بحث کاربر:Achomia

Page contents not supported in other languages.
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

نسخه‌ای که می‌بینید نسخه‌ای قدیمی از صفحه است که توسط Darafsh (بحث | مشارکت‌ها) در تاریخ ‏۳ ژوئیهٔ ۲۰۲۱، ساعت ۱۱:۳۳ ویرایش شده است. این نسخه ممکن است تفاوت‌های عمده‌ای با نسخهٔ فعلی داشته باشد.


آخرین نظر: ۲ سال پیش توسط Darafsh در مبحث اچمی

خوش‌آمدید

Can't read Persian? Read this message in English or French

سلام «Achomia»، به ویکی‌پدیا خوش‌آمدید! از مشارکت شما سپاسگزارم. امیدوارم که از اینجا خوشتان بیاید و تصمیم به ماندن بگیرید. پیوندهای زیر صفحه‌های مفیدی هستند که خواندن آن‌ها به کاربران جدید توصیه می‌شود:

پنج اصل بنیادی ویکی‌پدیا
آموزش سریع و خودآموز ویرایش در ویکی‌پدیا (کتاب قابل دانلود)
راهنمای ویکی‌پدیا
شیوه‌نامه و ساختار مقاله
صفحه‌کلید فارسی (چگونه با حروف فارسی بنویسیم؟)
قهوه‌خانه (جایی برای گفتگو دربارهٔ مسائل فنی و سیاست‌های ویکی‌پدیا یا پرسیدن سؤال)
ویکی‌پدیا چه چیزی نیست و آشنایی با دانشنامه
راهنمای حق تکثیر
مقاله‌های برگزیده (مقاله‌های برگزیده ویکی‌پدیای فارسی)
اگر نیاز به کمک برای آشنایی با دانشنامه ویکی‌پدیا دارید نام خود را در فهرست شاگردان با ~~~~ ثبت نمایید.

توجه کنید: اگر برای نوشتن مقاله عجله دارید، لطفاً پیش از نوشتن آموزش‌های زیر را مشاهده کنید تا بیشتر با چم‌وخم کار آشنا شوید و در پایان ویکی‌پدیا:ایجاد مقاله را مطالعه کنید.


 برای آشنایی با محیط ویکی‌پدیا کلیک کنید!  برای آشنایی با یک مقالهٔ استاندارد کلیک کنید!  برای آشنایی با محیط ویرایش ویکی‌پدیا کلیک کنید!  برای آشنایی بیشتر با محیط ویکی‌پدیا کلیک کنید!
مکان دکمهٔ امضا

امیدوارم از ویکی‌پدیانویس بودن لذت ببرید! لطفاً برای آزمایش از ویکی‌پدیا:صفحه تمرین استفاده کنید و در صورتی که سؤال فنی پیرامون ویکی‌نویسی داشتید، به درخواست راهنمایی بروید، یا اینکه از من در صفحهٔ بحثم بپرسید.

فراموش نکنید که در صفحه‌های بحث و در انتهای هر پیام که می‌نویسید نام خود را با چهار علامت مدک امضا کنید (~~~~)، تا نام شما به همراه تاریخ به عنوان امضا درج شود. لطفاً به هیچ وجه در مقاله‌ها امضا نکنید.

باز هم خوش‌آمد می‌گویم. شاد باشید!

-- ARASH PT  بحث  ‏۱۵ نوامبر ۲۰۱۹، ساعت ۱۵:۳۵ (UTC)پاسخ

نامزدی حذف سریع گاهشمار اچمی

اگر این نخستین نوشتاری است که می‌سازید، ممکن است بخواهید راهنمای نگارش نخستین نوشتارتان را بخوانید.

شما ممکن است بخواهید برنامهٔ جادویی نوشتار برای کمک به خودتان در ساخت نوشتارها استفاده کنید.

برچسب حذف سریع به گاهشمار اچمی به علت عدم سرشناسی افزوده‌شده‌است.

