بحث:علی دایی

Page contents not supported in other languages.
افزودن مبحث
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
آخرین نظر: ۱ سال پیش توسط Nightdevil در مبحث درخواست ویرایش در ۲۷ اکتبر ۲۰۲۲
آیا می‌دانستید که
یک جمله از این مقاله در هفتهٔ ۱۴ سال ۲۰۲۱ در ستون «آیا می‌دانستید که...؟» صفحهٔ اصلی ویکی‌پدیا به نمایش درآمده است.
متن ورودی به شرح زیر بود: آیا می‌دانستید که علی دایی با زدن ۱۴ گل‌، رکورد بیشترین گل‌زده را در ادوار جام ملت‌های آسیا دارد؟

بدون عنوان[ویرایش]

این مقاله جانبدارانه است و نظر شخصی نویسنده.

. . . . .This was really good article , Thanks .I think Daei is the best soccer player for Iran which we will never see like him again. . . . .

دراين مقاله زندگي شخصي علي دايي به طور واقعي بيان شده وهيچ نظر شخصي در كار نيست.

سلام...در جایی نوشته شده علی دایی در فصل 1990-2000 لیگ قهرمانان اروپا به چلسی و میلان گل زده است که ایراد دارد. فصل 1999-2000 درست است.

حقایقی در مورد دایی[ویرایش]

کاربر MaHaN MSG چندیدن بار هست که حقایق موجود در مورد دایی رو که به استناد سایت رسمی فیفا و موسسه امار و ارقا انگلیس هست و حاصل یک هفته زحمت بنده در این مورد هست رو پاک کرده ! چرا این حقایق توسط این کاربر پاک میشه ؟! بعدش منو تهدید کرده که اگه بیش از 3 بار واگردانی انجام بدم جریمه میشم ! این اقا خودشم نمیدونه چی میگه چون ایشون هستن که اطلاعات مستندی رو که من گذاشتم پی در پی پاک میکنن . باید خودش جریمه بشه چون ایشون واگردانی رو انجام میده! I7-860 (بحث) ‏۲۱ مارس ۲۰۱۳، ساعت ۱۵:۰۱ (UTC)پاسخ

کپی از صفحه بحث[ویرایش]

@I7-860: درود. دوست گرامی قطعأ اگر فیفا منظورش ناموفق بود، دقیق می‌نوشت ناموفق. ما نمی‌توانیم برداشت خودمان را به عنوان نظر فیفا ثبت کنیم. بهترین پیشنهاد این است که هیچوقت منابع را از دید خودمان تحلیل نکنیم. یا دقیق همان مورد را بنویسیم، یا اینکه اگر موضوع مورد اشاره، دانشنامه‌ای نیست، از خیر آن بگذریم. موفق و پایدار باشید. مهرنگار (بحث) ‏۲ ژانویهٔ ۲۰۱۶، ساعت ۱۶:۳۷ (UTC)

درود خبرگزاری رسمی آلمان (dpa) نوشته: علي دايي در سال‌هاي 98 و 99 ميلادي نتوانست جايگاهي در تيم بايرن پيدا كند. سایت بین المللی فیفا (fifa) نوشته: سومين ايراني هستي كه به بايرن رفتي اما هم‌تيمي‌هايت دايي و هاشميان هرگز در اين تيم جا نيفتادند حتی اگه از روزنامه مرکور هم بگذریم نمیشه از dpa و فیفا گذشت. به نظرت به جای واژه ناموفق چی باید نوشت؟ نمیشه گفت که خوب بوده. فیفا و dpa مثل کیکر منابع بسیار موثقی هستن و نمیشه اونا رو با مطالب زرد گل و سایر سایت های دیگه که اعتبار ندارن مقایسه کرد. بنده میتونم n مورد از تمجیدهای افراطی روزنامه های داخلی در مورد عملکرد دایی یا هر بازیکن دیگه بهتون بدم ولی خوب حقیقت اون چیزی هست که تو سایت های موثقی مثل dpa و فیفا و کیکر وجود داره شاید مثلا ما ندونیم روزنامه مرکور اعتبارش در چه حدیه ولی نمیشه فیفا و dpa رو نادیده گرفت و بگیم همه چی خوب بوده به جای واژه ناموفق چی باید نوشته بشه؟ i7-860 گفتگو ‏ ‏۲ ژانویهٔ ۲۰۱۶، ساعت ۱۵:۳۰ (UTC)

درود @مهرنگار: عین مطالب بدون تحلیل درج شد i7-860 گفتگو ‏ ‏۲ ژانویهٔ ۲۰۱۶، ساعت ۱۸:۴۴ (UTC)

@I7-860: درود. لطفأ دقیق بگویید کجا فیفا گفته نتوانست جایگاهی به دست آورد. ضمن اینکه خبرگزاری آلمان یعنی کجا و چه؟مهرنگار (بحث) ‏۲ ژانویهٔ ۲۰۱۶، ساعت ۱۸:۴۷ (UTC)


اعتبار روزنامه مرکور رو میتونید اینجا پیدا کنید. اینم اعتبار خبرگزاری المان

در مورد فیفا هم اظهر من الشمس نوشته. یه دور بخونید جملات فارسی رو i7-860 گفتگو‏۲ ژانویهٔ ۲۰۱۶، ساعت ۱۸:۵۳ (UTC)پاسخ

@I7-860: دوست گرامی منظورم این نیست که خبرگزاری آلمان کجاست! منظورم این است که خبرگزاری آلمان کجای این مطلب و منبع که برای حضور ناموفق دایی آوردید است! لطفأ تا نتیجه گیری بحث، ویرایش را برنگردانید. سپاسگزارم. مهرنگار (بحث) ‏۲ ژانویهٔ ۲۰۱۶، ساعت ۱۸:۵۷ (UTC)پاسخ

خانم محترم اینجا به وضوح تو مطلب نوشته dpa یعنی همون خبرگزاری آلمان.

