ویکی‌پدیا:درخواست برای دسترسی/گشت خودکار

افزودن مبحث
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

نسخه‌ای که می‌بینید نسخه‌ای قدیمی از صفحه است که توسط Jeeputer (بحث | مشارکت‌ها) در تاریخ ‏۲۴ سپتامبر ۲۰۲۲، ساعت ۲۱:۳۴ ویرایش شده است. این نسخه ممکن است تفاوت‌های عمده‌ای با نسخهٔ فعلی داشته باشد.


آخرین نظر: ۱ سال پیش توسط Jeeputer در مبحث AldoLiber


Masterofthename

Masterofthename (ب · م · ح‌ش · بیناویکی · سراسری · شمار ویرایش · صفحه‌های ایجادشده (اکس‌تولز • سیگما· ویرایش‌های غیرخودکار · زنز · خس · وگ · سیاهه‌ها (بسته‌شدن • اختیارات • انتقال) · دبک) (اعطای دسترسی)(آگاه‌سازی)

سلام یکی از کاربران دسترسی گشت خودکار اینجانب را که حدود 8 سال است دارا بودم بدون هیچ اخطاری سلب کرده است. خواهشمند است دوباره دسترسی بنده را به گشت خودکار تغییر دهید. Masterofthename (بحث) ‏۲۴ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۵:۴۳ (UTC)

  • مخالف چون دسترسی را خودم سلب کرده‌ام، این درخواست را جمع‌بندی نمی‌کنم. اما با توجه به وضعیت کنونی مقالهٔ گروه سای که پس از اصلاح هم همچنان مشکلات شیوه‌نامه‌ای زیادی (مانند یادکردهای عریان، جمله‌های بعضاً نامفهوم) دارد، مخالف اعطای دسترسی به این کاربر هستم. جایزه جنسیس، مقاله‌ای که اخیراً ساخته‌اند هم چندین مشکل دارد. مثلاً الگوی پانویس ندارد و در بخش انتخاب برندگان نام جایزه (اسم خاص) به «جایزه پیدایش» ترجمه شده. در این درخواست دلیل خوبی هم برای برگرداندن دسترسی ارائه نشده.
@Masterofthename: این دسترسی برای خود شما کاربرد خاصی ندارد و تنها در صورتی اعطا می‌شود که مقاله‌های شما از کیفیت قابل قبولی برخوردار باشند و نیازی به بازبینی نداشته‌باشند. مدت زمانی که دسترسی را داشته‌اید هم دلیل خوبی برای ایجاد مقاله‌های مشکل‌دار نیست. {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۲۴ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۶:۰۷ (UTC)
  • بنده به نظرم شما از سطح دسترسی خود سوءاستفاده میکند کما اینکه در بالای همین صفحه نیز همین برخورد را با کاربر دیگری کرده اید که کاربر مانی با شما مخالفت کرده و دسترسی را به سطح قبل بازگردانده است.

"۱۲ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۱:۳۳ ماني بحث مشارکت‌ها دسترسی Aliaskari68 را از گروه کاربر تأییدشدهٔ پایدار به کاربر تأییدشدهٔ پایدار و گشت خودکار تغییر داد (سلب دسترسی بدون گوشزد قبلی و با دلیلی نامرتبط به نوع اختیار انجام شده بود. عدم پاسخگویی سلب اختیارکننده به توضیح‌خواهی) (تشکر) ‏۱۰ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۴:۰۴ Jeeputer بحث مشارکت‌ها دسترسی Aliaskari68 را از گروه گشت خودکار و کاربر تأییدشدهٔ پایدار به کاربر تأییدشدهٔ پایدار تغییر داد (ترجمه‌های ضعیف، مشکلات شیوه‌نامه‌ای و کیفیت پایین مقاله‌ها (برای مثال، ویژه:پیوند دائمی/34566293 مربوط به بیش از دو هفته پیش)) (تشکر)"

ویکیپدیا جای اعمال سلیقه شخصی نیست و بهتر است سعی کنید کمک کنید مقالات بهتر شود نه اینکه یک طرفه قضاوت کنید و بدون اخطار دسترسیها را تغییر دهید. هیچ مقاله ای در ویکیپدیا از روز اول ایده آل نیست و در گذر زمان و با کمک کاربرهای مختلف بهبود میابد. با توجه به رویه شما در انجام این کار بنده نیز خواهان کاهش سطح دسترسی جنابعالی هستم. Masterofthename (بحث) ‏۲۴ مه ۲۰۲۲، ساعت ۱۹:۳۸ (UTC)

