من نفرت‌انگیز ۳

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
من نفرت‌انگیز ۳
پوستر
کارگردانپیر کافین
کایل بلدا
تهیه‌کنندهکریس ملداندری
جنت هیلی
نویسندهسینکو پل
کن دوریو
بازیگراناستیو کارل
کریستن ویگ
تری پارکر
میرندا کازگرو
استیو کوگان
جنی سلیت
موسیقیفارل ویلیامز
شرکت
تولید
توزیع‌کنندهیونیورسال استودیوز
تاریخ‌های انتشار
  • ۱۴ ژوئن ۲۰۱۷ (۲۰۱۷-0۶-۱۴)
  • ۳۰ ژوئن ۲۰۱۷ (۲۰۱۷-0۶-۳۰) (ایالات متحده)
مدت زمان
۹۰ دقیقه
کشورایالات متحده
زبانانگلیسی
هزینهٔ فیلم۸۰ میلیون دلار
فروش گیشه۱٫۰۳۳ میلیارد دلار[۱]

من نفرت‌انگیز ۳ (به انگلیسی: Despicable Me 3) یک فیلم کمدی پویانمایی رایانه‌ای آمریکایی محصول سال ۲۰۱۷ است که توسط ایلومینیشن تولید و توسط یونیورسال پیکچرز توزیع شده‌است. این دنباله من نفرت‌انگیز ۲ (۲۰۱۳)، سومین قسمت اصلی، و چهارمین قسمت به‌طور کلی در فرنچایز من نفرت‌انگیز است. در این فیلم به کارگردانی پی‌یر کافین و کایل بالدا، کارگردانی مشترک اریک گیون، طراح تولید و طراح شخصیت و نویسندگی سینکو پل و کن داوریو، صداپیشگان استیو کرل، کریستن ویگ، تری پارکر، کافین، میرندا کازگرو، استیو کوگان، جنی سلیت، دانا گایر، نو شرل و جولی اندروز به ایفای نقش پرداخته‌اند.

من نفرت‌انگیز ۳ در جشنواره بین‌المللی فیلم انیمیشن انسی در ۱۴ ژوئن ۲۰۱۷ به نمایش درآمد و در ۳۰ ژوئن در ایالات متحده اکران شد. این فیلم نقدهای متفاوتی از منتقدان دریافت کرد و ۱٫۰۳۵ میلیارد دلار در سراسر جهان به دست آورد و چهارمین فیلم پرفروش سال ۲۰۱۷ و چهارمین فیلم پویانمایی پرفروش تمام دوران در طول اکران خود شد. دنباله ای با نام من نفرت‌انگیز ۴ برای اکران در ژوئیهٔ ۲۰۲۴ برنامه‌ریزی شده‌است.

داستان[ویرایش]

مأموران متأهل لیگ ضد شرور (AVL) گرو و لوسی وایلد فرستاده می‌شوند تا بالتازار برت، یک بازیگر کودک سابق که پس از کنسل شدن نمایش او «Evil Bratt» در زمانی که به سن بلوغ رسید، به ابرشرور تبدیل شد، از سرقت الماس «Dumont» جلوگیری کنند. گرو الماس را پس می‌گیرد، اما برت فرار می‌کند. والری داوینچی، رئیس ناراضی که جای سیلاس رامسباتم، را گرفته‌است، گرو و لوسی را از AVL اخراج می‌کند.

وقتی گرو و لوسی به خانه برمی‌گردند، به دختران‌خوانده‌شان مارگو، ایدیث و اگنس می‌گویند که اخراج شده‌اند، اما به آنها اطمینان می‌دهند که به زودی شغل جدیدی خواهند داشت. وقتی گرو حاضر نمی‌شود به یک ابرشرور تبدیل شود و دستیارش دکتر نفاریو در کربنیت یخ زده‌است، اکثر مینیون‌های او به رهبری مل او را رها می‌کنند تا شغل جدیدی پیدا کنند اما در نهایت به زندان می‌روند.