این دیگه نتیجه گیری نداره. تمام مطالب به فارسی سلیس نوشته شده i7-860 گفتگو‏۲ ژانویهٔ ۲۰۱۶، ساعت ۱۹:۰۶ (UTC)پاسخ

کاربر گرامی i7-860 اگر شما اعتقادی به گفتگو و نتیجه گیری ندارید، من مانند شما نیستم. دوست گرامی جناب @Kasir: درود برشما. از آنجا که شما اهل فوتبال هستید، خواهش می کنم موضوع را بررسی فرمایید. آیا اگر به نظر یک خبرنگار محلی، حضور دایی در بایرن ناموفق باشد و تنها منبع برای عبارت ناموفق، همان یک خبرنگار محلی باشد، می‌توان ناموفق را وارد مقاله علی دایی کرد؟ من اطلاعات فوتبالی ندارم اما می‌دانم از نظر دانشنامه، موارد بحث برانگیز، منابع بسیار معتبر می خواهد. ممنون می‌شوم بررسی فرمایید. مهرنگار (بحث) ‏۲ ژانویهٔ ۲۰۱۶، ساعت ۲۱:۰۶ (UTC)پاسخ

کاربر @مهرنگار: متاسفانه شما علایقتون رو تو این زمینه دخیل کردین.

اول از درج کلی کلمه ناموفق ایراد گرفتین که بنده تک به تک با توجه به منابع ارائه شده نوشتم کدوم خبرگزاری و روزنامه چی گفته. (که همگی درجه اعتبارشون ذکر شده)

بعد که تک به تک همه موارد رو تو مقاله نوشتم (اینکه فیفا چی گفته، مرکور چی گفته، و خبرگزاری آلمان چی گفته) مدعی شدین و میگین خبرنگار روزنامه مرکور محلی هست و نمیشه بهش استناد کرد در حالی که تو این منبع، مرکور از معتبرترین سایت‌هاو نشریه های آلمانی ذکر شده و بیشتر اسمش اومده.

این متن مرکور هست و اشاره به ناموفق بودن دایی:* علي دايي و وحيد هاشميان، در اينجا (بايرن مونيخ) ناموفق بودند.

بعد در حالی که تو این منبع به صورت واضح و فارسی نوشته شده خبرگزاری آلمان dpa، ذکر کرده دایی نتونسته جایگاهی تو بایرن داشته باشه، شما ادعا کردین چنین اسمی تو منبعی که بنده ذکر کردم وجود نداره (یعنی اسم خبرگزاری آلمان dpa رو شما اداعا کردین در وحله اول ندیدین)

این متن خبرگزاری آلمانdpa هست:* علي دايي در سال‌هاي 98 و 99 ميلادي نتوانست جايگاهي در تيم بايرن پيدا كند.

باز این مورد رو هم قبول نداشتین و نپذیرفتین که فیفا ذکر کرده که دایی نتونسته جایگاهی تو بایرن به دست بیاره.

این متن فیفا هست:* دايي و هاشميان هرگز در اين تيم (بایرن مونیخ) جا نيفتادند.

اگه قرار باشه نه مطلب فیفا رو قبول داشته باشین نه خبرگزاری آلمان و نه روزنامه مرکور پس چی قبوله؟ وبلاگ طرفداری یا اینستاگرام یا فیس بوک یا تلگرام؟ i7-860 گفتگو‏۲ ژانویهٔ ۲۰۱۶، ساعت ۲۱:۵۴ (UTC)پاسخ

من متن مقاله را اصلاح کردم تا آنچه سایت ایسنا نوشته در مقاله قرار گیرد، همچنین روزنامه‌ی محلی Merkur (به گفته ایسنا) سرشناسی و اعتبار ندارد، چاپ متن گفتگو در ایسنا دلیلی بر اعتبار نیست، چون ما تخصص این روزنامه را نمیدانیم پس نمیتوان از آن به عنوان یک سند برای ناموفق بودن علی دایی استفاده کنیم. Kasir بحث ‏۲ ژانویهٔ ۲۰۱۶، ساعت ۲۲:۰۲ (UTC)پاسخ

سپاسگزارم از ورود کاربر گرامی kasir به بحث. @I7-860: من هیچ مشکلی برای پاسخگویی به تک تک مواردی که فرمودید ندارم. اما از آنجایی که بدون درنظر گرفتن خواهش من برای به نتیجه رساندن بحث و سپس ویرایش، ابتدا واگردانی کردید و بعد هم با لحن توأم با عصبانیت فرمودید نتیجه گیری ندارد، احساس می‌کنم نمی‌توانیم گفتگوی سازنده و دوستانه داشته باشیم. با احترام به شما و نظراتتان برایتان آرزوی بهروزی دارم. موفق باشید. مهرنگار (بحث) ‏۲ ژانویهٔ ۲۰۱۶، ساعت ۲۲:۰۷ (UTC)پاسخ

به به جناب @Kasir: میزان رابطه صمیمی بنده و شما در جنگ های ویراشی گذشته و صد البته جایگاه والای شما و ارتباط شما با مدیران بر کسی پوشیده نیست. (تهدید شما و بعدش محرومیت بنده)

اگر فرض را بر حسن نیست و در نظر نگرفتن گذشته بگیریم باز هم حرکات شما جانب دارنه و متمایز هست. خوشبختانه تمامی ویرایش ها در ویکی ارشیو میشن و همه چیز مشخصه. تاریخچه جنگ های ویرایشی بنده و شما موجوده و مسلما شما نمیتونید در این مورد قضاوت کنید چون هیچ وقت با بنده رابطه ای دوستانه نداشتین و بارها بنده رو تهدید به بن شدن و ... کردین. البته میگم شما از بالادست های ویکی هستین و میتوانید منو مجددا بن کنید.

چطور شما به استناد ایسنا میگین مرکور نا معتبره که هیچ وقت چنین کلمه ای توش نیومده (یعنی ننوشته به نوشته نشریه نامعتبر مرکور) ولی چرا به فارس استناد نمیکنید که میگه کاملا معتبره؟

بعدش خبر رو تو هر سایتی خبرنگار میزنه و هر سایت و روزنامه و نشریه ای رو با نام کلیش ذکر میکنن نه اینکه بنویسن خبرنگار فلان سایت فلان حرف رو گفته.

