ماروبنی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
ماروبنی
نوعکابوشیکی گایشا
ISINJP3877600001 ویرایش در ویکی‌داده
بنا نهاده۱۹۴۹
بنیانگذارانایتاچو
دفتر مرکزیژاپن چیودا، توکیو، ژاپن
محدودهٔ فعالیتجهانی
مدیر عامل اجراییفامیا کوکابو
درآمدکاهش ۱۰٫۵ تریلیون ین (۲۰۱۳)
سود خالصافزایش ۲۰۵ میلیارد ین (۲۰۱۳)
مجموع داراییافزایش ۵٫۹ تریلیون ین (۲۰۱۳)
تعداد کارکنان۳۹٫۱۲۶ نفر (۲۰۱۳)
وبگاه
ساختمان دفتر مرکزی ماروبنی، در اوته‌ماچی، چیودا، توکیو

ماروبنی (به ژاپنی: 丸紅株式会社) شرکت بازرگانی ژاپنی است، که در زمینه تجارت و مبادلات فلزات و فولاد، ماشین‌آلات صنعتی و تجهیزات کارخانجات، وسایل نقلیه، کشتی و شناور، محصولات نساجی، مواد شیمیایی و کاغذ، مواد غذایی، همچنین ارائه خدمات لجستیک و خدمات مالی فعالیت می‌کند.

شرکت ماروبنی در سال ۱۹۱۸ به‌عنوان شرکت تابعه‌ای از ایتاچو تأسیس شد و در سال ۱۹۴۹ از این شرکت تفکیک شد و به‌عنوان یک شرکت مستقل ثبت گردید. این شرکت توسعه خود را از سال ۱۹۵۵ و در پی ادغام با بخش فروشگاه‌های زنجیره‌ای تاکاشیمایا آغاز نمود. ماروبنی اکنون به‌عنوان پنجمین شرکت بازرگانی ژاپن محسوب می‌شود.[۱]

دفتر مرکزی این شرکت در محله اوته‌ماچی، شهر چیودا، توکیو، ژاپن قرار دارد[۲] و بخشی از سهام آن در بازارهای بورس توکیو، بورس اوساکا و بورس ناگویا معامله می‌شود. شرکت ماروبنی در سال ۲۰۱۱ در فهرست فورچون جهانی ۵۰۰، رتبه ۱۹۹ از بزرگترین شرکت‌های جهان را به خود اختصاص داد.

پانویس[ویرایش]

  1. "丸紅(株) 企業情報". Yahoo Finance. Retrieved 22 April 2014.
  2. "Company Profile بایگانی‌شده در ۱۹ ژوئن ۲۰۱۴ توسط Wayback Machine." Marubeni. Retrieved on April 12, 2014. "Head Office <Office> 4-2, Ohtemachi 1-chome, Chiyoda-ku, Tokyo 100-8088, Japan"

منابع[ویرایش]

پیوند به بیرون[ویرایش]