روابط جنسی، مرگ و معنای زندگی

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
روابط جنسی، مرگ و معنای زندگی
بازیگرانریچارد داوکینز, ریکی جیویز
زبان اصلیانگلیسی
تولید
تهیه‌کنندهکلیر ستوری (ClearStory)
توزیع‌کنندهکانال ۴ بریتانیا
پخش
انتشار اولیه۱۵ اکتبر ۲۰۱۲
انتشار
پس ازتهدید مدارس دینی (Faith School Menace)
پیش ازناباوران (The Unbelievers)

روابط جنسی، مرگ و معنای زندگی (به انگلیسی: Sex, Death and the Meaning of Life) یک مستند تلویزونی سه قسمتی که توسط ریچارد داوکینز ارائه شده‌است. در این مستند او به بررسی آنچه که عقل و علم ممکن است در رویدادهای مهم زندگی انسان ارائه دهند می‌پردازد. داوکینز استدلال می‌کند که عقایدی که در مورد روح و زندگی پس از مرگ، گناه و هدف خداوند وجود دارند، هزاران سال پیش در تفکر انسان شکل گرفته‌اند. او معتقد است که علم می‌تواند به این شبهه‌ها که تاکنون توسط دین پاسخ داده می‌شدند پاسخ دهد.[۱] این مستند از شبکه چهار بریتانیا (Channel 4) در سال ۲۰۱۲ پخش شد.

قسمت اول:زندگی پس از مرگ[ویرایش]

ریچارد داوکینز مرگ را مطرح می‌سازد. او پیشنهاد می‌دهد که علم، به جای مذهب، می‌تواند در مورد مرگ به ما بگویید. او عقاید مختلف در مورد مرگ و زندگی پس از مرگ از تودههای هیزم تشییع جنازه هندوها در هند تا آزمایشگاه ژنتیک در نیویورک را مورد بررسی قرار می‌دهد. او به‌وسیله علم‌های عصب شناسی، تکاملی و نظریه ژنتیکی به بررسی چگونگی رشد و عمر انسان و این که چرا ما آرزوی زندگی پس از مرگ را داریم

قسمت دوم: گناه[ویرایش]

او موضوعات مربوط به مفهوم گناه را مورد بررسی قرار می‌دهد.

قسمت سوم: معنای زندگی[ویرایش]

در سومین و آخرین قسمت داوکینز به بررسی چگونگی این مورد می‌پردازد، که چگونه هر دو گروه (افراد مذهبی و غیر مذهبی) برای یافتن معنا در زندگی خود مبارزه و تلاش می‌کنند.

جستارهای وابسته[ویرایش]

منابع[ویرایش]

پیوند به بیرون[ویرایش]