بحث کاربر:Meoheamad: تفاوت میان نسخه‌ها

Page contents not supported in other languages.
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
آخرین نظر: ۳ سال پیش توسط SalmanZ در مبحث استفاده از چند حساب کاربری
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
خط ۱۴۵: خط ۱۴۵:


[[کاربر:Anonymous Mamad|Anonymous Mamad]] ([[بحث کاربر:Anonymous Mamad|بحث]]) ‏۱۰ مارس ۲۰۲۱، ساعت ۰۵:۳۷ (UTC)
[[کاربر:Anonymous Mamad|Anonymous Mamad]] ([[بحث کاربر:Anonymous Mamad|بحث]]) ‏۱۰ مارس ۲۰۲۱، ساعت ۰۵:۳۷ (UTC)
==استفاده از چند حساب کاربری==
کاربر گرامی! توجه داشته باشید که اگر چه داشتن چند حساب کاربری در ویکی‌پدیا مجاز است، اما اگر ارتباط بین این حساب‌ها را علنی نکرده باشید اجازه ندارید از آن‌ها به شکل هم‌جهت استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر [[ویکی‌پدیا:حساب زاپاس]] را بخوانید. توجه کنید که استفادهٔ غیر مجاز از چند حساب کاربری می‌تواند به قطع دسترسی تمام این حساب‌ها منجر بشود. این امر شامل مشارکت از طریق ترکیبی از حساب‌های ثبت‌نام کرده و گمنام (آی‌پی) نیز می‌شود.

اگر چند حساب دارید می‌توانید رابطهٔ آن‌ها را مثلاً با کمک الگوی {{الگوی|حساب جایگزین}} علنی کنید.
[[کاربر:SalmanZ|SalmanZ]] ([[بحث کاربر:SalmanZ|بحث]]) ‏۱۱ مارس ۲۰۲۱، ساعت ۰۰:۲۳ (UTC)

نسخهٔ ‏۱۱ مارس ۲۰۲۱، ساعت ۰۰:۲۳

خوش‌آمدید

Can't read Persian? Read this message in English or French

سلام «Meoheamad»، به ویکی‌پدیا خوش‌آمدید! از مشارکت شما سپاسگزارم. امیدوارم که از اینجا خوشتان بیاید و تصمیم به ماندن بگیرید. پیوندهای زیر صفحه‌های مفیدی هستند که خواندن آن‌ها به کاربران جدید توصیه می‌شود:

پنج اصل بنیادی ویکی‌پدیا
آموزش سریع و خودآموز ویرایش در ویکی‌پدیا (کتاب قابل دانلود)
راهنمای ویکی‌پدیا
شیوه‌نامه و ساختار مقاله
صفحه‌کلید فارسی (چگونه با حروف فارسی بنویسیم؟)
قهوه‌خانه (جایی برای گفتگو دربارهٔ مسائل فنی و سیاست‌های ویکی‌پدیا یا پرسیدن سؤال)
ویکی‌پدیا چه چیزی نیست و آشنایی با دانشنامه
راهنمای حق تکثیر
مقاله‌های برگزیده (مقاله‌های برگزیده ویکی‌پدیای فارسی)
اگر نیاز به کمک برای آشنایی با دانشنامه ویکی‌پدیا دارید نام خود را در فهرست شاگردان با ~~~~ ثبت نمایید.

توجه کنید: اگر برای نوشتن مقاله عجله دارید، لطفاً پیش از نوشتن آموزش‌های زیر را مشاهده کنید تا بیشتر با چم‌وخم کار آشنا شوید و در پایان ویکی‌پدیا:ایجاد مقاله را مطالعه کنید.


 برای آشنایی با محیط ویکی‌پدیا کلیک کنید!  برای آشنایی با یک مقالهٔ استاندارد کلیک کنید!  برای آشنایی با محیط ویرایش ویکی‌پدیا کلیک کنید!  برای آشنایی بیشتر با محیط ویکی‌پدیا کلیک کنید!
مکان دکمهٔ امضا

امیدوارم از ویکی‌پدیانویس بودن لذت ببرید! لطفاً برای آزمایش از ویکی‌پدیا:صفحه تمرین استفاده کنید و در صورتی که سؤال فنی پیرامون ویکی‌نویسی داشتید، به درخواست راهنمایی بروید، یا اینکه از من در صفحهٔ بحثم بپرسید.

