موزه پرواز

مختصات: ۴۷°۳۱′۰۸″شمالی ۱۲۲°۱۸′۰۰″غربی / ۴۷٫۵۱۹°شمالی ۱۲۲٫۳°غربی / 47.519; -122.3
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
موزه پرواز
نمایی از داخل موزهٔ پرواز سیاتل


نخستین بوئینگ ۷۴۷ که در ۹ فوریهٔ ۱۹۶۹ به پرواز درآمد
Map
بنیان‌گذاری۱۹۶۵
مکانفرودگاه بین‌المللی کینگ کانتی (بوئینگ فیلد)
9404 E. Marginal Way
Seattle, Washington, U.S.
گونهموزه هوانوردی
بازدیدکنندگانبیش از ۴۰۰٬۰۰۰ بازدیدکننده در سال
رئیسداگلاس آر. کینگ
موزه‌داردن هاجدورن
وبگاه

موزهٔ پرواز (به انگلیسی: Museum of Flight) واقع در سیاتل، واشینگتن آمریکا، موزه هوانوردیای خصوصی و غیر انتقاعی است که در فرودگاه بین‌المللی کینگ کانتی (بوئینگ فیلد) در جنوب مرکز شهر سیاتل در واشنگتن قرار دارد. اعتبار این موزه که در سال ۱۹۶۵ تأسیس گردیده و یکی از بزرگترین موزه‌های خصوصی هوا-فضا در جهان است به‌طور کامل مورد تأیید انجمن موزه‌های آمریکا قرار دارد.

سالانه بش از ۴۰۰ هزار نفر از موزهٔ پرواز سیاتل بازدیدمی‌کنند. همچنین این موزه از طریق برنامه‌های آموزشی درمحل شامل مرکز آموزش علوم فضایی چلنجر، مرکز آموزش هوانوردی و کمپ تابستانی و برنامه‌های توسعه‌ای که به گردش در واشینگتن و اورگن اختصاص دارد به بیش از ۱۴۰ هزار دانشجو در سال خدمات‌رسانی می‌کند.

هواپیماهای به‌نمایش‌درآمده در موزه[ویرایش]

بیش از ۸۰ مدل هواپیما در موزهٔ پرواز در معرض نمایش قرار دارد که از این جمله می‌توان به هواپیماهای زیر اشاره نمود:

کتابخانه موزه پرواز[ویرایش]

کتابخانهٔ موزهٔ پرواز در سال ۱۹۸۵ بنیادگذاشته‌شد و استفاده از آن برای عموم آزاد است. این کتابخانه تا سال ۲۰۱۱ دارای ۶۶٬۰۰۰ جلد کتاب در زمینهٔ هوانوردی بوده و اشتراک ۱۰۰ نشریه را نیز داراست. از مجموعه‌های ویژهٔ این کتابخانه می‌توان به کلکسیونی از عکس‌های گرفته‌شده توسط جی اس ویلیامز و پیتر بوئرز، مجموعهٔ تاریخ هوانوردی دی‌دی هتفیلد، مجموعهٔ ناوبری و تاریخ هوانوردی ای بی جپسن، آرشیو لیر و کلکسیون شرکت هواپیماسازی رایت اشاره نمود.

منابع[ویرایش]