مصادیقی از این دست به وفور موجود هست. اگه اینجوره که وقتی حیاتی اخبار میده میگن به گفته حیاتی در اخبار تلوزیون ایران، ایران حمله به عتبات عالیات را محکوم کرد. به گفته خبرنگار اسپانیایی روزنامه as مسی بهترین بازیکن فوتبال اروپا شد. به گفته خبر نگار انگلیسی تلگراف مسی بهترین بازیکن اروپا شد.

این کارا چه معنی میده؟ اینجا دانشنامه هست یا جای تسویه حساب شخصی؟ چرا شما که همیشه با بنده مشکل داشتین تا جایی پیش رفتین که اینجور در له کردن سه مستند سایت فیفا و خبرگزاری آلمان و روزنامه مرکور سروته قضیه رو با یک جمله کاملا گنگ با غلط های ویراشی و مفهومی به مخاطب عرضه می‌کنید؟

اصلا خودتون متوجه این جمله میشین؟ (تفسیر یعنی چه؟ مگه قران یا نهج البلاغه هست که تفسیر کنه؟) بعدش سه تا اسم دایی و هاشمیان و کریمی رو اوردین و در آخر ذکر کردین: از جا نیوفتادن این بازیکن در بایرن مونیخ یاد کرده‌اند. (یک جمله کاملا گنگ و نا مفهوم برای مخاطب که معلوم نیست ضمیر این به کدام شخص اشاره داره)

خبرگزاری آلمان پس از پیوستن علی کریمی به تیم بایرن مونیخ در تفسیر حضور بازیکنان دیگر ایرانی در این تیم و همچنین خبرنگار سایت فیفا در گفتگو با علی کریمی در مورد حضور علی دایی در بایرن مونیخ از جا نیوفتادن این بازیکن در بایرن مونیخ یاد کرده‌اند.

برادر عزیز یکم دلت رو صاف کن. به اون خدایی که بازیچه شده و همه بهش قسم دروغ میخوردن بنده هیچ قصدی جز اعتلای دانشنامه ندارم. اگه حمل به مجیز گویی و به به و چه چه باشه بازم بنده کنار رفتن از دانشنامه رو به لقاش ترجیح میدم تا دوستانی که روابط با هم دارن سیاست یک بام و چند هوا رو اجر کنن و دور همی خوش بهشون بگذره i7-860 گفتگو‏۲ ژانویهٔ ۲۰۱۶، ساعت ۲۲:۳۴ (UTC)پاسخ

@مهرنگار: متاسفانه کاربر kasir از روزهای ابتدایی حضور بنده تو دانشنامه تا الان کوچکترین رابطه دوستانه ای با بنده نداشتن و سر وته قضیه رو با یک جمله گنگ و مبهم جمع کردن که بشدت دچار اشکال هست. البته بنده یادگرفتم تو ایران قانون نوشته میشه ولی اجرا شدنش تبصره داره. هر کسی تو هر جایی مدیر باشه میتونه قوانین رو به نفع خودش تفسیر کنه. اگه این روند ادامه داشت شما باشیدو جناب کثیر و دانشنامه ارزانی خودتان. i7-860 گفتگو‏۲ ژانویهٔ ۲۰۱۶، ساعت ۲۲:۵۴ (UTC)پاسخ

@I7-860: من ابتدا مستقیم با شما گفتگو کردم، شما بدون توجه به گفتگو و نتیجه‌گیری، واگردانی کردید و گفتید نتیجه‌گیری ندارد! از جناب kasir به عنوان کاربری فوتبالی نظر سوم را خواستم و ایشان لطف کردن وارد گفتگو شدند، فرمودید با شما مشکل شخصی دارند. دوست گرامی من راهِ مسالمت‌آمیزِ دیگری بلد نیستم. موفق باشید. مهرنگار (بحث) ‏۲ ژانویهٔ ۲۰۱۶، ساعت ۲۳:۲۴ (UTC)پاسخ

@I7-860: ابتدا باید بگویم که شما بحث‌های بی‌ربط به مقاله را وارد بحث کردید، مگر من درباره شما مطلبی گفتم اما شما هنوز به صورت غیرحرفه‌ای به ویرایش میپردازید، شلوغ‌کاری میکنید، در مورد اشخاص نظر میدهید اما هنوز نمیدانید که در بحث‌های محتوایی نباید درباره کاربران نظر بدهید، شما از ابتدا به دنبال بزرگ‌نمایی در مقاله علی کریمی و هم‌اکنون به دنبال منفی‌نویسی در مقاله علی دایی هستید، صحبت‌های شما میتواند باعث قطع دسترسی دوباره شما شود اما بهتر است براساس قوانین ویرایش کنید و روند ویرایشی خود را عوض کنید چون در مسیر اشتباهی هستید. Kasir بحث ‏۳ ژانویهٔ ۲۰۱۶، ساعت ۱۵:۳۱ (UTC)پاسخ

@Kasir: در رابطه با بن شدن که شکی در قدرت و نفوذ شما وجود نداره وبنده هم اینو توضیح دادم که میتونید این کار رو بکنید و چیز عجیبی نیست (یادم نمیره روزی که گفتی به فلانی میگم بنت کنه و به شدیدترین شکل ممکن بدون اینکه کوچکترین توضیحی ازمن خواسته بشه بن شدم و شما چطور بیش از یک سوم مقاله رو حذف کردین). من هم منافعی تو دانشنامه ندارم و مهم نیست منو بن کنید.

