امپراتوری: جنگ تمام‌عیار

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
(تغییرمسیر از امپایر توتال وار)
جنگ تمام عیار: امپراتوری
کاور این بازی
توسعه‌دهنده(ها)کریتیو اسمبلی
ناشر(ها)سگا
طراح(ـان)جیمز راسل
آهنگساز(ان)ریچارد بدوو
سریتوتال وار
موتورWarscape[۱]
سکو(ها)ویندوز
ژانر(ها)استراتژیک
حالت(ها)تک نفره، آنلاین، چند نفره
رسانهدانلود، دی‌وی‌دی
گروه سنی+۱۶
حداقل سیستم

امپراتوری: جنگ کامل (تمام‌عیار) یا امپایر: توتال وار (به انگلیسی: Empire: Total War) یک بازی رایانه‌ای در سبک استراتژیک می‌باشد، این بازی در سال ۲۰۰۹ توسط کمپانی سگا در تمام دنیا پخش شد، بازی یادشده ساخت شرکت creative assembly است، زبان اصلی اجرایی این بازی انگلیسی است.[۲] حجم بازی تقریبا 15گیگابایت است

مراحل بازی[ویرایش]

مرحله اوّل[ویرایش]

در این مرحله شما با سفرهای دریایی به قارهٔ جدیدی می‌رسید که آن آمریکاست شما باید ابتدا با سرخ‌پوست‌های آنجا مبارزه کنید که جمعیتشان نسبت به ارتش و قوای شما بیشتر است، پس از اینکه موفق به شکست آن‌ها شدید می‌توانید قلمروهای جدیدی در آمریکا داشته باشید همچنین به جهت اینکه کسانی که این قاره را کشف کردند انگلیسی تبارند با بریتانیا متحد هستید.

مرحله دوم[ویرایش]

در این مرحله فرانسه به رهبری لوئی چهاردهم (لوئی بزرگ) با مشاهده کسب کردن مستعمره توسط بریتانیا در آمریکا و اتحاد شما با بریتانیا درصدد کسب مستعمره در آمریکا و کمک به سرخ‌پوست‌ها می‌آید که بدون شک قوی‌ترین دشمن شماست، همچنین باید مراقب کشتی‌های نظامی و تجاری در مرزهای آبیتان باشید.

مرحله سوم[ویرایش]

در این مرحله شما به استعمار بریتانیا در می‌آیید پس از گذشت سال‌ها به رهبری جورج واشینگتن می‌خواهید به استقلال برسید و نبردهایی دشوار با دشمنی بی‌همتا همچون بریتانیای کبیر در پیش دارید که در آخر اگر موفق شوید به مرحله چهارم بازی که استقلال ایالات متحده آمریکا است می‌رسید.

مرحله چهارم[ویرایش]

مرحله پایانی و هیجان انگیز بازی است که شما به استقلال رسیده‌اید و باید راه سربلندی ایالات متحده را در پیش گیرید، می‌توانید مرزهایتان را گسترش دهید و روابط تجاری با کشورهای دیگر برقرار کنید و …

گونه بازی[ویرایش]

این بازی به گونه استراتژیک مدتی است یعنی یک زمانی به شما تعلق می‌گیرد تا کارهای موردنظر را جهت ادارهٔ کشور انجام دهید و سپس نوبت به کشورهای دیگر می‌رسد تا امورشان را انجام دهند.

فضای بازی[ویرایش]

این بازی فضای بسیار جالبی دارد و بر روی نقشه‌اش اروپا و آمریکا و خاور میانه و همچنین هند را دارد شما با انتخاب یکی از کشورها می‌توانید کشتی بسازید و به هند یا آمریکا لشکرکشی کنید و مستعمره‌های جدیدی کسب کنید یا اینکه روابط تجاری با سایر کشورها برقرار کنید و در کل آزادی نسبتاً زیادی در بازی وجود دارد.در بعضی از مناطق با نارضایتی مردم ممکن است حکومت های جدیدی به وجود اید مثل شاهنشاهی مجارستان و نروژ و عراق و مصر


حکومت‌ها[ویرایش]

حکومت‌ها و کشورهایی که آنان را می‌توان انتخاب کرد.

پیوست‌ها[ویرایش]

پانویس[ویرایش]

  1. "نوع موتور بازی امپایر توتال وار" (به انگلیسی). blogs.sega.com. Archived from the original on 8 September 2010. Retrieved 1 February 2011 میلادی. {{cite web}}: Check date values in: |تاریخ بازدید= (help)
  2. "امپایر توتال وار" (به انگلیسی). bbfc. Retrieved 1 February 2011 میلادی. {{cite web}}: Check date values in: |تاریخ بازدید= (help)

منابع[ویرایش]

پیوند به بیرون[ویرایش]