وی ۲۰۱۸ (پی۱۵، ایالات متحده)
دید کلی
تولید۲۰۱۶–اکنون
مدل سال۲۰۱۸–اکنون (آمریکای شمالی)
مونتاژ
طراحبوسون هوانگ، هیرن پتل[۶]
بدنه و شاسی
سکوپلت‌فرم وی نیسان
خودروهای وابسته
پیشرانه
موتور
موتور الکتریکی
  • EM57‌های پاور ۹۶ کیلووات (۱۲۹ اسب بخار؛ ۱۳۱ اسب بخار متری), ۲۶۰ نیوتن متر (۱۹۰ پوند-فوت) AC3 سنکرون (ئی-پاور)
  • EM47‌های پاور ۱۰۰ کیلووات (۱۳۴ اسب بخار؛ ۱۳۶ اسب بخار متری), ۲۸۰ نیوتن متر (۲۱۰ پوند-فوت) AC3 سنکرون (ئی-پاور، تایلند)
جعبه‌دنده
پیشرانهٔ هایبریدسری هیبریدی (ئی-پاور)
باتری1.57–2.06 kWh باتری یون‌لیتیم پاناسونیک (ئی-پاور)
ابعاد
فاصله بین محورها۲٬۶۱۰–۲٬۶۲۰ میلیمتر (۱۰۲٫۸–۱۰۳٫۱ اینچ)
درازا۴٬۲۹۵–۴٬۳۰۵ میلیمتر (۱۶۹٫۱–۱۶۹٫۵ اینچ)
پهنا۱٬۷۶۰ میلیمتر (۶۹٫۳ اینچ)
بلندی۱٬۵۹۰ میلیمتر (۶۲٫۶ اینچ)
وزن خالص
  • ۱٬۱۰۹–۱٬۱۶۴ کیلوگرم (۲٬۴۴۵–۲٬۵۶۶ پوند)
  • ۱٬۳۴۰–۱٬۳۵۰ کیلوگرم (۲٬۹۵۴–۲٬۹۷۶ پوند) (ئی-پاور)
گاه‌شمار
پیشین

نیسان کیکس که در ابتدا به عنوان یک کانسپت در سال ۲۰۱۴ رونمایی شد، در تابستان ۲۰۱۶ در سراسر برزیل به نمایش گذاشته شد تا بازی‌های المپیک تابستانی را که نیسان حامی اصلی آن بود، تبلیغ کند.[۷] فروش این کراس‌اوور در بازار چین در ژوئیه ۲۰۱۷ در چین آغاز شد و در آن بازار جایگزین مدل لیوینا سی-گیر شد.[۸]

کیکس در آمریکای شمالی اولین بار در ۲۹ نوامبر ۲۰۱۷ در نمایشگاه خودرو لس آنجلس رونمایی شد و قرار بود فروش آن در ژوئن ۲۰۱۸ آغاز شود.[۹] این خودرو که از مکزیک وارد می‌شد، جایگزین جوک شد و همچنین به‌طور غیرمستقیم جای ورسا نوت به عنوان یک هاچ‌بک ساب کامپکت در منطقه را گرفت.[۱۰][۱۱] کیکس در دسامبر ۲۰۱۷ در غرب آسیا عرضه شد.

کیکس دارای یک سیستم صوتی با صفحه لمسی استاندارد با بلوتوث برای تماس‌های هندزفری و پخش صدای استریو بی‌سیم، و همچنین یکپارچه سازی USB و نمایشگر دوربین پشتیبان عقب است. مدل‌های سطح بالا همچنین دارای سیستم سرگرمی رسانه‌ای ارتقایافته ادغام گوشی‌های هوشمند کارپلی و اندروید اوتو، و همچنین سیستم صوتی تقویت‌شده ممتاز بوز است که دارای بلندگوهای کوچکی است که در پشت سری‌های جلویی نصب شده‌اند.