اما در مورد سایر حرفاتون. شما متاسفانه همه چیز رو با عیار خودتون قضاوت میکنید. چون از من خوشتون نمیاد حرفاتون همیشه در خلاف حرفای من هست. بنده کاری با کریمی و دایی و باقری و هاشمیان و رویانیان و عابدزاده و محرمی و .... ندارم. با توجه به مستندات در مقالات تو اون چیزی که دانشنامه آزاد ذکر شده مطلب میزنم. طبیعی هست که خیلی ها هم خوششون نیاد از مطالبی که زده میشه. اما برای اینکه خلاف حرفتونو بهتون ثابت کنم پیشنهاد میکنم یک دور مقاله کریمی رو بخونید و متوجه بشید چه مطالبی علیه این بازیکن وجود داره که البته با توجه به اینکه اسم ویکی پدیا دانشنامه هست و نه وبلاگ و یا پیچ طرفداری فضای مجازی، من و کس دیگه نمیتونیم مثل بچه های مهد کودک رفتار کنیم و بگیم این مال منه و کسی حق نداره بگه بالاچش فلان مقاله ابرو.

بنده ادعایی ندارم که بگم علامه فوتبال هستم اما مقاله هایی از طیف مقاله کنونی رویانیان مصداق واقعی افراط گری و یکجانبه نگری هست. مطالبی که توش نقل شده و هرکسی اونو بخونه در وحله اول اعتبار دانشنامه براش زیر سوال میره. اگه قرار باشه به به و چه چه از ادما به دانشنامه راه پیدا کنه قبل از همه چیز اعتبار دانشنامه زیر سوال میره. اما در ارتباط با آقای دایی که یکی از مفاخر فوتبال ایران هستن و بر کسی پوشیده نیست. شما می‌تونید مطالب بدون منبع در مورد هر کسی رو حذف کنید ولی نمیشه منابعی که حقایق رو اونجوری که هستن کتمان کنید. تو اول مقاله میشه زد علی دایی اسطوره جهانی که همه دنیا اونو میشناسن در اردبیل به دنیا آمد و از روز اول تا اخر در تیم ملی بهترین بود و او بود که با پاس گل به خدادادایران رو به جام جهانی برد و او بود که پاس گل به مهدویکیا داد و ایران امریکا را شکست داد و کلی مجیز وتعریف دیگه اما با این اوصاف معنی دانشنامه چی میشه؟ من بدون داشتن منابع قوی هیچ وقت ویرایش انجام نمیدم. روزنامه مرکور هم یه چالش هست که میتونه حل بشه تو آینده.

یه حرف کلی هم میزنم. هیچ وقت به ایران نمیگن در مورد مثلا رژیم عربستان قضاوت کن و هیچ وقت به رژیم عربستان نمیگن در مورد ایران قضاوت کن. اگه هم عربستان و ایران که قاضی هم باشن و حکم علیه هم بدن و هیچ کدوم از دو کشور احکام قضایی علیه هم رو قبول نداشته باشن نمیان آمریکا رو قاضی کنن چون سرسپردگی آمریکا به عربستان و مشکلاتش با ایران بر کسی پوشیده نیست. پیشنهاد میکنم کمتر تهدید به بن شدن و ... بکنید و طبق قوانین و مقررات در دانشنامه فعالیت بکنید.(صرفا بحث وجدانی هست وگرنه قدرت جهانی آمریکا بر کسی پوشیده نیست!) i7-860 گفتگو‏۳ ژانویهٔ ۲۰۱۶، ساعت ۱۶:۱۷ (UTC)پاسخ

@I7-860: اصلا نقل قول ایسنا از فیفا از منبع ثانویه به منبع ثالثیه تبدیل میشود و هر چی نقل قول‌ها بیشتر اعتبار منبع کمتر میشود، ایسنا چه چیزی ترجمه کرده خیلی مهم است، از طرفی ایسنا نوشته روزنامه‌ی محلی Merkur ما در ویکی‌پدیا اعتباری برای روزنامه محلی قائل نیستیم، در آخر بهتون تذکر و هشدار میدم از اظهارنظر در مورد کاربران پرهیز کنید گویا دوست ندارید براساس قوانین فعالیت کنید، گاهی حضور شما در ویکی‌پدیا مضر است و سودی برای آن ندارد، اگر روند خود را تغییر ندهید به دنبال تصمیم نهایی و درستی درباره شما میگردیم. Kasir بحث ‏۳ ژانویهٔ ۲۰۱۶، ساعت ۱۶:۲۹ (UTC)پاسخ

@Kasir: یادم نمیاد به کاربری اخیرا توهین شده باشه از طرف من این ادعای شماست. اما در مورد مرکور که یه بحث چالشی هست. شما میگید ترجمه ایسنا مشکل داره؟ کلا ترجمه چه سایتی قابل پذیرش هست با این اوصاف؟ i7-860 گفتگو‏۳ ژانویهٔ ۲۰۱۶، ساعت ۱۶:۳۳ (UTC)پاسخ

  • درود بر دوستان. از آنجا که ابتدا صحبت فیفا مبنی بر جانیفتادن را به حضور ناموفق تعبیر کردید و از قول فیفا نوشتید حضور ناموفق و بعد از آن بازهم در تلاش بودید که لفظ ناموفق را به هر طریقی وارد مقاله کنید، من هم مانند کاربر گرامی kasir احساس می‌کنم بیشتر هدف تخریب دایی است تا گسترش مقاله. امیدوارم اگر چنین نیتی نداشته‌اید، مرا ببخشید راجع به قضاوت ناصحیح. در هر صورت برای اینکه حسن نیت خود را نشان دهید، توصیه می کنم مطالب چالشی را در مقاله علی دایی وارد نکنید. مهرنگار (بحث) ‏۳ ژانویهٔ ۲۰۱۶، ساعت ۱۶:۴۲ (UTC)پاسخ

@مهرنگار: خوبه هنوز من هستم و زنده ام که این حرفا رو میگین. میشه دقیقا توضیح بدین من کی نوشتم فیفا گفته دایی ناموفق بوده. (عین عبارتی که به گفته فیفا ناموفق بوده رو بیار) فعلا که شما به کمک دوستان مرکور رو پاک کردین. i7-860 گفتگو‏۳ ژانویهٔ ۲۰۱۶، ساعت ۱۶:۵۱ (UTC)پاسخ

