تینکربل

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
شخصیت تخیلی
تینکربل

تینکربل در انیمیشن‌های والت دیزنی


شغل تعمیرکار و سازنده تجهیزات پریان
گونه پری تینکر
جنسیت مونث
خصوصیات بااستعداد، خلاق، شجاع، ماجراجو
علاقه سرزمین اصلی (محل زندگی انسان ها)، پریوینکل ،دوستان، تعمیر کردن و ساختن، کمک کردن در جشنواره های مهم، اشیاء گمشده، اختراع کردن.
ملیت نورلند (سرزمین رویایی)
سازنده جی ام بری

تینکربل (به انگلیسی: Tinker Bell) شخصیتی خیالی در داستان پیترپن نوشتهٔ جی ام بری (۱۹۰۴) و رمان پیتر و وندی (۱۹۱۱) است. تینکربل در چند فیلم و انیمیشن که از داستان پیتر پن اتخاذ شده، ظاهر شده است:پیترپن (۱۹۲۴)، پیترپن (۱۹۵۳)، هوک (۱۹۹۱)، بازگشت به سرزمین رویایی (۲۰۰۲)، پیترپن (۲۰۰۳)،سرزمین رویایی (۲۰۰۳)، در جستجوی سرزمین رویایی (۲۰۰۴)و سری انیمیشن‌های دیزنی یعنی تینکربل (Tinker Bell 2008)،تینکربل و گنج گمشده( Lost Treasure 2009)،تینکربل و نجات پری مهربان(Great Fairy Rescue 2010)،تینکربل و بازی پیکسی هالو(2011 Pixie Hollow Games)،تینکربل و راز بالها(Secret of the Wings 2012)،تینکربل و افسانه هیولا( Legend of the Never Beast 2014)،تینکربل و دزدان دریایی(Pirate Fairy 2014) و انیمیشن های کوتاه ساختهٔ کمپانی والت دیزنی.

تینکربل بیش از ۵۰ سال است که یکی از مهم‌ترین شخصیت‌های کمپانی والت دیزنی بوده‌است و به عنوان «نماد جادوی دیزنی» شناخته شده‌است.

تینکربل در سری انیمیشن‌های دیزنی[ویرایش]

وقتی نوزادی برای اولین بار می‌خندد یک پری به دنیا می‌آید و به شکل یک قاصدک به سرزمین پیکسی هالو می‌رود. در آنجا پری باید استعدادش را کشف کند. پری‌ها با توجه به توانایی هایشان به چند دسته تقسیم می‌شوند: پری آب، پری باغبان، پری نور، پری حیوانات، پری‌ باد ، پری محافظ، پری تعمیرکار، پری گرده بان، پری برفکی و...

تینکربل یک پری تعمیرکار است (تینکر یعنی تعمیرکار). در انیمیشن‌های قدیمی، تینکربل با صدایی شبیه زنگ صحبت می‌کند و فقط کسانی که با زبان پریان آشنا باشند زبان او را می‌فهمند اما درسری انیمیشن‌های جدید به جای صدای زنگ، صحبت می‌کند. تینکربل یک پری بااستعداد و خلاق است و خصوصیات بچگانه دارد. او شجاع و ماجراجو است و همین خصوصیت او را به دردسر می‌اندازد. تینکربل یک پری مهربان است اما گاهی زود عصبانی می‌شود.

او هم مثل بقیه پری‌ها پرواز می‌کند و می‌تواند با پاشیدن پودر پریان روی چیز های دیگر آن‌ها را هم به پرواز درآورد. او هر بار مرتکب اشتباهی بزرگ می‌شود اما سعی می‌کند آن را جبران کند.

پیاده‌روی مشاهیر هالیوود[ویرایش]

در ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۰ تینکربل، دوهزار و چهارصد وهجدهمین ستاره را در پیاده‌روی مشاهیر هالیوود دریافت کرد. او سیزدهمین شخصیت خیالی و ششمین شخصیت کمپانی والت دیزنی است که این افتخار را به دست آورده‌است.

منابع[ویرایش]

مشارکت‌کنندگان ویکی‌پدیا. «Tinker Bell». در دانشنامهٔ ویکی‌پدیای انگلیسی، بازبینی‌شده در ۱۲ مه ۲۰۱۲.

پیوند به بیرون[ویرایش]