کیکس ئی-پاور[ویرایش]

در ۱۵ مه ۲۰۲۰، کیکس ئی-پاور در تایلند عرضه شد.[۱۲][۱۳] این مدل که فقط در تایلند تولید می‌شود، ظاهری به‌روز شده با دماغه و چراغ‌های عقب بازسازی شده دارد. کیکس ئی-پاور از ترکیبی از یک موتور ۳ سیلندر ۱٫۲ لیتری HR12DE و یک موتور الکتریکی EM57 بهره می‌برد که چرخ‌های جلو را به حرکت درمی‌آورد، و آن را به یک سری هیبریدی و بدون قابلیت پلاگین تبدیل می‌کند. کیکس ئی-پاور همچنین در ۲۴ ژوئن ۲۰۲۰ در ژاپن معرفی و در ۳۰ ژوئن ۲۰۲۰ در آنجا عرضه شد.[۱۴] این خودرو همچنین در سنگاپور در ۹ ژوئیه ۲۰۲۰،[۱۵] در اندونزی در ۲ سپتامبر ۲۰۲۰،[۱۶] در فیلیپین در ۱۲ اوت ۲۰۲۲،[۱۷] و در ویتنام در ۲ نوامبر ۲۰۲۲ عرضه شد.[۱۸] عرضه آن برای بازار مکزیک در تاریخ ۱۰ سپتامبر ۲۰۲۱ اعلام شد تا شصتمین سالگرد حضور نیسان در بازار مکزیک جشن گرفته شود.[۱۹]

فیس‌لیفت ۲۰۲۱[ویرایش]

یک نسخه به‌روز شده از کیکس استاندارد در دسامبر ۲۰۲۰ نشان داده شد.[۲۰] نمای جلویی شبیه به کیکس ئی-پاور که قبلاً عرضه شده بود، با جلوپنجره بزرگ‌تر و چراغ‌های LED ساخته شده بود. طراحی عقب به‌روزرسانی‌های جزئی را دریافت کرد، بیشتر در سپر. در داخل، کیکس ۲۰۲۱ ارتقاهایی از جمله دسته وسط، صفحه نمایش لمسی بزرگتر و ترمز دستی الکترونیکی دریافت کرد. ادغام تلفن هوشمند Apple CarPlay و Android Auto استاندارد است.[۲۱] سطوح تریم و پیشرانه بدون تغییر هستند. سیستم تعلیق کیکس ۲۰۲۱ که دارای یک پایه مستقل جلو با کمک فنرهای دو لول عقب است نیز مشابه مدل قبلی ۲۰۲۰ است.[۲۲] کیکس به‌روز شده در فوریه ۲۰۲۱ در آمریکای شمالی و در ژوئیه ۲۰۲۱ در خاورمیانه به فروش رسید.

موتورها[ویرایش]

کیکس به موتور بنزینی ۱٫۶ لیتری HR16DE نیسان مجهز شده است که با ورسا مشترک است. این موتور ۱۲۵ اسب بخار (۱۲۷ اسب بخار متری؛ ۹۳ کیلووات) قدرت و ۱۵۵ نیوتن متر (۱۱۴ پوند-فوت؛ ۱۶ کیلوگرم متر) گشتاور تولید می‌کند. نیسان این موتور را برای دریافت رتبه مصرف سوخت آژانس حفاظت محیط زیست ایالات متحده آمریکا ۳۱ مایل بر گالون آمریکایی (۱۳٫۲ کیلومتر بر لیتر؛ ۷٫۶ لیتر بر ۱۰۰ کیلومتر) در شهر و ۳۶ مایل بر گالون آمریکایی (۱۵٫۳ کیلومتر بر لیتر؛ ۶٫۵ لیتر بر ۱۰۰ کیلومتر) در بزرگراه رتبه‌بندی می‌کند. نسخه چینی و تایوانی از موتور بنزینی چهار سیلندر ۱٫۵ لیتری HR15DE نیسان استفاده می‌کند.

