الگو:تغییرمسیر به زیرصفحه

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

اگر به‌همراه الگوی «پوسته رده تغییرمسیر» استفاده شود:

برای افزودن یک یا چند الگوی رده تغییرمسیر به‌همراه پارامترها و رده‌های آن‌ها به یک صفحهٔ تغییرمسیر، می‌توان از {{پوسته رده تغییرمسیر}} استفاده کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر، صفحهٔ مستندات زیر را ببینید.

اگر به‌تنهایی استفاده شود:

توضیحات الگو[نمایش] [ویرایش] [تاریخچه] [پاکسازی]


استفاده[ویرایش]

#تغییرمسیر [[(نام کامل صفحهٔ هدف)]]

{{پوسته رده تغییرمسیر|
{{تغییرمسیر به زیرصفحه}}
}}
الگوی {{پوسته رده تغییرمسیر}} را می‌توان برای افزودن هر چند مورد از الگوهای تغییرمسیر که نیاز باشد به یک صفحهٔ تغییرمسیر به‌کار گرفت که معمولاً تعداد آن‌ها بین یک الگو تا هفت الگو بوده و ممکن است پارامترهایی نیز داشته‌باشند. برای کسب اطلاعات بیشتر، مستندات الگو در صفحهٔ خود الگو را ببینید. این الگو می‌تواند برای برچسب‌زدن یک تغییرمسیر به‌صورت انفرادی نیز به‌کار رود:
#تغییرمسیر [[(نام کامل صفحهٔ هدف)]]

{{تغییرمسیر به زیرصفحه}}
که زیرصفحه‌ای است از ویکی‌پدیا:قهوه‌خانه.

چه‌زمان نباید از این الگو استفاده کرد؟[ویرایش]

لطفاً دقت کنید که همهٔ صفحه‌هایی که در عنوان خود یک «/» دارند، زیرصفحه نیستند. در شرایط زیر، در تغییرمسیرهایی که خودشان این نویسه را در عنوان خود دارند نیازی به استفاده از این الگو نیست:
  • اگر به یک مقالهٔ دانشنامه‌ای هدایت شوند (مقاله‌ها زیرصفحه ندارند).
  • اگر به یک رهنمود ویکی‌پدیا: شیوه‌نامه هدایت شوند (این صفحه‌ها هرکدام به‌نوبهٔ خود یک رهنمود هستند؛ اگرچه آن‌ها به‌صورت سلسله‌مراتبی به‌عنوان بخشی از «کتاب مجازی» شیوه‌نامه مرتب شده‌اند، اما مستنداتی جداگانه و مستقل هستند و درواقع زیرصفحه‌های وپ:شیوه نیستند. هرچند که به‌عنوان موضوعی در قالب وپ:سیاست از آن تبعیت می‌کنند).
  • به زیرصفحه‌ای پس از انتقال از عنوان قدیمی زیرصفحه هدایت شوند (احتمالاً پس از انتقال «الگو:فلان‌بهمان/توضیحات» به «الگو:بهمان‌فلان/توضیحات» همزمان با انتقال الگوی والد آن، فهرست‌کردنش با استفاده از الگوهای تغییرمسیر بیشتر مفید نخواهد بود).

همچنین نباید از این الگو در تغییرمسیرهایی به صفحه‌های «تابع مفهوم» که نویسهٔ «/» را در عنوان خود ندارند استفاده کرد. مانند موارد زیر:

استفاده‌های صحیح از این الگو[ویرایش]

برخی مثال‌ها:

  • زمانی که یک میانبر وپ:... به صفحه‌ای هدایت می‌شود که در درجهٔ اول برای تراگنجانش در نظر گرفته‌شده و به‌همین منظور استفاده می‌شود
  • وقتی یک تغییرمسیر الگو:... موجود است و به الگویی هدایت می‌شود که عموماً به‌عنوان یک پودمان زیرالگو برای یک فراالگوی وسیع‌تر ساخته‌شده و استفاده می‌شود.
  • وقتی یک تغییرمسیر ویکی‌پدیا:... در موقعیت سابق یا فراموش‌شدهٔ یک صفحهٔ دیگر موجود است یا یک تغییرمسیر وپ:... به صفحه‌ای هدایت می‌شود که در حال حاضر فرایندی زیرین از یک چیز دیگر است.

نام‌های مستعار[ویرایش]

قابلیت جاپ[ویرایش]

  • در فضای نام اصلی مقاله‌ها زیرصفحه‌های کمی وجود دارند. عنوان‌های سطوح بالاتر که به زیرصفحه‌های تغییرمسیر دارند ممکن است قابل چاپ یا غیرقابل چاپ در نظر گرفته‌شوند. در نتیجه ترتیب پیش‌فرضی برای قابلیت چاپ وجود ندارد. در سال ۲۰۰۳، تلاش‌های برای پشتیبانی از هدف بنیاد ویکی‌مدیا' برای افزایش دسترسی به مقاله‌های ویکی‌پدیا در قالب نسخه‌های چاپی آغاز شد. برخی الگوهای رده تغییرمسیر به‌طور خودکار رده‌های رده:تغییرمسیرهای قابل چاپ یا رده:تغییرمسیرهای فاقد ارزش چاپ را به‌طور پیش‌فرض پر می‌کنند. باقی آن‌ها، نظیر همین الگوی حاضر، چنین نیستند و این به این معنی است که تصمیم این که کدام‌یک از این رده‌ها، «قابل چاپ» یا «فاقد ارزش چاپ» مناسب است و باید پر شود، بر عهدهٔ ویرایشگران است. الگوهای رده تغییرمسیر که به‌طور جداگانه برای پر کردن این رده‌های به‌کار می‌روند عبارتند از:
لطفاً برای آگاهی از جزئیات بیشتر و مشاهدهٔ راهنماها، روی پیوند هریک از این الگوها کلیک کنید.
نمونه‌ها:
{{پوسته رده تغییرمسیر|
{{تغییرمسیر به زیرصفحه}}
{{تغییرمسیر قابل چاپ}}
}}

{{پوسته رده تغییرمسیر|
{{تغییرمسیر به زیرصفحه}}
{{تغییرمسیر فاقد ارزش چاپ}}
}}

جستارهای وابسته[ویرایش]