داستان زنان

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
داستان زنان
پوستر فیلم
کارگردانکلود شابرول
تهیه‌کنندهمارین کارمیتس
نویسندهکولو تاورنیه
کلود شابرول
فرانسیس اسپینر (کتاب)
فیلمنامه‌نویسکلود شابرول
کولو تاورنیه
بازیگرانایزابل هوپر
فرانسوا کلوزه
نیلز تاورنیه
ایولین دیدی
موسیقیمتیو شابرول. موسیقی اضافی: La Chanson du maçon, موسیقی توسط آنری بتی
فیلم‌بردارژان رابیه
تدوین‌گرمونیک فاردولی
توزیع‌کنندهMK2 Diffusion (فرانسه)
نیو یورکر فیلمز (ایالات متحده آمریکا)
تاریخ‌های انتشار
  • ۱۵ فوریه ۱۹۸۸ (۱۹۸۸-0۲-۱۵)
مدت زمان
۱۰۸ دقیقه
کشورفرانسه
زبانفرانسوی

داستان زنان (فرانسوی: Une affaire de femmes‎) یک فیلم درام فرانسوی به کارگردانی کلود شابرول است که در سال ۱۹۸۸ منتشر شد.

خلاصه داستان[ویرایش]

فیلم که از داستانی واقعی الهام گرفته شده دربارهٔ زنی به نام «ماری لاتور» (ایزابل هوپر) است که در زمان جنگ جهانی دوم در فرانسه تحت اشغال آلمان زندگی می‌کند. همسر او به جنگ رفته و ماری که ناچار است از دو کودک خردسالش مراقبت کند به سختی روزگار می‌گذراند. یک شب، زن همسایه از او کمک می‌خواهد تا بچه ناخواسته‌اش را سقط کند. زن همسایه در ازای کمک ماری، یک گرامافون به او هدیه می‌دهد. مدتی بعد زن دیگری برای سقط جنین به سراغ ماری می‌آید و به این ترتیب کسب و کار غیرقانونی ماری آغاز می‌شود. ماری با زن روسپی‌ای به نام لوسی (ماری ترنتینیان) طرح دوستی می‌ریزد و خدماتش را به همکاران لوسی ارائه می‌کند، گاهی اتاق‌های خانه‌اش را هم در اختیار روسپی‌ها قرار می‌دهد. همسر ماری، پل (فرانسوا کلوزه)، از جنگ برمی‌گردد. پل بی‌کار و تنبل است و نمی‌تواند کمک‌حال ماری باشد. ماری معشوقی پیدا می‌کند و به شغل غیرقانونی‌اش ادامه می‌دهد. روزی زنی که در تلاش برای سقط جنین سم خورده به او مراجعه می‌کند اما کارها درست پیش نمی‌رود و زن می‌میرد. شوهر زن هم خودکشی می‌کند. پل که استقلال مالی و بی‌وفایی ماری را تاب نمی‌آورد، ماری را لو می‌دهد و در نهایت ماری به جرم «جنایت علیه کشور» به مرگ محکوم می‌شود. او یکی از آخرین زنانی است که در فرانسه با گیوتین اعدام شد.[۱]

بازیگران[ویرایش]

جوایز[ویرایش]

منابع[ویرایش]

  1. "Une Affaire de Femmes, 1988" (به انگلیسی). Filmref.com. 1999. Archived from the original on 22 January 2015. Retrieved March 15, 2015.
  2. "Story of Women" (به انگلیسی). Golden Globe Awards. Archived from the original on 2 April 2015. Retrieved March 15, 2015.
  3. Sloan, Jane (2007). Reel Women: An International Directory of Contemporary Feature Films about Women (به انگلیسی). Scarecrow Press. p. 61. ISBN 1-4616-7082-9, 9781461670827. {{cite book}}: Check |isbn= value: invalid character (help)
  4. "Story of Women (1988)" (به انگلیسی). New York Times. Retrieved March 15, 2015.
  5. "Ermanno Olmi Wins Prize At Venice Film Festival" (به انگلیسی). New York Times. September 10, 1988. Retrieved March 15, 2015.
  6. ۶٫۰ ۶٫۱ "The Story of Women" (به انگلیسی). Film Affinity. Retrieved March 15, 2015.

پیوند به بیرون[ویرایش]