سید محمود رضوی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
سید محمود رضوی مجد
در اختتامیه اختتامیه سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر
زادهٔالگو:تاریخ تولد و سن ۱۳۶۴
مشهد
ملیتایرانی
پیشهتهیه‌کننده
سال‌های فعالیت۱۳۸۴-اکنون

سید محمود رضوی (متولد ۳ شهریور ۱۳۵۹ در مشهد) تهیه‌کننده سینمای اهل ایران است. او تهیه کننگی سینما را با فیلم درباره‌ی الی به کارگردانی اصغر فرهادی آغاز کرد.

ورود به سینما را با سرمایه‌گذاری فیلم هفت و پنج دقیقه شروع کرد و پس از آن مشترکاً با اصغر فرهادی تهیه‌کنندگی فیلم دربارهٔ الی را در سال ۱۳۸۷ برعهده گرفت. در سال ۱۳۸۹ فیلم خیابان‌های آرام را تهیه کرد و پس از آن با فیلم‌های سیانور، ماجرای نیمروز و رد خون وارد سینمای سیاسی شد. او در ژانر اجتماعی نیز فیلم‌های دهلیز، دارکوب و لاتاری را ساخته‌است.

فعالیت سیاسی[ویرایش]

بعد از کاندیدا شدن محمدباقر قالیباف در انتخابات ریاست جمهوری ایران (۱۳۹۶)، سید محمود رضوی به عنوان سرپرست کل تبلیغات ستاد انتخاباتی قالیباف معرفی شد. مستندهای انتخاباتی قالیباف نیز در این دوره از انتخابات با سرپرستی و نظارت وی ساخته شد.[۱]

در جریان انتخابات مجلس شورای اسلامی (۱۳۹۹–۱۳۹۸) وی همواره در کنار قالیباف بود و پس از تشکیل دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی به عنوان مشاور فرهنگی و هنری رئیس مجلس شورای اسلامی شروع به کار کرد.[۲]

فیلم‌شناسی[ویرایش]

در حاشیه اکران فیلم ماجرای نیمروز: ردخون؛ در مشهد، سیدمحمود رضوی به عنوان تهیه‌کننده فیلم پوستر فیلم را امضا کرد.
امضاء پوستر فیلم ماجرای نیمروز:ردخون در سینما هویزه مشهد

تهیه‌کننده[ویرایش]

سریال[ویرایش]

جوایز[ویرایش]

در سی و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر با تهیه‌کنندگی اولین فیلم بلند سینمایی بهروز شعیبی با نام «دهلیز» برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم اول جشنواره شد.

در سی و چهارمین دورهٔ جشنواره فیلم فجر با تهیه‌کنندگی فیلم‌های «سیانور» و «خانه‌ای در خیابان چهل و یکم» حاضر بود. فیلم خانه‌ای در خیابان چهل و یکم نامزد دریافت سیمرغ در بخش نگاه نو بود.

در سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر، با تهیه‌کنندگی فیلم «ماجرای نیمروز»، سه سیمرغ بلورین بهترین فیلم، بهترین فیلم از نگاه ملی و بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را دریافت کرد. همچنین بهزاد جعفری طادی برای فیلم ماجرای نیمروز برنده سیمرغ بلورین بهترین طراحی صحنه و لباس شده‌است.[۳][۴][۵]

پیوند به بیرون[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. «سید محمود رضوی سرپرست تبلیغات ستاد قالیباف شد». خبرگزاری تسنیم. ۴ اردیبهشت ۱۳۹۶.
  2. «سیدمحمود رضوی به عنوان مشاور فرهنگی وهنری رئیس مجلس منصوب شد- اخبار مجلس و دول - اخبار سیاسی تسنیم | Tasnim». خبرگزاری تسنیم | Tasnim. دریافت‌شده در ۲۰۲۱-۰۲-۱۳.
  3. ««ماجرای نیمروز» بیشترین سیمرغ بلورین را گرفت». تسنیم. دریافت‌شده در ۱۳ فوریه ۲۰۱۷.
  4. «از اختتامیه بدون سخنرانی تا اهدای سیمرغ بلورین آرای مردمی به «ماجرای نیمروز»». فارس. بایگانی‌شده از اصلی در ۱۲ فوریه ۲۰۱۷. دریافت‌شده در ۱۳ فوریه ۲۰۱۷.
  5. «پس از گرفتن سیمرغ بهترین فیلم، در گفتگو با میزان:محمود رضوی: خوشحالم مردم "ماجرای نیمروز" را دوست داشتند». میزان. ۲۱ بهمن ۱۳۹۵. بایگانی‌شده از اصلی در ۱۰ فوریه ۲۰۱۷. دریافت‌شده در فوریهٔ ۲۰۱۷. تاریخ وارد شده در |تاریخ بازبینی= را بررسی کنید (کمک)