پیش‌نویس:گروه نجات رباتیک

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
گروه نجات رباتیک(Machine Robo Rescue)
出撃!マシンロボレスキュー
(Mashin Robo Resukyū)
ژانرMecha (علمی‌تخیلی)
خلق‌شده توسطHajime Yatate (هاجیمه یااته)
انیمه
کارگردانMamoru Kanbe (مامورا کانبه)
نویسندهHideki Sonoda (هیدکی سونودا)
موسیقیNaoki Satō (ناوکی ساتو)
استودیوcompany sunrise (استودیو sunrise)
انتشار 8 ژانویه 2003 3 ژانویه 2004
نشان درگاه درگاه انیمه و مانگا

انیمه گروه نجات رباتیک با نام اصلی به انگلیسی: Machine Robo Rescue به ژاپنی:

(出撃!マシンロボレスキュー)، یک مجموعه تلویزیونی انیمه ژاپنی محصول ۲۰۰۳ است که توسط استودیو Sunrise ساخته شده‌است. این سومین تجسم از سه‌گانه انیمه Machine Robo است که بر اساس خط اسباب بازی PLEX و Bandai ساخته شده‌است. کارگردانی آن را مامورا کانبه (Mamoru Kanbe) و نویسندگی آن را هیدکی سونودا (Hideki Sonos) بر عهده گرفت. از ۸ ژانویه ۲۰۰۳ تا ۳ ژانویه ۲۰۰۴ از تلویزیون توکیو پخش شد و در مجموع ۵۳ قسمت است.

داستان کلی[ویرایش]

در آینده، سن عاملی برای تعیین اینکه آیا فرد می‌تواند یک کار خاص را انجام دهد، نیست، فقط استعداد و آموزش مهم است. سازمان نجات رباتیک (MRR) تأسیس شده‌است تا ربات‌ها و کودکان بتوانند با کمک یکدیگر مردم را از خطر نجات دهند. دوازده کودک با توانایی‌های مختلف به عنوان بخشی از برنامه گروه نجات رباتیک انتخاب و معرفی شده‌اند. زندگی به عنوان یکی از فرزندان انتخاب شده به عنوان بخشی از MRR برای تایو اوزارا به تازگی آغاز شده‌است. آموزش دشواری برای تیم MRR در پیش است تا از جان بسیاری از افراد محافظت کنند.

شخصیت‌ها[ویرایش]

دوازده کودک با توجه به رشته نجات خاص خود به سه تیم تقسیم می‌شوند. ربات‌های تیم نجات به همراه هدایتگر خود می‌توانند با پشتیبانی ربات‌های مختلف ترکیب شوند، اما فقط با اجازه هدایتگرهایشان می‌توانند ترکیب شوند که هدایتگران از طریق K-Boys خود که دستگاه ارتباطی آنها هستند، دستور ترکیب را اعلام می‌کنند.

بال قرمزها (Red Wings)[ویرایش]

بال قرمزها اولین تیم نجات MRR بود. آنها به عنوان کارشناسان آتش‌نشانی و نجات هوایی تعیین شدند. رنگ تیم قرمز و نماد آنها یک دست باز است که علامت «کاغذ» است. نشان آنها بالهایی را در دو طرف شکل الماس مانندی نشان می‌دهد. سرپرستی این تیم بر عهده مربی میهاجیما موساشی است.

تایو اوزارا (大空 太陽، Ōzora Taiyō)

صداپیشه: سایاکا آیدا

هدایتگر روبو جت و روبو موشک، تایو یک متخصص نجات هوایی است. تائو یک «بازمانده طبیعی» است و دارای توانایی فوق‌العاده ای در زنده ماندن و احساس خطر را دارد؛ او یتیم است، او از یک سانحه هوایی که چهار سال قبل از پیوستن او به MRR منجر به کشته شدن والدینش شد و از آن جان سالم به در برد. او تنها بازمانده ای بود که توسط گروه نجات ویژه نجات یافت. او به همراه پیکانو رهبر تیم بال قرمزها است، معمولاً بی پروا است و دوست دارد مشکلات را رودررو حل کند. گاهی اوقات، او بیش از حد به توانایی خود تکیه می‌کند که او را به خطر می‌اندازد. در پایان سریال، او به مکانی در آفریقا منتقل می‌شود تا به مردم آن مناطق کمک کند. او یک سگ خانگی به نام bone دارد.

