ناصرآباد (کبودرآهنگ)

مختصات: ۳۵°۱۹′۱۸″ شمالی ۴۸°۲۶′۴۵″ شرقی / ۳۵٫۳۲۱۶۷°شمالی ۴۸٫۴۴۵۸۳°شرقی / 35.32167; 48.44583
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
ناصرآباد (کبودرآهنگ)
اطلاعات کلی
کشور ایران
استانهمدان
شهرستانکبودرآهنگ
بخشبخش مرکزی
دهستانسرداران
مردم
جمعیت۴۷۶ نفر (سرشماری ۹۵)
اطلاعات روستایی
کد آماری۲۰۹۷۰۵
پیش‌شمارهٔ تلفن081353887
وبگاه رسمیinsta: shayan._.bordbar

ناصرآباد (کبودرآهنگ)، روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان کبودرآهنگ در استان همدان ایران است. این روستا از شمال با روستای ایده لو و از غرب با روستای عظیم دره و جین طراقیه و از جنوب با روستای زین آباد و از شرق با روستای قراگل ارتباط دارد. بخش عمده و اصلی محصولات این روستا گندم و جو می‌باشد.خیار، هندوانه و سیب‌زمینی جزو دیگر محصولات این روستا می باشد.

جمعیت[ویرایش]

این روستا در دهستان سرداران قرار دارد و براساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۹۵، جمعیت آن ۴۷۶ نفر (۱۵۱ خانوار) بوده‌است.[۱]

سده تاریخی[ویرایش]

تپه ناصر آباد
Map
نامتپه ناصر آباد
کشورایران
استاناستان همدان
شهرستانشهرستان کبودرآهنگ
اطلاعات اثر
کاربریتپه
دیرینگیدوره اشکانیان
دورهٔ ساخت اثردوره اشکانیان، دوران‌های تاریخی پس از اسلام
اطلاعات ثبتی
شمارهٔ ثبت۲۱۵۸۰
تاریخ ثبت ملی۷ اسفند ۱۳۸۶

تپه ناصر آباد مربوط به دوره اشکانیان - سده‌های اولیه، میانه و متاخر دوران‌های تاریخی پس از اسلام است و در شهرستان کبودرآهنگ، بخش مرکزی، دهستان سرداران، شمال روستای ناصرآباد واقع شده و این اثر در تاریخ ۷ اسفند ۱۳۸۶ با شمارهٔ ثبت ۲۱۵۸۰ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است.[۲]

جستارهای وابسته[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. «درگاه ملی آمار > سرشماری عمومی نفوس و مسکن > نتایج سرشماری > جمعیت به تفکیک تقسیمات کشوری سال 1395». www.amar.org.ir. دریافت‌شده در ۲۰۱۸-۰۴-۰۸.
  2. «دانشنامهٔ تاریخ معماری و شهرسازی ایران‌شهر». وزارت راه و شهرسازی. بایگانی‌شده از روی نسخه اصلی در ۶ اکتبر ۲۰۱۹. دریافت‌شده در ۱۰ اکتبر ۲۰۱۹.