اگر فکر می‌کنید که این صفحه نباید به این دلیل حذف شود، می‌توانید با بازدید از صفحه و کلیک روی دکمه‌ای با عنوان «اینجا را برای مخالفت با حذف سریع کلیک کنید» با نامزدی مخالفت کنید. این کار به شما فرصت توضیح می‌دهد که چرا باور دارید این صفحه نباید حذف شود. هرچند، آگاه باشید زمانی که یک صفحه نامزد حذف سریع شد، ممکن است بدون تأخیر حذف شود. لطفاً برچسب حذف سریع را خودتان از صفحه برندارید، ولی از افزودن اطلاعات در راستای رهنمودها و سیاست‌های ویکی‌پدیا دریغ نکنید. اگر صفحه حذف شد و می‌خواهید محتوای حذف‌شده را برای ارجاع آینده یا بهبوددادن بازیابی کنید، لطفاً با مدیر حذف ارتباط برقرار کنید یا اگر از پیش این کار را کردید، می‌توانید درخواستی در اینجا قرار دهید. —امین/بحث ‏۱۹ فوریهٔ ۲۰۲۰، ساعت ۰۷:۰۵ (UTC)پاسخ

تأییدپذیری و تحقیق دست‌اول

با سلام

در ویکی‌پدیا:تأییدپذیری آمده که:

محک گنجاندن مطالب در ویکی‌پدیا قابل تأیید بودن آن‌ها است و نه حقیقت داشتنشان و درستی آن‌ها. به عبارت دیگر، محک گنجایش مطالب این است که خوانندگان مقاله قادر باشند مطالب اضافه‌شده به ویکی‌پدیا را از نظر منابع معتبر مورد بررسی قرار دهند و نه اینکه نویسندگان مقاله به حقیقت و درستی آن‌ها معتقد باشند. هر مطلبی که منبعِ آن یاد نشده باشد، می‌تواند مورد چالش قرار گیرد و در نهایت حذف شود. ویرایشگران باید منبع معتبری برای هر نقل قول یا هر مطلبی که امکان به چالش کشیده شدن آن باشد، ارائه کنند؛ وگرنه آن مطالب برچسب خورده و نهایتاً پاک خواهند شد.

در ویکی‌پدیا:تحقیق دست‌اول ممنوع می‌خوانیم:

ویکی‌پدیا تحقیق یا تفکرات دست‌اول را انتشار نمی‌دهد این شامل موارد زیر می‌شود: حقایقی که هنوز چاپ نشده‌اند، استدلال‌ها، گمانه‌زنی‌ها، ایده‌ها، هرگونه تحلیل به‌چاپ‌نرسیده از داده‌های خام، و همچنین کنار هم گذاشتن مطالب چاپ‌شده به گونه‌ای که در کنار همدیگر دیدگاه خاصی را پیش برده که هیچ‌کدام از آن منابع به‌تنهایی و به‌وضوح از آن دیدگاه حمایت نکنند. به عبارت دیگر، ویکی‌پدیا محلی برای چاپ نظرها، تجربیات، یا استدلال‌های شما نیست. نقل از منابع و اجتناب از تحقیق دست‌اول پیوندی ناگسستنی با هم دارند: برای نشان دادن اینکه شما مشغول انجام تحقیق دست‌اول نیستید، واجب است که مطلبتان را به منابع معتبری ارجاع دهید که مستقیماً دربارهٔ موضوع مورد بحث صحبت بکنند و مستقیماً و بدون ابهام اطلاعات ارائه‌شده در مقاله را آن‌گونه که نوشته شده‌است تأیید کنند.

