عشق، مرگ و ربات‌ها

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
عشق، مرگ و ربات‌ها
ژانرمجموعه آنتولوژی
سازندهتیم میلر
کشور سازنده ایالات متحده آمریکا
زبان اصلیانگلیسی
شمار فصل‌ها۳
شمار قسمت‌ها۳۵ (فهرست قسمت‌ها)
تولید
تهیه‌کننده‌های اجرایی
مدت۶–۲۱ دقیقه
تولیدکنندهاستودیو بلور
توزیع‌کنندهنتفلیکس
پخش
شبکهٔ اصلینتفلیکس
انتشار اولیه۱۵ مارس ۲۰۱۹ (۲۰۱۹-03-۱۵) –
اکنون (اکنون)
پیوندهای بیرونی
وبگاه رسمی

عشق، مرگ و ربات‌ها (به انگلیسی: Love, Death & Robots) مجموعه تلویزیونی گلچین انیمیشن بزرگسالان در نتفلیکس است.[۱] که ژانرهای متنوعی به‌ویژه کمدی، ترسناک، علمی تخیلی و فانتزی را بررسی می‌کنند. هر قسمت به موضوعات موضوعات عنوانی مرتبط است. با این حال، هر قسمت شامل هر سه موضوع نیست. [۲]

این مجموعه تصویرسازی مجدد از پروژه طولانی مدت فینچر و تیم میلر از انیمیشن علمی تخیلی Heavy Metal در سال ۱۹۸۱ است که در ابتدا برنامه ریزی شده بود که به شکل یک فیلم بلند طراحی شده بود اما این مجموعه ارتباط بهتری با نسل جدید برقرار میکند.[۳]

این مجموعه در سه فصل ساخته و پخش شده است. فصل اول با ۱۸ قسمت در تاریخ ۱۵ مارس ۲۰۱۹ و فصل دوم با ۸ قسمت در تاریخ ۱۴ مه ۲۰۲۱ منتشر شد.[۴] در آوریل 2020، قبل از پخش فصل دوم، نتفلیکس سریال را برای فصل سوم هشت قسمتی تمدید کرد.[۵] فصل سوم در 20 می 2022 با 9 قسمت منتشر شد که یکی از آنها دنباله ای بر فصل اول کوتاه "سه ربات" بود.[۶] [۷]در آگوست 2022، این سریال برای فصل چهارم تمدید شد.[۸]

این مجموعه توسط جاشوا دون، دیوید فینچر، جنیفر میلر و تیم میلر ساخته شده‌است.[۹] هر قسمت توسط تیم‌های مختلف از طیف وسیعی از کشورها انیمیشن‌سازی شده‌است.[۱۰]

نتفلیکس اولین تریلر این سریال را در ۱۴ فوریه ۲۰۱۹ منتشر کرد.[۱۱]

بازیگران این سریال مری الیزابت وینستد، توفر گریس، گری کول، سمیرا وایلی و استیفن کاپیچی هستند و گریس و وینستد تنها بازیگرانی هستند که صدایشان روی شخصیت‌ها نیست.

فصلها[ویرایش]

شماره فصل تعداد قسمت
۱ ۱۸
۲ ۸
۳ ۹

فصل اول[ویرایش]

اولین فصل این مجموعه ۱۸ قسمت داشته و هر کدام از انیمیشن‌ها از نظر زمانبندی باهم متفاوت هستند. همچنین سبک و نوع و فیلم نامه‌های نوشته شده و نوع اجرای برای هر قسمت مستقل از سایر قسمت‌ها می‌باشد.

Sonnie's Edge[ویرایش]

در این قسمت کارگردان Dave Wilson بود و این سریال داستان مبارزه ای ذهنی را بین دو جنگجو روایت می‌کند اگرچه آنچه در آخر اتفاق می‌افتد دارای غافلگیری خاص خودش خواهد بود. این قسمت بر اساس نوشتاری از Peter F. Hamilton شکل گرفته‌است.

Three Robots[ویرایش]

در این قسمت کارگردان Victor Maldonado & Alfredo Torres به‌صورت مشترک انجام دادند و این سریال داستان حضور سه ربات در یک تور تفریحی برای دیدن یک شهر آخر زمانی انسانها می‌باشد. و در این تور به یک گربه برمی‌خوردند که مطابق با روش‌های انسان‌ها به او محبت می‌کنند اما داستان، پایانی غیر از پایان تور این سه ربات برایشان رقم زده‌است. داستان این قسمت توسط John Scalzi نوشته شده‌است.

