حلقه (فیلم ۲۰۰۲)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
حلقه
کارگردانگور وربینسکی
تهیه‌کنندهوالتر پارکس
نویسندهایرن کروگر
بر پایهحلقه
اثر کوجی سوزوکی
بازیگراننائومی واتس
مارتین هندرسون
برایان کاکس
دیوی چیس
کلی استیبلز
ساشا باره‌سی
موسیقیهانس زیمر
فیلم‌برداربویان بازلی
تدوین‌گرکریگ وود
توزیع‌کنندهدریم‌ورکس
تاریخ‌های انتشار
  • ۱۸ اکتبر ۲۰۰۲ (۲۰۰۲-۱۰-۱۸)
مدت زمان
۱۱۵ دقیقه
کشورایالات متحده
زبانانگلیسی
هزینهٔ فیلم۴۸ میلیون دلار
فروش گیشه۲۴۹٬۳[۱] میلیون دلار

حلقه (به انگلیسی: The Ring) یک فیلم ترسناک روان‌شناختی آمریکایی محصول سال ۲۰۰۲، به کارگردانی گور وربینسکی است که بازیگرانی همچون نائومی واتس، مارتین هندرسون و برایان کاکس در آن ایفای نقش می‌کنند. این فیلم نسخه بازخلق‌شده فیلم ترسناک ژاپنی حلقه محصول سال ۱۹۹۸ است، که خود آن نیز برگرفته از رمان نویسنده ژاپنی کوجی سوزوکی به نام حلقه به‌شمار می‌رود.[۲]

داستان دربارهٔ یک فیلم ویدئویی است که محتوای آن یک سری عکس مبهم و تکه فیلم‌های آزاردهنده‌ای است. بعد از تماشای فیلم، تلفنی به بیننده می‌شود که در آن صدای دختری به بیننده می‌گوید: هفت روز دیگر خواهد مرد. دو دنباله بر این فیلم با عنوان‌های حلقه دو، در سال ۲۰۰۵ و حلقه‌ها در سال ۲۰۱۷ ساخته شده‌است.

داستان[ویرایش]

دو نوجوان به نام‌های کیت و بکا دربارهٔ افسانه یک فیلم ویدئویی نفرین شده بحث می‌کنند؛ که هرکس این فیلم را دیده بعد از ۷ روز مرده‌است. کتی اعتراف می‌کند که او در هفته گذشته نوار را با دوستانش دیده‌است. در آن شب کتی مرد. مادر کیتی در مراسم خاکسپاری کتی، از خواهرش راشل، روزنامه‌نگار سیاتل می‌خواهد در مورد مرگ دخترش تحقیق کند. راشل متوجه می‌شود که دوستان کتی در حوادث عجیب و غریب در شب مرگ او کشته شده‌اند.

منابع[ویرایش]

  1. فروش جهانی فیلم حلقه. وب‌گاه باکس آفیس موجو - بازبینی در ۲۵ سپتامبر ۲۰۱۳
  2. نقد فیلم حلقه نوشته راجر ارت

پیوند به بیرون[ویرایش]