در دل دریا

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
در دل دریا
پوستر انتشار تئاتریکال
کارگردانران هاوارد
تهیه‌کنندهبرایان گریزر
ران هاوارد
ویل وارد
جو روث
پائولا وینستین
فیلمنامه‌نویسچارلز لویت
داستانچارلز لویت
ریک جافا
آماندا سیلور
بر پایهدر دل دریا
اثر ناتانیل فیلبریک
بازیگرانکریس همسورث
بنجامین واکر
کیلین مورفی
تام هالند
بن ویشاو
برندن گلیسون
جیمی سیوس
موسیقیروکه بانیوس
فیلم‌بردارآنتونی داد منتل
تدوین‌گردانیال پی. هانلی
مایک هیل
شرکت
تولید
روث فیلمز
اسپرینگ کریک پیکچرز
ایمجین اینترتیمنت
کیا جم
توزیع‌کنندهوارنر برادرز
تاریخ‌های انتشار
  • ۷ دسامبر ۲۰۱۵ (۲۰۱۵-۱۲-۰۷) (نیویورک)
  • ۱۱ دسامبر ۲۰۱۵ (۲۰۱۵-۱۲-۱۱) (آمریکا)
مدت زمان
۱۲۱ دقیقه[۱]
کشورآمریکا
زبانانگلیسی
هزینهٔ فیلم۱۰۰ میلیون دلار[۲][۳][۴]
فروش گیشه۵۳٫۱ میلیون دلار[۵]

در دل دریا (به انگلیسی: In the Heart of the Sea) فیلمی در ژانر درام تاریخی محصول مشترک ایالات متحده آمریکا و اسپانیا به کارگردانی ران هاوارد است که در سال ۲۰۱۵ منتشر شد. این فیلم اقتباسی از کتابی غیرداستانی به همین نام نوشته ناتانیل فیلبریک است و دربارهٔ یک کشتی آمریکایی شکار نهنگ است که در ۱۸۲۰ میلادی غرق شد.[۶] از ستارگان این فیلم میتوان به کریس همسورث، بنجامین واکر، کیلین مورفی، تام هالند، بن ویشاو و برندن گلیسون اشاره کرد.

خلاصه داستان[ویرایش]

داستان فیلم در سال ۱۸۱۹ (میلادی) رخ می‌دهد و مربوط به کشتی صید نهنگ است که توسط یک نهنگ عظیم‌الجثه در منطقه اقیانوس جنوب آسیب می‌بیند. بعد از آسیب کشتی خدمه برای نجات خود، نود روز در سه قایق کوچک و پارویی به سر می‌برند، بعد از این سردرگمی و ناامیدی سرانجام با غلبه گرسنگی، بیماری و آدم خواری روبرو می‌شوند.

بازیگران[ویرایش]

انتشار[ویرایش]

این فیلم در ۷ دسامبر ۲۰۱۵ در نیویورک به نمایش درآمد و در تاریخ ۱۱ دسامبر ۲۰۱۵ توسط برادران وارنر در سینماهای ایالات متحده اکران شد.

تولید[ویرایش]

انتخاب بازیگر[ویرایش]

در ژوئن ۲۰۱۲ کریس همسورث به عنوان بازیگر نقش اصلی انتخاب شد، در آوریل ۲۰۱۳ تام هالند برای ایفای نقش جوانی توماس نیکرسون و در ژوئن ۲۰۱۳ کیلین مورفی برای ایفای نقش متیو جوی به جمع بازیگران اضافه شدند. پیش از آنکه بنجامین واکر برای بازی در نقش کاپیتان انتخاب شود، بازیگرانی چون بندیکت کامبربچ، تام هیدلستون و هنری کویل برای این نقش در نظر گرفته شده بودند.

فیلم‌برداری[ویرایش]

فیلمبرداری اصلی فیلم در سپتامبر ۲۰۱۳ و در استودیو برادران وارنر در لندن آغاز شد، همچنین بخش‌هایی از فیلم نیز در جزایر قناری در اسپانیا انجام شد. برای صحنه‌های طوفان تیم تولید یک مخزن آب در عرشه قرار دادند تا شدت طوفان واقعی به نظر بیاید. برای داشتن اثر مناسب از ۵۰۰ گالن آب یخ استفاده شد. در طی فیلم‌برداری در جزایر قناری عوامل به دلیل سیلاب مجبور شدند کار خود را به مدت یک روز و نیم متوقف کنند. همچنین بازیگران برای کاهش وزن تنها ۵۰۰-۶۰۰ کالری در روز غذا می‌خوردند.

جوایز[ویرایش]

سال جایزه دریافت کننده(ها) نتیجه
۲۰۱۵ جایزه تصاویر متحرک از بیست و چهارمین جنشواره فیلم هارتلند ران هاوارد و برادران وارنر پیروز
۲۰۱۶ جایزه بهترین جلوه‌های بصری از پانزدهمین جنشواره جوایز انجمن جلوه‌های بصری جودی جانسون،برای لرمن،شان استرانکس و مارک هولت نامزدشده
جایزه هنرمند جوان بهتربن بازیگر جوان تام هالند نامزدشده
جوایز برگزیده نوجوانان بهترین فیلم اکشن در دل دریا نامزدشده
جوایز برگزیده نوجوانان ستاره مرد فیلم‌های اکشن کریس همسورث نامزدشده
جوایز برگزیده نوجوانان ستاره زن فیلم‌های اکشن شارلوت رایلی نامزدشده

منابع[ویرایش]

  1. "IN THE HEART OF THE SEA (12A)". هیئت رده‌بندی سنی فیلم‌های بریتانیا. January ۱۶, ۲۰۱۵. Retrieved January 16, 2015.
  2. "'In The Heart Of The Sea' In Danger Of Getting Beached At Domestic B.O." deadline.com.[پیوند مرده]
  3. Pamela McClintock (December ۶، ۲۰۱۵). "Box Office: 'In the Heart of the Sea' Hits Stormy Waters With $۱۷٫۱M Foreign Debut". The Hollywood Reporter. Retrieved December 7، 2015. {{cite web}}: Check date values in: |accessdate= و |date= (help)[پیوند مرده]
  4. Brent Lang (December ۶، ۲۰۱۵). "Foreign Box Office: 'In the Heart of the Sea' Off to Rough Start". ورایتی. Retrieved December 7، 2015. {{cite web}}: Check date values in: |accessdate= و |date= (help)
  5. "In the Heart of the Sea (۲۰۱۵)". Box Office Mojo. Retrieved December 15، 2015. {{cite web}}: Check date values in: |accessdate= (help)
  6. «شکست نسبی 'در دل دریا' در نخستین هفته نمایش عمومی». بی‌بی‌سی فارسی. ۲۴ آذر ۱۳۹۴.

پیوند به بیرون[ویرایش]