نسخه ئی-پاور از موتور سه سیلندر بنزینی ۱٫۲ لیتری HR12DE با قدرت ۷۸ اسب بخار (۷۹ اسب بخار متری؛ ۵۸ کیلووات) در ۵۴۰۰ دور در دقیقه و ۱۰۳ نیوتن متر (۷۶ پوند-فوت؛ ۱۱ کیلوگرم متر) گشتاور در ۴۴۰۰ دور در دقیقه به عنوان یک ژنراتور برای باتری ۱٫۵۷ کیلووات ساعتی واقع در زیر صندلی‌های جلو استفاده می‌کند.[۲۳] خود این خودرو از یک موتور الکتریکی EM57 با ۱۲۷ اسب بخار (۱۲۹ اسب بخار متری؛ ۹۵ کیلووات) قدرت و ۲۶۰ نیوتن متر (۱۹۲ پوند-فوت؛ ۲۷ کیلوگرم متر) گشتاور نیرو می‌گیرد.[۲۴]

ایمنی[ویرایش]

نیسان کیکس دارای ترمزهای دیسکی عقب اختیاری است.[۲۵]

در ۱ اوت ۲۰۱۸، مجله خودرویی مکزیکی Autología بر روی نسخه فن ادیشن کیکس تست گوزن را انجام داد. به دلیل عدم وجود کنترل پایداری الکترونیکی (ESP) در این تریم خاص، کیکس در حین انجام آزمایش در سرعت ۶۵ کیلومتر بر ساعت تقریباً غلت خورد. یک مدل با مشخصات بالاتر با ESP نیز مورد آزمایش قرار گرفت و توانست هر چهار لاستیک را با سرعت یکسان روی زمین نگه دارد، اما راننده احساس نمی‌کرد که خودرو بتواند به جاده بازگردد، بنابراین در تست مردود شد.[۲۶][۲۷]

لاتین ان‌سی‌ای‌پی[ویرایش]

کیکس در ابتدایی‌ترین پیکربندی بازار آمریکای لاتین خود با ۲ کیسه هوا، ۴ ستاره برای سرنشینان بزرگسال و ۴ ستاره برای کودکان نوپا از لاتین ان‌سی‌ای‌پی در سال ۲۰۱۷ دریافت کرد[۲۸]

IIHS[ویرایش]

۲۰۲۰[ویرایش]
امتیازات IIHS: نیسان کیکس ۲۰۲۰[۲۹]
همپوشانی کوچک جلو (راننده) خوب
همپوشانی کوچک جلو (سرنشین) خوب
جلو همپوشانی متوسط خوب
جانبی (تست اصلی) خوب
استحکام سقف خوب
تکیه گاه سر و صندلی خوب
چراغ‌های جلو
قابل قبول ضعیف
بر اساس تریم/گزینه متفاوت است
لنگر صندلی کودک (LATCH) سهولت استفاده خوب
۲۰۲۱[ویرایش]
امتیازات IIHS: نیسان کیکس ۲۰۲۱[۳۰]
همپوشانی کوچک جلو (راننده) خوب
همپوشانی کوچک جلو (سرنشین) خوب
جلو همپوشانی متوسط خوب
جانبی (تست اصلی) خوب
استحکام سقف خوب
تکیه گاه سر و صندلی خوب
لنگر صندلی کودک (LATCH) سهولت استفاده خوب

بازار هند (دی۱۵؛ ۲۰۱۹)[ویرایش]

نیسان کیکس (دی۱۵)
نیسان کیکس ایکس‌وی ۲۰۱۹ (دی۱۵، هند)
دید کلی
تولید۲۰۱۹–۲۰۲۳
مونتاژهند: چنای (رنو نیسان هند)
بدنه و شاسی
سکوپلت‌فرم بی۰
خودروهای وابسته
پیشرانه
موتور
قدرت موتور
  • ۱۵۶ اسب بخار (۱۵۸ اسب بخار متری؛ ۱۱۶ کیلووات) (HR13DDT)
  • ۱۰۵ اسب بخار (۱۰۶ اسب بخار متری؛ ۷۸ کیلووات) (H4K/HR15DE)
  • ۱۰۹ اسب بخار (۱۱۱ اسب بخار متری؛ ۸۱ کیلووات) (K9K)
جعبه‌دنده
  • ۶ سرعتهٔ دستی
  • متغیر پیوسته
ابعاد
فاصله بین محورها۲٬۶۷۳ میلیمتر (۱۰۵٫۲ اینچ)
درازا۴٬۳۸۴ میلیمتر (۱۷۲٫۶ اینچ)
پهنا۱٬۸۱۳ میلیمتر (۷۱٫۴ اینچ)
بلندی۱٬۶۵۶–۱٬۶۶۶ میلیمتر (۶۵٫۲–۶۵٫۶ اینچ)
گاه‌شمار
پیشیننیسان ترانو (هند)
نمای عقب

