فاتمیر آلوشی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
(تغییرمسیر از فاتمیر بایرامای)
فاتمیر بایرامای
فاتمیر بایرامای در سال ۲۰۱۱
اطلاعات شخصی
نام کامل فاتمیر لیرا بایرامای
زادروز ۱ آوریل ۱۹۸۸ ‏(۳۶ سال)
زادگاه ایستوک، یوگسلاوی
قد ۱٫۷۰ متر (۵ فوت ۷ اینچ)*
پست هافبک
اطلاعات باشگاهی
باشگاه کنونی پاری سن ژرمن
شمارهٔ پیراهن ۱۹
باشگاه‌های جوانان
۱۹۹۳–۱۹۹۸ DJK/VfL Giesenkirchen
۱۹۹۸–۲۰۰۴ FSC Mönchengladbach
باشگاه‌های حرفه‌ای*
سال‌ها باشگاه‌ها بازی (گل)
۲۰۰۴–۲۰۰۹ اف سی آر ۲۰۰۱ دویسبورگ ۸۴ (۳۰)
۲۰۰۹–۲۰۱۱ اف.اف.سی توربین پوتسدام ۴۰ (۲۹)
۲۰۱۱–۲۰۱۴ اف.اف.سی فرانکفورت ۲۷ (۱۰)
۲۰۱۴– پاری سن ژرمن
تیم ملی
۲۰۰۳ آلمان زیر ۱۵ سال ۲ (۰)
۲۰۰۴ آلمان زیر ۱۷ سال ۷ (۰)
۲۰۰۵–۲۰۰۶ آلمان زیر ۱۹ سال ۱۶ (۱)
۲۰۰۵– آلمان ۶۷ (۱۵)
  • تعداد بازی‌ها و گل‌ها فقط مربوط به بازی‌های لیگ داخلی است و آمار به روز شده در تاریخ ۲۱ سپتامبر ۲۰۱۲.
‡ آمار بازی‌ها و گل‌های ملی به‌روز شده در تاریخ ۱۷:۰۲, ۲۷ نوامبر ۲۰۱۳ (UTC)[۱]

فاتمیر لیرا بایرامای (زادهٔ ۱ آوریل ۱۹۸۸) یک فوتبالیست بازنشسته آلمانی با اصلیتی آلبانیایی است. او به عنوان هافبک نفوذی برای تیم اف.اف.سی فرانکفورت و تیم ملی فوتبال زنان آلمان بازی می‌کرد. او در سال ۲۰۱۰ نامزد دریافت توپ طلا توسط فیفا که به بهترین بازیکن سال اهدا می‌شود بود و مقام سوم را از آن خود کرد.

حرفه[ویرایش]

باشگاهی[ویرایش]

بایرامای کار خود را از باشگاه DJK/VfL گیزنکرشن آغاز کرد. وی از سال ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۴ و پیش از پیوستنش به اف سی آر ۲۰۰۱ دویسبورگ و بازی در بوندس‌لیگا برای تیم مونشن‌گلادباخ بازی می‌کرد.[۲][۳]اولین حضور او در بوندس‌لیگا در سپتامبر ۲۰۰۴ بود و اولین گل خود را یک ماه پس از اولین حضورش در بوندس‌لیگا به ثمر رساند. بایرامای خیلی زود در ترکیب اصلی و ثابت تیم دویسبورگ قرار گرفت. او برای چهار فصل پی در پی همراه با دویسبورگ عنوان نایب قهرمانی را از فصل ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۸ بدست آورد. در فصل ۲۰۰۹–۲۰۰۸ قهرمانی زنان زنان یوفا را با این تیم بدست آورد. او همچنین مدعی کسب عنوان جام حذفی فوتبال زنان آلمان در فصل ۲۰۱۰–۲۰۰۹ نیز بود و موفق به گلزنی در فینال نیز شد.

پس از پنج فصل حضور در دویسبورگ بایرامای برای فصل ۲۰۱۰–۲۰۰۹ به تیم رقیب یعنی اف.اف.سی توربین پوتسدام پیوست.[۴]در این باشگاه او قهرمان بوندس‌لیگا در سال ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ شد. در فصل ۲۰۱۰–۲۰۰۹ تیم پوتسدام قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد که بایرامای نیز موفق به گلزنی در ضربات پنالتی در فینال شد. یک سال بعد نیز فاتمیر با این تیم دوباره به فینال فینال این مسابقات رسد اما در مقابل تیم المپیک لیون شکست خورد.[۵]

لیرا در سال ۲۰۱۰ نامزد دریافت توپ طلا از طرف فیفا بود و مقام سوم را کسب کرد. پس از آن وی اعلام کرد که برای فصل ۲۰۱۲–۲۰۱۱ به تیم اف.اف.سی فرانکفورت می‌پیوندد. این نقل و انتقال به عنوان گرانترین ترانسفر تاریخ بوندس‌لیگا لقب گرفت.[۶]

بین‌المللی[ویرایش]

فاتمیر اولین بازی خود را برایتیم بزرگسالان آلمان در اکتبر ۲۰۰۵ و در مقابل تیم ملی فوتبال زنان اسکاتلند انجام داد. یک سال بعد او مسابقات فوتبال زنان زیر ۱۹ سال اروپا را در سال ۲۰۰۶ و ردهٔ جوانان بدست آورد. در مسابقات فوتبال زنان زیر ۲۰ سال اروپا و در سال ۲۰۰۶ تیم آلمان در یک چهارم نهایی از دور مسابقات حذف شد. بایرامای در هر چهار بازی از ابتدا به میدان رفت و سه گل را در این تورنمنت به ثمر رساند.

