مارکو

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
۳۰۰۰ لیگ در جستجوی مادر
تصور dvd اول
تصور dvd اول
母をたずねて三千里
(‏3000 Leagues in Search of Mother‏)
ژانردرام، تاریخی، ماجراجویی
مجموعه تلویزیونی
کارگردانایسائو تاکاهاتا
نویسندهدرک
استودیونیپون انیمیشن
شبکهفوجی تلویژن
پخش اصلی۴ ژانویه ۱۹۷۶ – ۲۶ دسامبر ۱۹۷۶
قسمت‌ها۵۲
نشان درگاه درگاه انیمه و مانگا

مارکو[۱] با نام اصلی ۳۰۰۰ لیگ در جستجوی مادر (به ژاپنی: 母をたずねて三千里، به انگلیسی: 3000 Leagues in Search of Mother) یک مجموعه تلویزیونی انیمه ۵۲ قسمتی به کارگردانی ایسائو تاکاهاتا است که توسط استودیو نیپون انیمیشن ساخته شده‌است. پخش آن از ۴ ژانویه ۱۹۷۶ در کانال فوجی تلویژن آغاز شده و در ۲۶ دسامبر ۱۹۷۶ پایان یافته‌است.

داستان[ویرایش]

مارکو پسربچهٔ ۱۰ سالهٔ ایتالیایی، در شهر جنوا زندگی می‌کند. مادر مارکو، آنّـا برای کمک به وضعیت اقتصادی خانواده به آرژانتین رفته تا کار کند و هرگاه که کشتی «میکل‌آنژ» از آرژانتین به سوی جنوا حرکت می‌کند نامه‌ای از مادر مارکو هم با خود به همراه دارد اما پس از یک سال رسیدن نامه‌ها متوقف می‌شود و این موضوع مارکو را خیلی نگران می‌کند او نمی‌تواند پدرش را که سرپرست یک درمانگاه ویژهٔ تهی‌دستان است وادار به انجام کاری کند و سرانجام ناچار می‌شود که خودش برای یافتن مادر مقداری پول جمع کند، سوار کشتی «میکل‌آنژ» شود و به آرژانتین برود...

منابع[ویرایش]

  1. «مارکو». پویا تی‌وی.

Wikipedia contributors, "3000 Leagues in Search of Mother," Wikipedia, The Free Encyclopedia, http://en.wikipedia.org/w/index.php?title=3000_Leagues_in_Search_of_Mother&oldid=319577465 (accessed October 16, 2009).

پیوند به بیرون[ویرایش]

  • مارکو (انیمه) در دانشنامهٔ وب‌گاه Anime News Network