فهرست بازی‌های ویدئویی سونیک خارپشت

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
Sonic the Hedgehog
ژانر
توسعه‌دهنده
ناشرSega
پدیدآور(ها)
پلتفرم(ها)
نخستین انتشارسونیک خارپشت
June 23, 1991
آخرین انتشارسونیک اوریجنز ۲۰۲۲
November 1, 2019
اسپین‌آف‌ها"سونیک ایکس " "سونیک بوم " "سونیک پرایم "

بازی‌های سونیک بازی‌های سونیک Sonic که پس از سال ۱۹۹۱ میلادی هر ساله تولید می‌شوند، با داشتن بیش از ۱۰۰ عنوان بازی تا پایان سال ۲۰۱۲ یکی از عناوین و سری بازی‌های اصلی شرکت سگا (به انگلیسی SEGA) است که سود بیش از ۸۰ میلیونی را برای سگا و سونیک تیم رقم زده است.

اغلب بازی‌های سونیک Sonic The Hedgehog در سبک اکشن و پلتفرم Platform بوده و در سبک‌های مسابقه‌ای، مبارزه‌ای، ماجرایی و ماجراجویانه، پارتی و سرگرمی و ... نیز تولید شده‌است. پر فروشترین بازی در سری سونیک اولین سونیک در سال ۱۹۹۱ است که البته بیشتر فروش آن به صورت باندل و همراه با دستگاه سگا جنسیس بوده‌است. در بین بازی‌های پلتفرم هم پس از بازی Sonic The Hedgehog بازی سونیک ۲ با بیش از ۴ میلیون پرفروش بوده‌است.[۱] سری بازی ماریو و سونیک نیز در مجموع تا پس از بازی‌های المپیک لندن بیش از ۲۰ میلیون بفروش رسانده است که رقمی خیره‌کننده است.

بازی‌های سونیک پس از ورود سگا به ساخت کنسول‌های با درایو دیسک، عموماً از حالت کارتریج خارج شده و به صورت CD، GD، DVD، بلو ری و قابل دانلود ارائه شده‌است.

بازی‌های اصلی سونیک از ابتدا عبارتند از:

منابع[ویرایش]

  1. Annual Report 2011 (PDF). 2011. p. 43. Archived from the original (PDF) on 2 May 2020. Retrieved December 8, 2019. (Sonic: 70M, Mario & Sonic: 19M)