پرش به محتوا

ویکی‌پدیا:نظرخواهی/انتخاب ناظران گمب/Huji: تفاوت میان نسخه‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
محتوای حذف‌شده محتوای افزوده‌شده
4nn1l2 (بحث | مشارکت‌ها)
←‏{{کاربر|Huji}}: درخواست شکافتن قضیه
خط ۲۳: خط ۲۳:
# {{موافق}} قطعا شایسته هستند. <span style="font-family:times; text-shadow: 0 0 .11em #6af; font-size:12.1pt">[[User:Behzad39|Behzad39]] <small>([[User talk:Behzad39|بحث]])</small></span> ‏۲۶ مارس ۲۰۱۸، ساعت ۰۸:۵۹ (UTC)
# {{موافق}} قطعا شایسته هستند. <span style="font-family:times; text-shadow: 0 0 .11em #6af; font-size:12.1pt">[[User:Behzad39|Behzad39]] <small>([[User talk:Behzad39|بحث]])</small></span> ‏۲۶ مارس ۲۰۱۸، ساعت ۰۸:۵۹ (UTC)
# {{موافق}} -- [[کاربر:Mpj7|Mpj7]] ([[بحث کاربر:Mpj7|بحث]]) ‏۲۶ مارس ۲۰۱۸، ساعت ۱۰:۰۰ (UTC)
# {{موافق}} -- [[کاربر:Mpj7|Mpj7]] ([[بحث کاربر:Mpj7|بحث]]) ‏۲۶ مارس ۲۰۱۸، ساعت ۱۰:۰۰ (UTC)
# {{نظر}} جناب حجت از جمله کاربران سیستم‌محور است. حضور ایشان در گمب و گمخ می‌تواند بسیار کمک‌حال این پروژه‌ها باشد تا اندکی از شخص‌محوری فاصله بگیرند. متأسفانه این پروژه‌ها از قدیم‌الایام دچار نوعی مشکل اتکا به شخص بوده‌اند. آن شخص (که در ادوار مختلف، متفاوت بوده است) نیز چون مادری مهربان و دلسوز، با پرکاری و کشیدن جور دیگران، در وابسته کردن پروژه‌ها به خود بی‌تقصیر نبوده است. نتیجه آنکه پس از مدتی که فعالیت‌های آن کاربر کاهش یافت یا احیاناً ویکی‌پدیا را ترک کرد، پروژه‌های گمب و گمخ دچار یک سکتهٔ خفیف شده‌اند. حضور جناب حجت می‌تواند به پروژه‌ها کمک کند که بر این مشکل فائق آیند.{{سخ}}اما مشکل اینجاست که هنگام ایجاد این نظرخواهی، نام ایشان به عنوان نامزدکنندهٔ دو مقالهٔ برگزیده در [[ویکی‌پدیا:گزیدن مقاله‌های برگزیده/کاربران]] ثبت نشده است (مقالهٔ [[دماوند]] سال‌ها پیش از برگزیدگی خارج شده بود). این احتمالاً برخلاف جمع‌بندی خودشان در [[ویکی‌پدیا:نظرخواهی/انتخاب ناظران گمب/بایگانی ۱]] است. این شرط تاکنون برای همهٔ ناظران گمب رعایت شده است. بهتر بود ایشان صبر می‌کردند تا نتیجهٔ [[ویکی‌پدیا:گزیدن مقاله‌های برگزیده/جسیکا چستین ۲]] مشخص شود. سپس دربارهٔ ایجاد این نظرخواهی تصمیم می‌گرفتند. چون این موضوع برخلاف سیستم‌سازی و قانون‌محوری است، در این لحظه بر خلاف میلم نمی‌توانم به ایشان رأی موافق بدهم. از ایشان می‌خواهم تا قضیه را بیشتر بشکافند. با تشکر و احترام ‏[[کاربر:4nn1l2|4nn1l2]] ([[بحث کاربر:4nn1l2#top|بحث]]) ‏۲۶ مارس ۲۰۱۸، ساعت ۱۰:۱۴ (UTC)