فراموش نکنید که در صفحه‌های بحث و در انتهای هر پیام که می‌نویسید نام خود را با چهار علامت مدک امضا کنید (~~~~)، تا نام شما به همراه تاریخ به عنوان امضا درج شود. لطفاً به هیچ وجه در مقاله‌ها امضا نکنید.

باز هم خوش‌آمد می‌گویم. شاد باشید!

-- کوروش تهرانی (بحث) ‏۶ مارس ۲۰۲۱، ساعت ۱۴:۰۲ (UTC)پاسخ

ویرایش‌های شما

ویدیو آموزشی: ویرایش در ویکی‌پدیا

درود، خوشحالم که در ویکی‌پدیای فارسی ویرایش می‌کنید. لطفاً به این نکته توجه کنید که به علت عدم رعایت قوانین و شیوه‌نامه‌های ویکی‌پدیا ممکن است مطالب شما حذف شود.

لطفاً پیش از هرگونه ویرایش حتماً آموزش سریع، خودآموز و شیوه‌نامهٔ نگارش در ویکی‌پدیای فارسی را مطالعه نمایید تا ویرایش‌های شما حداقل استانداردهای مورد نیاز برای ماندن در ویکی‌پدیا را داشته باشد. در صورتی که اینترنت پرسرعت دارید تماشای فیلم‌های آموزشی را نیز پیشنهاد می‌کنم. برخی ویرایش‌ها که حکم خرابکاری داشته باشد ممکن است موجب قطع دسترسی شما شود. در صورتی که مشکل یا سؤالی داشتید، در صفحهٔ بحث من بپرسید. موفق باشید.

NameGame (بحث) ‏۷ مارس ۲۰۲۱، ساعت ۱۱:۵۲ (UTC)پاسخ

شیخ رئوف ضیائی

با سلام.. ضمن تشکر منابع به بخش مورد نظر مقاله اضافه شد. لطفا بازبینی کنید و در صورت صلاحدید برچسب حذف بخش مورد نظر را بردارید. سپاس Khabat4545 (بحث) ‏۷ مارس ۲۰۲۱، ساعت ۱۲:۳۱ (UTC)پاسخ

برچسب با موفقیت حذف شد. Meoheamad (بحث) ‏۷ مارس ۲۰۲۱، ساعت ۱۷:۱۴ (UTC)پاسخ

سپاسگذارم Khabat4545 (بحث) ‏۸ مارس ۲۰۲۱، ساعت ۰۷:۳۴ (UTC)پاسخ
درخواست دیگه ای که دارم اگر براتون ممکن هست لطفا برچسب های نظرخواهی رو از مقالات ابراهیم کریمی (فیزیک‌دان) و ملک الکلام مجدی بردارید. ممنون از شما Khabat4545 (بحث) ‏۸ مارس ۲۰۲۱، ساعت ۰۷:۳۴ (UTC)پاسخ

میان‌ویکی

ویدیو آموزشی: میان ویکی

درود، خوشحالیم که در ویکی‌پدیای فارسی ویرایش می‌کنید. لطفاً به مقاله‌ها و رده‌ها میان‌ویکی مناسب [پیوند به مقالهٔ معادل در زبان‌های دیگر] بیفزایید.

افزودن میان‌ویکی
  1. روش اول: با کلیک‌کردن بر روی دکمهٔ افزودن میان‌ویکی در نوار سمت راست (در شکل ۱) پنجره‌ای باز می‌شود (در شکل ۲) که می‌توانید نام زبان موردنظر و عنوان صفحه در آن زبان را وارد کنید تا بعد از زدنِ دکمهٔ تأیید، میان‌ویکی به ویکی‌داده افزوده شود. مثلاً در قسمت زبان en برای ویکی‌پدیای انگلیسی و در بخش عنوان test برای عنوان مقاله را وارد می‌کنیم.
  2. روش دوم: به روشی سنتی به صفحهٔ ویکی‌فارسی میان‌ویکی بیفزایید؛ مثلاً [[en:test]] را در پایین مقاله قرار دهید. ربات‌ها آن را به ویکی‌داده می‌افزایند.