گل‌های ملی[ویرایش]

فهرست آمار گلزنی در تیم ملی زنان آلمان و نتایج آن:

منبع:[۷]

فاتمیر بایرامای در حال تمرین با تیم پوتسدام در سال ۲۰۰۹

زندگی شخصی[ویرایش]

والدین وی ایزمت و گنیمت از آلبانیایی‌هایی هستند که در سال ۱۹۹۳ از ایستوک، یوگسلاوی به آلمان مهاجرت کردند.[۸]از سال ۲۰۰۷ فاتمیر با اشرف دورمشی بازیگر و مدل آلبانیایی رابطه داشت.[۹] در اکتبر ۲۰۰۹ زندگینامه خود را به زبان آلمانی با نام «Mein Tor ins Leben – Vom Flüchtling zur Weltmeisterin» (به معنی:هدف من در زندگی - از پناهندگی به قهرمانی جهان) منتشر کرد.[۱۰]در ژوئن ۲۰۱۱ او با همکار خود انیس الوشی آشنا شد. پدران هر دوی آنها بایکدیگر به عنوان افسر پلیس در کوزوو همکاری می‌کردند.[۱۱]در سال بعد این زوج ازدواج خود را اعلام کردند. در مدت کوتاهی پس از آن و در سپتامبر ۲۰۱۲ هر دوی آنها از ناحیهٔ رباط متقاطع جلویی دچار مصدومیت شدند و به مدت ۷۲ ساعت مصدوم بودند.[۱۲]

افتخارات[ویرایش]

باشگاهی اف سی آر ۲۰۰۱ دویسبورگ

قهرمانی جام حذفی فوتبال آلمان ۲۰۰۹–۲۰۰۸ نایب قهرمان ۲۰۰۷–۲۰۰۶ توربین پوتسدام

اف. اف. سی فرانکفورت

بین‌المللی[ویرایش]

فردی[ویرایش]

پانویس[ویرایش]

  1. "Nationalspielerin Fatmire Bajramaj" (به آلمانی). DFB.de. Retrieved 25 January2011. {{cite web}}: Check date values in: |accessdate= (help)
  2. «Portrait of the Footballer Fatmire Bajramaj: From Refugee to World Champion». En.qantara.de. بایگانی‌شده از اصلی در ۱۴ ژوئیه ۲۰۱۲. دریافت‌شده در ۱۶ فوریه ۲۰۱۴.
  3. VON CHRISTIAN SPOLDERS – zuletzt aktualisiert: 01.10.2007 (۲۲ فوریه ۱۹۹۹). «Weltmeisterin aus Giesenkirchen». Rp-online.de. دریافت‌شده در ۱۶ فوریه ۲۰۱۴.
  4. «Fatmire Bajramaj wechselt zum 1. FFC Frankfurt». womensoccer.de. ۱۸ آوریل ۲۰۱۱. بایگانی‌شده از اصلی در ۲۱ آوریل ۲۰۱۱. دریافت‌شده در ۱۶ فوریه ۲۰۱۴.
  5. «Turbine-Frauen gewinnen im Elfmeterschießen». Spiegel.de. ۲۰ مه ۲۰۱۰. دریافت‌شده در ۱۶ فوریه ۲۰۱۴.
  6. «Bajramaj-Wechsel läutet neue Ära ein». womensoccer.de. ۲۰ آوریل ۲۰۱۱. بایگانی‌شده از اصلی در ۱۳ دسامبر ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۱۶ فوریه ۲۰۱۴.
  7. "Players Info Bajramaj Goals". DFB. Retrieved 3 February 2014.
  8. «Film ab! Jetzt spielen auch die Eltern mit». دریافت‌شده در ۱۲ فوریه ۲۰۱۴.
  9. «Die schöne Weltmeisterin steht auf Tussischuhe». Welt.de. ۸ اکتبر ۲۰۰۷. دریافت‌شده در ۱۲ فوریه ۲۰۱۴.
  10. «Lira Bajramaj – My Goal into Life». randomhouse.de. دریافت‌شده در ۱۲ فوریه ۲۰۱۴.
  11. Schöne Lira liebt diesen Zweitliga-Profi http://www.bild.de/sport/fussball/fatmire-bajramaj/liebt-zweitliga-profi-18591194.bild.html Schöne Lira liebt diesen Zweitliga-Profi مقدار |نشانی= را بررسی کنید (کمک). دریافت‌شده در ۱۲ فوریه ۲۰۱۴. پارامتر |عنوان= یا |title= ناموجود یا خالی (کمک)
  12. «Liebe ist... ...ein gemeinsamer Kreuzbandriss». Bild.de. ۱ اکتبر ۲۰۱۲. دریافت‌شده در ۱۲ فوریه ۲۰۱۴.

پیوند به بیرون[ویرایش]

پیشین:
اینکا گرینگز
بازیکن سال فوتبال آلمان
۲۰۱۱
پسین:
زیلیا ششیچ