@مهرنگار: اینم ازون حرفا بود. سه تا منبع با هم ذکر شده اونوقت شما اجتهاد کردین از میون این سه منبع، منبع فیفا مورد نظر من بوده؟! i7-860 گفتگو‏۳ ژانویهٔ ۲۰۱۶، ساعت ۱۷:۱۶ (UTC)پاسخ

  • شما گفتید کجا گفتید فیفا... من هم آوردم. از آنجا که مخاطبین آگاه‌تر از من (فوتبالی) درگیر بحث هستند، ترجیح می‌دهم از ادامهٔ‌این بحث کنار بروم و به بررسی دیگر مقالات بپردازم. موفق باشید دوستِ من. مهرنگار (بحث) ‏۳ ژانویهٔ ۲۰۱۶، ساعت ۱۷:۲۳ (UTC)پاسخ

اصولا تو هر کشور و جامعه ای اگه هر کس تو حوزه تخصصی خودش فعالبت کنه اون جامعه و کشور در مسیر پیشرفت گام برمیداره. i7-860 گفتگو‏۳ ژانویهٔ ۲۰۱۶، ساعت ۱۷:۵۹ (UTC)پاسخ

نشان بین الملل صلح فاقد ارزش دانشنامه ای[ویرایش]

متاسفانه ما تو ایران خیلی کارهای دور همی رو انجام میدیم بعد یه اسم بزرگ روش میزاریم چهارتا رپارتاژ هم براش میریم و خودمون میام خودمونو با اونچه که به خودمون منتسب میکنیم شاد میکنیم.

نشان صلح بین الملل هم از این طیف کارهاست که با نفوذ رویانیان، عناوین و لوح هاش به خودش و نزدیکانش رسید (مثل هواپیمایی که با کمک بابک زنجانی ادعای پروازش رو داشت یا نوشابه هایی که هیچ وقت به قفسه های فروشگاه ها و وعده و وعید های دیگش که تو مقاله خودش جامع و کامل بهش رسیدگی میشه)که البته با این توضیحات مشخص میشه فاقد ارزش دانشنامه ای هست.

تو این مراسم دور همی از مجری برنامه (محمد سلوکی) تا کسی که مسئول اهدا این نشان بوده تا کسایی که لوح یادبود گرفتن همگی مال ایران بودن. خوب به اسامی چهره های سرشناس بین المللی توجه کنید.

سعید شیرینی (سرپرست تیم پرسپولیس در زمان رویانیان) بابک زنجانی (شریک تجاری رویانیان در ادعای پروژه پرواز هواپیما اختصاصی پرسپولیس) بهمن دهقان(وکیل و نماینده تام الاختیار علی دایی) لوح یاد بود گرفتن. جالب اینجاست آقایان دایی و رویانیان که در این مراسم دور همی نشان صلح بین الملل دریافت کردن، خودشونم رو سن رفتن و لوح های یاد بود رو به این آقایون تقدیم کردن. یعنی هم جایزه دادن هم جایزه گرفتن

علاوه بر دایی و رویانیان؛ اکبر عبدی، سحر زکریا، بیژن بنفشه خواه، شمخانی وزیر سابق دفاع و برخی دیگر از هنر مندان نشان صلح بین الملل دریافت کردن (فقط خواجه حافظ شیرازی تو این بین بی نصیب مونده)

نمیدونیم ما تاکی میخوایم خودمونو گول بزنیم. تو شرایطی که تحت فشار بدترین تحریم ها و متهم شدن به نقض حقوق بشر و سایر اتهاماتی که کشورهای غربی و در راس همه اونا آمریکا به ما وارد میکنن ما چطوری بیایم خودمونو گول بزنیم و با چهار تا رپارتاژ یک مراسم دور همی داخلی رو اینجوری روش مانور بدیم و بگیم به به ما چقدر خوبیم.

تمامی موارد فوق با استناد به سایت فارس هست. (البته فارس زده مطلب رو نابود کرده از سایتش ولی بازنشانیش تو سایت‌های دیگه همراه با عکس فارس موجوده که بنده اون منبع رو ذکر کردم) i7-860 گفتگو‏۴ ژانویهٔ ۲۰۱۶، ساعت ۰۸:۱۲ (UTC)پاسخ

تاریخ تولد علی دایی[ویرایش]

در شناسنامه تاریخ تولد علی دایی ۱ فروردین ۱۳۴۸ است اما ظاهرا تاریخ واقعی ۱۴ بهمن ۱۳۴۷ است به نظرم بهتر است این موضوع در مقاله ذکر شود Behnam mancini (بحث) ‏۲ فوریهٔ ۲۰۱۶، ساعت ۰۶:۵۱ (UTC)پاسخ

موافقم قسمت ملی و چند جای دیگه هم باید تکمیل شه i7-860 گفتگو‏۲ فوریهٔ ۲۰۱۶، ساعت ۱۰:۳۸ (UTC)پاسخ

  • سال تولد در منابع ۴۸ است در متن مصاحبه با ۹۰ از قول خودش آمده ۴۹. بنابراین ۴۷ غلط است. شاید باید همان ۴۹ که در متن مصاحبه ۹۰ آمده لحاظ شود. من درحال حاضر با توجه به منابع بیشتر، ۴۸ را گذاشتم.مهرنگار (بحث) ‏۳ فوریهٔ ۲۰۱۶، ساعت ۲۳:۰۲ (UTC)پاسخ

۱۴ بهمن درسته Mahyariyan (بحث) ‏۷ سپتامبر ۲۰۲۰، ساعت ۰۱:۴۰ (UTC)پاسخ

تعداد گل های علی دایی[ویرایش]

تعداد گل های دقیق علی دایی 109 گل است که در اسناد و منابع مختلف ذکر شده. ولی در این مقاله تعداد گل ها به طور دقیق ذکر نشده. این مقاله قفل شده و در نتیجه من نمی توانم ویرایش کنم. خواهش مندم مقاله برای ویرایش باز بشه. -- Masbesh (بحث) ‏۱۹ اکتبر ۲۰۱۶، ساعت ۰۹:۳۸ (UTC)پاسخ

