امیرحسین ثابتی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
امیرحسین ثابتی
نماینده منتخب مجلس شورای اسلامی
دوره دوازدهم
آغاز به کار
پس از تصویب اعتبارنامه
حوزه انتخاباتیتهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس
اکثریت۴۸۷٬۹۸۲ رأی
اطلاعات شخصی
زاده
امیرحسین ثابتی منفرد

۱۸ اردیبهشت ۱۳۶۷ ‏(۳۵ سال)
تهران
ملیتایرانی
حزب سیاسیجبهه پایداری انقلاب اسلامی
جبهه صبح ایران
پیشهسیاستمدار

امیرحسین ثابتی منفرد (زاده ۱۸ اردیبهشت ۱۳۶۷) سیاستمدار اصولگرا،[۱][۲][۳][۴] مجری تلویزیونی ایرانی و نماینده منتخب تهران در دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی است.

امیرحسین ثابتی مسئول اسبق سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه تهران بود.[۵] در تیر ۱۳۹۱ او از سوی دادگاه انقلاب به خاطر اعتراض به اقدام مجلس هشتم و علی لاریجانی در خصوص وقف دانشگاه آزاد از سوی دادگاه انقلاب اسلامی به ۹۱ روز حبس تعزیری محکوم شد.[۶]

فعالیت‌ها[ویرایش]

ثابتی اجرای برنامه اینترنتی رو در رو[۷] و برنامه جهان‌آرا در شبکه افق سیمای جمهوری اسلامی ایران را برعهده داشته‌است.

ثابتی از سال ۱۳۹۷ اجرا و سردبیری برنامه اینترنتی گفتگومحور رو در رو در سایت آپارات را برعهده گرفت و در در این برنامه با شخصیت‌هایی چون سید محمدرضا خاتمی، فائزه هاشمی، علی باقری، علی مطهری، بهروز افخمی، سعید قاسمی و علیرضا زاکانی مصاحبه کرد، که آن را به پربازدیدترین برنامه سیاسی آپارات تبدیل کرد. از سال ۱۳۹۸ او جای وحید یامین‌پور را به عنوان مجری برنامه جهان‌آرا در شبکه افق سیمای جمهوری اسلامی ایران برعهده گرفت.[۸] او در این برنامه با شخصیت‌هایی چون محمد نعیم، سخنگوی دفتر طالبان در قطر،[۹] گفتگو کرد.

ثابتی از نامزدهای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس بود که با شمارش آرا به‌عنوان نفر دوم به مجلس راه یافت.[۱۰][۱۱] او در فهرست‌های امنا[۱۲] و جبهه صبح ایران[۱۳]قرار داشت.

در شهریور ۱۴۰۲ اعلام شد ثابتی در دانشگاه صنعتی شریف شروع به تدریس درس «انقلاب اسلامی» کرده‌است.[۱۴][۱۵] این استخدام که در میانه اخراج برخی از دانشگاهیان از دانشگاه‌های ایران انجام شد انتقاداتی را نسبت به مدارج تحصیلی و عدم تجربه تدریس او برانگیخت. ثابتی با رد این انتقادات منتقدان را به «ناخرسندی از نفوذ او» متهم کرد.[۱۶]

منابع[ویرایش]

  1. امیرحسین ثابتی
  2. افتخار می‌کنم که به خاطر کوتاه نیامدن از حکم خدا، تندرو توصیف شوم.
  3. اخراج اساتید دانشگاه‌ها، کیهان را ذوق زده و خوشحال کرد
  4. به صف کردن جوانان تندرو اصولگرا برای حمله به حسن روحانی
  5. محکومیت امیرحسین ثابتی
  6. «یک فعال دانشجویی به 91 روز «حبس» محکوم شد | خبرنامه دانشجویان ایران». iusnews.ir. دریافت‌شده در ۲۰۲۴-۰۳-۰۴. کاراکتر soft hyphen character در |نشانی= در موقعیت 65 (کمک)
  7. «پخش برنامه «رو در رو» چرا متوقف شد؟!». مشرق نیوز. ۲۰۱۸-۱۲-۰۴. دریافت‌شده در ۲۰۲۴-۰۳-۰۲.
  8. «امیرحسین ثابتی کیست؟ / هجمه برخی سیاسیون و رسانه‌ها علیه ثابتی؛ از اصلاح‌طلب تا اصولگرا! + فیلم و عکس». rajanews.com. ۲۰۲۴-۰۲-۲۵. دریافت‌شده در ۲۰۲۴-۰۳-۰۲.
  9. "Taliban spokesman causes stir in interview with Iranian state TV". Amwaj.media (به انگلیسی). Retrieved 2024-03-02.
  10. https://www.asriran.com/fa/news/947919/آمار-جدیدتری-از-شمارش-صندوق‌ها-در-تهران-نبویان-رسایی-و-امیرحسین-ثابتی-در-صدر
  11. Motamedi, Maziar. "Conservatives dominate Iran's parliament, assembly elections". Al Jazeera (به انگلیسی). Retrieved 2024-03-02.
  12. www.irna.ir https://www.irna.ir/news/85397164/اسامی-نهایی-۳۰-نامزد-ائتلاف-امناء-در-انتخابات-تهران-اعلام-شد. دریافت‌شده در ۲۰۲۴-۰۳-۰۲. پارامتر |عنوان= یا |title= ناموجود یا خالی (کمک)
  13. www.irna.ir https://www.irna.ir/news/85400310/فهرست-کاندیداهای-جبهه-صبح-ایران-منتشر-شد. دریافت‌شده در ۲۰۲۴-۰۳-۰۲. پارامتر |عنوان= یا |title= ناموجود یا خالی (کمک)
  14. «امیرحسین ثابتی، استاد دانشگاه شریف شد». شرق. ۲۰۲۴-۰۳-۰۲. دریافت‌شده در ۲۰۲۴-۰۳-۰۲.
  15. "امیرحسین ثابتی، مجری افراطی صدا و سیما استاد دانشگاه شریف شد". IranWire. 2023-08-27. Retrieved 2024-03-02.
  16. "Academics purged as Iran gears up for protest anniversary". Amwaj.media (به انگلیسی). Retrieved 2024-03-02.