شیطان درون ۲

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
شیطان درون ۲
جلد بازی شیطان درون ۲
توسعه‌دهنده(ها)تانگو گیم‌ورکس
ناشر(ها)بتزدا سافت‌ورکز
کارگردان(ـان)جان جواناس
تهیه‌کننده(ها)شینساکو اوهارا
طراح(ـان)شیگه‌نوری نیشیکاوا
برنامه‌نویس(ـان)توشیهیکو تسوجی
تایچی ماچینو
نویسنده(ها)سویوجی ایشی‌مینه
ترنت هاگا
آهنگساز(ان)ماساتوشی یاناگی
سریThe Evil Within ویرایش این در ویکی‌داده
موتورآی‌دی تک ۵
سکو(ها)
تاریخ(های) انتشارجهانی: ۱۳ اکتبر ۲۰۱۷
ژاپن: ۱۹ اکتبر ۲۰۱۷
ژانر(ها)ترس و بقا
حالت(ها)تک‌نفره

شیطان درون ۲ یا رنج درون ۲ (به انگلیسی: The Evil Within 2) که در ژاپن با نام روان شکن ۲ (به انگلیسی: PhsychoBreak 2) شناخته می‌شود؛ یک بازی ویدئویی در سبک ترس و بقا است که توسط تانگو گیم‌ورکس توسعه یافته و به‌وسیلهٔ بتزدا سافت‌ورکز منتشر شده‌است. نسخه کامل این بازی در ۱۳ اکتبر ۲۰۱۷ میلادی برای رایانه‌های شخصی، اکس‌باکس وان و پلی‌استیشن ۴ عرضه شد. این بازی دنباله‌ای بر نسخهٔ پیشین خود در سال ۲۰۱۴ است و داستان را سه سال پس از آن روایت می‌کند.

روند بازی[ویرایش]

این بازی نیز همانند نسخهٔ پیشین خود به سبک ترس و بقا است. بازی از زاویهٔ دید سوم شخص دنبال می‌شود و بازیکن در بازی کنترل کارآگاه سباستیان کاستیانوس[الف] را بر عهده می‌گیرد که برای نجات دخترش به درون یونیون سفر می‌کند. بازی در سه سطح آسان [ب] بقا [پ] و کابوس[ت] درجه‌بندی شده‌است.[۱] شینجی میکامی، به بازیکنان توصیه کرد تا بازی را در درجهٔ آسان امتحان کنند.[۲] روند بازی در بازی جدید نسبت به نسخهٔ پیشین خود پیشرفت بسیاری داشته و قابلیت‌های جدیدی به بازی افزوده شده‌است. پناهگاه‌ها در بازی تغییر کرده‌اند و شخصیت اصلی می‌تواند در پناهگاه شخصیت‌های فرعی، بازی را ذخیره کند یا اسلحه‌ها را ارتقا دهد؛ هرچند که ارتقا قابلیت‌های شخصیت تنها در اتاق امن شخصی ممکن است. همچنین قابلیت جدیدی به پناهگاه افزوده شده‌است که بازیکن می‌تواند با صرف یک فنجان قهوه سلامتی خود را کاملاً بازگرداند.

سیستم ساخت مهمات و وسایل نیز در بازی پیشرفت بسیاری کرده‌است. بازیکن می‌تواند در میز کار در اتاق‌های امن مهمات را بسازد یا با استفاده از سیستم ساخت سریع این کار را انجام دهد. هرچند که ساخت مهمات در میز کار، مواد اولیه کمتری مصرف می‌کند.[۳] سیستم شخصی‌سازی همچنان در بازی وجود دارد و در آن تغییرات بسیاری ایجاد شده‌است. سباستیان با جمع کردن ژل‌های سبز و قرمز می‌تواند قابلیت‌های فردی خود را بهبود ببخشد. نموداری برای قابلیت‌های وی در نظر گرفته شده‌است که به پنج شاخهٔ اصلی سلامتی[ث] مخفی کاری[ج]، مبارزه [چ]، بازیابی [ح]، ورزشی [خ]تقسیم می‌شود.[۴]