این دو دوتا از اصول اولیه ویرایش در ویکی‌پدیا هستند. شما اگر می‌خواهید در جمعیتی که منبع دارد که آن هم یکی از معتبرترین منابع حال حاضر زبان‌شناسی است؛ تغییر ایجاد کنید باید از منبعی معتبر برای تایید ویرایش‌هایتان استفاده کنید؛ بنابراین وایرایش‌های بنده نه تنها مخرب نیستند بلکه سازنده هستند و این شمایید که ویرایش مخرب دارید. برای منبع می‌توانید رهنمود ویکی‌پدیا:منابع معتبر رو مطالعه کنید. موفق و پیروز باشید rizorius (بحث) ‏۵ آوریل ۲۰۲۰، ساعت ۰۷:۱۳ (UTC)پاسخ

دوست عزیز منبع بدهید نه از خودتان بنویسید rizorius (بحث) ‏۵ آوریل ۲۰۲۰، ساعت ۱۶:۴۲ (UTC)پاسخ

منابع معتبر

درود. لطفاً به این چند نکته توجه کنید:

  1. ویکی‌پدیا تحقیق یا تفکرات دست‌اول را انتشار نمی‌دهد (ویکی‌پدیا:تحقیق دست‌اول ممنوع). هرآنچه در ویکی‌پدیا می‌آید، باید توسط منابع معتبر قابل تأیید باشد. برای تمام نقلِ‌قول‌ها و هر محتوای به‌چالش‌کشیده‌شده یا مستعد به چالش کشیده‌شدن، لازم است که منبع در خود مقاله ذکر شود (ویکی‌پدیا:تأییدپذیری و ویکی‌پدیا:منابع معتبر).
  2. مقالات نباید شامل هر گونه تحلیل جدید یا کنار هم گذاشتن مطالب چاپ‌شده به گونه‌ای باشند که در کنار هم، دیدگاه خاصی را پیش ببرند که هیچ‌کدام از آن منابع به‌تنهایی و به‌وضوح از آن دیدگاه حمایت نکنند (ویکی‌پدیا:ترکیب).
  3. هر وبگاهی به‌عنوان منبع معتبر قابل استناد نیست. لطفاً برای اطلاعات بیشتر وپ:پیوند نه را مطالعه کنید.
اگر سؤال یا ابهامی داشتید، می‌توانید در وپ:درخواست راهنمایی بپرسید.

RIZORIUS (بحث) ‏۲۵ مهٔ ۲۰۲۰، ساعت ۱۲:۵۶ (UTC)پاسخ

منابع معتبر

درود. لطفاً به این چند نکته توجه کنید:

  1. ویکی‌پدیا تحقیق یا تفکرات دست‌اول را انتشار نمی‌دهد (ویکی‌پدیا:تحقیق دست‌اول ممنوع). هرآنچه در ویکی‌پدیا می‌آید، باید توسط منابع معتبر قابل تأیید باشد. برای تمام نقلِ‌قول‌ها و هر محتوای به‌چالش‌کشیده‌شده یا مستعد به چالش کشیده‌شدن، لازم است که منبع در خود مقاله ذکر شود (ویکی‌پدیا:تأییدپذیری و ویکی‌پدیا:منابع معتبر).
  2. مقالات نباید شامل هر گونه تحلیل جدید یا کنار هم گذاشتن مطالب چاپ‌شده به گونه‌ای باشند که در کنار هم، دیدگاه خاصی را پیش ببرند که هیچ‌کدام از آن منابع به‌تنهایی و به‌وضوح از آن دیدگاه حمایت نکنند (ویکی‌پدیا:ترکیب).
  3. هر وبگاهی به‌عنوان منبع معتبر قابل استناد نیست. لطفاً برای اطلاعات بیشتر وپ:پیوند نه را مطالعه کنید.
اگر سؤال یا ابهامی داشتید، می‌توانید در وپ:درخواست راهنمایی بپرسید.