درود. ۱۰۹ گل را طبق منابع موجود افزودم. اگر ویرایش دیگری نیاز بود بفرمایید تا انجام دهم. مهرنگار (بحث) ‏۱۹ اکتبر ۲۰۱۶، ساعت ۱۰:۵۵ (UTC)پاسخ
یادکرد ۳ در دسترس نیست. -- Masbesh (بحث) ‏۱۹ اکتبر ۲۰۱۶، ساعت ۱۶:۴۴ (UTC)پاسخ

مقاله مغرضانه و بخش آغازین کوتاه[ویرایش]

این مقاله واضح است که مغرضانه نوشته شده است. در جای جای مقاله، هر بازی که علی دایی نمره پایین یا نقدی از مجلات دریافت کرده است ذکر شده است مثلا در جام جهانی ۱۹۹۸:

"با صعود به جام جهانی ۱۹۹۸، محسن صفایی فراهانی به عنوان رئیس جدید فدراسیون فوتبال، جایگزین داریوش مصطفوی شد.[۷۴] فراهانی در اولین اقدام؛ والدیر ویرا سرمربی تیم ملی را کنار گذاشت و تومیسلاو ایویچ را به عنوان سرمربی تیم ملی منصوب کرد.[۷۵] بنا بر نوشته وب‌سایت یوفا، ایویچ پس از باخت مشکوک ۷–۱ تیم ملی ایران در مقابل تیم آ. اس. رم ایتالیا، از سرمربیگری تیم ملی کنار گذاشته شد و جای خود را به جلال طالبی داد.[۷۶] پیش از این مسابقه نیز، خبرهایی از درگیری فیزیکی رضا شاهرودی و علی دایی در تمرینات تیم ملی، از سوی رسانه‌های ایران اعلام شد.[۷۷]

با آغاز رقابت‌های جام جهانی ۱۹۹۸، تیم ملی ایران با تیم‌های یوگسلاوی، آمریکا و آلمان در گروه F این رقابت‌ها قرار گرفت.[۷۸] پس از شکست ۱–۰ در مقابل یوگسلاوی، تیم ملی ایران موفق شد با گل‌های استیلی و مهدوی‌کیا با نتیجه ۱–۲ آمریکا را شکست دهد. در این مسابقه مهدوی‌کیا روی پاس دایی موفق شد دومین گل تیم ملی ایران را به ثمر برساند. در ادامه بازی‌های مرحله گروهی؛ تیم ملی ایران در سومین بازی با نتیجه ۲–۰ مغلوب آلمان شد و با قرار گرفتن در رتبه سوم گروه، از صعود به مرحله بعدی این رقابت‌ها بازماند.[۷۸] در این مسابقه دایی عملکرد خوبی نداشت و همراه با استیلی از سوی مجله کیکر با کسب نمره ۵، به عنوان ضعیف ترین بازیکنان زمین شناخته شدند.[۷۹]"

این مشت نمونه خروار است. پاراگراف اول این قسمت چه ربطی به دایی دارد؟ در بخش دیگری از مقاله، کل دوران کاری علی دایی در باشگاهی بزرگ، که آرزوی هر فوتبالیست آسیایی است، در یک جمله اینطور خلاصه شده است: "بنا بر نوشته خبرگزاری آلمان دایی در این فصل از رقابت‌های بوندس‌لیگا نتوانست در بایرن‌مونیخ جایگاهی پیدا کند.[۱۹] وب سایت فیفا نیز از جا نیفتادن دایی در این تیم آلمانی در این فصل از رقابت‌ها یاد کرد.[۲۰]"

برای چنین حرف بزرگی، آن هم درباره یک شخص زنده که اسطوره فوتبال آسیاست منبع ترجمه دو مطلب در خبرگزاری ایسناست که مصاحبه با علی کریمی است. با توجه به رقابت هواداران این دو بازیکن روشن است که این مطالب را یکی از هواداران مخالف علی دایی نوشته است. من برچسب درستی را به آن اضافه میکنم، نیز بخش آغازین کوتاه است. Persianpoets (بحث) ‏۲۰ اکتبر ۲۰۱۶، ساعت ۱۸:۵۰ (UTC)پاسخ

Persianpoets (بحث) ‏۲۰ اکتبر ۲۰۱۶، ساعت ۱۸:۵۰ (UTC)پاسخ

قد[ویرایش]

قد علی دایی189سانتی متر صحیح است. صمد ف (بحث) ‏۱۴ مهٔ ۲۰۱۸، ساعت ۲۲:۱۲ (UTC)پاسخ

پیوندهای خارجی اصلاح شدند (سپتامبر ۲۰۱۹)[ویرایش]

سلام همکاران ویرایشگر.

من به‌تازگی ۳ پیوند خارجی موجود در علی دایی را اصلاح کردم. لطفاً ویرایشم را بازبینی کنید. اگر پرسشی دارید یا می‌خواهید ربات پیوندها یا چند صفحه را نادیده بگیرد، لطفاً این راهنمای ساده را برای دریافت اطلاعات بیشتر ببینید. من تغییرات زیر را انجام دادم:

لطفاً برای اصلاح خطاهای ربات به راهنما مراجعه کنید.

با احترام.—InternetArchiveBot (گزارش اشکال) ‏۲۳ سپتامبر ۲۰۱۹، ساعت ۲۰:۱۸ (UTC)پاسخ

پیوندهای خارجی اصلاح شدند (اکتبر ۲۰۱۹)[ویرایش]

سلام همکاران ویرایشگر.

من به‌تازگی ۵ پیوند خارجی موجود در علی دایی را اصلاح کردم. لطفاً ویرایشم را بازبینی کنید. اگر پرسشی دارید یا می‌خواهید ربات پیوندها یا چند صفحه را نادیده بگیرد، لطفاً این راهنمای ساده را برای دریافت اطلاعات بیشتر ببینید. من تغییرات زیر را انجام دادم:

لطفاً برای اصلاح خطاهای ربات به راهنما مراجعه کنید.