آریاس «آس» پیکانو هونو (エリアス 炎، آریاسو هونو)

صداپیشه: نائومی شیندو

هدایتگر روبو آتش و متخصص آتش‌نشانی و پیشگیری از آتش‌سوزی است، پدرش یک آتش‌نشان و متخصص در موقعیت‌های مربوط به آتش‌سوزی است. پیکانو از آن دسته افرادی است که آگاه است، طوری رفتار می‌کند که انگار می‌خواهد همه کارها را خودش انجام دهد و به هم تیمی‌هایش اجازه می‌دهد به او تکیه کنند. در شروع سریال، او معمولاً در حال رقابت با ماکاتو، دایچی و بیشتر از همه تایو دیده می‌شود. او همچنین داوطلب شد تا یکی از مربیان نسل بعدی MRR باشد.

کای کیتازاوا (北沢 海، کیتازاوا کای)

صداپیشه: چیهیرو کوساکا

کمک خلبان حمل و نقل پرنده خطی تیم بال قرمزها، او به عنوان پشتیبان تیم بال قرمزها به همراه رین به هم تیمی‌های خود در هنگام نجات کمک می‌کنند. او تا حدودی باهوش است و چیزهای زیادی می‌داند و معمولاً در میان اعضای بال قرمزها از بقیه آرام‌تر است. بعداً در سریال، او و جی هر دو به فضا رفتند تا در آنجا به نجات خدمه فضاپیماها و همچنین دفاع از زمین دربرابر شهاب سنگ‌ها و غیره بپردازند و در آنجا آنها در یک ماهواره زندگی می‌کنند.

رین هاروکا (遥 鈴، هاروکا رین)

صداپیشه: کومیکو هیگا

خلبان اصلی پرنده خطی بال قرمزها، متخصص نجات کوهستان او نیمه ژاپنی و نیمه چینی است. او همراه با کای در تیم بال قرمزها نقش پشتیبان را انجام می‌دهند. پس از اینکه گاراگوروهای آزمایشی در یک مأموریت نجات خاص مورد استفاده قرار گرفتند (که بعداً به جوخه نجات گاراگورو تغییر نام داد)، او هدایتگر سه گاراگورو شد. او نهایتاً برای انجام عملیات‌های نجات به همراه گاراگوروها به پاریس رفت.

آژیرهای آبی(Blue Sirens)[ویرایش]

آژیرهای آبی دومین تیم نجات MRR بودند. این تیم موقعیت‌های پلیسی، تصادفات جاده ای و موقعیت‌های مربوط به دستگیری مجرمان را مدیریت می‌کند. رنگ تیم آبی و نماد تیم علامت صلح است که با دست ساخته شده‌است. این علامت همچنین مخفف «قیچی» است. نشان تیم دارای چراغ‌های پلیس در بالا، یک شاخه زیتون در دو طرف و یک لاستیک مشکی در وسط است. آژیر آبی توسط مربی ساساکی کوشیرو هدایت می‌شود.

ماکاتو آیکاوا (愛川 誠، آیکاوا ماکاتو)

صداپیشه: چیهیرو کوساکا

او هدایتگر روبو پلیس است، ماکاتو یک جنگجوی طبیعی از خانواده ای از افسران پلیس است. او گاهی اوقات نسبت به هم تیمی‌های خود بسیار سخت گیر است و معمولاً به دلیل رفتار درست و رعایت کامل قوانین، «مرد سرد» نامیده می‌شود. بعداً در سریال، او تیم نجات را ترک می‌کند تا تجربه بیشتری در نجات و پلیس بودن به دست آورد. او همچنین روبو پلیس و روبو موتورها را با خود می‌برد.

سوسومو یوتادا (歌田 進، یوتادا سوسومو)

صداپیشه: مایکل شیتاندا

هدایتگر روبو جایرو است و برادر دوقلوی تیسوشی و متخصص مکانیک و مهندسی. سوسومو که دوقلوی تیسوشی است، دقیقاً می‌داند که برادرش همیشه به چه فکر می‌کند و چه می‌کند. سوسومو متخصص ماشین آلات در میان دوقلوها است. بعداً، هم او و هم برادرش برای انجام عملیات‌های نجات به نیویورک می‌روند.

