محمد باقری تاج امیر

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
(تغییرمسیر از باقری تاج امیر، محمد)
محمد باقری تاج امیر
اطلاعات شخصی
ملیت ایران
زاده۲ مهر ۱۳۷۷ ‏(۲۵ سال)
دلفان، لرستان
شهر خانگیتهران
قد۱۸۲ c m
وزن۶۸ کیلوگرم
ورزشی
ورزشدو و میدانی، دوهای نیمه‌استقامت و استقامت

محمد باقری تاج‌امیر (زاده ۱۳۷۷ در دلفان) قهرمان رشته دو و میدانی ایران است. وی در ابتدا در مسابقات بین مدارس که استعداد یابی می‌شد، مقام اول را کسب کرد و پس از آن از سال ۱۳۹۳ به صورت حرفه‌ای شروع به انجام ورزش دو و میدانی کرده‌است و به مسابقات استانی راه یافت و در این مسابقات هم مقام اول را به‌دست آورد و در همان سال ۱۳۹۳ توانست عنوان قهرمانی مسابقات نوجوانان ایران را در ماده های ۱۵۰۰ و ۸۰۰ متر کسب کند و این شروع مسیر قهرمانی او بود.

در مسابقات غرب کشور هم مقام نخست را کسب کرد و جزء برترین‌های کشور گردید و بدین گونه راهی تیم ملی شد و در مسابقات قهرمانی نوجوانان آسیا در قطر به عنوان عضوی از تیم ملی نوجوانان ایران، موفق یه کسب رتبه سوم در ماده ۱۵۰۰ متر با رکورد چهار دقیقه و یک ثانیه شد، و بدین ترتیب پس از ۱۵ سال رکورد ماده ۱۵۰۰ متر ایران را جابجا کرد. تاج امیر سپس در مسابقات آسیایی دبی در ماده ۴ کیلومتر صحرا نوردی در سال ۲۰۱۸ شرکت و مقام اول را کسب کرد. وی در همان سال ۲۰۱۸ در مسابقات بین‌المللی ارمنستان، که در شهر ایروان برگزار شد، در ماده پنج کیلومتر در رده بزرگسالان شرکت کرد و موفق به کسب عنوان نایب قهرمانی شد.

محمد باقری تاج امیر و محمد جعفر مرادی
محمد باقری تاج امیر و محمد جعفر مرادی رکورد دار ماراتن ایران در کنار مسجد جامع سلطان قابوس اندکی بعد از مسابقات ماراتن مسقط پایتخت عمان سال ۱۳۹۷ (۲۰۱۹)

این دونده ایرانی در زمستان سالهای ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ توانست به ترتیب نایب قهرمان و قهرمان ماده ۱۰ هزار متر مسابقات ماراتن مسقط در مسقط پایتخت عمان شود. او هم اکنون در اردو تیم ملی فعالیت می کند.

نگارخانه[ویرایش]




منابع[ویرایش]

  • محمد باقری تاج امیر بر سکوی نایب قهرمانی مسابقه ماراتن مسقط پایتخت عمان،
    اولین حضور محمد باقری تاج امیر، عضو تیم ملی دو و میدانی ایران در ماراتن عمان در شهرک الموج مسقط
    "Results 2019: Muscat Marathon". ahotu Marathons (به انگلیسی). 2019-01-21. Retrieved 2020-02-28.{{cite web}}: نگهداری یادکرد:تاریخ و سال (link)
  • arabianstories (2020-02-22). "Biggest ever Muscat Marathon a huge success". The Arabian Stories News (به انگلیسی). Retrieved 2020-02-28.{{cite web}}: نگهداری یادکرد:تاریخ و سال (link)
  • "(#3205) Mohammad BAGHERITAJAMIR - 10k - Al Mouj Muscat Marathon (2020)". SportSplits (به انگلیسی). 2020-02-21. Retrieved 2020-02-28.{{cite web}}: نگهداری یادکرد:تاریخ و سال (link)
  • خبرگزاری باشگاه خبرنگاران (۲۰۲۰-۰۲-۲۴). «قهرمانی دونده کشورمان در مسابقات عمان». خبرگزاری باشگاه خبرنگاران. دریافت‌شده در ۲۰۲۰-۰۲-۲۸.
  • "Perfect conditions and cheering crowds welcome Al Mouj Muscat Marathon runners". Al Mouj Muscat Marathon (به انگلیسی). 2019-01-18. Retrieved 2020-02-28.{{cite web}}: نگهداری یادکرد:تاریخ و سال (link)