برای بازار هند، یک خودروی بزرگتر با سبکی مشابه با کیکس اصلی در ۲۲ ژانویه ۲۰۱۹ معرفی شد.[۳][۴] این خودرو جایگزین نیسان ترانو، داچیا داستر بازسازی شده‌ای شد که از سال ۲۰۱۳ عرضه شد. کیکس دی۱۵ در نپال و بنگلادش نیز عرضه می‌شود.

کیکس هندی پلت‌فرم و قطعات مشترکی با داچیا داستر و رنو کپچر مبتنی بر پلت‌فرم بی۰ دارد تا هزینه‌ها را کاهش دهد، زیرا هر دو در یک کارخانه رنو-نیسان در چنای تولید می‌شدند. در نتیجه، کیکس در بازار هند سهم بسیار کمی از قطعات یا ورق فلزی مشترک با کیکس جهانی دارد.

کیکس دی۱۵ در ابتدا با موتور بنزینی تنفس طبیعی H4K/HR15DE و موتور دیزلی K9K ارائه شد که هر دو با یک گیربکس ۶ سرعته دستی جفت می‌شدند. هر دو موتور با رنو کپچر مشترک هستند.

در ماه مه ۲۰۲۰، نیسان گزینه موتور دیزل K9K را به دلیل اجرای استانداردهای آلایندگی بهارات استیج ۶ حذف کرد. موتور توربو بنزینی رنو-نیسان-دایملر HR13DDT جایگزین آن شد.[۳۱][۳۲] موتور توربو دارای قدرت ۱۵۶ اسب بخار (۱۵۸ اسب بخار متری؛ ۱۱۶ کیلووات) و گشتاور ۲۵۴ نیوتن متر (۱۸۷ پوند-فوت؛ ۲۶ کیلوگرم متر) است که نیسان ادعا می‌کرد قدرتمندترین آن در بخش خود است. این موتور همچنین برای اولین بار با گزینه گیربکس X-Tronic CVT ارائه می‌شود.[۳۳]

کیکس به عنوان یک ماشین رسمی برای جام جهانی کریکت آی‌سی‌سی ۲۰۱۹ ساخته شد.[۳۴]

در سال ۲۰۲۳، نیسان اعلام کرد که کیکس به تولید خود در هند پایان می‌دهد و به دلیل فروش ضعیف در بازار متوقف می‌شود و این خودرو با مقررات آلایندگی بهارات استیج ۶ فاز ۲ مطابقت نداشت.

فروش[ویرایش]

سال ژاپن برزیل آرژانتین مکزیک چین[۳۵] تایوان ایالات متحده[۳۶] کانادا تایلند اندونزی هند (دی۱۵)
۲۰۱۶ 10,712[۳۷]
۲۰۱۷ 33,464[۳۸] 1,582[۳۹] 22,438[۴۰] ۴۴٬۱۴۲
۲۰۱۸ 46,812[۳۸] 6,533[۴۱] 21,801[۴۰] ۳۵٬۸۶۴ 6,554[۴۲] ۲۳٬۳۱۲ 352[۴۳]
۲۰۱۹ 56,062[۴۴] 4,575[۴۵] 17,837[۴۶] ۴۷٬۷۸۵ 16,882[۴۷] ۵۸٬۱۹۳ 4,290[۴۸] 4,776[۴۹]
۲۰۲۰ 18,326[۵۰] 36,444[۵۱] 4,938[۵۲] 10,792[۵۳] ۲۶٬۳۷۳ 15,739[۵۴] ۵۸٬۸۵۸ 3,858[۵۵] 1,351[۵۶] 153[۵۷] 1,817[۵۸]
۲۰۲۱ 35,044[۵۹] 36,527[۶۰] 5,525[۶۱] 13,988[۶۲] ۱۸٬۸۱۳ 12,762[۶۳] ۸۲٬۹۶۰ 4,618[۶۴] 1,368[۶۵] 592[۶۶]
۲۰۲۲ 18,697[۶۷] 38,942[۶۸] 4,502[۶۹] 16,265[۷۰] 10,501[۷۱] 12,676[۷۲] ۵۴٬۸۷۹ 1,536[۷۳] 4,909[۷۴][۷۵] ۴۶۷
۲۰۲۳ 15,778[۶۷] 50,781[۷۶] 4,700[۷۷] 19,322[۷۸] 8,111[۷۹] 9,085[۸۰] 66,820[۸۱] 3,031[۸۲] 5,487[۸۳][۸۴] 141[۸۵]