نسخهٔ ‏۲۶ مارس ۲۰۱۸، ساعت ۱۰:۱۴

مطابق یک اجماع قبلی، تنها کسانی می‌توانند نظرخواهی‌های برگزیدگی در وپ:گمب را جمع‌بندی کنند که عضو گروه «ناظران برگزیدگی» باشند. در سال ۲۰۱۲ تعدادی از افرادی که شایستهٔ عضویت در گروه ناظران برگزیدگی بودند را در ویکی‌پدیا:نظرخواهی/انتخاب ناظران گمب/نظرخواهی ۲۰۱۲ پیشنهاد دادم که همگی انتخاب شدند اما متأسفانه همچنان که در وپ:ناظران برگزیدگی هم دیده می‌شود، بسیاری از ایشان غیرفعال هستند. از آن زمان چند بار اعضای جدیدی برای این گروه برگزیده‌ایم (یک نفر در اوایل ۲۰۱۵ که غیرفعال است، دو نفر در اواخر ۲۰۱۵ که یکی‌شان غیرفعال است، یک نفر در ۲۰۱۶، و سه نفر در ۲۰۱۷ اینجا و اینجا و اینجا). با تمام این تفاسیر، هنوز فقط هفت ناظر فعال برگزیدگی داریم و یک تخمین آماری نشان می‌دهد که متوسط زمان بررسی برگزیدگی در سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ افزایش داشته و از حدود ۶۰ روز به حدود ۱۶۰ روز رسیده‌است. همچنین حداقل زمان برای تصمیم راجع به برگزیدگی هم طبق همین تخمین افزایش داشته و از حدود ۹ روز به حدود ۸۱ روز رسیده‌است؛ لذا به نظر می‌رسد که نیاز به ناظر جدید داریم.

دوستانی که بحث ویکی‌پدیا:گزیدن مقاله‌های خوب یا ویکی‌پدیا:ویکی‌پروژه مفاهیم موسیقی را دنبال می‌کنند حتماً در جریان هستند که من هم در گفتگوهای مربوط به خوبیدگی و برگزیدگی مشارکتم به مراتب افزایش یافته و هم از اواخر ۲۰۱۶ به این سو روی تولید مقاله‌های باکیفیت در حوزهٔ موسیقی تمرکز کرده‌ام که حاصلش تا کنون یک مقالهٔ برگزیده (ردیف) و چند مقالهٔ خوب (که در کاربر:Huji فهرست کرده‌ام) هستند. به چند تا از دوستان از جمله کاربر:مهرنگار و کاربر:مهدی بزرگمهر و دیگران هم از طریق وپ:مفاهیم کمک کردم تا محتوای با کیفیت بسازند که حاصلش مقاله‌های خوب دیگری بوده‌است. به جز این قبلاً یک مقالهٔ دیگر را هم به برگزیدگی رسانده بودم (دماوند) که البته بعداً از برگزیدگی به درآمد. همچنین در بررسی برگزیدگی دو مقالهٔ می‌توانیم انجامش دهیم! و جنبش پیشگیری از بارداری ایالات متحده هم از من کمک خواسته شد که هم با بررسی (در نقش یک ناظر مدعو) و هم با انجام ویرایش‌هایی در آن مقاله‌ها مؤثر واقع شدم و نهایتاً هر دو برگزیده شدند.

در این نظرخواهی از کاربران می‌خواهم که به من اجازه دهند که به عضویت گروه ناظران برگزیدگی در آیم تا بتوانم جمع‌بندی نامزدی‌های برگزیدگی را هم انجام بدهم و موثرتر باشم. — حجت/بحث ‏۲۵ مارس ۲۰۱۸، ساعت ۲۱:۰۵ (UTC)[پاسخ]