پیشخدمتی به نام فریتز با دعوتی از سوی دوقلوی گمشدهٔ گرو، با نام «درو»، که در کشوری دوردست به نام فریدونیا زندگی می‌کند، به خانه گرو می‌رسد. خانواده برای ملاقات با درو سفر می‌کنند و از ثروت عظیم و عمارت عظیم او شگفت‌زده می‌شوند. فریتز این موفقیت را به تجارت بزرگ مزارع خوک خود نسبت می‌دهد. در همین حال، برت دوباره الماس را می‌دزدد و قصد دارد از آن برای قدرت‌دادن به یک ربات غول‌پیکر استفاده کند که هالیوود، لس آنجلس را به عنوان انتقام لغو نمایشش نابود خواهد کرد. درو به گرو فاش می‌کند که پدر متوفی آنها یک ابرشرور معروف به «بالد ترور» بود که فعالیت‌های شرورانه و پیشرفت‌های تکنولوژیکی منبع واقعی ثروت خانواده است. درو از گرو می‌خواهد که به او بیاموزد چگونه تبدیل به یک شرور شود، اما گرو از بازگشت به روش‌های قدیمی خود امتناع می‌کند. در حالی که لوسی با وظایف جدید خود به عنوان مادر دست و پنجه نرم می‌کند، درو و گرو به خصوص پس از سوار شدن در وسیله نقلیه پیشرفته پدرشان، بیشتر به هم نزدیک می‌شوند.

گرو و درو تصمیم می‌گیرند الماس را بدزدند. با این حال، گرو مخفیانه قصد دارد آن را به AVL بیاورد تا داوینچی را متقاعد کند که او و لوسی را دوباره استخدام کند. آنها به سختی با الماس فرار می‌کنند و توسط لوسی نجات می‌یابند. درو، با پی بردن به انگیزه‌های واقعی گرو، از اینکه گرو به او دروغ گفته بود ناراحت می‌شود. گرو در عوض، به بی‌کفایتی درو توهین می‌کند و اعلام می‌کند که فریدونیا را ترک می‌کند و به رابطه آنها پایان می‌دهد.

برت، با لباس مبدل به عنوان لوسی، دختران را می‌رباید و یک بار دیگر الماس را به دست می‌آورد. گرو و درو اختلافات خود را کنار گذاشته و پس از پی بردن از این فریب او را تعقیب می‌کنند. برت با ربات خود که از الماس نیرو می‌گیرد، هالیوود را به وحشت می‌اندازد و آن را با آدامس حبابی فوق‌العاده می‌پوشاند تا بتواند شهر را به فضای خارج از زمین برساند. لوسی دختران را در حالی که برت تلاش می‌کند با لیزر ربات گرو را بکشد، نجات می‌دهد. درو موفق می‌شود به داخل ربات نفوذ کند و آن را از داخل خاموش کند و در این فرایند تقریباً از بین می‌رود. برت با گرو روبرو می‌شود که او را به مبارزه رقص دعوت می‌کند و در نهایت کیتار اسلحه‌دار برت را می‌دزدد و او را با آن شکست می‌دهد. مینیون‌ها پس از فرار از زندان، دوباره با گرو متحد می‌شوند. درو و گرو هم آشتی می‌کنند.

گرو و لوسی به AVL بازگردانده شدند. خانوادهٔ تازه‌متحدشده در خانهٔ گرو جشن می‌گیرند و لوسی با دختران پیوند برقرار می‌کند و آنها را به عنوان دختران خود می‌پذیرد. درو به همراه اکثر مینیون‌ها هواپیمای گرو را می‌دزدند و پرواز می‌کنند. گرو و لوسی تصمیم می‌گیرند پیش از درگیر شدن در تعقیب و گریز، پنج دقیقه به آنها وقت بدهند.

صداپیشه‌ها[ویرایش]

  • استیو کرل در نقش گرو، جاسوس و ابرشرور سابق که تبدیل به مأمور لیگ ضد شرور و پدر مارگو، ایدیث و آگنس و شوهر لوسی شده‌است.[۲]
    • کرل همچنین صداپیشگی درو، برادر دوقلوی گمشدهٔ گرو و عموی دختران را بر عهده دارد.[۲][۳]
  • کریستن ویگ در نقش لوسی وایلد، مأمور لیگ ضد شرور، همسر گرو و مادرخواندهٔ دختران.[۴]
  • تری پارکر در نقش بالتازار برات، یک ابرشرور و ستارهٔ کودک سابق که بزرگ می‌شود و به شخصیتی که در دهه ۱۹۸۰ بازی می‌کرد وسواس پیدا می‌کند و مشتاق تسلط بر جهان است.[۲]
  • پی‌یر کافین در نقش مل، کوین، استوارت، باب و دیگر مینیون‌ها[۵]
    • کافین همچنین صدای یک مدیر موزه را نمایش می‌دهد[۶]
  • میرندا کازگرو در نقش مارگو، بزرگ‌ترین و باهوش‌ترین دخترخواندهٔ گرو و لوسی.[۴]
  • استیو کوگان در نقش سیلاس رمسباتم، رئیس لیگ ضد شرور، که در ابتدای فیلم بازنشسته می‌شود.[۶]
    • کوگان همچنین صداپیشگی فریتز، ساقی درو را بر عهده دارد.[۶]
  • جنی سلیت در نقش والری داوینچی، یکی از اعضای ظالم لیگ ضد شرور که مدیر جدید AVL می‌شود.[۷]
  • دانا گایر در نقش ایدیث، دخترخوانده وسطی گرو و لوسی.[۸]
  • نو شرل در نقش اگنس، کوچکترین دختر خواندهٔ معصوم و نابالغ گرو و لوسی. صداپیشگی او در ابتدا توسط السی فیشر در دو فیلم اول انجام شد.[۹]
  • جولی اندروز در نقش مادر گرو و درو[۶]

