یونیتی (ماژول)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
Unity
یونیتی تصویر توسط شاتل فضایی اندور
آمار ماژول
شناسه بین‌المللی ماهواره1998-069F[۱]
تاریخ پرتاب4 December 1998,
۰۸:۳۵:۳۴ ساعت هماهنگ جهانی
پرتابگرفضاپیمای اندور
پهلوگیری فضایی۶ دسامبر ۱۹۹۸
جرم۱۱٬۶۱۲ کیلوگرم (۲۵٬۶۰۰ پوند)
طول۵٫۴۷ متر (۱۷٫۹ فوت)
قطر۴٫۵۷ متر (۱۵٫۰ فوت)
پیکربندی

این تصویر از ایستگاه فضایی بین‌المللی توسط (ISS)گرفته شده فضاپیمای آتلانتیس (اس‌تی‌اس-۱۰۶) به ایستگاه. در پایین پروگرس فضاپیما زیوزدا به ماژول زاریا متصل شده‌است. در آمریکا ساخته شدهٔ یونیتی همانگونه که در پایین دیده می‌شود.

ماژول اتصال یونیتی (انگلیسی: Unity) که با نام «Node 1» نیز شناخته می‌شود، اولین قسمت ساخت ایالات متحده در ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) است. این ایستگاه بخش‌های روسیه و ایالات متحده را به هم متصل می‌کند و جایی است که خدمه با هم غذا می‌خورند.

این ماژول به شکل استوانه‌ای است، با شش محل اسکله (جلو، عقب، پورت، سمت راست، اوج و عقبه) که اتصال به ماژول‌های دیگر را تسهیل می‌کند. قطر یونیتی ۴٫۵۷ متر (۱۵٫۰ فوت) و طول آن ۵٫۴۷ متر (۱۷٫۹ فوت) است و از فولاد ساخته شده‌است و برای ناسا توسط بوئینگ در یک مرکز تولیدی در مرکز پرواز فضایی مارشال در هانتسویل، آلاباما ساخته شده‌است. یونیتی اولین ماژول از سه ماژول اتصال است. دو مورد دیگر هارمونی و ترانکولیتی هستند.

منابع[ویرایش]

  1. "Display: Unity 1998-069F". NASA. 14 May 2020. Retrieved 31 January 2021. مالکیت عمومی This article incorporates text from this source, which is in the public domain.

پیوند به بیرون[ویرایش]