افزودن میان‌ویکی کمک می‌کند تا مقاله‌ها و رده‌ها در ویکی‌پدیا با زبان‌های دیگر در ارتباط باشد. برای به‌روزرسانی مقاله‌ها از زبان‌های دیگر استفاده کنیم و ربات‌های ردهٔ همسنگ بتوانند به مقالات رده‌های مناسب بیفزایند. برای اطلاعات بیشتر، راهنما:پیوند میان‌ویکی را مطالعه کنید. اگر مشکل یا سؤالی داشتید، در صفحهٔ بحث من بپرسید.

Anonymous Mamad (بحث) ‏۹ مارس ۲۰۲۱، ساعت ۱۱:۰۳ (UTC)پاسخ

رده‌دهی

فیلم آموزش رده‌دهی

درود، خوشحالم که در ویکی‌پدیا فارسی ویرایش می‌کنید. لطفاً به مقاله‌ها رده‌ای مناسب بیافزایید. با افزودن رده مقاله‌های هم‌موضوع با مقالهٔ مورد نظر راحت‌تر در دسترس قرار می‌گیرند. به عنوان مثال با افزودن [[رده:آبزیان]] به انتهای مقالهٔ دلفین، آن مقاله در ردهٔ آبزیان قرار می‌گیرد. برای اطلاعات بیشتر ویکی‌پدیا:رده‌بندی را مطالعه نمایید. در صورتی که مشکل یا سؤالی داشتید، در صفحهٔ بحث من بپرسید. ارادتمند Anonymous Mamad (بحث) ‏۹ مارس ۲۰۲۱، ساعت ۱۱:۰۳ (UTC)پاسخ

استفاده از صفحهٔ تمرین

دسترسی به صفحهٔ تمرینتان از گزینه‌های بالای صفحه مقدور است

درود، از مشارکت شما در گسترش ویکی‌پدیا خوشحالیم. برای آزمودن امکانات ویرایشی یا نوشتن متن‌های آزمایشی یا تهیهٔ پیش‌نویس برای مقاله‌تان از صفحهٔ تمرین یا صفحهٔ تمرین خودتان استفاده کنید.

برای آگاهی بیشتر راهنمای ویرایش صفحه‌ها، آموزش‌های سریع و خودآموزهای ویکی‌پدیای فارسی را مطالعه کنید. حســـین (بـحــث) ‏۹ مارس ۲۰۲۱، ساعت ۱۴:۲۵ (UTC)پاسخ

حداقل‌های مقاله

ویدیو آموزشی: ویرایش در ویکی‌پدیا

درود، خوشحالم که در ویکی‌پدیا فارسی ویرایش می‌کنید. در نظر داشته باشید که برای نوشتن مقاله در ویکی‌پدیا باید حداقل‌هایی را رعایت کرد. لطفاً حداقل‌های ترجمه و ویکی‌پدیا:شیوه‌نامه را مطالعه نمایید. در صورتی که مشکل یا سؤالی داشتید، در صفحهٔ بحث من بپرسید.

ارادتمند حســـین (بـحــث) ‏۹ مارس ۲۰۲۱، ساعت ۱۴:۲۶ (UTC)پاسخ

نامزدی حذف سریع ان‌سی‌جی ۳۶۶۵

اگر این نخستین نوشتاری است که می‌سازید، ممکن است بخواهید راهنمای نگارش نخستین نوشتارتان را بخوانید.

شما ممکن است بخواهید برنامهٔ جادویی نوشتار برای کمک به خودتان در ساخت نوشتارها استفاده کنید.

