یوفا یورو ۲۰۱۲ (بازی ویدئویی)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
یوفا یورو ۲۰۱۲
نماد مسابقات یوفا یورو ۲۰۱۲ بر روی جلد بازی
توسعه‌دهنده(ها)ای‌ای کانادا
ناشر(ها)ای‌ای اسپورتس
سرییوفا یورو
سکو(ها)ایکس‌باکس ۳۶۰، پلی‌استیشن ۳، مایکروسافت ویندوز
تاریخ(های) انتشار۲۴ آوریل ۲۰۱۲
ژانر(ها)ورزشی
حالت(ها)تک نفره، چندنفره
رسانهتوزیع دیجیتال
گروه سنیهمه سنین

یوفا یورو ۲۰۱۲ (به انگلیسی: UEFA Euro 2012) نام یکی از شماره های مجموعه بازی‌های یوفا یورو است که به طور رسمی و تحت لیسانس فیفا برای مسابقات یورو ۲۰۱۲ ساخته شده است.[۱] برعکس عناوین قبلی از این مجموعه، یوفا یورو ۲۰۱۲ به صورت مستقل و بر روی دیسک منتشر نمی‌شود و به صورت یک بسته تکمیلی قابل دانلود برای بازی فیفا ۱۲ ارائه شد.

بازی در تمام نقاط جهان در تاریخ ۲۴ آوریل ۲۰۱۲، برای هر سه پلتفرم پلی‌استیشن ۳، ایکس‌باکس ۳۶۰ و مایکروسافت ویندوز به صورت توزیع دیجیتال در دسترس قرار گرفت. قیمت بازی ۲۰ دلار آمریکا، یعنی معادل ۱۸۰۰ پوینت مایکروسافت در شبکه ایکس باکس لایو است.

روند بازی[ویرایش]

بازی تمام حالت های موجود در فیفا ۱۲ را پشتیبانی می کند. همچنین بخش جدیدی به نام «اردو» (Expedition) در بازی وجود خواهد داشت که می توانید در آن تیم مورد علاقه و شخصی خودتان را بسازید و در برابر حریفان اروپایی خود مسابقه بدهید. این حالت چیزی شبیه حالت «تور جهانی» در مجموعه فیفا خیابانی است. همچنین بازیکنان می توانند بازیکن شخصی (Virtual Pro) خودشان را به این بخش وارد کنند.

همچنین مشابه چیزی که در بازی جام جهانی فیفا ۲۰۱۰ دیده می‌شد، یک سناریو برای انجام مسابقات یورو ۲۰۱۲ در بازی وجود دارد.

بخش تک نفره بازی علاوه بر تورنمنت اصلی یوفا یورو ۲۰۱۲، شامل مسابقات انتخابی این تورنمنت هم می‌شود که بازیکن می‌تواند با تیمی که در واقعیت به تورنمنت اصلی صعود نکرده، به مسابقات انتخابی برود و سرنوشت آن تیم را در درون بازی تغییر دهد.

تیم‌ها و استادیوم‌ها[ویرایش]

تمام ۵۳ تیمی که در مرحله مقدماتی بازی‌های یوفا یورو ۲۰۱۲ حضور داشتند در بازی موجود هستند. همچنین ۸ استادیوم رسمی که در مرحله نهایی بازی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند هم در بازی موجود هستند.

تیم‌های مرحله نهایی:

تیم‌های مرحله انتخابی:

منابع[ویرایش]

  1. "خرید شده لیسانس مسابقات یوفا یورو 2012" (به انگلیسی). سایت یوفا. Retrieved 13 فروردین 1391. {{cite web}}: Check date values in: |تاریخ بازدید= (help)