منابع[ویرایش]

  1. "Nissan Kicks Concept". NISSAN NEWS. 28 October 2014. Retrieved 5 October 2019.
  2. "Nissan Kicks Concept Revealed: Wait, Why is It Called Kicks?". The News Wheel. 28 October 2014. Retrieved 5 October 2019.
  3. ۳٫۰ ۳٫۱ "Nissan Kicks launched in India, Prices start at INR 9.55 lakh". Indian Autos Blog. 22 January 2019. خطای یادکرد: برچسب <ref> نامعتبر؛ نام «:2» چندین بار با محتوای متفاوت تعریف شده است. (صفحهٔ راهنما را مطالعه کنید.).
  4. ۴٫۰ ۴٫۱ "Indian-spec Nissan Kicks officially unveiled, will be launched in January 2019". Indian Autos Blog. 18 October 2018. The Indian spec-Nissan Kicks is based on Dacia’s B0/Logan platform that underpins even the traditionally designed Nissan Terrano. In comparison, the global-spec version is based on the V platform, which debuted in the Nissan Micra in 2010. The Indian-spec version is bigger in dimensions and is better suited to the local road conditions. خطای یادکرد: برچسب <ref> نامعتبر؛ نام «:3» چندین بار با محتوای متفاوت تعریف شده است. (صفحهٔ راهنما را مطالعه کنید.).
  5. "Nissan Kicks - First Drive Review [Video]". Indian Autos Blog. 17 December 2018. Globally, the Nissan Kicks is based on the Micra's 'Versatile' platform. The Indian model, however, shares its base with the Duster's B0/Logan architecture.
  6. Ferrell, Scott. "How a Shreveport high school graduate became one of the world's top auto designers". Shreveport Times. Retrieved 1 October 2020.
  7. "New Nissan Kicks crossover revealed but no word on UK launch". Retrieved 28 July 2016.
  8. Ltd, NISSAN MOTOR Co. "Nissan Kicks goes on sale in China". REPORT. Retrieved 16 May 2020.
  9. "2018 Nissan Kicks compact utility vehicle makes North American debut at the Los Angeles Auto Show". Nissan News USA. 29 November 2017. Retrieved 16 May 2020.
  10. Stocksdale, Joel (30 November 2014). "Nissan Kicks is a terrible Juke replacement". Autoblog. Retrieved 1 December 2017.
  11. George, Patrick (29 November 2014). "The 2018 Nissan Kicks The Juke Into The Grave As Boring Rules The Day". Jalopnik. Retrieved 1 December 2017.
  12. Limited. "2020 Nissan Kicks launched in Thailand with E-Power hybrid". Bangkok Post. Retrieved 16 May 2020.
  13. "Nissan launches all-new Kicks e-POWER in Thailand". Nissan News. 15 May 2020. Retrieved 16 May 2020.
  14. "New Nissan Kicks goes on sale in Japan" (Press release). Yokohama, Japan: Nissan Global Newsroom. 24 June 2020. Retrieved 3 July 2020.
  15. "Nissan Kicks e-POWER Launches in Singapore" (Press release). Nissan ASEAN Newsroom. 8 July 2020.
  16. Katana, Satria (3 September 2020). "Nissan Kicks e-POWER Rilis di Indonesia, Harga 449 Jutaan!". AutonetMagz :: Review Mobil dan Motor Baru Indonesia.
  17. Grecia, Leandre (12 August 2022). "Specs, prices, features: Everything you need to know about the new Nissan Kicks". Top Gear Philippines.
  18. "Ra mắt Nissan Kicks tại VN: Giá từ 789 triệu đồng, đi phố 'ăn' 2,2 L/100km, làm khó Corolla Cross và HR-V". autopro.com.vn (به ویتنامی). Retrieved 2022-11-03. {{cite web}}: Unknown parameter |trans_title= ignored (|trans-title= suggested) (help)
