نابودگر: سرنوشت تاریک

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
نابودگر: سرنوشت تاریک
پوستر اکران
کارگردانتیم میلر
تهیه‌کننده
فیلمنامه‌نویس
داستان
بازیگران
موسیقیجانکی ایکس‌ال
فیلم‌بردارکن سنگ
تدوین‌گرجولین کلارک
شرکت
تولید
توزیع‌کننده
  • پارامونت پیکچرز (آمریکای شمالی)
  • تنسنت پیکچرز (چین)
  • فاکسس قرن بیستم (بین‌المللی؛ از طریق بنا ویستا اینترنشنال)
تاریخ‌های انتشار
  • ۲۳ اکتبر ۲۰۱۹ (۲۰۱۹-۱۰-۲۳) (اروپا)
  • ۱ نوامبر ۲۰۱۹ (۲۰۱۹-۱۱-۰۱) (ایالات متحده)
مدت زمان
۱۲۸ دقیقه[۱]
کشورایالات متحده
زبانانگلیسی
هزینهٔ فیلم۱۸۵–۱۹۶ میلیون دلار
فروش گیشه۲۶۱٫۱ میلیون دلار

نابودگر: سرنوشت تاریک (به انگلیسی: Terminator: Dark Fate) یک فیلم آمریکایی در ژانر اکشن علمی–تخیلی به کارگردانی تیم میلر و تهیه کنندگی جیمز کامرون است که در سال ۲۰۱۹ اکران شد. سرنوشت تاریک ششمین فیلم از سری فیلم‌های نابودگر است. لیندا همیلتون و آرنولد شوارتزنگر و مک کنزی دیویس ستارگان فیلم هستند. این فیلم دنباله‌ای مستقیم بر فیلم‌های نابودگر و نابودگر ۲: روز داوری است و سایر فیلم‌ها و سریال‌های ساخته شده از این سری را نادیده می‌گیرد.

این فیلم توسط تیم میلر و زیر نظر جیمز کامرون ساخته شد.[۲][۳] سرنوشت تاریک با واکنش منفی منتقدان همراه بود. عملکرد تیم بازیگری و سکانس‌های اکشن تحسین شد اما از نظر فیلم‌نامه و طرح داستانی تکراری و نحوه روایت مورد انتقاد قرار گرفت. فیلم عملکرد ضعیفی در گیشه داشت.[۴] سرنوشت تاریک ۲۶۱ میلیون دلار در سراسر جهان فروش داشته‌است در حالی که بودجه ساخت آن ۱۹۶ میلیون دلار بوده‌است که آن را به یک بمب گیشه تبدیل می‌کند.[۵][۶][۷][۴][۸] ابتدا قرار بود دو دنباله برای این فیلم ساخته شود و به یک سه‌گانه تبدیل شود اما به دنبال شکست تجاری فیلم، اسکای‌دنس مدیا اعلام کرد که برنامه‌ای برای ساخت دنباله فیلم ندارد.[۹]

خلاصهٔ داستان[ویرایش]

۳ سال پس از اتفاقات قسمت دوم در سال ۱۹۹۸ سارا کانر و جان کانر در ساحل لیوینگستون گواتمالا هستند و ناگهان یک تی-۸۰۰ با شاتگان به جان حمله می‌کند و او را به قتل می‌رساند در حالی که سارا نمی‌تواند جان او را نجات دهد. سال‌ها بعد در سال ۲۰۴۲، سربازی به نام گریس با قابلیت‌های فیزیکی تکامل‌یافته، توسط نیروهای مقاومت، به زمان گذشته در سال ۲۰۱۹ در مکزیکو سیتی فرستاده می‌شود تا از زنی جوان به نام دنیلا راموس در برابر ریو-۹، نابودگر پیشرفته محافظت کند. چون دنیلا رهبر انسان‌ها در برابر ماشین‌ها در آینده خواهد شد و تهدیدی بزرگ برای لِژیون خواهد بود. لژیون که پس از نابودی اسکای‌نت به نوعی جایگزین آن شده‌است اکنون تصمیم گرفته همانند اسکای‌نت با فرستادن ریو-۹ و نابودی دنیلا پیروزی خود در آینده را تضمین کند. در ادامه سارا کانر نیز به گریس ملحق می‌شود. آنها که نمی‌توانند به تنهایی از پس ریو-۹ بر بیایند، مجبور می‌شوند که از تی-۸۰۰، قاتل جان که پس از انجام مأموریت خود به معاشرت با انسان‌ها پرداخته و در تگزاس تشکیل خانواده داده کمک بگیرند.

بازیگران[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. Trent, John F. (September 27, 2019). "When Can You Purchase Terminator: Dark Fate Tickets?". Bounding Into Comics. Retrieved September 28, 2019.
  2. https://www.theverge.com/2017/9/27/16374734/terminator-sequel-release-date-2019-james-cameron-tim-miller-movie
  3. http://www.nme.com/news/film/james-cameron-terminator-6-will-sequel-terminator-2-2145507
  4. ۴٫۰ ۴٫۱ Rebecca Rubin (November 3, 2019). "Box Office Bomb: 'Terminator: Dark Fate' Could Lose Over $100 Million". Variety. Archived from the original on November 3, 2019. Retrieved November 4, 2019.
  5. "Terminator: Dark Fate On Track To Lose $120 Million After Box Office Bomb". Screen Rant. November 4, 2019. Archived from the original on November 5, 2019. Retrieved 9 November 2019.
  6. "'Terminator: Dark Fate' Brings Franchise Crashing Down as $100 Million Box Office Bomb". IndieWire. Archived from the original on November 5, 2019. Retrieved 9 November 2019.
  7. "'Terminator: Dark Fate' Could Spell Judgment Day For the Franchise After Bombing at the Box Office". /Film. November 4, 2019. Archived from the original on November 5, 2019. Retrieved 9 November 2019.
  8. "7 Reasons 'Terminator: Dark Fate' Was A Box Office Disaster". Forbes. Archived from the original on November 9, 2019. Retrieved 9 November 2019.
  9. "'Terminator: Dark Fate' Puts Franchise on Ice, Faces $120M-Plus Loss". The Hollywood Reporter (به انگلیسی). Retrieved 2020-05-19.
  10. https://movieweb.com/terminator-6-cast-mackenzie-davis/
  11. http://collider.com/terminator-6-cast-image/
  12. https://comicbook.com/movies/2019/07/18/terminator-dark-fate-eddie-furlong-john-connor-return/

پیوند به بیرون[ویرایش]