پادری (مجموعه تلویزیونی)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
پادری
نویسندهکوروش نریمانی
کارگردانمحمد حسين لطيفي
بازیگرانهومن برق‌نورد
سیما تیرانداز
بهنام تشکر
نگار عابدی
امیرحسین رستمی
محمدرضا شیرخانلو
آهنگ پایانعلی زند وکیلی
آهنگسازحمیدرضا صدری
کشور سازندهایران
زبان اصلیفارسی
شمار قسمت‌ها۲۰ قسمت
تولید
تهیه‌کنندهسید محمود رضوی
مکان تولیدایران
مدت۴۵ دقیقه
تولیدکنندهمؤسسه سیمای مهر
پخش
شبکهٔ اصلیشبکه ۱
انتشار اولیه۱۸ خرداد، ۱۳۹۵ –
۱۵ تیر، ۱۳۹۵
انتشار
پس ازدودکش ۱
پیش ازدودکش ٢

پادری نام مجموعه تلویزیونی است که ابتدا قرار بود در نوروز ۹۵ پخش شود ولی پخش آن به ماه رمضان موکول شد. این سریال اسپین آف سریال دودکش است که با نام پادری پخش شد . همچنین این مجموعه پیش از مجموعه دودکش ٢ پخش شده و دودکش ۲ داستان ۵ سال آینده این داستان را نشان نمیدهد. این سریال به کارگردانی محمد حسین لطیفی و تهیه‌کنندگی سید محمود رضوی در تهران ساخته شده ‌و در رمضان ۱۳۹۵ از شبکه یک سیما پخش شده است.[۱]

پادری که مطبوعات آن را دودکش ۲ نامیده بودند با نام پادری برای شبکه اول سیما تهیه شده‌است که پس از پخش سریال دودکش ۲ اسم فصل دوم برای این مجموعه به طور کلی برداشته شد.[۲] در این سریال ۲۰ قسمتی، شخصیت‌های سریال دودکش که به قلم برزو نیک نژاد و حسن وارسته خلق شده بودند و زینب تقوایی آن را برای رمضان سال ۹۲ شبکه اول سیما تهیه و تولید کرده بود، اینبار در فضا و قصه‌ای تازه‌ای به قلم کوروش نریمانی برای رمضان ۹۵ شبکه اول تهیه و تولید شد.

داستان[ویرایش]

داستان «پادری» دررابطه با قالیشویی مشتاق است که تعطیل شده‌است، و فیروز مشتاق در ایام نزدیک به نوروز به خاطر از دست نرفتن اعتبار قالیشویی و حفظ مشتریان سابق، سعی می‌کند با اجاره یک قالیشویی دیگر، کارش را پی بگیرد، او که با انبوهی از فرش‌های نشسته روبرو است، دردسرهای جدیدی برایش رخ می‌دهد. از طرفی نصرت برخلاف گذشته دارای وضع مالی خوبی می‌شود…اما این ظاهر قضیه است و به نظر می‌رسد همهٔ این امکانات الکی و دروغی است...فیروز که از یک طرف درگیر پیدا کردن قالیشویی جدید است از طرفی دیگر با مشکل نصرت رو به رو می‌شود و مجبور می‌شود آن را هم حل و فصل کند همهٔ این مشکلات فضای طنز گونه ای ایجاد میکنند که با نقش افرینی هومن برق نورد بسیار طنز روایت می‌شود.

بازیگران[ویرایش]

پیوند به بیرون[ویرایش]

منابع[ویرایش]