لوئیز دیاز

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
لوئیز دیاز
لوئیز دیاز در سال ۲۰۲۲
اطلاعات شخصی
نام کامل لوئیز فرناندو دیاز مارولاندا[۱]
زادروز ۱۳ ژانویهٔ ۱۹۹۷ ‏(۲۷ سال)[۲]
زادگاه بارانکاس، کلمبیا
قد ۱٫۷۸ متر[۲]
پست وینگر
اطلاعات باشگاهی
باشگاه کنونی لیورپول
شمارهٔ پیراهن ۷
باشگاه‌های حرفه‌ای*
سال‌ها باشگاه‌ها بازی (گل)
۲۰۱۷–۲۰۱۶ بارانکیلا ۳۴ (۳)
۲۰۱۹–۲۰۱۷ اتلتیکو جونیور ۶۷ (۱۵)
۲۰۲۲–۲۰۱۹ پورتو ۷۷ (۲۶)
۲۰۲۲- لیورپول ۵۸ (۱۵)
تیم ملی
۲۰۱۷ زیر ۲۰ سال کلمبیا ۵ (۰)
۲۰۱۸- کلمبیا ۳۵ (۸)
  • تعداد بازی‌ها و گل‌ها فقط مربوط به بازی‌های لیگ داخلی است و آمار به روز شده در تاریخ ۱۱ مارس ۲۰۲۴.
‡ آمار بازی‌ها و گل‌های ملی به‌روز شده در تاریخ ۱ آوریل ۲۰۲۴ (UTC)

لوئیز فرناندو دیاز مارولاندا (انگلیسی: Luis Díaz؛ زادهٔ ۱۳ ژانویهٔ ۱۹۹۷) بازیکن فوتبال اهل کلمبیا که در پست وینگر برای لیورپول بازی می‌کند.

وی همچنین در تیم‌های ملی فوتبال کلمبیا بازی کرده‌است.

لوئیز دیاز در ۳۰ ژانویه ۲۰۲۲ با قراردادی به ارزش ۶۰ میلیون یورو به باشگاه فوتبال لیورپول پیوست.

ربودن پدر لوئیز دیاز[ویرایش]

دولت کلمبیا اعلام کرد که ارتش ملی آزادی‌بخش کلمبیا (ELN) گروهی است که که پدر لوئیس دیاز هافبک باشگاه لیورپول را گروگان گرفته‌است. این در حالی است که پس از گذشت ۵ روز هنوز هیچ خبری از نجات پدر دیاز نبوده‌است. ارتش ملی آزادی‌بخش گروهی نظامی در کشور کلمبیا است که سالها است که با دولت اصلی کلمبیا در حال جنگ و نزاع است. چندی پیش و بنا به گزارش فابریتزیو رومانو، پلیس کلمبیا اعلام کرده بود که حاضر است جایزه ۲۰۰ میلیون پزویی را به هر شخصی که اطلاعات مهمی را برای کمک به نجات پدر لوئیز دیاز ارائه دهد، پرداخت کند. البته مادر این بازیکن که او هم جزو گروگان‌ها بود یک شب بعد از گروگان‌گیری توسط پلیس نجات یافت ولی هیچ خبر جدیدی از آزادی پدر این بازیکن وجود ندارد.

رئیس‌جمهور کلمبیا روز شنبه گفته بود مادر لوئیس دیاز، بازیکن لیورپول پس از ربوده شدن در شمال کلمبیا نجات یافته‌است، اما مقامات همچنان در جستجوی پدر گمشده او هستند. حتی از سوی مقامات و خود این بازیکن اعلام شد ممکن است پدر این بازیکن توسط گروه گروگان‌گیر به ونزوئلا برده شده باشد.

دیاز که در دقیقه ۹۵ گل تساوی لیورپول مقابل لوتون تاون را زد و سپس پیراهن خود را بالا زد و عبارت "Libertad Para Papa" به معنی "آزادی پدرم" را نمایش داد. بازیکن ۲۶ ساله که از روی نیمکت به زمین آمده بود یک امتیاز حیاتی برای لیورپول که پس از تساوی ۱–۱ در رده سوم لیگ برتر قرار گرفت، کسب کرد. جشن خاص او باعث شادمانی در میان هواداران لیورپول شد که ۹ روز پس از ربوده شدن وحشتناک پدر لوئیس دیاز برای او نگران بودند. اعتقاد بر این است که ربوده شدن پدر دیاز توسط شورشیان ELN و توسط یک زن ۴۰ ساله به نام پاتریشیا طراحی شده‌است.

منابع[ویرایش]

  1. "Updated squad lists for 2021/22 Premier League". Premier League. 4 February 2022. Retrieved 11 February 2022.
  2. ۲٫۰ ۲٫۱ "Luis Díaz: Overview". Premier League. Retrieved 11 February 2022.


لویسس