  19. García, Gerardo (10 September 2021). "Nissan e-POWER llegará a México en 2022, una tecnología de autos eléctricos que usan gasolina" (به اسپانیایی). Retrieved 14 September 2021.
  20. Zac Palmer (9 December 2020). "2021 Nissan Kicks refreshed with butch styling and a nicer interior". Autoblog.
  21. Kaufman, Will (January 6, 2021). "Nissan Kicks Prices, Reviews, and Pictures | Edmunds". Edmunds.com.
  22. Dunham, Nancy (23 January 2021). "2021 Nissan Kicks Overview: Trim Levels, Standard Features, New Tech & More". Automoblog.
  23. "2020 Nissan Kicks facelift e-Power now launched in Thailand - updated design; four variants; from RM121k - paultan.org". 15 May 2020.
  24. "ราคาอย่างเป็นทางการ Nissan KICKS e-POWER: 889,000 - 1,049,000 บาท". HeadLight Magazine (به تایلندی). 15 May 2020. Retrieved 16 May 2020.
  25. García, Gerardo (11 February 2021). "Nissan Kicks 2021, a prueba: el B-SUV superventas evoluciona a pulso de seguridad y tecnología". Motorpasión México.
  26. "TestTécnico: Nissan Kicks y su alto riesgo de volcadura sin ESP, prueba hecha en México" (به اسپانیایی). Autología. 1 August 2018. Retrieved 10 September 2018.
  27. Oliva, Jacob (9 August 2018). "Here's Why ESP In Nissan Kicks And Other Crossovers Is Important". Motor1.com. Retrieved 11 September 2018.
  28. "Official results of the Nissan Kicks + 2 Airbags 2017". LATIN NCAP - PARA AUTOS MAS SEGUROS.
  29. "2020 Nissan Kicks 4-door hatchback". IIHS-HLDI crash testing and highway safety.
  30. "2021 Nissan Kicks 4-door hatchback". IIHS-HLDI crash testing and highway safety.
  31. "All New Nissan Kicks 2020 To Drive In With Turbo Engine And Nissan'S Acclaimed X-Tronic Cvt". Nissan. Retrieved 16 May 2020.
  32. "Nissan Kicks set to get 156hp, 1.3-litre turbo-petrol engine". Autocar India. Retrieved 16 May 2020.
  33. Chakravarty, Shubhodeep (29 April 2020). "2020 Nissan Kicks BS 6 to get 1.3L turbo petrol engine, X-Tronic CVT gearbox". Hindustan Times. Retrieved 16 May 2020.
  34. "Nissan takes cricket fans to CWC 2019". Nissan. Retrieved 5 October 2019.
  35. "Nissan Kicks China auto sales figures". carsalesbase.com. 11 August 2017. Retrieved 4 September 2019.
  36. "Nissan Kicks US car sales figures". carsalesbase.com. 4 July 2018. Retrieved 12 January 2021.
  37. "Focus2move| Brazil best selling cars 2016 - The Top 100". focus2move.com. 29 January 2017. Retrieved 4 September 2019.
  38. ۳۸٫۰ ۳۸٫۱ "Focus2move| Brazil best selling cars 2018. The top 100". focus2move.com. 2 January 2019. Retrieved 4 September 2019.
  39. "Así fueron las ventas totales en 2017". Motor1.com (به اسپانیایی). Retrieved 2023-01-23.
  40. ۴۰٫۰ ۴۰٫۱ "Focus2move | Mexico Cars Market 2018 - Facts & Data". focus2move.com. 29 January 2019. Retrieved 4 September 2019.
  41. "Así fueron las ventas totales en 2018". Motor1.com (به اسپانیایی). Retrieved 2023-01-23.
