ویکی‌پدیا:انتخابات هیئت نظارت/دور هفتم/pouyana

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

پویان هستم یکی از کاربران ویکی‌پدیا فارسی. برای اطلاعات بیشتر رجوع شود به این صفحه.

پرسش‌های عمومی[ویرایش]

  1. چه تجربه‌ای در فرایندهای حل اختلاف ویکی‌پدیا داشته‌اید؟ آیا برای حل اختلافات نظر سوم ارائه داده‌اید؟ لطفاً دیدگاهتان در این باره را شرح دهید.
    مدیریت ویکی‌پدیا
  2. چه طور تصمیم می‌گیرید که در قبال کنش نابخردانه‌، باید از واکنش سخت‌گیرانه (طرد، تحریم موضوعی، سلب دسترسی مدیریت) استفاده شود یا واکنش سهل‌گیرانه (مدارا، تذکر، اولتیماتوم)؟
    من تصمیمم همیشه واکنش سخت برای کسانی است که سیستم را به بازی می‌گیرند. در ویکی افراد با توجه به علاقه و از زدن از وقت آزاد خود مشارکت می‌کنند. اگر کسی جلوی مشارکت مفید افراد را به هر دلیلی بگیرد جایی در ویکی‌پدیا ندارد.
  3. در صورتیکه در پرونده‌ای تعارض منافع داشته باشید چه کار می‌کنید؟ (در چه صورت از نشستن بر جایگاه ناظر انصراف می‌دهید)؟
    بله، در صورت داشتن تعارض منافع انصراف خواهم داد.
  4. اگر عضو هیئت شدید، آیا در طول یک سال آینده مانعی بر سر راه شما برای فعالیت در ویکی وجود خواهد داشت؟ اگر به عنوان ناظر انتخاب شدید و بعد از مدتی به هر دلیلی امکان حضور در ویکی‌پدیا را نداشتید چه کار می‌کنید؟
    فکر کنم تمامی کارهایی که در ویکی انجام می‌شود با پیش فرض کار اختیاری است. بر همین اساس اگر وقت نداشتم در ویکی نخواهم بود. در آن صورت در صفحهٔ بحثم عدم حضورم را ذکر می‌کنم
  5. برای بهبود سازوکار هیئت نظارت چه ایده‌هایی مطرح کرده‌اید / خواهید کرد؟ چقدر برای ساختن اجماع در این باره تلاش کرده‌اید / خواهید کرد؟
    قرار دادن یک بازهٔ زمانی برای بررسی یک پرونده به افزایش سرعت روند پرونده کمک می‌کند. اگر این مورد را جا بندازم موفق بودم.
  6. آیا در حال حاضر ویکی‌پدیای فارسی به هیئت داوری نیاز دارد؟ اگر آری، چگونه باید به آن رسید؟ اگر نه، چرا؟
    خیر، با اینکه خودم تعدادی از سیاست‌های آن را ترجمه کردم. ویکی از کمبود مشارکت کننده رنج می‌بره و قدم اول اضافه کردن مشارکت‌گر کم کردن کاغذبازی است. پیچیده کردن قوانین در حال حاضر به ضرر ویکی است.
  7. اگر کاربر(ان) از کنش‌های غیرمدیریتی یک مدیر شکایت کردند، آیا به نظرتان هیئت می‌تواند به آن شکایت رسیدگی کند؟
    فکر کنم این نیازی به هیئت نظارت ندارد. تام برای همین ایجاد شد.

پرسش‌های کاربران[ویرایش]

با استفاده از الگوی زیر، سؤال‌هایتان را بیفزایید:

{{سؤال
| س = سؤال کاربر
| ج = }}

سؤال‌های 4nn1l2[ویرایش]

  1. آیا کارزار انتخاباتی‌تان برنامه‌محور است؟ اگر آری، لطفاً برنامه‌هایتان را شرح دهید. 4nn1l2 (بحث) ‏۷ سپتامبر ۲۰۱۶، ساعت ۰۸:۴۶ (UTC)[پاسخ]
    در این دوره در تلاشم تا درکنار رسیدگی به شکایت، زمان پروسه‌های بررسی را پایین بیاورم. در عین حال پروسهٔ حل اختلاف را با اجماع دوستان کامل کنم. رجوع شود به صفحهٔ انتخابات امیر. اگر ما این فلو را به درستی راه‌اندازی کنیم و هیئت نظارت به یک چیزی شبیه به دیوان عالی تبدیل شود، خیلی از مسائل موجود در ویکی را می‌توانیم با سرعت بیشتر و بدون بحث‌های زمان بر و بی نتیجه حل کنیم.

نظرها[ویرایش]

نظر حجت[ویرایش]

پویان کاربری است خوش‌سابقه و توانمند با تجربیات مختلف در بخش‌های مختلف ویکی‌پدیا. من شخصاً با او در دوره‌ای که بازرس کاربر بود کار کرده‌ام و شناخت خوبی از طرز فکر او و رویکرد عملی‌اش دارم. به نظر من پویان شایستگی زیادی برای عضویت در هیئت نظارت دارد. — حجت/بحث ‏۴ سپتامبر ۲۰۱۶، ساعت ۱۴:۳۴ (UTC)[پاسخ]

نظر مهرنگار[ویرایش]

سپاسگزارم که برای این مسئولیت پرتنش و پرحاشیه قبول زحمت کرده‌ و داوطلبانه پا در میدان رقابت گذاشته‌اید. حضور شما در فهرست نامزدها، نگرانی‌هایم نسبت به آیندهٔ هیئت را برطرف می‌سازد. موفق باشید. مهرنگار (بحث) ‏۸ سپتامبر ۲۰۱۶، ساعت ۰۷:۴۸ (UTC)[پاسخ]