اسلی د اسپایر

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
اسلی د اسپایر
توسعه‌دهنده(ها)مگا کریت
ناشر(ها)هامبل باندل
آهنگساز(ان)کلارک آبود
موتورلیب جی دی ایکس
سکو(ها)
تاریخ(های) انتشارمایکروسافت ویندوز، مک‌اواس، لینوکس
  • ج: 23 ژانویه ۲۰۱۹
پلی‌استیشن ۴
  • ج: 21 مه ۲۰۱۹
نینتندو سوئیچ
  • ج: 6 ژوئن ۲۰۱۹
یکس‌باکس وان
  • ج: 14 اوت ۲۰۱۹
آی‌اواس
  • ج: 13 ژوئن ۲۰۲۰
اندروید
  • ج: 3 فوریه ۲۰۲۱
ژانر(ها)روگ‌لایک
حالت(ها)تک‌نفره

اسلی د اسپایر یا مناره را بکش (به انگلیسی: Slay the Spire) یک بازی ویدئویی در سبک روگلایک عرشه سازی است که توسط استودیوی آمریکایی مگا کریت توسعه یافته و توسط هامبل باندل منتشر شده‌است. این بازی برای اولین بار در اواخر سال ۲۰۱۷ برای مایکروسافت ویندوز، مک‌اواس و لینوکس در دسترسی زودهنگام قرار گرفت و در ژانویه ۲۰۱۹ منتشر شد. این بازی برای پلی‌استیشن ۴ در ماه مه ۲۰۱۹، برای نینتندو سوئیچ در ژوئن ۲۰۱۹ و برای ایکس‌باکس وان در اوت ۲۰۱۹ منتشر شد. نسخه آی‌اواس در ژوئن ۲۰۲۰ و نسخه اندروید در فوریه ۲۰۲۱ منتشر شد.

در اسلی د اسپایر، بازیکن از طریق یکی از چهار شخصیت، تلاش می‌کند تا از مناره‌ای (نقشه ای) از طبقات متعدد بالا برود، که از طریق ساخت مرحله به مرحله ایجاد شده و با دشمنان و باس‌ها مبارزه می‌کند. مبارزه از طریق یک سیستم مبتنی بر بازی با ورق کلکسیونی انجام می‌شود، بازیکن با کارت‌های جدیدی که عنوان پاداش از مبارزات و ابزارهای دیگر به دست می‌آورد، یک کلکسیونی می‌سازد که باید با استفاده از آنها به نبرد با دشمنانش برود.

بازی اسلی د اسپایر با استقبال بسیار خوبی از طرف بازیکنان رو به رو شده‌است. به‌طوری‌که در سال ۲۰۱۹ نامزد چندین جایزه شد. همچنین این بازی پایه و اساس بسیار بازی‌های دیگر در سبک روگ‌لایک است.

منابع[ویرایش]

پیوند به بیرون[ویرایش]

وبگاه رسمی