  42. "Focus2move| Taiwan Best Selling Cars - The top of 2018". focus2move.com. 19 June 2019. Retrieved 6 October 2019.
  43. "Nissan Group reports record December and 2018 calendar year Canadian sales". Official Canada Newsroom (به انگلیسی). 2019-01-03. Retrieved 2024-02-07.
  44. AutoPapo, Os carros mais vendidos em 2019 no Brasil: confira lista completa (به پرتغالی), retrieved 10 February 2020
  45. "Así fueron las ventas totales en 2019". Motor1.com (به اسپانیایی). Retrieved 2023-01-23.
  46. García, Gerardo (10 January 2020). "Los 374 autos más vendidos de México: la lista completa porque el top 10 ya te lo sabes". Motorpasión México (به اسپانیایی). Retrieved 10 February 2020.
  47. "Focus2move| Taiwan Best Selling Cars - The top of 2020". focus2move.com. 20 January 2020. Retrieved 29 January 2020.
  48. "Nissan Group reports Fourth-Quarter and 2020 calendar year Canadian sales". Official Canada Newsroom (به انگلیسی). 2021-01-05. Retrieved 2024-02-07.
  49. M, Surendhar (13 January 2020). "Sales Analysis Of Newly Launched Cars In 2019 - Harrier To Seltos". Gaadiwaadi.com. Retrieved 29 January 2020.
  50. administrator (8 January 2021). "【国産乗用車編】2020年12月&2020年1月~12月の登録車新車販売台数ランキング15を一挙公開!12月度も累計も全てトヨタ新型ヤリスが圧勝! | ページ 2". Creative Trend (به ژاپنی). Retrieved 12 January 2021.
  51. "Carros mais vendidos do Brasil em 2020". AUTOO (به پرتغالی). 1 January 2016. Retrieved 12 January 2021.
  52. "Así fueron las ventas totales en 2020". Motor1.com (به اسپانیایی). Retrieved 2023-01-23.
  53. García, Gerardo (2021-01-08). "Los 377 autos más vendidos de México en 2020: la lista completa del ranking de ventas". Motorpasión México (به اسپانیایی). Retrieved 2021-01-12.
  54. "休旅時代來臨 2020暢銷車排行榜出爐!". 發燒車訊 (به چینی). Retrieved 2021-01-30.
  55. "Nissan Group reports Fourth-Quarter and 2020 calendar year Canadian sales". Official Canada Newsroom (به انگلیسی). 2021-01-05. Retrieved 2024-02-07.
  56. "Sales Report: ยอดขาย SubCompact Crossover เดือน ธันวาคม 63: Toyota Corolla Cross อันดับ 1 แตะ 3,000 คัน". HeadLight Magazine (به تایلندی). 2021-01-27. Retrieved 2021-03-10.
  57. Arifin, Ridwan (2021-02-10). "Nissan Kicks e-Power Ludes Terjual, Jadi Mobil Hybrid Terlaris di RI?". Detik.com. Indonesia: Trans Media. Retrieved 2022-01-18.
  58. "OEMwise & Modelwise Car Sales Figures for Calendar Year 2020". Autopunditz (به انگلیسی). 2021-02-23. Retrieved 2021-02-27.
  59. "【国産乗用車編】2021年12月&1月~12月度最新版の登録車新車販売台数ランキング!やはりトヨタ新型ヤリス/カローラシリーズは強かった!レクサス新型NXも46位にランクイン | ページ 2". Creative Trend (به ژاپنی). 2022-01-11. Retrieved 2022-01-11.
  60. "Carros mais vendidos do Brasil em 2021". AUTOO (به پرتغالی). 3 January 2021. Retrieved 2022-01-11.
  61. "Así fueron las ventas totales en 2021". Motor1.com (به اسپانیایی). Retrieved 2023-01-23.
  62. García, Gerardo (2022-01-08). "Los 379 autos más vendidos de México en 2021: la lista completa del ranking de ventas". Motorpasión México (به اسپانیایی). Retrieved 2022-01-11.