@Masterofthename: اعمال نظر شخصی نکردم. در بالا نمونه‌هایی ارائه دادم که نشان می‌دهد کیفیت مقاله‌های شما پیش‌نیازهای دسترسی گشت خودکار را برآورده نمی‌کند. دسترسی گشت خودکار چیزی نیست که برای سلب آن نیاز به هشدار باشد. وقتی مثلاً یک کلمه را اشتباه نوشته‌اید، یا در یک مقاله‌تان خطایی وجود دارد، بله، از شما خواسته می‌شود که آن را اصلاح کنید. اما وقتی بیشتر ویرایش‌هایتان مشکل داشته‌باشند، مشخص می‌شود که از تسلط کافی بر شیوه‌نامه‌های ویکی‌پدیا برخوردار نیستید و ویرایش‌هایتان باید توسط دیگران بازبینی شوند. {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۲۴ مه ۲۰۲۲، ساعت ۲۰:۲۹ (UTC)
بنده به نظرم شما سیاستهای ویکیپدیا را یکبار دیگر مطالعه کنید. حداقل در یک مورد دیگر مشابه در بالای همین صفحه یکی دیگر از مدیران که از شما قدیمی تر است این مطلب را نوشته "سلب دسترسی بدون گوشزد قبلی" و عمل شما را درست تشخیص نداده است و دسترسی کاربر را بازگردانده است. شما هیچ اخطاری به من ندادید و بیدلیل از صفحه گروه سای که الان در وضعیت بسیار مناسبی است بدون ذکر هیچ دلیل مشخصی ایراد میگیرید. بنده هم به نظرم بسیاری صفحاتی که شما ایجاد کردید کیفیت بسیار پایینی دارند ولی به خود این اجازه را نمیدهم که یکطرفه تصمیم بگیرم. اگر هم معتقدید که هر مطلبی در ویکیپدیا نوشته میشود باید در انتظار تایید قرار گیرد تا جنابعالی تایید بفرمایید این رویه برای یک انتشارات مناسب است نه یک دانشنامه گروهی. تنها شما در صورتی حق داشتید که دسترسی بنده را اینگونه تغییر دهید که من عملی کاملا خلاف آیین نامه انجام داده بودم و شما نیز به طور مشخص چندین بار به من اخطار داده بودید که ندادم. وگرنه کیفیت پایین مقالات بسیار کلی گویی و نامشخص است و کسی که قصد داشته باشد از سطح دسترسی خود سوءاستفاده کند کاملا میتواند این بهانه را در مورد هر فردی که به دلیل شخصی مایل است به هر دلیلی سرکوب کند استفاده کند.
بهتر است صبر کنیم تا مدیران دیگر در این مورد نظر دهند. Masterofthename (بحث) ‏۲۵ مه ۲۰۲۲، ساعت ۰۴:۱۲ (UTC)
@Masterofthename: ضمناً در خصوص دسترسی بنده نیز می‌توانید در ویکی‌پدیا:هیئت نظارت پرونده‌ای باز کنید تا اعضای هیئت، که مورد اعتماد اجتماع هستند، کنش‌های بنده را بررسی کنند. هرآنچه انجام داده‌ام در راستای بهبود محتوا بوده و نه مشکلی با انتقاد دارم و نه از چیزی فرار می‌کنم. {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۲۴ مه ۲۰۲۲، ساعت ۲۰:۳۱ (UTC)
حتما اینکار را خواهم کرد زیرا بنده معتقد هستم که شما از سطح دسترسی خود برای سرکوب نظرات مخالف استفاده میکنید. کل جنجال ایجاد شده به این دلیل بود که ویرایشهای بنده روی صفحه کاترین شکدم که همگی با ذکر منبع معتبر بود را شخص یا اشخاصی نپسندیدند. حتی افرادی که به طور مشخصی برای موسسه شفقنا کار میکردند سعی در سانسور این صفحه داشتند. بعد از اینکه اجماع جمعی حذف این صفحه را رد کرد با من اینگونه برخورد شد. این نوع رفتار در شان شما نیست و شما به عنوان یک مدیر باید بیطرفی خود را حفظ کنید. Masterofthename (بحث) ‏۲۵ مه ۲۰۲۲، ساعت ۰۴:۲۳ (UTC)
@Masterofthename: هرآنچه که گفتم را ظاهراً نخواندید، یا خواندید و دقت نکردید. پس پاسخی نمی‌دهم. تهمت هم زدید و نیت‌یابی هم کردید که البته برایم مهم نیست و باز هم پاسخ نمی‌دهم. اما در جریان باشید که این تهمت‌ها در آینده ممکن است قطع دسترسی را برای شما به‌دنبال داشته‌باشد. پس در مقابل دیگران تکرارش نکنید. {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۲۵ مه ۲۰۲۲، ساعت ۰۴:۵۹ (UTC)
شاید هم در آینده سطح دسترسی شما تغییر کرد، بهتر است شما نیز در رویه خود تجدید نظر کنید و تهدید هم نکنید. Masterofthename (بحث) ‏۲۵ مه ۲۰۲۲، ساعت ۰۵:۲۲ (UTC)Masterofthename (بحث) ‏۲۵ مه ۲۰۲۲، ساعت ۰۵:۲۲ (UTC)
@Masterofthename@Jeeputer: درود. توصیه من هم به کاربر جـیپیوتر همواره این بوده که اگر روش تذکر قبلی، راهنمایی و تبادل نظر و سپس البته اجرای دقیق قانون را با کاربران پیش بگیرند خیلی در وقت خود و دیگران و ویکی‌پدیا صرفه‌جویی خواهد شد و به‌جای این بحث‌های فرسایشی بی‌پایان دل‌سردکننده که هرروزه با کاربران پیدا می‌کنند، جو مثبت همکاری ایجاد خواهد شد.--مانی (بحث) ‏۲ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۰۶:۳۲ (UTC)پاسخ
@مانی: شما در عوض باید به کاربر در خصوص جارزنی به‌روش درب‌پشتی تذکر می‌دادید. من کاری که به‌نظرم درست باشد را انجام می‌دهم و در مقابل هم از انتقاداها پذیرایی می‌کنم و هم مناقشات پس از آن، که امری جدانشدنی از عمل درست هستند را به‌جان می‌خرم. این که چند ساعت زمان من صرف توجیه مفهوم «کیفیت» به کاربران شود بهتر است تا بیش از نیمی از مقاله‌های ویکی‌پدیای فارسی حاوی خطا و اشکالات متعدد باشند. {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۴ ژوئن ۲۰۲۲، ساعت ۱۴:۵۸ (UTC)پاسخ