RIZORIUSTALK ‏۱۸ ژوئیهٔ ۲۰۲۰، ساعت ۰۶:۴۶ (UTC)پاسخ

ارجاع صحیح

آموزش افزودن پانویس

درود، خوشحالم که شما در ویکی‌پدیا ویرایش می‌کنید. لطفاً برای ارجاع دادن به منابع ویکی‌پدیا:شیوه ارجاع به منابع را مطالعه نمایید. هر گونه سوال و ابهامی داشتید در بحث من بنویسید. ارادتمند. RIZORIUSTALK ‏۱۸ ژوئیهٔ ۲۰۲۰، ساعت ۰۶:۴۷ (UTC)پاسخ

July 2020

Information icon سلام، من Rizorius هستم. خواستم اطلاع دهم که تعدادی از مشارکت‌های اخیر شما در زبان اچمی را خنثی کردم، چرا که فکر می‌کردم مفید و سازنده نبود. اگر می‌خواهید تجربه کسب کنید و ویرایش کردن را یاد بگیرید، می‌توانید از صفحه تمرین استفاده کنید. اگر فکر می‌کنید که من اشتباه کردم، یا اگر سؤالی دارید، می‌توانید در صفحه بحثم برای من پیغامی بگذارید. تشکر! RIZORIUSTALK ‏۱۸ ژوئیهٔ ۲۰۲۰، ساعت ۰۸:۱۲ (UTC)پاسخ

نامزدی حذف سریع گویش کوهمره ای

اگر این نخستین نوشتاری است که می‌سازید، ممکن است بخواهید راهنمای نگارش نخستین نوشتارتان را بخوانید.

شما ممکن است بخواهید برنامهٔ جادویی نوشتار برای کمک به خودتان در ساخت نوشتارها استفاده کنید.

برچسب حذف سریع به مقاله گویش کوهمره ای افزوده شده‌است و ممکن است این مقاله به دلایل زیر حذف گردد:

مشخصاً ساختهٔ ذهن نویسنده است و هیچ ادعایی در مورد مهم بودنش وجود ندارد.

بر پایه بند ۱۱ از معیارهای حذف سریع مقاله‌ها امکان حذف مقاله وجود دارد.

اگر فکر می‌کنید که این صفحه نباید به این دلیل حذف شود، می‌توانید با بازدید از صفحه و کلیک روی دکمه‌ای با عنوان «اینجا را برای مخالفت با حذف سریع کلیک کنید» با نامزدی مخالفت کنید. این کار به شما فرصت توضیح می‌دهد که چرا باور دارید این صفحه نباید حذف شود. هرچند، آگاه باشید زمانی که یک صفحه نامزد حذف سریع شد، ممکن است بدون تأخیر حذف شود. لطفاً برچسب حذف سریع را خودتان از صفحه برندارید، ولی از افزودن اطلاعات در راستای رهنمودها و سیاست‌های ویکی‌پدیا دریغ نکنید. اگر صفحه حذف شد و می‌خواهید محتوای حذف‌شده را برای ارجاع آینده یا بهبوددادن بازیابی کنید، لطفاً با مدیر حذف ارتباط برقرار کنید یا اگر از پیش این کار را کردید، می‌توانید درخواستی در اینجا قرار دهید. RIZORIUSTALK ‏۱۸ ژوئیهٔ ۲۰۲۰، ساعت ۰۸:۲۳ (UTC)پاسخ

آگاه‌سازی از شکایت در تابلوی اعلانات مدیران

درود. این پیام برای آگاه‌سازی شما از گفتگویی که هم‌اکنون در ویکی‌پدیا:تابلوی اعلانات مدیران/نقض ۳ برگردان در مورد زیر پا گذاشتن احتمالی یکی از سیاست‌های ویکی‌پدیا در مورد جنگ ویرایشی در جریان است در اینجا گذاشته می‌شود. با سپاس. RIZORIUSTALK ‏۱۸ ژوئیهٔ ۲۰۲۰، ساعت ۱۳:۳۹ (UTC)پاسخ

