۱۶ تیر: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
InternetArchiveBot (بحث | مشارکت‌ها)
نجات ۱ منبع و علامت‌زدن ۰ به‌عنوان مرده.) #IABot (v2.0
←‏رویدادها: 1071م: هفتم ژوئيه (16 تيرماه) سال 1071 ميلادي حسن صبّاح كار ديواني [امور اداري دولتي] را رها كرد
خط ۷: خط ۷:
== رویدادها ==
== رویدادها ==
* بمب‌گذاری لندن
* بمب‌گذاری لندن
* 1071م:مورخان، متفق القول، هفتم ژوئيه (16 تيرماه) سال 1071 ميلادي را روزي مي دانند كه حسن صبّاح كار ديواني [امور اداري دولتي] را رها كرد تا راه مبارزه با فساد، تجاوز، سلطه گري و زورگويان را در پيش گيرد و جهان بهتري بسازد. وي از نظر فلسفي معتقد به آزادي اجتماعي، تعاون، برادري، عدم تصرف مناطق و برتري بر ملل ديگر با توسل به نيروي مسلح بود و بخشودن پشيمان شدگان را تشويق و «حرص مال زدن» را نهي مي كرد.


== زادروزها ==
== زادروزها ==

نسخهٔ ‏۶ ژوئیهٔ ۲۰۲۰، ساعت ۰۳:۰۲

<<  تیر  >>
ش ی د س چ پ ج
۳۰ ۳۱ ۱
۲ ۳ ۴ ۵ ۶ ۷ ۸
۹ ۱۰ ۱۱ ۱۲ ۱۳ ۱۴ ۱۵
۱۶ ۱۷ ۱۸ ۱۹ ۲۰ ۲۱ ۲۲
۲۳ ۲۴ ۲۵ ۲۶ ۲۷ ۲۸ ۲۹
۱۴۰۳ خورشیدی

۱۶ تیر - از آغاز سال در تقویم رسمی ایران ۱۰۹ روز گذشته و به پایان آن ۲۵۶ روز (در سال عادی) یا ۲۵۷ روز (در سال کبیسه) مانده‌است.

مناسبت‌ها

رویدادها

  • بمب‌گذاری لندن
  • 1071م:مورخان، متفق القول، هفتم ژوئيه (16 تيرماه) سال 1071 ميلادي را روزي مي دانند كه حسن صبّاح كار ديواني [امور اداري دولتي] را رها كرد تا راه مبارزه با فساد، تجاوز، سلطه گري و زورگويان را در پيش گيرد و جهان بهتري بسازد. وي از نظر فلسفي معتقد به آزادي اجتماعي، تعاون، برادري، عدم تصرف مناطق و برتري بر ملل ديگر با توسل به نيروي مسلح بود و بخشودن پشيمان شدگان را تشويق و «حرص مال زدن» را نهي مي كرد.

زادروزها

مرگ‌ها


تعطیلات

پیوند به بیرون

منابع

  1. «تقویم رسمی کشور برای سال ۱۳۸۵ هجری شمسی بایگانی‌شده در ۲۹ سپتامبر ۲۰۰۷ توسط Wayback Machine»، استخراج و تنظیم: شورای مرکز تقویم دانشگاه تهران ـ مؤسسهٔ ژئوفیزیک، مناسبت‌ها از: شورای فرهنگ عمومی. دسترسی در ۴ سپتامبر ۲۰۰۶.