یک مکان ساکت

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
مکانی آرام ۱
پوستر فیلم
کارگردانجان کرازینسکی
تهیه‌کنندهمایکل بی
اندرو فرم
فیلمنامه‌نویسبرایان وودز
اسکات بک
جان کرازینسکی
داستانبرایان وودز
اسکات بک
بازیگرانامیلی بلانت
جان کرازینسکی
میلیسنت سیموندز
نوآ جوپ
موسیقیمارکو بلترامی
فیلم‌بردارشارلوته بروس کرایستنسن
تدوین‌گرکریستوفر تلفسن
شرکت
تولید
توزیع‌کنندهپارامونت پیکچرز
تاریخ‌های انتشار
  • ۹ مارس ۲۰۱۸ (۲۰۱۸-0۳-۰۹) (SXSW)
  • ۶ آوریل ۲۰۱۸ (۲۰۱۸-0۴-۰۶) (ایالات متحده)
مدت زمان
۹۰ دقیقه
کشورایالات متحده
زبانزبان اشاره آمریکایی
انگلیسی
هزینهٔ فیلم۱۷–۲۱ میلیون دلار[۱][۲]
فروش گیشه۳۴۰٫۹ میلیون دلار[۳]

یک مکان ساکت یا یک مکان آرام (به انگلیسی: A Quiet Place) یک فیلم در گونهٔ درام هیجان‌انگیز، به نویسندگی و کارگردانی جان کرازینسکی است. کرازینسکی علاوه بر کارگردانی، ایفای نقش یکی از شخصیت‌های اصلی این فیلم را نیز بر عهده دارد. از دیگر بازیگران این فیلم می‌توان به امیلی بلانت، میلیسنت سیموندز و نوآ جوپ اشاره کرد.

نخستین نمایش یک مکان ساکت در ۹ مارس ۲۰۱۸، در جشنواره جنوب از جنوب غربی بود و سپس در تاریخ ۶ آوریل ۲۰۱۸ توسط پارامونت پیکچرز در ایالات متحده به نمایش درآمد. یک مکان ساکت با واکنش‌های مثبتی از سوی منتقدان همراه بود که عملکرد گروه بازیگری، فضا، کارگردانی و طراحی صدای آن مورد تحسین قرار گرفت. این فیلم همچنین در گیشه نیز بسیار موفق بود و ۳۴۱ میلیون دلار در سراسر جهان فروش کرد در حالی که ۱۷–۲۱ میلیون دلار بودجه ساخت آن بوده‌است.

داستان[ویرایش]

A white wooden three-story house with a scaled mansard roof, lit by the sun from the left, viewed at a three-quarters angle amid a landscape with wooded hills in the background under a clear blue sky
خانه‌ای که در فیلم مورد استفاده قرار گرفته

داستان فیلم در آینده رخ می‌دهد و دورانی را به تصویر می‌کشد که هیولاهایی ناشناخته زمین را به تسخیر خود درآورده‌اند و کوچک‌ترین صدایی می‌تواند آنان را به سوی انسان‌ها کشانده و سبب نابودی‌شان شود. در این داستان لی (جان کرازینسکی)، اِوِلین (امیلی بلانت) و فرزندانشان حضور دارند. خانواده‌ای که کاملاً در سکوت مطلق قرار دارند و تمام مواردی را که باعث می‌شود صدایی تولید شود و امنیت خانواده به خطر بیفتد، زیر نظر دارند تا اشتباهی رخ ندهد. حال این خانواده در تمام طول مدت زندگی خود باید هر کاری را بدون هیچ صدایی انجام دهند وگرنه توسط این موجودات شکار می‌شوند.

بازیگران[ویرایش]

جان کرازینسکی (سمت راست) و امیلی بلانت (سمت چپ), که نقش اصلی را در این فیلم بازی می‌کنند

دنباله[ویرایش]

دنباله‌ی این فیلم تحت عنوان یک مکان ساکت: بخش ۲، با بازگشت کرازینسکی به عنوان کارگردان و هنرنمایی بلانت قرار بود در ۲۰ مارس ۲۰۲۰ اکران شود، اما به خاطر همه‌گیری کرونا در ۴ سپتامبر ۲۰۲۰ در ایالت متحده آمریکا به نمایش درآمد.

جستارهای وابسته[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. Littleton, Cynthia (April 11, 2018). "CBS Parent National Amusements Voices Support for Leslie Moonves Amid Rumors of Pending Shakeup". ورایتی. Retrieved April 14, 2018.
  2. "Production of Paramount Pictures' A Quiet Place Contributed Over $21 Million to the New York Economy". انجمن سینمایی آمریکا. April 3, 2018. Retrieved April 17, 2018.
  3. "A Quiet Place (2018)". باکس آفیس موجو. Retrieved January 13, 2019.

پیوند به بیرون[ویرایش]