  63. Munoz, Felipe (2022-01-07). "2021 Results". Fiat Group World (به انگلیسی). Retrieved 2022-02-03.
  64. "Nissan Group reports fourth-quarter 2021 and calendar year 2021 Canadian sales". Official Canada Newsroom (به انگلیسی). 2022-01-05. Retrieved 2024-02-07.
  65. "ยอดจดทะเบียน B-SUV ในปี 2021 นำโด่ง Toyota Corolla Cross แต่เกิดอะไรขึ้นกับ Honda กันเนี่ย | AutoFun". AutoFun Thailand (به تایلندی). 2022-01-11. Retrieved 2022-01-18.
  66. Sigit (2022-01-17). "Ini Mobil Listrik Paling Laris Di Indonesia Tahun 2021". KabarOto.com. Indonesia: KabarOto. Retrieved 2022-01-18.
  67. ۶۷٫۰ ۶۷٫۱ "日産 キックス 新車販売台数の推移/売れ行きと生産状況は? - クルマを買う!". kuru-ma.com. Retrieved 2023-03-30.
  68. "Carros mais vendidos do Brasil em 2022". AUTOO. 2022-02-03. Retrieved 2023-01-23.
  69. "Así fueron las ventas en diciembre (y totales) 2022". Motor1.com (به اسپانیایی). Retrieved 2023-01-23.
  70. García, Gerardo (2022-01-08). "Los 371 autos más vendidos de México en 2022: el ranking completo con todos los modelos". Motorpasión México (به اسپانیایی). Retrieved 2023-01-14.
  71. "【易车销量榜】全国2022年日产零售量销量榜-易车榜-易车". car.yiche.com. Retrieved 2024-01-13.
  72. "2022年度臺灣汽車市場銷售報告:總市場Top 10". U-car (به چینی).
  73. "Nissan Group reports fourth-quarter 2022 and calendar year 2022 Canadian sales". Official Canada Newsroom (به انگلیسی). 2023-01-04. Retrieved 2024-02-07.
  74. A, Moo Teerapat (2022-12-21). "Sales Report ยอดขาย B-SUV / Crossover เดือน พฤศจิกายน 65: Honda HR-V กลับมาครองแชมป์ 42.1%". Autolifethailand.tv (به انگلیسی). Retrieved 2023-03-17.
  75. A, Moo Teerapat (2023-01-23). "Sales Report ยอดขาย B-SUV / Crossover เดือน ธันวาคม 65: Honda HR-V กลับมาครองแชมป์ 27.3%". Autolifethailand.tv (به انگلیسی). Retrieved 2023-03-17.
  76. "Carros mais vendidos do Brasil em 2023". AUTOO. 2023-02-08. Retrieved 2024-01-13.
  77. "Los 23 autos 0km más vendidos de la Argentina en 2023". Parabrisas (به اسپانیایی). 2023-12-29. Retrieved 2024-01-13.
  78. García, Gerardo (2024-01-10). "Los autos más vendidos en México en 2023: así queda el ranking con los 389 modelos". Motorpasión México (به اسپانیایی). Retrieved 2024-01-13.
  79. "【易车销量榜】全国2023年日产零售量销量榜-易车榜-易车". car.yiche.com. Retrieved 2024-01-13.
  80. 聯合新聞網. "2023年台灣最熱賣車款出爐 其中一款已經停產". 發燒車訊 (به چینی). Retrieved 2024-01-13.
  81. "2023 U.S Auto Sales Figures – By Model (All Vehicle Ranked)". GCBC (به انگلیسی). Retrieved 2024-01-13.
  82. "Nissan Group Reports Fourth Quarter and Annual Sales for 2023". Official Canada Newsroom (به انگلیسی). 2024-01-03. Retrieved 2024-02-07.
  83. Teerapat A, Moo (2023-12-21). "Sales Report ยอดขาย B-SUV / Crossover เดือน พฤศจิกายน 66: Toyota Yaris Cross ครองแชมป์ 3,156 คัน". AutoLifeThailand.tv (به تایلندی).
  84. Teerapat A, Moo (2024-01-25). "Sales Report ยอดขาย B-SUV / Crossover เดือน ธันวาคม 66: Toyota Yaris Cross ครองแชมป์ 2,967 คัน". AutoLifeThailand.tv (به تایلندی).
  85. Herawati, Yunisa (2024-01-18). "Ada Merek Mewah di Daftar 10 Mobil Hybrid Terlaris Tahun 2023". viva.co.id (به اندونزیایی). Retrieved 2024-02-07.

پیوند به بیرون[ویرایش]