گدارسبز

مختصات: ۲۸°۵۲′۴۸″ شمالی ۵۶°۵۰′۵۱″ شرقی / ۲۸٫۸۸۰۰۰°شمالی ۵۶٫۸۴۷۵۰°شرقی / 28.88000; 56.84750
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
گدارسبز
اطلاعات کلی
کشور ایران
استانکرمان
شهرستانبافت
بخشبخش خبر
دهستاندشتاب
مردم
جمعیت۲۰۳ نفر (سرشماری ۹۵)
رشد جمعیت۵
آب‌وهوا
میانگین دمای سالانه۲۳
کد آماری۰۹۱۶۱۹
نقل قول نوشتار مصطفی شمسی

گدارسبز، روستایی از توابع شهرستان بافت بخش خبر، دهستان دشتاب، منطقه گوشک و دارای جنگلهای بکر و طبیعتی دست نخورده‌است. معادن منگنز و کرومیت از دیگر منابع این روستا است[۱]

جمعیت[ویرایش]

این روستا در بخش خبر دهستان گوشک قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۲۰۳ نفر (۶۴ خانوار) بوده‌است.

اقلیم[ویرایش]

ارتفاع این روستا از سطح دریا ۲۱۰۹ متر می‌باشد. بالاترین نقطه نزدیک این مکان به فاصله ۳٫۶ کیلومتری در جنوب غربی کوهی به ارتفاع ۲۸۷۴ متر از سطح دریا می‌باشد؛ و بعد از آن کوه بنه هووئیه با ارتفاع ۳۱۷۵ متر می‌باشد. وضعیت پوشش گیاهی گدارسبز یک اقلیم درختچه می‌باشد. دمای متوسط هوا ۲۱ درجه سانتیگراد در سال می‌باشد؛ و ماه ژانویه سردترین ماه سال با دمای متوسط ۵ درجه سانتیگراد و گرمترین ماه سال ماه ژوئیه با متوسط ۳۳ درجه سانتیگراد می‌باشد. میانگین بارندگی سالیانه ۲۵۹ میلیمتر در سال و ماه فوریه مرطوبترین ماه سال با میانگین ۶۸ میلیمتر و خشکترین ماه سال ماه ژوئن با ۳ میلیمتر بارش می‌باشد.

منابع[ویرایش]

  • «نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن ۱۳۸۵». درگاه ملی آمار ایران. بایگانی‌شده از اصلی در ۱ ژانویه ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۱ ژانویه ۲۰۱۳.
  • https://neo.sci.gsfc.nasa.gov/dataset_index.php بایگانی‌شده در ۶ مارس ۲۰۱۵ توسط Wayback Machine
  • https://neo.sci.gsfc.nasa.gov/view.php?datasetId=MCD12C1_T1 بایگانی‌شده در ۳۱ اوت ۲۰۱۶ توسط Wayback Machine
  • https://www.hydrol-earth-syst-sci.net/11/1633/2007/hess-11-1633-2007.html
  1. -منبع فرمانداری بافت