ناپلئون: جنگ تمام‌عیار

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
ناپلئون: جنگ تمام‌عیار
کاور این بازی
توسعه‌دهنده(ها)کریتیو اسمبلی
ناشر(ها)سگا
طراح(ـان)این رکسبرگ
آهنگساز(ان)ریچارد بدوو
سریتوتال وار
موتورWarscape
سکو(ها)ویندوز
ژانر(ها)استراتژیک
حالت(ها)تک نفره، آنلاین، چند نفره
رسانهدانلود، دی‌وی‌دی
گروه سنی+۱۶
حداقل سیستم

این بازی ناپلئون: جنگ کامل (تمام‌عیار) یا ناپلئون توتال وار (به انگلیسی: Napoleon: Total War) نام دارد و ساخت شرکت Creative assembly و ناشر آن کمپانی سگا است، این بازی از سری پرطرفدار توتال وار و به گونه‌ای کامل‌کننده بازی امپایر توتال وار است.

مراحل بازی[ویرایش]

مرحله اوّل[ویرایش]

این مرحله که در آن ناپلئون یک ژنرال جوان است با وارد شدن او به صحنه سیاست و جنگ آغاز می‌شود.

مرحله دوم[ویرایش]

این مرحله جنگیدن ناپلئون برای ارتش جمهوری فرانسه را نشان می‌دهد و طی آن باید قلمروهای از جمله شرق ایتالیا را به قلمرو فرانسه پیوند زنید و رقیب اصلی امپراتوری اتریش است.

مرحله سوم[ویرایش]

این مرحله معروف مصر است که گرفتن مستعمره برای فرانسه توسط ناپلئون را نشان می‌دهد، رقیبان و دشمنان اصلی در این مرحله حکومت‌های بریتانیا، ترکان عثمانی و حکومت دست نشانده عثمانی در مصر (مملوک‌های مصر) هستند.

مرحله آخر[ویرایش]

هیجان انگیزترین مرحله این بازی است که بر اساس تاریخ در آن ناپلئون شکست می‌خورد ولی شما می‌توانید با روش‌های گوناگون و سیاست خوب تاریخ را تغییر دهید!

طی این مرحله شما باید ابتدا شهر وین پایتخت امپراتوری اتریش را تصرف کنید، سپس باید لهستان را از زیر سلطه پروس خارج کنید و در نهایت باید مسکو پایتخت روسیه تزاری قوی‌ترین دشمن را تصرف کنید.

همچنین در این مرحله شما با نیروی دریایی بریتانیا نیز درگیری‌هایی دارید و باید حواستان به مرزهای آبیتان باشد.

البته فرد می‌تواند در قسمت کمپینگ مخالفان ناپلئون یکی از کشورهای روس پروس انگلیس اتریش را انتخاب کرده و در نقش مخالفان ناپلئون ظاهر شود با گذشت زمان و پیشرفت در تکنولوژی تجارت با سایر ملل و ساخت بناهای جدید می‌شود قدرت کشور را افزایش داد و نیروهای بیشتری را به خدمت گرفت هر کشور نیروی خاص خود را دارد که تشابهاتی با سایر کشورها دارد مثلاً در فرانسه می‌شود با ساخت ساختمان آکادمی نظامی ۸ واحد گارد به خدمت گرفته ولی در اتریش گارد در ارتش وجود ندارد

حکومت‌ها[ویرایش]

حکومت‌ها و کشورهایی که در این بازی می‌توان آنان را انتخاب کرد.

سایر کشورهایی که در بازی هستند اما نمی‌توان آنان را انتخاب کرد.

پیوست‌ها[ویرایش]

منابع[ویرایش]