پیش‌نویس:ستیسفکتوری

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
ستیسفکتوری
توسعه‌دهنده(ها)کافی استین استودیوز
ناشر(ها)Coffee Stain Publishing
موتورآنریل انجین 5 [۱]
سکو(ها)مایکروسافت ویندوز
تاریخ(های) انتشار19 مارس 2019 میلادی (دسترسی زودهنگام)
ژانر(ها)شبیه ساز کارخانه, سندباکس
حالت(ها)تک نفره, چندنفره

Satisfactory یک بازی شبیه سازی کارخانه است که توسط سازنده بازی های ویدیویی سوئدی Coffee Stain Studios ساخته شده است. این یک بازی سه بعدی اول شخص جهان باز برپایه اکتشاف و ساخت کارخانه می باشد. بازیکن در آغاز به عنوان یک پیش‌قدم با تعداد انگشت شماری ابزار به سیاره ای بیگانه رها می شود و باید منابع طبیعی سیاره را جمع آوری کند تا کارخانه های پیچیده تر را برای خودکارسازی تمام نیازهایش در ساخت کارخانه های بیشتر بسازد. هدف اولیه ساخت یک آسانسور فضایی و شروع تامین قطعات پیچیده و متعدد برای شرکتی که بازیکن در آن کار می‌کند (FICSIT Inc.) برای اهداف ناشناخته‌شان است. این ارسال منابع سازه های جدیدی را قابل دسترسی می سازد که ارسال دیگر منابع و تسریع در فرایند خودکارسازی منابع را امکان پذیر میکند.

ستیسفکتوری در تاریخ 19 مارس 2019 به‌صورت دسترسی زودهنگام در فروشگاه اپیک گیمز و 8 ژوئن 2020 در استیم با قابلیت بازی کردن چندنفره کراس پلتفرم در دسترس قرار گرفت. [۲] جنبه کارخانه سازی بازی به عنوان نسخه اول شخص و سه بعدی فکتوریو توصیف شده است. [۳] برخلاف بسیاری دیگر از بازی‌های سندباکس مانند فکتوریو ، دنیای ستیسفکتوری از پیش ساخته شده و نقشه هر بازیکن یکسان است. بازی در یک سیاره بیگانه به نام "Massage-2(AB)b" جریان دارد و منطقه قابل بازی به 30 کیلومترمربع محدود است

منابع[ویرایش]

  1. Papadopoulos, John (March 14, 2023). "Satisfactory will be now using Unreal Engine 5.1, key features detailed". DSOGaming.
  2. "Satisfactory hits Steam Early Access next month". PCGamesN. Retrieved 12 May 2021.
  3. "Satisfactory looks a lot like first-person Factorio". Rock Paper Shotgun. 12 June 2018. Retrieved 12 May 2021.

پیوند به بیرون[ویرایش]