AldoLiber

AldoLiber (ب · م · ح‌ش · بیناویکی · سراسری · شمار ویرایش · صفحه‌های ایجادشده (اکس‌تولز • سیگما· ویرایش‌های غیرخودکار · زنز · خس · وگ · سیاهه‌ها (بسته‌شدن • اختیارات • انتقال) · دبک) (اعطای دسترسی)(آگاه‌سازی)

درود، تا کنون ۴۹ مقاله ایجاد کرده‌ام و به سیاست‌های نگارشی در ویکی‌پدیا آشنایی دارم، خواهان اخذ دسترسی گشت خودکار هستم. پاینده باشید AldoLiber (بحث) ‏۲۴ سپتامبر ۲۰۲۲، ساعت ۱۷:۱۳ (UTC)پاسخ

@AldoLiber: سلام. بخش زندگی‌نامه در لوکا آس‌سرینو هیچ منبعی ندارد. در حالی که در مقالهٔ انگلیسی (مبدأ ترجمهٔ شما) همین بخش دارای چند منبع است. لطفاً منابع را در زمان ترجمه به مقالهٔ فارسی نیز منتقل کنید. دسترسی برای یک ماه به‌صورت آزمایشی به شما داده شد تا پس از این یک ماه کیفیت مقاله‌هایتان مجدداً بررسی شود. لطفاً در آن زمان مجدداً در همین صفحه درخواست دهید. {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۲۴ سپتامبر ۲۰۲۲، ساعت ۲۱:۳۴ (UTC)پاسخ