ویکی‌پدیا:انتخابات هیئت نظارت/دور یازدهم/Elajan

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
بحث زیر پایان یافته‌است و به‌زودی بایگانی خواهد شد.
نامزدی باطل شد چون نامزد شرایطی که در وپ:شعه آمده را ندارد. — حجت/بحث ‏۲۰ اکتبر ۲۰۲۰، ساعت ۰۰:۴۳ (UTC)[پاسخ]
Elajan (بحثمشارکت‌هاانتقال‌هابسته شودبسته‌شدن‌هااختیاراتآمارآمار پیشرفته)

با سلام. چند سالی است که با ویکی پدیا آشنا شده ام و طی این مدت، مستقیم یا غیر مستقیم سعی داشته ام به ویکی پدیا خدمت کنم و تاثیر مثبتی در عملکرد این دانشنامه داشته باشم. با توجه به مسائل گوناگونی که در این جامعه با آن روبرو هستیم، هیئت نظارت جایگاه مهمی می باشد که می تواند به بی طرفانه عمل کردن این دانشنامه به خصوص در سطح مدیریت کمک کند. من معتقدم که بهتر است هر چند وقت یکبار در هر حیطه ای، افراد جدیدی که در خود توانایی انجام مسئولیت های آن قسمت را می بینند، حضور پیدا کنند تا نظرات و تفکرات جدید باعث ایجاد تحولات بهتر و مثبت تر در آن فضا گردد، و به طور کلی دائمی بودن افراد در یک گروه با وجود همه تجاربی که دارند می تواند یک روند ثابت را ایجاد کند که شاید خیلی مفید نباشد. به همین دلیل برای ایجاد یک روح تازه پیشنهاد می کنم که از همگان استفاده گردد، به خصوص افراد عادی تر این جامعه. که بتوانند تصمیم گیری درست و بی طرفانه ای در این جایگاه که شکایت از مدیران هم مطرح می گردد، داشته باشند. بنده در صورتی که به عنوان یک عضو هیئت نظارت انتخاب شوم تمام تلاشم را در تصمیم گیری درست و بی طرفانه خواهم نمود. با تشکر از همه ویکی پدین ها.

پرسش‌های عمومی[ویرایش]

  1. چه تجربه‌ای در فرایندهای حل اختلاف ویکی‌پدیا داشته‌اید؟ آیا برای حل اختلافات نظر سوم ارائه داده‌اید؟ آیا تاکنون میانجیگری کرده‌اید؟ لطفاً دیدگاهتان را در این باره شرح دهید.
    در حل اختلاف مستقیما وارد نشده ام. ولی بسیاری از پروند ها در تام یا در هیئت نظارت را دنبال کرده ام و با چگونگی حل اختلاف و تصمیم گیریها آشنا هستم.
  2. چه طور تصمیم می‌گیرید که در قبال کنش نابخردانه‌، باید واکنش سخت‌گیرانه (طرد، تحریم موضوعی، سلب دسترسی مدیریت) نشان داد یا واکنش سهل‌گیرانه (مدارا، تذکر، اولتیماتوم)؟
    رعایت قوانین برای همه کاربران در هر سطحی الزامی است. اما ابتدا به بررسی ادعا و کنش دو طرف می پردازم. و معتقدم در صورتیکه بتوان ابتدا با تذکر مسئله را حل کرد، به این امر اکتفا کنم. ولی اگر لازم باشد واکنشهای سختگیرانه هم انجام خواهم داد.
  3. در صورتی که در پرونده‌ای ادعای تعارض منافع برایتان مطرح شد چه کار می‌کنید؟ (در چه صورت از نشستن بر جایگاه ناظر انصراف می‌دهید)؟
    دراین صورت حتما انصراف خواهم داد . و از نظر من تعارض منافع مساله ای است که باید بی چون و چرا در نظر گرفته شود.
  4. اگر عضو هیئت شدید، آیا در طول یک سال آینده مانعی بر سر راه شما برای فعالیت در ویکی‌پدیا وجود خواهد داشت؟ اگر به عنوان ناظر انتخاب شدید و بعد از مدتی به هر دلیلی امکان حضور در ویکی‌پدیا را نداشتید چه کار می‌کنید؟
    در حال حاضر مشکل قابل پیش بینی نمی بینم. و اگر نتوانم حضور داشته باشم استعفا خواهم داد.
  5. به یکی از پرونده‌های قبلی هیئت که به نظرتان هیئت در رسیدگی به آن موفق بوده‌است با ذکر دلیل اشاره کنید و تحلیل کنید چرا موفق بوده‌است.
  6. به یکی از پرونده‌های قبلی هیئت که به نظرتان هیئت در رسیدگی به آن ناموفق بوده‌است با ذکر دلیل اشاره کنید و تحلیل کنید چرا ناموفق بوده‌است.
    مسلما پرونده ای که ناموفق بوده باشد وجود داشته است، و هیچ چیزی مطلق نیست. ولی ترجیح می دهم اسمی از تصمیم گیریهای قبلی در این لحظه نبرم.
  7. برای بهبود سازوکار هیئت نظارت چه ایده‌هایی مطرح کرده‌اید / خواهید کرد؟ چقدر برای ساختن اجماع در این باره تلاش کرده‌اید / خواهید کرد؟
    در صورت انتخاب در هیئت سعی دارم که دیدگاههای تازه ای ایجاد کنم و تلاش من در راستای محقق کردن اجماع خواهد بود.
  8. آیا در حال حاضر ویکی‌پدیای فارسی به هیئت داوری نیاز دارد؟ اگر آری، چگونه باید به آن رسید؟ اگر نه، چرا؟
    ویکی پدیا حتما به هیئت داوری نیاز دارد. اما باید کاملا حساب شده و با برنامه ریزی ایجاد گردد تا کارکرد مناسبی داشته باشد.
  9. اگر کاربر(ان) از کنش‌های غیرمدیریتی یک مدیر (مثلا نقض نزاکت یا نقض وپ:رفمد) شکایت کردند، آیا به نظرتان هیئت می‌تواند به آن شکایت رسیدگی کند؟
    قطعا یکی از وظایف هیئت نظارت همین مساله است. و این جایگاه می تواند تعادل در سوگیری ها را در هر سطحی ایجاد کند.
  10. به نظرتان ناظر همکار در چه زمانی مشمول بند سلب صلاحیت ناظران خواهد شد؟ تشخیص عدم صلاحیت او چگونه و بر چه اساس داده خواهد شد؟
    تعارض منافع و جانبداری از جمله عوامل مهمی هستند که می توانند موجب سلب صلاحیت گردند. البته همه موارد باید براساس شواهد و مدارک کافی باشند.

پرسش‌های کاربران[ویرایش]

با استفاده از الگوی زیر، سؤال‌هایتان را بیفزایید:

{{سؤال
| س = سؤال کاربر
| ج = }}

نظرها[ویرایش]