کاوشگر ماه‌پیمای بوئینگ

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
سیستم فرود انسانی بوئینگ (HLS)
پرونده:Boeing Lunar Lander Proposal.jpg
A promotional render of the lunar lander
طراحBoeing
کشور اصلیUS
کاربردcrewed lunar lander
ظرفیت
ساخت
وضعیتRejected
ساخته شده۰

سیستم فرود انسانی بوئینگ (HLS) نام یک ایده پیشنهادی فرودگر ماه بوئینگ بود که توسط شرکت بوئینگ در ۵ نوامبر ۲۰۱۹ به عنوان بخشی از برنامه فضایی آرتمیس و مرحله بعدی اچ به ناسا ارسال شد. این پیشنهاد به عنوان «سریع‌ترین و ساده‌ترین روش» برای فرود بر ماه برای سال ۲۰۲۴ ارائه شد. کانسپت فرودگر ماه برای تأمین مالی ناسا به عنوان بخشی از آرتمیس در اطلاعیه ۳۰ آوریل ۲۰۲۰ انتخاب نشد.

بررسی اجمالی[ویرایش]

سیستم فرود انسانی بوئینگ طرح پیشنهادی برای یک فرودگر ماه و فضاپیمای مدار ماه بود که از سامانه پرتاب فضایی (موشک SLS) توسط ناسا برای پرتاب فرودگر به مدار زمین و سپس قرار دادن آن در مدار ماه بود تا در جایی که بخواهند استفاده شود. با دروازه قمری ناسا ملاقات کنید و به خدمه ای بپیوندید که در کپسول فضایی اوریون فرستاده شده‌اند.[۱] این ایده به عنوان پاسخی به درخواست ناسا در ماه مه ۲۰۱۵ ارائه شد، جایی که حدود دوازده شرکت طرح‌های فرودگر ماه را پیشنهاد کردند.[۲]

اینتوئتیو مشینز برای ساخت و آزمایش موتورهای فرودگر و ساختار مخزن سوخت انتخاب شد. اروجت راکت‌داین نیز در این پروژه شرکت داشت.[۳]

جستارهای وابسته[ویرایش]

  • سیستم فرود انسان Dynetics
  • وسیله نقلیه لندر یکپارچه
  • کشتی ستاره ای HLS
  • لونار لندر لاکهید مارتین
  • فهرست طرح‌های فرودگر ماه سرنشین

منابع[ویرایش]

  1. "Boeing proposes lunar lander for NASA crews, rivaling Blue Origin (and SpaceX?)". news.yahoo.com (به انگلیسی). Retrieved 2019-11-08.
  2. Potter, Sean (2019-05-16). "NASA Taps 11 American Companies to Advance Human Lunar Landers". NASA. Retrieved 2019-11-08.
  3. "Boeing's lunar lander pitch promises 'fastest path' to the moon". Engadget (به انگلیسی). Retrieved 2019-11-06.