  1. موافق SunfyreT ‏۲۵ مارس ۲۰۱۸، ساعت ۲۱:۰۷ (UTC)[پاسخ]
  2. موافق رتور (بحث) ‏۲۵ مارس ۲۰۱۸، ساعت ۲۱:۰۸ (UTC)[پاسخ]
  3. موافق شایستگی جناب حجت، بی‌نیاز از هر توضیحی است. مهرنگار (بحث) ‏۲۵ مارس ۲۰۱۸، ساعت ۲۱:۰۹ (UTC)[پاسخ]
  4. موافق (البته [[کاربر:]] را نفهمیدم!) Slow ‏۲۵ مارس ۲۰۱۸، ساعت ۲۱:۱۰ (UTC)[پاسخ]
    پاک فراموش کردم که جمله را تمام کنم! — حجت/بحث ‏۲۵ مارس ۲۰۱۸، ساعت ۲۳:۴۷ (UTC)[پاسخ]
  5. موافق کمبود شدید ناظر در گمب و گمخ احساس می‌شود و حضور جناب حجت به یقین کمک حال روند نظارت بر کیفیت مقالات ویکی‌پدیای فارسی خواهد شد. محک 📞 ‏۲۵ مارس ۲۰۱۸، ساعت ۲۱:۱۵ (UTC)[پاسخ]
  6. موافق خیلی هم خوب. بزرگمهر (بحث) ‏۲۵ مارس ۲۰۱۸، ساعت ۲۱:۲۵ (UTC)[پاسخ]
  7. موافق خیلی خیلی خوب. قارونی گفت‌وگو ‏۲۵ مارس ۲۰۱۸، ساعت ۲۳:۵۰ (UTC)[پاسخ]
  8. موافق A.M.Z.A (بحث) ‏۲۵ مارس ۲۰۱۸، ساعت ۲۳:۵۲ (UTC)[پاسخ]
  9. موافق بسیار خوب. Poya-P (بحث) ‏۲۶ مارس ۲۰۱۸، ساعت ۰۰:۳۴ (UTC)[پاسخ]
  10. موافق--سید (بحث) ‏۲۶ مارس ۲۰۱۸، ساعت ۰۳:۳۶ (UTC)[پاسخ]
  11. موافق Tisfoon (بحث) ‏۲۶ مارس ۲۰۱۸، ساعت ۰۵:۲۵ (UTC)[پاسخ]
  12. موافق Dandamayev (بحث) ‏۲۶ مارس ۲۰۱۸، ساعت ۰۵:۳۸ (UTC)[پاسخ]
  13. موافق فرهنگ2016 (بحث) ‏۲۶ مارس ۲۰۱۸، ساعت ۰۵:۴۱ (UTC)[پاسخ]
  14. موافق قطعا شایسته هستند. Behzad39 (بحث) ‏۲۶ مارس ۲۰۱۸، ساعت ۰۸:۵۹ (UTC)[پاسخ]
  15. موافق -- Mpj7 (بحث) ‏۲۶ مارس ۲۰۱۸، ساعت ۱۰:۰۰ (UTC)[پاسخ]
  16.  نظر: جناب حجت از جمله کاربران سیستم‌محور است. حضور ایشان در گمب و گمخ می‌تواند بسیار کمک‌حال این پروژه‌ها باشد تا اندکی از شخص‌محوری فاصله بگیرند. متأسفانه این پروژه‌ها از قدیم‌الایام دچار نوعی مشکل اتکا به شخص بوده‌اند. آن شخص (که در ادوار مختلف، متفاوت بوده است) نیز چون مادری مهربان و دلسوز، با پرکاری و کشیدن جور دیگران، در وابسته کردن پروژه‌ها به خود بی‌تقصیر نبوده است. نتیجه آنکه پس از مدتی که فعالیت‌های آن کاربر کاهش یافت یا احیاناً ویکی‌پدیا را ترک کرد، پروژه‌های گمب و گمخ دچار یک سکتهٔ خفیف شده‌اند. حضور جناب حجت می‌تواند به پروژه‌ها کمک کند که بر این مشکل فائق آیند.
    اما مشکل اینجاست که هنگام ایجاد این نظرخواهی، نام ایشان به عنوان نامزدکنندهٔ دو مقالهٔ برگزیده در ویکی‌پدیا:گزیدن مقاله‌های برگزیده/کاربران ثبت نشده است (مقالهٔ دماوند سال‌ها پیش از برگزیدگی خارج شده بود). این احتمالاً برخلاف جمع‌بندی خودشان در ویکی‌پدیا:نظرخواهی/انتخاب ناظران گمب/بایگانی ۱ است. این شرط تاکنون برای همهٔ ناظران گمب رعایت شده است. بهتر بود ایشان صبر می‌کردند تا نتیجهٔ ویکی‌پدیا:گزیدن مقاله‌های برگزیده/جسیکا چستین ۲ مشخص شود. سپس دربارهٔ ایجاد این نظرخواهی تصمیم می‌گرفتند. چون این موضوع برخلاف سیستم‌سازی و قانون‌محوری است، در این لحظه بر خلاف میلم نمی‌توانم به ایشان رأی موافق بدهم. از ایشان می‌خواهم تا قضیه را بیشتر بشکافند. با تشکر و احترام ‏4nn1l2 (بحث) ‏۲۶ مارس ۲۰۱۸، ساعت ۱۰:۱۴ (UTC)[پاسخ]