تیسوشی یوتادا (歌田 強، یوتادا تیسوشی)

صداپیشه: ماساتو آمادا (ژاپنی)؛ چاک پاورز (انگلیسی).

کمک خلبان حمل و نقل کشتی نجات تیم آژیرآبی و برادر دوقلوی سوسومو و متخصص مکانیک و مهندسی. به عنوان دوقلوی سوسومو، تیسوشی دقیقاً می‌داند که برادرش همیشه در حال فکر و انجام چه کاری است. بعداً، هم او و هم برادرش برای انجام عملیات نجات به نیویورک می‌روند.

آلیس بکهام (アリス・ベッカム، آریسو بککامو)

صداپیشه: یوکانا نوگامی

خلبان اصلی حمل و نقل کشتی نجات تیم آژیرآبی است. او یک بازیگر کودک سابق و اکنون مسئول روابط عمومی MRR است. پشتیبان اصلی آژیرهای آبی است. او همچنین داوطلب شد تا یکی از مربیان نسل بعدی MRR باشد.

چرخ دنده‌های زرد(Yellow Gears)[ویرایش]

آخرین تیم نجات MRR. تخصص آنها در موقعیت‌های نجات شدید از جمله زلزله، آوار، فروریختن ساختمان و امداد و نجات زیر آب است. رنگ تیم زرد و نماد تیم یک دست بسته‌است که علامت «صخره» است. نشان تیم دارای دو چرخ دنده در دو طرف صفحه تعبیه شده‌است. آنها توسط مربی ماری بیتو هدایت می‌شوند.

دایچی هایامی (速水 大地، هایامی دایچی)

صداپیشه: ریسا هایامیزو

او هدایتگر روبو دریل است، دایچی دارای آگاهی فضایی-مکانی بالایی است که به او اجازه می‌دهد تا فاصله و ابعاد را با نگاه کردن به یک فاصله یا شی به‌طور دقیق تخمین بزند. او معمولاً خجالتی است و قبل از عملیات نجات معده اش درد می‌کند. او بعداً در این مجموعه، گروه نجات را ترک کرد تا به پروفسور سویدوباشی در توسعه ربات‌های جدید کمک کند. او همچنین مالک شرکتی است که قطعات جدید ربات‌ها در آن ساخته می‌شوند، از این رو پروفسور سویدوباشی او را «رئیس شرکت» خطاب می‌کند.

شو آشیکاوا (芦川ショウ، آشیکاوا شو)

صداپیشه:

او هدایتگر روبو زیردریایی است، متخصص نجات دریا و زیر آب و بهترین شناگر در بین اعضا است. او عضو شاد MRR است، شو به همراه کن، مردم را می‌خندانند و لبخند می‌زنند تا مردم مشکلات خود را فراموش کنند و به نقل قول «خنده دوای هر دردی است» را باور دارند. او همچنین داوطلب شد تا یکی از مربیان نسل بعدی MRR باشد.

سایوری سیزنجی (水前寺 小百合، سایوری سیزنجی)

صداپیشه: آکیکو کیمورا

خلبان اصلی متخصص حمل و نقل و پزشکی کامیون چرخ دنده تیم چرخ دنده‌های زرد است. او با توانایی خود می‌تواند القای آرامش را به هر کسی که با او صحبت می‌کند بدهد، اگرچه این توانایی تا قسمت ۴۴ ذکر نشده‌است. او پشتیبان اصلی چرخ دنده‌های زرد به همراه کن است. او بعداً MRR را ترک می‌کند تا قوانینی را برای بهتر انجام شدن عملیات‌های نجات ایجاد کند

کن می‌نامی (美波ケン، می‌نامی کن)

صداپیشه: مگومی ماساتو

کمک خلبان کامیون چرخ دنده چرخ دنده‌های زرد است. او به همراه سایوری یکی از پشتیبانان چرخ دنده‌های زرد است. او بعداً پزشک رسمی نسل بعدی MRR می‌شود.