یک برچسب بر روی ان‌سی‌جی ۳۶۶۵ زده شده‌است و تقاضای حذف سریع مقاله از ویکی‌پدیا را دارد. این درخواست برپایهٔ معیارهای حذف سریع ارائه شده‌است. چون این مقاله بسیار کوتاه بود و خواننده با خواندن دریافت بسیار کمی داشت یا اصلا هیچ دانشی دریافت نمی‌کرد. صفحهٔ ویکی‌پدیا:مقاله خرد را مطالعه کنید تا بدانید یک مقاله دست کم چقدر باید اطلاعات ارائه کند. همچنین موضوع یک مقاله باید از سرشناسی لازم برخوردار باشد و منابع به کار رفته در آن باید به اندازهٔ کافی اعتبار داشته باشد و همگی اثبات‌پذیر باشند.

اگر فکر می‌کنید که این صفحه نباید به این دلیل حذف شود، می‌توانید با بازدید از صفحه و کلیک روی دکمه‌ای با عنوان «اینجا را برای مخالفت با حذف سریع کلیک کنید» با نامزدی مخالفت کنید. این کار به شما فرصت توضیح می‌دهد که چرا باور دارید این صفحه نباید حذف شود. هرچند، آگاه باشید زمانی که یک صفحه نامزد حذف سریع شد، ممکن است بدون تأخیر حذف شود. لطفاً برچسب حذف سریع را خودتان از صفحه برندارید، ولی از افزودن اطلاعات در راستای رهنمودها و سیاست‌های ویکی‌پدیا دریغ نکنید. اگر صفحه حذف شد و می‌خواهید محتوای حذف‌شده را برای ارجاع آینده یا بهبوددادن بازیابی کنید، لطفاً با مدیر حذف ارتباط برقرار کنید یا اگر از پیش این کار را کردید، می‌توانید درخواستی در اینجا قرار دهید. حســـین (بـحــث) ‏۹ مارس ۲۰۲۱، ساعت ۱۴:۴۵ (UTC)پاسخ

نامزدی حذف سریع ان جی سی ۶۸۸۴

اگر این نخستین نوشتاری است که می‌سازید، ممکن است بخواهید راهنمای نگارش نخستین نوشتارتان را بخوانید.

شما ممکن است بخواهید برنامهٔ جادویی نوشتار برای کمک به خودتان در ساخت نوشتارها استفاده کنید.

یک برچسب بر روی ان جی سی ۶۸۸۴ زده شده‌است و تقاضای حذف سریع مقاله از ویکی‌پدیا را دارد. این درخواست برپایهٔ معیارهای حذف سریع ارائه شده‌است. چون این مقاله بسیار کوتاه بود و خواننده با خواندن دریافت بسیار کمی داشت یا اصلا هیچ دانشی دریافت نمی‌کرد. صفحهٔ ویکی‌پدیا:مقاله خرد را مطالعه کنید تا بدانید یک مقاله دست کم چقدر باید اطلاعات ارائه کند. همچنین موضوع یک مقاله باید از سرشناسی لازم برخوردار باشد و منابع به کار رفته در آن باید به اندازهٔ کافی اعتبار داشته باشد و همگی اثبات‌پذیر باشند.

اگر فکر می‌کنید که این صفحه نباید به این دلیل حذف شود، می‌توانید با بازدید از صفحه و کلیک روی دکمه‌ای با عنوان «اینجا را برای مخالفت با حذف سریع کلیک کنید» با نامزدی مخالفت کنید. این کار به شما فرصت توضیح می‌دهد که چرا باور دارید این صفحه نباید حذف شود. هرچند، آگاه باشید زمانی که یک صفحه نامزد حذف سریع شد، ممکن است بدون تأخیر حذف شود. لطفاً برچسب حذف سریع را خودتان از صفحه برندارید، ولی از افزودن اطلاعات در راستای رهنمودها و سیاست‌های ویکی‌پدیا دریغ نکنید. اگر صفحه حذف شد و می‌خواهید محتوای حذف‌شده را برای ارجاع آینده یا بهبوددادن بازیابی کنید، لطفاً با مدیر حذف ارتباط برقرار کنید یا اگر از پیش این کار را کردید، می‌توانید درخواستی در اینجا قرار دهید. حســـین (بـحــث) ‏۹ مارس ۲۰۲۱، ساعت ۱۴:۴۶ (UTC)پاسخ

