ان‌اکس‌تی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
ان‌اکس‌تی
نشان رسمی ان اکس تی
پول
یکای جزء
 ۱NXT
 10−8nxtQuant
(smallest unit)
جمعThe language(s) of this currency does not have a morphological plural distinction.
نمادNXT
نام مستعارNxtcoin (also incorrectly referred to as Nextcoin)
آمارها
تاریخِ معرفی۲۴ نوامبر 2013[۱]
استفاده‌کننده(ها)Global
صادرکننده
مدیریتغیر متمرکز
شخص به شخص[۲]
وبگاه
ارزش‌گذاری
تورمکاهش تورم. تمام سکه‌های منتشر شده‌است. (۲۸ سپتامبر ۲۰۱۳–۲۶ نوامبر ۲۰۱۳).

ان‌اکس‌تی (به انگلیسی NXT همچنین Nxtcoin)، نوعی ارز رمزی است. در آبان‌ماه سال ۱۳۹۲، توسعه‌دهنده این ارز به نام BCNext، شبکه مورد نیاز این ارز را راه‌اندازی کرد. پس از چندی، کد منبع این ارز رمزی در دسترس همگان قرار گرفت. الگوریتم طراحی شده برای این ارز به گونه‌ای است که برای رسیدن به توافق در انجام معاملات، از الگوریتمی به نام گواه بر سهام استفاده می‌شود. کل پول موجود در این ارز رمزی از ابتدای کار در اختیار سهامداران قرار گرفته‌است و برای به دست آوردن پول ان‌اکس‌تی، تنها راه خریداری این پول از صاحبان قبلی است. به این ترتیب کل پول در این ارز رمزی همیشه مقداری ثابت دارد و بر خلاف بیت‌کوین، استخراج یا همان ماینینگ معنی ندارد. طبق ادعای خالق این ارز رمزی، امکان ایجاد ارزهای جدید بر پایه سیستم موجود در ان‌اکس‌تی وجود دارد.[۴]

اثبات سهام در ان اکس تی[ویرایش]

برخلاف بیت کوین و ارزهای مشابه که از اثبات کار برای تأیید تراکنش‌های استفاده می‌کند ان اکس تی از اثبات سهام برای تأیید تراکنش‌ها بهره می‌برد که به سخت‌افزارهای قدرتمند نیازی ندارد.

طراحی و پیاده‌سازی[ویرایش]

ان اکس تی بر پایهٔ زبان جاوا طراحی و پیاده‌سازی شده‌است.

پیوند به بیرون[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. خطای یادکرد: خطای یادکرد:برچسب <ref>‎ غیرمجاز؛ متنی برای یادکردهای با نام genesis-account وارد نشده است. (صفحهٔ راهنما را مطالعه کنید.).
  2. خطای یادکرد: خطای یادکرد:برچسب <ref>‎ غیرمجاز؛ متنی برای یادکردهای با نام Nxt whitepaper وارد نشده است. (صفحهٔ راهنما را مطالعه کنید.).
  3. خطای یادکرد: خطای یادکرد:برچسب <ref>‎ غیرمجاز؛ متنی برای یادکردهای با نام Nxt-MIT-License وارد نشده است. (صفحهٔ راهنما را مطالعه کنید.).
  4. «Developers - Nxt» (به انگلیسی). Nxt. بایگانی‌شده از اصلی در ۱۳ فوریه ۲۰۱۸. دریافت‌شده در ۲۰۱۸-۰۲-۱۲.