بینوایان: دختری به نام کوزت

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
بینوایان
レ・ミゼラブル 少女コゼット
(‏Les Misérables: Shōjo Cosette‏)
ژانرتاریخی، درام
مجموعه تلویزیونی
کارگردانهیرواکی ساکورای
نویسندهتوموکو کنپارو
استودیونیپون انیمیشن
شبکهفوجی تلویژن، انیماکس
پخش اصلی۷ ژانویه ۲۰۰۷ – ۳۰ دسامبر ۲۰۰۷
قسمت‌ها۵۲
نشان درگاه درگاه انیمه و مانگا

بینوایان: دختری به نام کوزت (به ژاپنی: レ・ミゼラブル 少女コゼット) (به روماجی: Les Misérables: Shōjo Cosette) یک مجموعه تلویزیونی انیمه ۵۲ قسمتی است که توسط استودیو نیپون انیمیشن ساخته شده‌است. پخش آن از ۷ ژانویه ۲۰۰۷ در شبکه فوجی تلویژن آغازشد و تا ۳۰ دسامبر ۲۰۰۷ ادامه داشت. نام این مجموعه از رمان مشهور بینوایان اثر ویکتور هوگو گرفته شده‌است که روایت‌کنندهٔ فرانسهٔ قرن ۱۹ است.

داستان[ویرایش]

داستان که بر اساس رمان بینوایان اثر ویکتور هوگو نوشته شده‌است به شرح بی‌عدالتی‌های اجتماعی در قرن نوزدهم میلادی می‌پردازد. در این حین با معرفی شخصیت‌هایی چون ژان وال‌ژان که فردی قوی و تنومند است و در حال فرار از بازرس بی‌عدالت می‌باشد به دختری به نام کوزت برمی‌خورد که وی نیز یتیم است و خانواده‌ای به نام تناردیه از او بیگاری می‌کشند. کوزت همراه ژان وال‌ژان می‌شود و آن‌ها از شهری به شهر دیگر سفر می‌کنند. ژان وال‌ژان کوزت را در کمال آرامش بزرگ می کند و کوزت زندگی تازه ای را آغاز می کند.‌‌او به مدرسه می رود و با سواد می شود. وقتی بزرگ می شود، با مردی به نام ماریوس که در رشته وکالت تحصیل می کند، ازدواج می کند و بچه دار می شود. ماریوس و ژان وال‌ژان در جریان انقلاب فرانسه نقش بزرگی ایفا می کنند. سرانجام ژان وال‌ژان می میرد، اما هنگام مرگ خوشحال است چرا که کارهای خوب زیادی انجام داده بود و به کلی تغییر کرده بود. شعار نویسنده این داستان،((ویکتور هوگو)) این بود که ادم ها می توانند عوض شوند. به همین دلیل در این داستان و انیمیشن ژان وال‌ژان بارها این جمله را تکرار می کند و خود تغییر می کند.

‌.

پخش در ایران[ویرایش]

این مجموعه در سال ۱۳۹۶ توسط گروه دوبلاژ آباندا دوبله و پخش آن را شبکه پویا به سفارش صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران عهده دار بود.

صداپیشگان این اثر: نرگس پناهی،‌ علی ضمیری، محمدرضا صولتی، محمدرضا لبیب، نسیم رضایی، مجید داوودی، فرزانه امیدوار، رویا وثوقیان، رضا باقری، افسانه حسینی، مجتبی شفیعی، مهران ولی‌زاده، فرشا دقاسمی، علی زکریایی، رضا رجب‌زاده، طاهابذرافشان، مهشید مولانژاد، پرستش سلطانی، زهرا پناهی استخری، زینب خداوردی، منصوره خداوردی، زهرا خداوردی، فاطمه فهمیده، پرنیان عظیم‌زاده، کریم جشنی، سارا سراجی، ویدا ضمیری، نوشین نوروز زاده، الهه عبداللهیان، شیلا ترابی و آناهید نبوی‌نژاد.

منابع[ویرایش]

پیوند به بیرون[ویرایش]

بینوایان: دختری به نام کوزت ، پایگاه اطلاع رسانی سیما بایگانی‌شده در ۱۹ ژانویه ۲۰۰۹ توسط Wayback Machine