مقاله‌های چندکلمه‌ای

با سلام و تشکر از مشارکت‌های شما. متأسفانه مقاله‌هایی که نوشته‌اید مانند ویرایش‌های اخیرتان بیش از حد کوتاه‌اند. در ویکی‌پدیا برای اینکه مقاله‌ای ماندگار شود باید حداقلی از اطلاعات را (معمولاً چند سطر) ارائه دهد. به مقاله‌های کوتاهی که ارزش دانشنامه‌ای می‌دارند مقالهٔ خرد می‌گوییم. می‌توانید با مطالعهٔ ویکی‌پدیا:مقالهٔ خرد اطلاعات و راهنمایی‌هایی بیشتری در این مورد کسب کنید. همچنین می‌توانید کمی در ویکی‌پدیا گردش کنید تا کمی با ساز و کار اینجا بیشتر آشنا شوید. از خواندن پیوندهایی که در پیام خوشامد شما آمده‌است غفلت مکنید. اگر ترجیح می‌دهید که مشارکت‌هایتان خیلی کوتاه و در حد چند کلمه باشد و نوشته‌هاتان به‌اصطلاح «لغت‌نامه»‌ای باشد و نه دانشنامه‌ای می‌توانید در پروژهٔ خویشاوند ویکی‌پدیا، ویکی‌واژه، فعالیت کنید. موفق باشید. GodNey (بحث) ‏۹ مارس ۲۰۲۱، ساعت ۱۵:۳۸ (UTC)پاسخ

با سلام من هنوز چند ۳ روز است که در ویکی عضو شدم. هنوز با مکان اینجا اشنایی کامل ندارم.

همچنین من ۲۰۰ ویرایش داشتم ولی هنوز دسترسی به بارگذاری پرونده در ویکی پدیا ندارم و من نمیتونم پرونده در ویکی پدیا بارگذاری کنم... Meoheamad (بحث) ‏۹ مارس ۲۰۲۱، ساعت ۱۷:۱۰ (UTC)پاسخ

حذف زمان‌دار مقالهٔ NGC 2964

درود؛ برای مقالهٔ NGC 2964 پیشنهاد حذف زمان‌دار داده شده‌است. دلیل ارائه‌شده این است:

نیازمند گسترش و افزودن جعبه اطلاعات

شما می‌توانید مانع حذف مقاله شوید. برای این کار باید مشکلات مقاله رفع گردد تا حداقل استانداردهای ویکی‌پدیا را رعایت کرده باشد؛ در صورت رفع مشکل، می‌توانید از هر یک از کاربران تأییدشدهٔ دیگر درخواست کنید تا برچسب را برای شما بردارند؛ در غیر این‌صورت، بعد از «۱۹ مارس ۲۰۲۱ مصادف با ۲۹ اسفند ۱۳۹۹» مقاله به وسیلهٔ یکی از مدیران بررسی و درمورد حذف یا عدم حذف آن تصمیم‌گیری خواهد شد.

توجه:برچسب را خودتان برندارید و در نظر داشته باشید که در صورت برداشتن {{حذف زمان‌دار/پیغام}} از مقاله، روش‌های حذف دیگری نیز وجود دارند و ممکن است مقاله به روش حذف سریع یا نظرخواهی برای حذف، حذف شود. GodNey (بحث) ‏۹ مارس ۲۰۲۱، ساعت ۱۵:۳۹ (UTC)پاسخ

میان‌ویکی

ویدیو آموزشی: میان ویکی

درود، خوشحالیم که در ویکی‌پدیای فارسی ویرایش می‌کنید. لطفاً به مقاله‌ها و رده‌ها میان‌ویکی مناسب [پیوند به مقالهٔ معادل در زبان‌های دیگر] بیفزایید.

