دانشکده علوم و فنون نوین دانشگاه تهران

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

دانشکدگان علوم و فناوری های میان رشته ای دانشگاه تهران یکی از دانشکدگان مستقل دانشگاه تهران است که رشته‌های مختلف علوم و فن آوری در آن آموزش داده می‌شود. دانشکدهٔ علوم و فنون یکی از معدود نهادهای دانشگاهی معتبر ایران در رشته‌های مهندسی علوم زیستی و مهندسی پزشکی، مهندسی هوافضا، مهندسی انرژی های نو و محیط زیست و علوم بین رشته ای (مکاترونیک، ریزفناوری، شبکه و هوش مصنوعی) است.

دانشکده علوم و فنون نوین دانشگاه تهران
لاتین: Faculty of New Sciences and Technologies
نهاد مادر
دانشگاه تهران
رئیسدکتر علی حسین رضایان
نشانیتهران - خیابان کارگر شمالی - بالاتر از چهار راه جلال آل احمد - دانشکده علوم و فنون نوین، تهران، ۱۴۳۹۹۵۶۱۹۱
وبگاه

تاریخچه[ویرایش]

توسعه علوم و فناوری‌های نوین میان‌رشته‌ای در جهان، مسئولان وقت دانشگاه تهران را به این سمت سوق داد تا نماد آموزش عالی کشور از قافله جریان علمی جهان عقب نماند، بنابراین پس از بررسی‌های لازم تصمیم گرفته شد تا دانشکده‌ای با مأموریت جدید جهت جذب نخبگان و پژوهشگران و انجام پژوهش‌های کاربردی میان‌رشته‌ای به منظور خلق و ارائه دانش مورد نیاز جامعه به مراکز صنعتی و ملی و ترویج باور کارآفرینی در بین دانش‌آموختگان و با چشم‌انداز و اهداف بلند ایجاد شود.

دانشکده علوم و فنون نوین دانشگاه تهران در تاریخ ۵ بهمن ۱۳۸۸ به تصویب هیئت‌امنای دانشگاه تهران رسید و در تاریخ ۳۰ فروردین ۱۳۹۰ به دست رئیس‌جمهور وقت افتتاح گردید.[۱]البته جذب هیئت‌علمی و دانشجو از نیمه دوم سال 1389 آغاز شده بود. در حال حاضر دانشکده دارای 75 عضو هیات علمی تمام وقت و 1000 دانشجو در مقطع ارشد و دکتری است

در آذر 1402 به تایید هیات موسسان دانشگاه تهران، دانشکده علوم و فنون نوین دانشگاه تهران ارتقا پیدا کرده و ششمین دانشکدگان دانشگاه تهران را با نام دانشکدگان علوم و فناوری های میان رشته ای تشکیل داده است.

روسای دانشکده[ویرایش]

دانشکده ها[ویرایش]

  • مهندسی انرژی‌های نو و محیط زیست
  • بین رشته‌ای فناوری
  • مهندسی علوم زیستی
  • مهندسی هوافضا

دستاوردهای پژوهشی و فناوری[ویرایش]

دانشمندان یک درصد بین المللی[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. دانشکده علوم و فنون نوین دانشگاه تهران. «دانشکده علوم و فنون نوین دانشگاه تهران». دانشکده علوم و فنون نوین دانشگاه تهران.