واحد نامرئی(Stealth Team)[ویرایش]

این تیم توسط جی و روبو وی(V)نامرئی تشکیل شده و در نبردهای هوایی، زمینی و فضایی تخصص دارد. رنگ تیم بنفش است و نماد تیم دستی است که انگشت آن به سمت شمال غربی و انگشت شست به سمت شمال شرقی است. نشان تیم با نشان روبو وی یکسان است، که شامل یک نقاشی ساده از حالت وسیله نقلیه روبو وی با برخورد صاعقه به آن است.

جی (ジェイ، جی)

صداپیشه: Hisafumi Oda

نام واقعی: جونیور

هدایتگر روبو نامرئی (بعدا وی) و قبلاً عامل ایجاد بلایا و مشکلات برای تیم نجات به دستور Kaiser-G (کایزر جی) بود تا اینکه اصلاح شد و در MRR پذیرفته شد. او یک متخصص رزمی و همچنین یک «بازمانده طبیعی» مانند تایو است. گذشته او ناشناخته است، اما اعتقاد بر این است که او در دوران کودکی در اکتشافات فضایی شرکت داشته‌است. او تنها بازمانده تصادفی بود که در فضا اتفاق افتاد و در یک کپسول نجات اضطراری فرستاده شد و توسط یک تیم اکتشافی پیدا شد. او به یتیم خانه فرستاده شد و سپس توسط تیم فاجعه اسیر شد. او شستشوی مغزی داده شد و برای جنگجو بودن آموزش دید. بعداً در سریال، او و کای هر دو به فضا رفتند تا در آنجا به نجات خدمه فضاپیماها و همچنین دفاع از زمین دربرابر شهاب سنگ‌ها و غیره بپردازند و در آنجا آنها در یک ماهواره زندگی می‌کنند.

کارکنان MRR و شخصیت‌های دیگر[ویرایش]

میاجیما موساشی (宮島 武蔵، میاجیما موساشی)

صداپیشه: هیرومی سوگینو

یکی از مربیان گروه نجات رباتیک، او رفتاری سرسخت دارد اما گاهی اوقات قلب خوبی دارد. او هدایت بال قرمزها را بر عهده دارد.

ساساکی کوشیرو (佐々木 古志郎، ساساکی کوشیرو)

صداپیشه: ریوتارو اوکیایو

دومین مربی گروه نجات رباتیک. او مردی آرام و خونسرد است اما زمانی که کارآموزان دچار مشکل می‌شوند ممکن است ناراحت شود. او مسئول آژیرهای آبی است.

ماری بیتو (尾藤 マリー، Bitō Marie)

صداپیشه: یوکانا نوگامی

سومین و تنها مربی زن گروه نجات رباتیک، او دختر بنیانگذار نجات رباتیک برد بیتو است و بیشتر او را «پدر» و گاهی اوقات «رئیس» صدا می‌کند. او مسئول چرخ دنده‌های زرد است.

برد بیتو (尾藤 ブラッド، Bitō Brad)

صداپیشه: کازوهیرو ناکاتا

مؤسس گروه نجات رباتیک است، او یکی از توسعه دهندگان ربات به همراه پروفسور تورو سویدوباشی است. او همچنین در ایجاد Kaiser-G (کایزر جی) و فاجعه متعاقب آن شرکت داشت.

تورو سویدوباشی (水道橋 徹, تورو سویدوباشی)

صداپیشه: کازوما هوری

توسعه دهنده اصلی ربات‌ها است. او و برد بیتو با هم کار کردند و گروه نجات رباتیک را پس از حادثه فعال‌سازی روبو نامرئی تأسیس کردند.

بون(bone) (ボン، بون)

صداپیشه: نائوکی یاناگی

سگ خانگی تایو است. او همچنین یکی از بازماندگان همان سانحه هوایی است که والدین تایو در آن کشته شدند.

گروه فاجعه[ویرایش]

کاپیتان هازارد (captain. Hazard)

صداپیشه: کنجی نوجیما

دست راست Kaiser-G (کایزر جی) است، او یک روان پریش است که می‌خواهد فاجعه بیشتری ایجاد کند و هرج و مرج را برای انسان‌ها به ارمغان بیاورد. او قبل از اینکه Kaiser-G به‌طور کامل فعال شود توسط گروه نجات رباتیک شکست خورد.