افزودن میان‌ویکی
  1. روش اول: با کلیک‌کردن بر روی دکمهٔ افزودن میان‌ویکی در نوار سمت راست (در شکل ۱) پنجره‌ای باز می‌شود (در شکل ۲) که می‌توانید نام زبان موردنظر و عنوان صفحه در آن زبان را وارد کنید تا بعد از زدنِ دکمهٔ تأیید، میان‌ویکی به ویکی‌داده افزوده شود. مثلاً در قسمت زبان en برای ویکی‌پدیای انگلیسی و در بخش عنوان test برای عنوان مقاله را وارد می‌کنیم.
  2. روش دوم: به روشی سنتی به صفحهٔ ویکی‌فارسی میان‌ویکی بیفزایید؛ مثلاً [[en:test]] را در پایین مقاله قرار دهید. ربات‌ها آن را به ویکی‌داده می‌افزایند.

افزودن میان‌ویکی کمک می‌کند تا مقاله‌ها و رده‌ها در ویکی‌پدیا با زبان‌های دیگر در ارتباط باشد. برای به‌روزرسانی مقاله‌ها از زبان‌های دیگر استفاده کنیم و ربات‌های ردهٔ همسنگ بتوانند به مقالات رده‌های مناسب بیفزایند. برای اطلاعات بیشتر، راهنما:پیوند میان‌ویکی را مطالعه کنید. اگر مشکل یا سؤالی داشتید، در صفحهٔ بحث من بپرسید.

Europe2009 (بحث) ‏۹ مارس ۲۰۲۱، ساعت ۲۰:۵۱ (UTC)پاسخ

استفاده از صفحهٔ تمرین

دسترسی به صفحهٔ تمرینتان از گزینه‌های بالای صفحه مقدور است

درود، از مشارکت شما در گسترش ویکی‌پدیا خوشحالیم. برای آزمودن امکانات ویرایشی یا نوشتن متن‌های آزمایشی یا تهیهٔ پیش‌نویس برای مقاله‌تان از صفحهٔ تمرین یا صفحهٔ تمرین خودتان استفاده کنید.

برای آگاهی بیشتر راهنمای ویرایش صفحه‌ها، آموزش‌های سریع و خودآموزهای ویکی‌پدیای فارسی را مطالعه کنید. Europe2009 (بحث) ‏۹ مارس ۲۰۲۱، ساعت ۲۰:۵۱ (UTC)پاسخ

میان ویکی برای مقالات بهتر

درود،

وقت بخیر خوشحال هستیم که در ویکی پدیا هستید ، لطفاً میان ویکی را در مقالات جدید خودتان اضافه کنید این کار روند گشت زنی را تسریع می‌بخشد و سبب می‌شود مقالات شما تایید پذیری بیشتری را نزد گشت زن ها داشته باشد با سپاس از همراهی شما.

راستی آموزش میان ویکی هم بالا تر یکی از دوستان قرار داده میتونید ازش استفاده کنید.

شاد و پیروز باشید :)

Anonymous Mamad (بحث) ‏۱۰ مارس ۲۰۲۱، ساعت ۰۵:۳۷ (UTC)پاسخ

استفاده از چند حساب کاربری

کاربر گرامی! توجه داشته باشید که اگر چه داشتن چند حساب کاربری در ویکی‌پدیا مجاز است، اما اگر ارتباط بین این حساب‌ها را علنی نکرده باشید اجازه ندارید از آن‌ها به شکل هم‌جهت استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر ویکی‌پدیا:حساب زاپاس را بخوانید. توجه کنید که استفادهٔ غیر مجاز از چند حساب کاربری می‌تواند به قطع دسترسی تمام این حساب‌ها منجر بشود. این امر شامل مشارکت از طریق ترکیبی از حساب‌های ثبت‌نام کرده و گمنام (آی‌پی) نیز می‌شود.

اگر چند حساب دارید می‌توانید رابطهٔ آن‌ها را مثلاً با کمک الگوی {{حساب جایگزین}} علنی کنید. SalmanZ (بحث) ‏۱۱ مارس ۲۰۲۱، ساعت ۰۰:۲۳ (UTC)پاسخ