کلکوشوند سفلی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
کَل کُشوَند سفلی
اطلاعات کلی
کشور ایران
استانکرمانشاه
شهرستانهرسین
بخشبخش مرکزی
دهستانحومه (هرسین)
نام محلیکَل کُشَن
مردم
جمعیت۱۵۵ نفر

کل کشوند سفلی [kalkušwand]، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان هرسین در استان کرمانشاه ایران است. دارای راه آسفالته است.

جمعیت[ویرایش]

این روستا در دهستان حومه قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵، جمعیت آن ۱۵۵ نفر (۳۱خانوار) بوده‌است و بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۰ ساکنین این روستا کمتر از ۱۰۰ نفر اعلام شده‌است[۱] که این آمار نشان از وضعیت مهاجرفرستی این روستا دارد.

در فرهنگ جغرافیایی ایران که یکی ازکتابهای مهم چاپ شده در سالهای ۱۳۲۸ تا ۱۳۳۲، کتاب «فرهنگ جغرافیایی ایران» است و در دایره جغرافیایی ستاد ارتش و به همت حسینعلی رزم‌آرا تهیه شده‌است و در بردارنده اطلاعاتی دربارهٔ شهرستان‌ها، بخش‌ها، دهستانها، و آبادی‌ها به ترتیب حروف الفباست و مبنای تقسیم‌بندی در این کتاب براساس تقسیمات کشوری مصوب نوزدهم دی ۱۳۱۶ مجلس شورای ملی است، مدخل کل کشوند. [ک َ ک ُش ْ وَ] (اِخ) چنین مورد تعریف قرار گرفته‌است:«دهی از بخش هرسین شهرستان کرمانشاهان است و ۴۰۰ تن سکنه دارد». (از فرهنگ جغرافیایی ایران ج ۶).

منابع[ویرایش]

  1. «نقشه دهستان‌های استان کرمانشاه - سال 1390». https://www.amar.org.ir/portals/0/deh90/0511020002.zip. 1399.01.23. تاریخ وارد شده در |تاریخ= را بررسی کنید (کمک); پیوند خارجی در |وبگاه= وجود دارد (کمک)