با احترام.—InternetArchiveBot (گزارش اشکال) ‏۲۴ اکتبر ۲۰۱۹، ساعت ۱۳:۴۱ (UTC)پاسخ

پیوندهای خارجی اصلاح شدند (نوامبر ۲۰۱۹)[ویرایش]

سلام همکاران ویرایشگر.

من به‌تازگی ۱ پیوند خارجی موجود در علی دایی را اصلاح کردم. لطفاً ویرایشم را بازبینی کنید. اگر پرسشی دارید یا می‌خواهید ربات پیوندها یا چند صفحه را نادیده بگیرد، لطفاً این راهنمای ساده را برای دریافت اطلاعات بیشتر ببینید. من تغییرات زیر را انجام دادم:

لطفاً برای اصلاح خطاهای ربات به راهنما مراجعه کنید.

با احترام.—InternetArchiveBot (گزارش اشکال) ‏۱۹ نوامبر ۲۰۱۹، ساعت ۱۱:۵۷ (UTC)پاسخ

بخش موارد سیاسی[ویرایش]

با درود، آنچه در مقاله با عنوان موارد سیاسی آمده هیچ ربطی به بیوگرافی یا زندگینامه شخص ندارد و بنابر قوانین ویکیپدیا نباید چنین مطالبی در صفحه افراد معروف وجود داشته باشد. لطفاً هرچه زودتر نظرتان را بیان کنید تا درباره‌اش تصمیم گیری شود. Mmehdih (بحث) ‏۱ مارس ۲۰۲۰، ساعت ۲۰:۰۲ (UTC)پاسخ

درود. ندیده بودم! شرکت در مجلس ختم یا روبوسی با رئیس جمهور، فعالیت سیاسی است؟! تفسیر ویرایشگر ویکی و موجب وهن ویکی است‌. باید حذف شود. مهرنگار (بحث) ‏۱ مارس ۲۰۲۰، ساعت ۲۰:۳۰ (UTC)پاسخ
@مهرنگار: درود. رئیس جمهور شخص دوم مملکت هست و حضور در مراسم چنین شخصی حمایت از برجام و بوسیدنیش سیاسی مطلق هست.

مداح سعید حدادیان از نزدیکان جناب خامنه ای هست و کافیه اسمش رو سرچ کنید. اینکه این کارو کرده واضح و مشخص هست. i7-860 گفتگو‏۱ مارس ۲۰۲۰، ساعت ۲۰:۵۹ (UTC)پاسخ

پاسخ شما: چون سعید حدادیان نزدیک به خامنه‌ای است پس... چون روحانی شخص دوم مملکت است پس بوسیدنش...! الان پاسخی که دادید، تماما تفسیر شما است؛ درست می‌گویم؟ مهرنگار (بحث) ‏۱ مارس ۲۰۲۰، ساعت ۲۱:۰۲ (UTC)پاسخ
@مهرنگار: خانم محترم به هرجای دنبا بری و یگی رئیس جمهور سیاسی نیست بهت پناهندگی میدن. اینجا جای طرفداری و صفحه هواداری نیست. منبع مشخص هست i7-860 گفتگو‏۱ مارس ۲۰۲۰، ساعت ۲۱:۰۳ (UTC)پاسخ
حال گوش کنید تفسیر من را: روحانی را بوسیده، چون احتمالا روحانی برایش چای تازه‌دم ریخته؛ رفته ختم حدادیان، چون پسر خاله‌اش بوده. خب... چه شد؟ مگر قرار است بر اساسِ نتیجه‌گیری‌های کاربرانِ ویکی مقاله بنویسیم؟ موضوع پناهندگی را نفهمیدم چه بود؛ فقط می‌دانم هر چه که بود، کمکی به پیشبرد بحث نکرد. مطلب را می‌زدایم. مهرنگار (بحث) ‏۱ مارس ۲۰۲۰، ساعت ۲۱:۰۵ (UTC)پاسخ
@مهرنگار: این کار شما پیگیری خواهد شد. شما قوانین دانشنامه رو به خاطر طرفداری زیر پا گذاشتین. منابع کاملا معتبر و مستند. i7-860 گفتگو‏۱ مارس ۲۰۲۰، ساعت ۲۱:۱۵ (UTC)پاسخ
لطفا سریع‌تر پیگیری کنید. چون دیدم مطلب را برگردانده‌اید و حوصله جنگ ویرایشی ندارم. زودتر پیگیری کنید تا شخص دیگری بیایند و مطلب مغایر با وپ:زنده را بزدایند. مهرنگار (بحث) ‏۱ مارس ۲۰۲۰، ساعت ۲۱:۲۰ (UTC)پاسخ
تا شما کار من را پیگیری کنید، من از کاربر کثیر دعوت کردم به بحث ورود کنند. مهرنگار (بحث) ‏۱ مارس ۲۰۲۰، ساعت ۲۱:۳۰ (UTC)پاسخ

درود بر کاربران عزیز، بخش مورد بحث از نظر من باید فورا حذف شود یعنی اگر خودم مقاله را دیده بودم بدون آنکه بدانم بحثی در جریان است آن را حذف میکردم چون هیچ ربطی به مقاله ندارد، اینجور مطالب در مقاله‌های افراد ورزشی و همچنین نمایندگان مجلس دیده میشود که باید پاکسازی شود. Kasir بحث ‏۱ مارس ۲۰۲۰، ساعت ۲۱:۳۸ (UTC)پاسخ

به به جناب کسیر عزیز با سابقه چندبن بار بن کرده بنده به عنوان داور حضور یافتن. :@Kasir: . کلا وجود عدالت در این کره خاکی یه جک هست. حالا چه من ادعاشو داشته باشم چه شما چه کس دیگه. دنیا دنیای زوره. جناب کثیر در مقالات فوتبالی فسمتی به نام خارج از فوتبال هست. سیاست هم بخشی از همون دنیای خارج از فوتبال هست. حالا چون جناب علی دایی اسطوره عزیز کشورمون یه ارتباطات کوچکی با رئیس جمهور و حمایت از وزیر خارجه و... داشته بده؟ i7-860 گفتگو‏۱ مارس ۲۰۲۰، ساعت ۲۱:۵۵ (UTC)پاسخ