کایزر جی (Kaiser-G)

رئیس گروه فاجه و کسی که جی را به فرزندی پذیرفت. او ابرکامپیوتر قدرتمندی است که توسط برد بیتو و پروفسور کایزر ساخته شد و چندین سال بعد کنترل خود را از سازندگانش گرفت. هدف او ایجاد بدترین فاجعه در این سیاره از طریق برخورد یک سیارک به زمین است. او در نهایت توسط تایو، جی روبو وی فرمانده و روبو موشک شکست خورد.

ربات‌ها و تجهیزات[ویرایش]

ربات‌های تیم نجات[ویرایش]

روبو جت/روبو موشک (Jet Robo/Shuttle Robo)

هدایتگر روبو: تایو اوزارا

او یکی از ربات‌های ویژه ای است که برای نجات هوایی ساخته شده‌است و گاهی به همراه روبو آسمان‌ها به خاموش کردن آتش‌سوزی‌ها کمک می‌کند. در حالت ماشین، او شبیه یک جت است در حالی که در حالت رباتی به جت آبی شبیه است. هنگامی که او توسط روبو نامرئی در فضا شکست خورد و روی زمین سقوط کرد، او برای نجات فضایی بازسازی شد تا بتواند روبو نامرئی را شکست دهد و برای انجام عملیات نجات فضایی، او تبدیل به روبو موشک شد و به جای روبو آسمان‌ها فرماندهی روبو فضاها را بر عهده گرفت. با دستور تایو، روبو جت می‌تواند با روبو آسمان‌ها ترکیب شود و روبو جت فوق‌العاده را تشکیل دهد یا روبو موشک می‌تواند با روبو فضاها ترکیب شود و به روبو موشک فوق‌العاده تبدیل شود. حملات ویژه او مشت جتی در نقش روبو جت و مشت موشکی و سددفاعی در نقش روبو موشک است. طراحی روبو جت شاید بر اساس جت آبی از Machine Robo: Revenge of Cronos باشد.

روبو آتش (Fire Robo)

هدایتگر روبو: پیکانو هونو

او در خاموش کردن آتش تخصص دارد. در حالت ماشین، او یک کامیون آتش‌نشانی است. در حالت رباتی، او دو تفنگ آبی را حمل می‌کند که آتش‌های خاصی را خاموش می‌کند. در حالت فوق‌العاده، هر دو تفنگ آب روی شانه‌ها نصب می‌شدند. او توانایی خاموش کردن آتش را با آب و کف دارد. او همچنین تنها روبو با ربات‌های کمکی بانوان است. پیکانو به روبو آتش و روبو امدادگرها فرمان می‌دهد تا با هم ترکیب شوند تا روبو آتش فوق‌العاده شوند. حمله ویژه او پرتاب آب است.

روبو پلیس (Police Robo)

هدایتگر روبو: ماکاتو آیکاوا

او در جاده‌ها و دستگیری مجرمان متخصص است. او احساس قوی عدالت دارد و می‌داند چه چیزی نادرست و چه چیزی درست است. در حالت ماشین، او شبیه یک ماشین پلیس است. در حالت رباتی، ناحیه قفسه سینه او شبیه سوپراسپرت روبو است. هنگامی که ماکاتو فرمان را می‌دهد، روبو پلیس و روبو موتورها با هم ترکیب می‌شوند تا روبو پلیس فوق‌العاده را تشکیل دهند. حمله ویژه او پرتاب آتش است.

روبو جایرو (Gyro Robo)

هدایتگر روبو: سوسومو و تیسوشی یوتادا

او نیز مانند روبو پلیس حس عدالت‌خواهی قوی دارد اما کمی بیش از حد. او پس از حادثه نیویورک به گروه نجات رباتیک فرستاده شد. او گاهی اوقات مغرور است. او همچنین تنها روبو با ۲ هدایتگر روبو است. در حالت ماشین، او شبیه یک جایرو جت است. در حالت رباتی، بال‌های جایرو به بازوهایی تبدیل شدند که او برای پرواز نیز از آنها استفاده می‌کرد. هنگامی که هر دو سوسومو و تیسوشی فرمان را صادر کردند، روبو جایرو و روبو هلیکوپترها با هم ترکیب شدند تا روبو جایرو فوق‌العاده را تشکیل دهند. حمله ویژه او شلیک جایرو است.