تولید[ویرایش]

توسعه[ویرایش]

استیو برک، مدیر عامل ان‌بی‌سی یونیورسال، در سپتامبر ۲۰۱۳ تأیید کرد که سومین فیلم از این سری در حال ساخت است.[۱۰] سینکو پل و کن داوریو، نویسندگان دو فیلم اول، اعلام کردند که برای نوشتن فیلمنامه این فیلم بازخواهند گشت.[۱۱]

نقش‌ها[ویرایش]

در آوریل ۲۰۱۶، گزارش شد که استیو کرل دوباره نقش خود را در نقش گرو بازی می‌کند و همچنین صداپیشگی درو، برادر دوقلوی خود را برعهده دارد در حالی که تری پارکر برای این فیلم در نقش بالتازار برت انتخاب شد.[۱۲] در سپتامبر ۲۰۱۶، میرندا کازگرو و کریستن ویگ به ترتیب در نقش‌های مارگو و لوسی وایلد بازگشتند، در حالی که نو شارل جایگزین السی فیشر در نقش اگنس شد.[۱۳][۱۴]

موسیقی[ویرایش]

موسیقی متن فیلم در ۲۳ ژوئن ۲۰۱۷ منتشر شد. فارل ویلیامز آهنگ جدید «نور زرد» را برای موسیقی متن منتشر کرد که از طریق دانلود دیجیتال و پخش آنلاین در دسترس قرار گرفت.[۱۵]

بازخورد[ویرایش]

فروش گیشه[ویرایش]

این فیلم ۲۶۴٫۶ میلیون دلار در ایالات متحده و کانادا و ۷۷۰٫۲ میلیون دلار در سایر مناطق به دست آورد که در کل جهان ۱٫۰۳۴ میلیارد دلار است. این چهارمین فیلم پرفروش سال ۲۰۱۷[۱۶] و چهارمین فیلم پویانمایی پرفروش تمام دوران است.[۱۷] ددلاین هالیوود سود خالص فیلم را ۳۶۶٫۲ میلیون دلار محاسبه کرد که شامل بودجه تولید، بازاریابی، مشارکت استعدادها و سایر هزینه‌ها می‌شود. درآمد فروش گیشه و درآمد رسانه‌های خانگی آن را در رتبه سوم فهرست «با ارزش‌ترین فیلم‌های پرفروش ۲۰۱۷» قرار داده‌است.[۱۸]

پاسخ انتقادی[ویرایش]

در وبسایت راتن تومیتوز، ٪۵۹ از ۱۹۸ بررسی منتقدین مثبت است و این فیلم میانگینِ امتیاز ۵٫۷/۱۰ را در اختیار دارد. اجماع این وب‌سایت چنین می‌نویسد: «من نفرت‌انگیز ۳ طرفداران فرنچایز را به‌طور مداوم با دور دیگری از پویانمایی‌های رنگارنگ و طنزی مقلد – البته تا حدی پراکنده – سرگرم می‌کند.»[۱۹] این فیلم در متاکریتیک، که از میانگین وزنی استفاده می‌کند، بر اساس نظر ۳۷ منتقد امتیاز ۴۹ از ۱۰۰ را کسب کرده که نشان‌گر «نقدهای مختلط یا متوسط» است.[۲۰]

دنباله[ویرایش]

دنباله این فیلم، من نفرت‌انگیز ۴، قرار است در ۳ ژوئیه ۲۰۲۴ منتشر شود.[۲۱]

منابع[ویرایش]