@Kasir: جناب کسیر شما قطعا زور دارین و تواناییتون خیلی بیشتر از من در زمینه مراودات و سابقه و ... هست اما فک نکنم چنین گفتاری برای داوری در بحث شما بی طرفیتون رو نشون بده. پیشینه چکش کاریهایی که از بنده کردین هم اصلا نادیده بگیریم

این پاسخ شما به کاربر مهرنگار هست

درود، دیدن نام شما در صفحه بحث من حتی برای تذکر باعث خوشحالیم میشود، در بحث مقاله علی دایی نظرم را بیان کردم. حداقل برا حفظ ظاهر هم شده چنین دیالوگ هایی به کار نبرید بعد در مسند قضاوت بشینید i7-860 گفتگو‏۱ مارس ۲۰۲۰، ساعت ۲۲:۰۵ (UTC)پاسخ

  • @Kasir: ممنونم از شما. کاری به نیت‌یابی‌های آزاردهنده‌ و لحن غیرسازنده‌ی کاربر آی‌هفت-هشتصد و شصت ندارم؛ خواستم عرض کنم مطلب فوق، طبق بازگردانیِ ایشان، هم‌اکنون در مقاله است و معتقدم بایستی سریعا زدوده شود چون ناقض وپ زنده است. مهرنگار (بحث) ‏۱ مارس ۲۰۲۰، ساعت ۲۲:۰۹ (UTC)پاسخ

@مهرنگار: درود کاربر محترم، من به دلیل بعضی محدودیت‌ها نمیتونم بحث رو در "تابلو اعلانات مدیران" مطرح کنم. اگر تونستید خودتان یا به شخص دیگه‌ای اطلاع دهید تا در اسرع وقت به مدیران اطلاع داده بشه. محلِ نزاع بحث مشخص هست. مطمئنم که این اطلاعات که یک ورزشکار به نماز جمعه رفته یا در فلان تدفین شرکت کرده به هیچ عنوان طبق قوانین نباید در صفحه باشه. هرچند کاربری بر این اشتباه پافشاری کنه

قهرمانی با پرسپولیس در جام حذفی[ویرایش]

قهرمانی با پرسپولیس رو بگید Mahyariyan (بحث) ‏۷ سپتامبر ۲۰۲۰، ساعت ۰۱:۴۳ (UTC)پاسخ

ماجرای ماهی علی دایی چیست؟[ویرایش]

یک تیم تحقیقاتی بعد از کشف یک گونه جدید ماهی در دریای خزر، نام آنها را «علی دایی» گذاشت و واکنش‌های مختلفی در فضای مجازی دریافت کرد. به گزارش «تابناک»، مصاحبه‌ای که عضو هیأت علمی گروه شیلات دانشکده منابع طبیعی دانشگاه گیلان درباره کشف یک گونه جدید ماهی در دریای خزر انجام داد،‌ کافی بود تا طرفداران فوتبال در فضای مجازی حملات تندی را به این مسئول و تیم تحقیقاتی‌اش انجام بدهند.

او در مصاحبه‌اش گفته بود به خاطر مقام بالای علی دایی در کشور و افتخارآفرینی‌های این اسطوره فوتبال نام این ماهی را «علی دایی» گذاشته‌اند. جمله‌ای که باعث شده واکنش‌های جالب و البته تندی در فضای مجازی مطرح شود.

ماجرا چه بود؟ گزارشی که خبرگزاری ایسنا درباره کشف یک گونه ماهی جدید منتشر کرد، شروع یک جنجال بزرگ بود. این خبرگزاری نوشت: «نتایج هشت سال تحقیقات مستمر یک گروه تحقیقاتی بین‌المللی متشکل از محققان ایرانی و آلمانی روی ماهیان خانواده سیسوریده در حوضه آبریز رودخانه های دجله و فرات در کشورهای ایران، ترکیه، سوریه و عراق در قالب یک مقاله با کشف گونه های ناشناخته از این خانواده منتشر شد.»

در این‌خصوص سیدحامد موسوی ثابت، عضو هیأت علمی گروه شیلات دانشکده منابع طبیعی دانشگاه گیلان و سرپرست این تحقیق مشترک مصاحبه‌ای انجام داد که عجیب به نظر می‌رسید. او درباره کشف این گونه ماهی گفت: «با عنایت به پراکنش این ماهیان در رودخانه های استان های غربی و جنوب‌غربی کشور، نام علمی یک گونه از این ماهیان که در رودخانه سیمره زیست می‌کند، به پاس فعالیت های انساندوستانه و میهن‌پرستانه فوتبالیست و مربی پرآوازه کشورمان بعد از زلزله کرمانشاه به افتخار او کتفیش علی دایی(Glyptothorax alidaeii) نام‌گذاری شد.»

Radiohonarmand (بحث) ‏۲۰ نوامبر ۲۰۲۱، ساعت ۰۸:۱۴ (UTC)پاسخ

کاملا درسته Mohammadai6991 (بحث) ‏۲۱ ژانویهٔ ۲۰۲۲، ساعت ۰۷:۲۶ (UTC)پاسخ

درخواست ویرایش در ۲۷ اکتبر ۲۰۲۲[ویرایش]

«و الان با داعش در کشتار مردم بی گناه در شاهچراغ شیراز همکاری میکند.» این جمله دروغ است و تهمت به علی دایی است. لطفاً آنرا پاک کنید. هیچ سند و پشتوانه‌ای ندارد. Farzad5261 (بحث) ‏۲۷ اکتبر ۲۰۲۲، ساعت ۲۲:۵۵ (UTC)پاسخ

 انجام شد ‏—NightD ‏۲۷ اکتبر ۲۰۲۲، ساعت ۲۳:۰۴ (UTC)پاسخ