اسلحه‌های قسمت قبل با اندکی پیشرفت همچنان در بازی حضور دارند و بازیکن می‌تواند همچنان از اسلحه‌های گرم و سرد استفاده کند. مراحل بازی گسترده‌تر شده‌است و امکان جستجوی بیشتری وجود دارد. همچنین می‌توان مراحل بازی را به صورت مخفیانه یا با استفاده از اسلحه‌هایی مانند تفنگ مراحل را به پایان رساند.[۴] یک ویژگی جدید در بازی وجود دارد که بازیباز با رایانه‌های مخصوصی می‌تواند بین دو مکان دورنوردی کند.

سیستم مخفی کاری در بازی بهتر و ساده‌تر شده‌است. بازیکن با دیدن علامت چشم در بالای صفحه نمایش می‌تواند بفهمد که تا چه حد در معرض دید دشمن است. اگر این چشم کاملاً باز باشد، بازیکن توسط دشمنان دیده شده‌است یا اگر مردمک چشم در حال چرخیدن باشد یعنی که دشمنان در جستجوی بازیکن هستند این رویه در پیشبرد مراحل مخصوصاً به صورت مخفیانه بسیار مؤثر است.

درونمایه داستانی[ویرایش]

در دنیای بازی گروهی ناشناخته به نام موبیوس[د] وجود دارد این گروه با شعار "نظم و صلح" در دنیای واقعی فعالیت می‌کنند. این گروه با ساخت دستگاهی به نام استم[ذ] و ساخت جهانی مجازی به نام یونیون[ر] سعی دارند تا دنیای بهتری را برای مردم ایجاد کنند. این دستگاه برای کار کردن نیاز به یک مغز مرکزی دارد تا سایر مردم با متصل شدن به دستگاه و مغز مرکزی یونیون را به راه بیندازند. اما موبیوس کنترل دستگاه‌ها را از دست می‌دهد و مجبور می‌شود از کارمندان خود یا دیگر انسان‌ها برای برگرداندن وضعیت دستگاه به گذشته‌استفاده کند.

داستان بازی پس از سه سال از نسخهٔ پیشین روایت می‌شود. کارآگاه سباستیان کاستیانوس مأمور برجسته پلیس KCPD از حوادث قسمت اول جان سالم به در می‌برد اما پلیس حرف او را باور نمی‌کند و او از شغل خویش معزول می‌شود. پس از سه سال یکی از کارمندان سابق موبیوس و دستیار سباستیان به نام جولی کیدمن[ز] به نزد وی می‌رود و به او خبر می‌دهد که دختر وی به نام لی لی که به نظر می‌رسید به همراه پرستارش در آتش‌سوزی خانه سوخته‌است هنوز زنده است و اکنون به عنوان مغز مرکزی به دستگاه متصل شده‌است. سباستیان وظیفه دارد که علاوه بر نجات دادن دختر خود از توطئه‌های موبیوس را افشا کند. در این راه کیدمن وی را از دور هدایت می‌کند. کیدمن در دو قسمت از بسته‌های الحاقی بازی اول نقش اصلی را ایفا می‌کرد.

سیر پیشرفت[ویرایش]

Shinji Mikami
شینجی میکامی، کارگردان قسمت اول، در مقام تهیه‌کننده در قسمت جدید ظاهر شد.

ساخت بازی از مارس ۲۰۱۵ آغاز شد. تیم تانگو گیم‌ورکس پس از پایان ساخت بسته‌های الحاقی نسخهٔ پیشین، شروع به ساخت نسخهٔ جدید کرد. شینجی میکامی، کارگردان قسمت اول، در مقام تهیه‌کننده ظاهر شد و کارگردانی قسمت جدید را به جان جواناس (که میکامی او را فردی با استعداد فراوان توصیف کرده بود)، سپرد.[۵] داستان بازی توسط هاجیمه ایشی‌مینه و ترنت هاگا نوشته شده‌است. یکی از انتقادات قسمت اول، داستان پیچیده و بغرنج آن بود، بنابراین هدف آن‌ها در نسخهٔ جدید، در آسان‌تر کردن فهم داستان بازی برای بازیکنان بوده‌است.