روبو دریل (Drill Robo)

هدایتگر روبو: دایچی هایامی

او ربات عجیب گروه است. او که گاهی مانند یک اجرا کننده کابوکی عمل می‌کند، به‌طور ویژه برای حفاری در زمین طراحی شده‌است و موقعیت‌های نجات شدید را انجام می‌دهد. در یک قسمت، نشان می‌دهد که او برای شرایط زیر آب ساخته نشده‌است. او در واقع قوی‌ترین ربات در بین ربات‌های تیم نجات است. در حالت ماشین، او شبیه یک ماشین مته دار است. او در حالت رباتی به نوعی شباهت عجیبی به Rod Drill دارد. دایچی دستور تشکیل روبو دریل فوق‌العاده را به او و روبو بولدوزرها می‌دهد. حمله ویژه او حمله دریلی است. درست مانند روبو جت، طراحی او نیز بر اساس Rod Drill از Machine Robo: Revenge of Cronos است.

روبو زیردریایی (Submarine Robo)

هدایتگر روبو: شو آشیکاوا

او یکی از ربات‌های تیم نجات است که در امداد و نجات زیر آب تخصص دارد. او لهجه جالبی دارد و می‌تواند زبان حیوانات اقیانوس را بفهمد و واقعاً اقیانوس را دوست دارد. در حالت ماشین، او شبیه یک زیردریایی/قایق برقی هیبریدی است. در حالت‌های رباتی و فوق‌العاده، او به جز ویژگی‌ها و طراحی متفاوت، مانند روبو پلیس است. هنگامی که شو فرمان را می‌دهد، روبو زیردریایی و روبو آکواها با هم ترکیب می‌شوند و روبو زیردریایی فوق‌العاده را تشکیل می‌دهند. حمله ویژه او حباب خرد کننده است.

روبو نامرئی/روبو V نامرئی (Robo Stealth V-Stealth Robo)

هدایتگر روبو: جی

او همان ربات اصلی بود که همه ربات‌ها بر روی آن بنا شده بودند. هنگامی که او یک بار فعال شد، تقریباً تأسیسات را ویران کرد، بنابراین غیرفعال شد تا اینکه گروه فاجعه او را تحت کنترل خود درآورد و جی را به عنوان هدایتگر روبو خود انتخاب کرد. در اصل، روبو نامرئی در تمام حالت‌های ماشین، رباتی و فوق‌العاده به رنگ بنفش است و می‌تواند در زمانی که در حالت فوق‌العاده باشد، پرتوهای قدرتمند و موشک‌ها را آزاد کند. اما پس از اینکه جی از گروه فاجعه خارج شد، گروه نجات رباتیک او را تعمیر و همچنین بازسازی کرد تا تبدیل به روبو وی نامرئی شود، که اکنون سفید با لکه‌های بنفش است. او ممکن است همان توانایی قبلی خود را داشته باشد، اما ۴ روبوتانک (که توسط روبو دریل سیاه نابود شدند) که با او ترکیب شدند با یک بسته بال تقویت کننده ویژه جایگزین شدند که با روبو وی ترکیب می‌شود و روبو وی فوق‌العاده را تشکیل می‌دهد. همچنین، او توانایی ترکیب با روبو ماشین فرمانده را دارد تا روبو وی فرمانده را تشکیل دهد. حمله ویژه او طوفان انفجاری است. متناسب با نام او، او می‌تواند شکست ناپذیر شود. وسیله نقلیه او شبیه یک جنگنده F-117 رادار گریز است.

انتقال دهنده‌ها[ویرایش]

پرنده خطی

خلبانان: رین هاروکا، کای کیتازاوا

واحد حمل و نقل بال قرمزها است. شبیه مجموعه ای از قطارهای پرسرعت است. روبو آتش و روبو امدادگرها را به مقصد مورد نظر خود حمل می‌کند. این انتقال دهنده بلندترین در میان انتقال دهنده‌ها است که در حالت رباتی قسمت مرکزی تبدیل به سر و بالاتنه و قسمت‌های عقبی و جلویی تبدیل به پاهای آن می‌شوند. برای تبدیل به ربات رین و کای به صورت دستی آن را فعال می‌کنند و تبدیل به روبو پرنده خطی می‌شود.