بی اساس‌ و جانبدارانه است Achomia (بحث) ‏۱۸ ژوئیهٔ ۲۰۲۰، ساعت ۱۸:۰۰ (UTC)پاسخ

کوهمره ای زبانی مجزا نیست(۱) این زبان از دید جغرافیایی چندان از اچمی دور نیست(۲) واژگان برابر و دستوری یکسان (اندکی گوناگونی) با زبان گسترده تر اچمی دارد(۳) اچمی از زبان های جنوب باختری ایران است که پژوهش های گسترده تری نسبت به گویش کوهمره ای بر روی آن انجام شده است(۴) همگنی گویشی میان کوهمره ای و دیگر گویش های شمالی اچمی بسیار بیشتر از لری یا منفرد است(۵) درست این است که ما کوهمره ای را شیوه ویژه ای از اچمی بدانیم؛اگر دوست داشته باشید می توانیم تشابه اچمی شمالی و کوهمره ای را گسترده تر بشکافیم! Achomia (بحث) ‏۱۸ ژوئیهٔ ۲۰۲۰، ساعت ۱۸:۱۲ (UTC)پاسخ

همانطور که در متن شکایت اعلام کردم زبان کوهمره‌ای (en:Kuhmareyi language) از شاخه Persid زبان‌های ایرانی جنوب غربی است و اچمی از شاخه Achomi–Gulf و ارتباطشان مثل کردی و گلیکی است (نمودار کامل در اینجا). اگر به مکان جغرافیایی باشد که کوهمره‌ای به لری نزدیک‌تر است. واژگان برابر و شبیه در همه زبان‌های هم‌خانواده یافت می‌شوند؛ آیا دلیلی دارد اچمی را لری و یا گیلکی را کردی بنامیم؟ سخنان شما مصداق وپ:دست اول است. این دو، دو گویش مجزا هستند دست از اخلالگری بردارید. در ضمن در رابطه با مطالبی که مربوط به گویش بشاگردی، بندری و کمزاری در مقاله آمده هم نیاز به تجدید نظر است. RIZORIUSTALK ‏۱۸ ژوئیهٔ ۲۰۲۰، ساعت ۱۸:۵۳ (UTC)پاسخ

شما به جای جانبداری نادرست به ریشه ها می نگرستید!زبانی که شما بدان ارجاع داده اید ممکن است لری یا هر چیزی دیگر باشد!ولی گویش کوهمره ای از دید دستوری تماما اچمی است؛پیرامون بشاگردی و کمزاری و... هم بهتر است کمی نرمی نشان می داید تا آشکارا درستی و درستی پژوهی را نقض‌ نکنید؛ تا زمانی که اچمی جایگاه راستینش را نیابد و‌گویشهای آن تثبیت نشود دست برنخواهیم داشت؛این شمایید که به جای گفتمان به تهدید روی می آورید!اژی دهاک هم خویشتن را بر درستی می شمرد!خرد یار Achomia (بحث) ‏۱۸ ژوئیهٔ ۲۰۲۰، ساعت ۲۲:۲۱ (UTC)پاسخ

قطع دسترسی

دسترسی ویرایشی شما به علت افزودن مداوم مطالب بدون منبع در صفحهٔ زبان اچمی و بی‌توجهی به تذکرها به مدت ۱ هفته بسته شد. وپ:تأییدپذیری، وپ:ارجاع‌دهی و وپ:جنگ ویرایشی را مطالعه کنید. Dalba ‏۱۸ ژوئیهٔ ۲۰۲۰، ساعت ۱۶:۲۵ (UTC)پاسخ

بهبود مقاله

ربات:سلام دوست عزیز مقالهٔ گویش بیدشهری که اخیراً ساخته‌اید بر پایه اصول ویرایشی ویکی‌پدیای فارسی نیست و دارای مشکلات زیر است.

  • در مقالهٔ گویش بیدشهری :
    • با توجه به حجم کم الگوی خرد مناسب را در انتهای مقاله قرار دهید.
    • رده‌بندی انجام نشده‌است و به علت نبود میان‌ویکی ربات‌های ردهٔ همسنگ نمی‌تواند به مقالهٔ شما رده بیافزایند در صورت امکان ردهٔ مناسب یا میان‌ویکی را به مقاله بیافزائید.

