کاربر:Ali Abbasi7

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

نوشته های من[ویرایش]

مختصر مزخرفاتی دربارهٔ خودم[ویرایش]

من علی عباسی هستم ( خداییش تابلو بود، نه؟! ) بین همهٔ ویکی نویس ها شاید من یکی از معدود افرادی باشم که تو ویکی پدیا صفحه داره [۱]! من دانشجوی سال دوم مهندسی نرم افزار، عاشق فیزیک، برنامه نویسی، مطالعه و تیم فوتبال بارسلونا هستم !

آخه چرا ویکی حالا؟[ویرایش]

اینکه چی شد که به یک ویکی نویس تبدیل شدم، بر می گرده به ۳ سال پیش، زمانی که دنبال مطلبی بودم و کلی سرچ پشت سر هم تو گوگل، جز اینکه گیج ترم کنه فایده ای برام نداشت. و بعد از اون خواستم شانسمو در ویکی پدیا امتحان کنم، جاییکه شنیده بودم خیلی سر و صدا کرده و جزو سایت های پر بیننده اینترنت شده. خب، حتماً نتیجه رو حدس زدید دیگه، در اونجا بسیار بیشتر از چیزی که انتظار داشتم پیدا کردم، و خلاصه خیلی خوشم اومدم و کلی کیف کردم. و بعد که دیدم در این سایت هیچ نوع تبلیغی وجود نداره و بنیاد ویکی پدیا پولشو مستقیماً از مردم به دست میاره، خیلی ناراحت شدم و تصمیم گرفتم هر طور شده به این موسسه که هدفی جز نهادینه شدن فرهنگ آموختن و مطالعه و تحقیق، بین مردمی که وجود تکنولوژی های رنگارنگ و سرگرمی های مختلف، باعث شده تا کمتر فرصت مطالعه و افزایش دانش و آگاهی داشته باشند، نداره، کمک کنم. این بود که از همون روز تا الان با آی دی های مختلف، مشغول ویرایش یا ایجاد صفحه های ویکی پدیا هستم. از این کار بی نهایت لذت می برم، باید اعتراف کنم که گاهی فکر می کنم که این کار - ویکی نویسی - بیشتر به سود خود منه تا کساییکه صفحه نوشته شده توسط من رو می خونن ! موقع نوشتن یک موضوع، چون اعتقاد دارم باید نویسنده اشراف کاملی به مطلب داشته باشه، اونقدر مطالعه می کنم و چیزهای جدید یاد می گیرم که شاید خوندن چندین کتاب با هدف افزایش معلومات نتونه اونقدر چیز جدید به من اضافه کنه.

حالا تو چی می نویسی با این همه دک و پز؟[ویرایش]

مطالبی که من می نویسم طیف وسیعی از موضوعات رو شامل می شه، از فیزیک (همه شاخه ها) و نجوم گرفته تا IT و برنامه نویسی ، و نیز از ورزشی گرفته تا سیاسی و اقتصادی. به همه این موضوعات عشق می ورزم و سلیقه ام همه رو در بر می گیره، اما از نوشتن مطلب در مورد افراد، خصوصاً بازیگران و خواننده ها، به شدت دوری می کنم، راستش معتقدم اون بخشا، قسمت های «زرد» ویکی پدیا محسوب می شن و مطالعه اونا نمی تونه خیلی مفید باشه. اما به همه سلیقه ها احترام می ذارم و از دوستان می خوام که اونا هم همین رویه رو در پیش بگیرند، اون هم در جایی که گستردگی سلیقه ها به اندازه تمامی موضوعات دنیا وجود داره.

یک توصیه هم بکن بعد برو![ویرایش]

دوستان عزیز ویکی نویس من! من تو ویرایش هام اصرار شدیدی دارم که چند نکتهٔ خیلی خیلی مهم رو همیشه رعایت کنم؛ یکیش اینه که کمیت رو همراه با کیفیت بالا ببرم. برای من این لذت بخش تره که یک مقالهٔ خوب و با کیفیت بنویسم تا صد تا مقالهٔ کوتاه و بی کیفیت. از رفقای خوب خودم عاجزانه تقاضا دارم که گاهی بی خیال گسترش تعداد صفحه‌های ویکی فارسی و کل کل با زبون عربی و چه میدونم، پروژه‌هایی مثل هر روز یک مقاله و... شن و به کیفیت مقاله و خوب و مفید بودنش فکر کنن. یک نکتهٔ مهم دیگه این که، وقتی دارین مقاله‌ای رو ویرایش می کنین، همواره فرض کنین که به عنوان کسی که میخواد چیزی در مورد اون موضوع بدونه به اون صفحه سر زدین. در واقع به مفید بودن نوشتتون اهمیت بدین. گاهی دیده می شه که متاسفانه بعضی‌ها ویرایش رو انجام میدن، در حالی که اصلاً یادشون نیست که یکی قراره از این صفحات چیزی یاد بگیره. صرفاً ویرایش می کنن که کرده باشن. و نکتهٔ دیگه این که،... آخری رو یادم رفت چی بود!!

ویژگی های من[ویرایش]

علایق[ویرایش]

این کاربر به فیزیک علاقه‌مند است.


این کاربر ریاضیات را دوست دارد.
این کاربر علاقه‌مند فضا و فضانوردی است.


en-3 This user is able to contribute with an advanced level of English.
ریچارد فاینمن فیزیک‌دان محبوب این کاربر است.
این کاربر اهل فوتبال است.
این کاربر از نوشتن لذت می‌برد.


این کاربر شاهنامه‌خوان است.
'
این کاربر دوستدار تاریخ خراسان بزرگ است.
HP این کاربر به داستان‌های هری پاتر علاقه دارد.

تن‌تن

این کاربر کمیک استریپ تن‌تن را میخواند.

این کاربر خیلی با فیلم ارباب حلقه‌ها حال می‌کند.
GE این کاربر تمام سوراخ‌های زمین را با استفاده از گوگل ارت دیده است!


عقاید[ویرایش]

این کاربر شیعه است یا مذهب تشیع را دوست دارد.
این کاربر به امیرالمؤمنین علی(ع) امام اول شیعیان ارادتی ویژه دارد.
این کاربر ایرانی است.

کاربران ایرانی
کاربران ایرانی



این کاربر آزادی‌خواه است.
این کاربر با هر کسی که حقوق حیوانات را رعایت نکند، به سختی برخورد خواهد کرد.


این کاربر علاقهٔ فراوانی به حیوانات دارد.


سلایق[ویرایش]

این کاربر از گوگل کروم یا کرومیم استفاده می‌کند.
winXP این کاربر با استفاده از ویندوز اکس‌پی در ویکی‌پدیا مشارکت می‌کند.


من[ویرایش]

این کاربر مشهدی است
یا مشهد را دوست دارد.


این کاربر با مباحث مهندسی نرم‌افزار آشنایی دارد.


CS این کاربر دانشجو و یا دانش‌آموختهٔ علوم رایانه است.
JAVA این کاربر با جاوا آشنا است.
++C این کاربر برنامه‌نویس ++C است.
این کاربر یک منجم آماتور است.









این کاربر سعی می‌کند
هـر روز یـک مـقــالـه
به ویکی‌پدیا بیفزاید.
این کاربر عضو ویکی‌پروژه فوتبال است.