کشتی نجات

خلبانان: آلیس بکهام

واحد حمل و نقل آژیر آبی است. در حالت ماشینی یک کامیون زره پوش است. اما وقتی آلیس یا سوسومو یا تیسوشی به صورت دستی حالت رباتی را فعال می‌کنند، تبدیل به روبو کشتی می‌شود.

کامیون چرخ دنده

خلبانان: سایوری سیزنجی، کن می‌نامی

واحد حمل و نقل چرخ دنده‌های زرد است. این انتقال دهنده کوتاه‌ترین در بین تمام انتقال دهنده‌های MRR است. در حالت ماشینی یک کامیون انتقال دهنده است، که بسیار بزرگ است. اما وقتی سایوری و کن حالت رباتی آن را به صورتی دستی فعال می‌کنند، تبدیل به روبو کامیون چرخ دنده می‌شود.

روبو ماشین فرمانده (Commander Robo)

آخرین انتقال دهنده گروه نجات رباتیک از ۳ واحد تشکیل شده‌است: فرمانده قرمز، فرمانده آبی و فرمانده زرد. هر ربات رهبر تعیین‌شده به داخل هر فرمانده می‌رود و هر ۳ فرمانده در ماشین فرمانده یا روبو ماشین فرمانده ترکیب می‌شوند. همچنین، این واحد دارای توانایی ویژه ای برای ترکیب با روبو وی نامرئی برای تبدیل شدن به روبو وی فرمانده است. حملات ویژه او انبساط منطقه و دست آتشین به عنوان روبو وی فرمانده و سپر آب پاش و گردباد دوقلو در حالت V است.

گروه فاجعه[ویرایش]

گاراگورو

این ربات‌ها واحدهایی هستند که توسط کایزر جی (Kaiser-G) برای دخالت در عملیات‌های گروه نجات رباتیک ایجاد شده‌اند. پس از شکست کایزر جی ۳ نفر از آنها آموزش دیدند و به رین هاروکا به عنوان جوخه نجات گاراگورو برای نجات مردم کمک کردند.

روبو آتش سیاه (BL Fire Robo)

اولین ربات سیاه که به وسیله گروه فاجعه ایجاد شد. او نسخه سیاه روبو آتش است که به جای آب از آتش استفاده می‌کند. محبوب‌ترین در بین روبو سیاه هاست چون معمولاً در این سریال در حال مبارزه دیده می‌شود، او توسط روبو وی فرمانده نابود شد. حمله ویژه او طوفان سوزان است.

روبو پلیس سیاه (BL Police Robo)

دومین ربات سیاه گروه فاجعه و یک نسخه سیاه از روبو پلیس. او آخرین ربات سیاهی بود که توسط روبو فرمانده نابود شد. حمله ویژه او دود سوزان است.

روبو دریل سیاه (BL Drill Robo)

آخرین ربات سیاه که نسخه قهوه ای روبو دریل است. او با استفاده از روبو آسمان‌های روبو جت توسط روبو نامرئی نابود شد. حمله ویژه او دریل قدرتمند است.

سه ربات سیاه با استفاده از کی-بوی (K-boy) سیاه خود توسط کاپیتان هازارد به حالت فوق‌العاده تبدیل می‌شدند.

ربات‌های آزمایشی[ویرایش]

ایر لاین (Air Leon)

که در دو قسمت آخر ظاهر شد، یک ربات ویژه جدید با قابلیت پرواز بود که در حالت ماشینی شبیه به شیر بود و توسط پروفسور سویدوباشی ساخته شد و تنها در دو قسمت پایانی نشان داده شد و اطلاعاتی از نحوه انجام عملیات نجات توسط آن وجود ندارد.

تصاویر[ویرایش]

به دلیل قوانین کپی رایت امکان درج تصاویر در این صفحه وجود ندارد.

با استفاده از لینک های زیر در سایت اصلی این برنامه تصاویر را مشاهده کنید:

تصاویر تیم بال قرمز ها

تصاویر تیم آژیر آبی

تصاویر تیم چرخ دنده های زرد

تصاویر تیم نامرئی

تصاویر سایر کارکنان و ربات های تیم نجات

پیوند به بیرون[ویرایش]

صفحه نجات رباتیک استودیو sunrise (سان رایز)

گروه نجات رباتیک در IMDb

منابع[ویرایش]

استودیو sunrise

دانشنامه خبری انیمه (Anime News Network's encyclopedia)