بازتاب‌ها[ویرایش]

یادداشت‌ها[ویرایش]

  1. Sebastion Castellanos
  2. Casual
  3. Survival
  4. Nightmare
  5. Health
  6. Stealth
  7. Combat
  8. Recovery
  9. Athleticism
  10. Mobius
  11. STEM
  12. Union
  13. Julie Kidman

منابع[ویرایش]

  1. "The Evil Within 2 Offers More Freedom, A Crafting System, And More Focus On Its Story". Siliconera. August 8, 2017. Retrieved August 15, 2017.
  2. Donnelly, Joe (August 8, 2017). "Shinji Mikami recommends playing The Evil Within 2 on 'Casual' setting". PC Gamer. Retrieved August 15, 2017.
  3. Schaefer, Emma (August 4, 2017). "The Evil Within 2's crafting system is entirely different—and way deeper". Electronic Gaming Monthly. Archived from the original on 20 October 2017. Retrieved August 15, 2017.
  4. ۴٫۰ ۴٫۱ Hester, Blake (August 4, 2017). "'The Evil Within 2' Will Allow Players More Options to Play Their Own Way, Dev Says". Rolling Stone. Archived from the original on 15 August 2017. Retrieved August 15, 2017. خطای یادکرد: برچسب <ref> نامعتبر؛ نام «Rolling» چندین بار با محتوای متفاوت تعریف شده است. (صفحهٔ راهنما را مطالعه کنید.).
  5. بریش, ناتان (August 12, 2017). "سازندهٔ رزیدنت ایول، شینجی میکامی، چگونگی درگیر شدن در The Evil Within 2 را فاش می‌کند. (مقاله انگلیسی)". Comic Book.com. Retrieved August 15, 2017. {{cite web}}: Cite has empty unknown parameter: |1= (help)
  6. "The Evil Within 2 for PC Reviews". Metacritic. Retrieved December 5, 2017.
  7. "The Evil Within 2 for PlayStation 4 Reviews". Metacritic. Retrieved December 5, 2017.
  8. "The Evil Within 2 for Xbox One Reviews". Metacritic. Retrieved December 5, 2017.
  9. Porreca, Ray (October 18, 2017). "Review: The Evil Within 2". Destructoid. Retrieved October 18, 2017.
  10. Patterson, Mollie L. (October 19, 2017). "The Evil Within 2 review". Electronic Gaming Monthly. Retrieved October 19, 2017.
  11. Vazquez, Suriel (October 12, 2017). "The Evil Within 2 - A Diluted Concoction". Game Informer. Retrieved October 12, 2017.
  12. Tamburro, Paul (October 12, 2017). "The Evil Within 2 Review – Not What You Were Expecting". Game Revolution. Retrieved October 12, 2017.
  13. Fillari, Alessandro (October 12, 2017). "The Evil Within 2 Review". GameSpot. Retrieved October 13, 2017.
  14. Sullivan, Lucas (October 13, 2017). "The Evil Within 2 review: 'It'll make the hairs on your neck prickle right up'". GamesRadar. Retrieved October 13, 2017.
  15. O'Brien, Lucy (October 12, 2017). "The Evil Within 2 Review". IGN. Retrieved October 12, 2017.
  16. Donnelly, Joe (October 16, 2017). "The Evil Within 2 review". PC Gamer. Retrieved October 16, 2017.
  17. Kollar, Philip (October 18, 2017). "The Evil Within 2 review". Polygon. Retrieved October 18, 2017.

پیوند به بیرون[ویرایش]