  1. http://www.boxofficemojo.com/movies/?id=despicableme3.htm
  2. ۲٫۰ ۲٫۱ ۲٫۲ Franich, Darren (April 13, 2016). "Trey Parker Will Voice The Villain In Despicable Me 3". انترتینمنت ویکلی. Archived from the original on April 15, 2016. Retrieved April 14, 2016.
  3. Calvario, Liz (2017-03-14). "'Despicable Me 3' Trailer Reunites Gru With His Long-Lost Twin Brother". ددلاین هالیوود. Archived from the original on June 9, 2017. Retrieved 2017-06-20.
  4. ۴٫۰ ۴٫۱ Nequinto, Denise (30 September 2016). "'Despicable Me 3' 2017 Plot: Gru Experiences Sibling Rivalry, Faces New Villain". CitizenOracle. Archived from the original on October 10, 2016. Retrieved 9 October 2016.
  5. Snetiker, Marc (May 19, 2017). "Despicable Me 3: Meet the mutinous new Minion". انترتینمنت ویکلی. Archived from the original on May 23, 2017. Retrieved May 22, 2017.
  6. ۶٫۰ ۶٫۱ ۶٫۲ ۶٫۳ "Despicable Me 3". انستیتوی فیلم بریتانیا. Archived from the original on August 14, 2020. Retrieved December 28, 2020.
  7. "Miranda Cosgrove/Margo - 'Despicable 3': Meet the Voices Behind the Animated Characters". هالیوود ریپورتر (به انگلیسی). Archived from the original on July 31, 2017. Retrieved 2017-06-20.
  8. Lesnick, Silas (December 14, 2016). "Gru is Back in the Despicable Me 3 Trailer!". ComingSoon.net. Archived from the original on December 15, 2016. Retrieved December 14, 2016.
  9. "Nev Scharrel Talks 'Despicable Me 3' In Exclusive Q&A!". popstaronline.com. September 26, 2016. Archived from the original on December 20, 2016. Retrieved December 12, 2016.
  10. "Comcast's CEO Presents at Bank of America Merrill Lynch 2013 Media, Communications & Entertainment Conference (Transcript)". Seeking Alpha. September 11, 2013. Archived from the original on December 3, 2013. Retrieved September 12, 2013. One of the real gems inside our company is Illumination the animation studio led by Chris Meledandri and Despicable Me 2, which came out this summer is the most profitable film in the 100 year history of the Universal and there will obviously be another reopening a film called Minions, which are the minions from Despicable Me next Christmas and then there will be Despicable Me 3.
  11. "'Despicable Me' Screenwriter Discusses Local Honor, Theme Park Attraction". Conejo Valley Happening. Archived from the original on July 24, 2015. Retrieved July 24, 2015. We just started writing Despicable Me 3,...
  12. Franich, Darren (April 13, 2016). "Trey Parker Will Voice The Villain In Despicable Me 3". انترتینمنت ویکلی. Archived from the original on April 15, 2016. Retrieved April 14, 2016.
  13. Nequinto, Denise (30 September 2016). "'Despicable Me 3' 2017 Plot: Gru Experiences Sibling Rivalry, Faces New Villain". CitizenOracle. Archived from the original on October 10, 2016. Retrieved 9 October 2016.
  14. "Nev Scharrel Talks 'Despicable Me 3' In Exclusive Q&A!". popstaronline.com. September 26, 2016. Archived from the original on December 20, 2016. Retrieved December 12, 2016.
  15. Reed, Ryan (June 9, 2017). "Hear Pharrell's Joyous New Song 'Yellow Light' From 'Despicable Me 3'". رولینگ استون. Archived from the original on June 13, 2017. Retrieved June 15, 2017.
  16. "Top 2017 Movies at the Worldwide Box Office". نامبرز. Archived from the original on August 25, 2021. Retrieved August 25, 2021.
  17. "All Time Worldwide Animated Box Office". نامبرز. Archived from the original on November 11, 2017. Retrieved August 25, 2021.
  18. D'Alessandro, Anthony (March 26, 2018). "No. 3 'Despicable Me 3' Box Office Profits – 2017 Most Valuable Blockbuster Tournament". ددلاین هالیوود. Archived from the original on March 27, 2018. Retrieved March 26, 2018.
  19. "من نفرت‌انگیز ۳". راتن تومیتوز. فاندانگو مدیا. Retrieved 28 June 2022. ویرایش در ویکی‌داده
  20. "من نفرت‌انگیز ۳". Metacritic. Red Ventures. Retrieved 28 June 2022.
  21. Moreau, Jordan (February 18, 2022). "Despicable Me 4 Set for Summer 2024 by Illumination, Universal". ورایتی. Archived from the original on February 27, 2022. Retrieved February 18, 2022.

پیوند به بیرون[ویرایش]