The Witness[ویرایش]

زنی یک قتل را در یک آپارتمان روبروی هتل خود در هنگ کنگ مشاهده می‌کند. قاتل (مرد) متوجه دیده شدن خود شده و شاهد (زن) را تعقیب می‌کند. زن به یک سکس کلاب که در آن تحت نام مستعار Zawora کار می‌کند، فرار می‌کند. قاتل با راهنمایی میزبان (صاحب کلاب) وارد کلاب می‌شود. هنگام رقصیدن، زن مرد را در میان تماشاگران می‌بیند و مرد او را در خیابان‌های شهر تعقیب می‌کند. زن یک تفنگ دزدیده و در یک آپارتمان پنهان می‌شود، اما مرد او را پیدا و محاصره می‌کند. آنها بر سر تفنگ درگیر شده و در نهایت زن با شلیک به مرد او را از پا درمی‌آورد. پس از آن، زن متوجه مردی درست مانند مقتول خود، در هتل مقابل خیابان می‌شود که قتل را مشاهده کرده‌است.

Suits[ویرایش]

جامعه کوچکی از کشاورزان برای دفاع از سرزمین خود در برابر هجوم حشره‌هایی که آنهارا دی‌بی می‌نامند از ربات رزمی قابل کنترل خود استفاده می‌کنند. هنگامی که پوشش دفاعی آنها از کار می‌افتد، دی‌بی‌ها سریع‌تر از آنچه بتوان آنها را کنترل کرد هجوم می‌آورند و مردم به پناهگاه‌ها می‌روند. کشاورزان از تمام سلاح‌های خود استفاده می‌کنند و یکی از همسایه‌ها، جیک، خود را فدا می‌کند تا بخش بزرگی از جمعیت دی‌بی‌ها را بکشد. یکی از حشره‌های غول‌پیکر موفق به نفوذ می‌شود اما همسر یکی از کشاورزها با شلیکی دقیق او را می‌کشد. هنگام سپیده‌دم مرزها و موانع به حالت عادی برگشته‌اند و شهر امنیت خود را به دست آورده‌است. در این هنگام دوربین فاصله می‌گیرد تا این را نشان دهد که سیاره توسط دی‌بی‌ها اشغال نشده و کشاورزان نیروی اشغال‌گر هستند که کلونی‌هایی در سطح سیاره ساخته‌اند.

پیوند به بیرون[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. Hipes, Patrick (2019-01-07). "'Love Death & Robots': First Look At David Fincher & Tim Miller's Animated Netflix Anthology Series". Deadline (به انگلیسی). Retrieved 2019-02-14.
  2. Radulovic، Petrana (۲۰۱۹-۰۲-۱۴). «First trailer for Netflix's animated anthology Love, Death, & Robots makes it clear this is for adults». Polygon (به انگلیسی). دریافت‌شده در ۲۰۲۲-۰۸-۲۳.
  3. Schwartz, Terri (2019-03-16). "How David Fincher and Tim Miller's Heavy Metal Reboot Became Netflix's Love, Death & Robots". IGN (به انگلیسی). Retrieved 2022-08-23.
  4. Robinson, Tasha (2019-02-14). "The trailer for David Fincher's Love, Death & Robots is a manic headache". The Verge. Retrieved 2019-02-14.
  5. Alexander, Julia (2021-04-19). "Love, Death and Robots Returns in Season 2 Trailer, Already Renewed for Third Season". IGN (به انگلیسی). Retrieved 2022-08-23.
  6. Peters, Jay (2022-04-18). "Netflix's Love, Death, and Robots season three is coming May 20th". The Verge (به انگلیسی). Retrieved 2022-08-23.
  7. Baron، Reuben (۲۰۲۱-۰۵-۱۷). «Love, Death + Robots Volume 3 Will Feature a Sequel to 'Three Robots'». CBR (به انگلیسی). دریافت‌شده در ۲۰۲۲-۰۸-۲۳.
  8. Petski، Denise؛ Petski، Denise (۲۰۲۲-۰۸-۱۲). «'Love, Death and Robots' Renewed For Season 4 At Netflix». Deadline (به انگلیسی). دریافت‌شده در ۲۰۲۲-۰۸-۲۳.
  9. Radulovic, Petrana (2019-02-14). "First trailer for Netflix's animated anthology Love, Death, & Robots makes it clear this is for adults". Polygon. Retrieved 2019-02-14.
  10. Prudom, Laura (2019-02-14). "Netflix's Love, Death & Robots Trailer: First Look at Tim Miller and David Fincher's Surreal Animated Anthology". IGN (به انگلیسی). Retrieved 2019-02-14.
  11. Trumbore, Dave (2019-02-14). "Exclusive: 'Love, Death & Robots' Trailer Teases Tim Miller and David Fincher's NSFW Netflix Project". Collider (به انگلیسی). Retrieved 2019-02-14.