لطفاً مشکلات ذکر شده را برطرف نمائید و همچنین حداقل‌های ترجمه و شیوه‌نامه ویرایش در ویکی‌پدیا را مطالعه نمائید. با تشکر نگهبان ویکی‌پدیا ‏۹ فوریهٔ ۲۰۲۱، ساعت ۱۳:۲۶ (UTC)پاسخ

با درود؛پیشنهاد‌های شما اعمال شد.Achomia (بحث) ‏۱۱ فوریهٔ ۲۰۲۱، ساعت ۱۰:۱۰ (UTC)پاسخ

آخرین هشدار خرابکاری

شما براساس سیاست‌های ویکی‌پدیا، کاربر خرابکار تشخیص داده شده‌اید. منش خود را نسبت به ویکی‌پدیا تغییر دهید. در غیر این صورت، دسترسی شما برای مدت محدود یا نامحدود، قطع خواهد شد. این آخرین هشدار است.

Luckie Luke (Talk) ‏۲۴ فوریهٔ ۲۰۲۱، ساعت ۲۰:۵۶ (UTC)پاسخ

سال ها دل طلب جام جم از ما می‌کرد... حافظ درپناه خرد.Achomia (بحث) ‏۲۶ فوریهٔ ۲۰۲۱، ساعت ۲۲:۲۹ (UTC)پاسخ

یوسف هادی به فضای نام پیش‌نویس منتقل شد

مقاله‌ای که اخیراً ایجاد کرده‌اید، یوسف هادی، به‌شکلی که اکنون نوشته‌شده، برای منتشر شدن مناسب نیست. این مقاله نیازمند ارجاع به منابع معتبر و مستقل است. (؟) اطلاعاتی که قابل ارجاع‌دادن نیستند، باید حذف شوند (تأییدپذیری در ویکی‌پدیا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است). من پیش‌نویس شما را به فضای پیش‌نویس منتقل کردم (با پیشوند "پیش‌نویس:" قبل از عنوان مقاله) تا بتوانید بدون مواجهه با مشکل، آن را تکمیل کنید. هرگاه احساس کردید که مقاله رهنمود اصلی سرشناسی ویکی‌پدیا را احراز می‌کند، و در نتیجه برای انتقال به فضای نام اصلی آماده است، لطفاً روی دکمهٔ "ثبت پیش‌نویس برای بازبینی!"در بالای صفحه کلیک کنید. {{کاربر|جـیپیوتر}}بحث ‏۸ ژوئن ۲۰۲۱، ساعت ۰۷:۳۵ (UTC)پاسخ

اچمی

سلام، وقت بخیر. طبق بحث:زبان اچمی#نظرخواهی برای نام و جمع‌بندی‌ای که توسط مدیر انجام شده، عنوان مقاله باید لارستانی باشد. لطفاً بدون ایجاد نظرخواهی جدید، مقاله‌های مرتبط با لارستانی/اچمی را انتقال ندهید. انتقال‌های اخیرتان را هم به لارستانی بازگردانید. ممنون درفش کاویانی (بحث) ‏۳ ژوئیهٔ ۲۰۲۱، ساعت ۰۷:۰۱ (UTC)پاسخ

با سلام؛ارجاع شما به صفحه نظر‌خواهی نادرست و نامعتبر است؛سیاست‌های ویکی‌پدیا را بخوانید. نیز اجماعی در صفحه‌ نظر‌خواهی انجام نشده است و بیشترین آرا متعلق به نام سرشناس مقاله یعنی اچمی است.با تشکر.Achomia (بحث) ‏۳ ژوئیهٔ ۲۰۲۱، ساعت ۱۰:۳۷ (UTC)پاسخ

یعنی چی نادرست است؟ دوست عزیز در آن صفحهٔ بحث نظرخواهی انجام شد و یک مدیر آن را جمع‌بندی کرد که نظرش لازم‌الاجراست. خودتان صفحات را برگردانید، در غیر اینصورت ناچارم در تام از شما شکایت کنم. درفش کاویانی (بحث) ‏۳ ژوئیهٔ ۲۰۲۱، ساعت ۱۱:۳۳ (UTC)پاسخ