بیمارستان شهید دکتر فیاض بخش

مختصات: ۳۵°۴۰′۲۹٫۸۱″ شمالی ۵۱°۱۵′۵۶٫۸۲″ شرقی / ۳۵٫۶۷۴۹۴۷۲°شمالی ۵۱٫۲۶۵۷۸۳۳°شرقی / 35.6749472; 51.2657833
از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
بیمارستان شهید دکتر فیاض بخش
سازمان تأمین اجتماعی
جغرافیا
موقعیتکیلومتر ۷ جاده قدیم کرج، ابتدای خیابان خلیج، جنب کارخانه ویتانا، منطقه 18، تهران، ایران
مختصات۳۵°۴۰′۲۹٫۸۱″ شمالی ۵۱°۱۵′۵۶٫۸۲″ شرقی / ۳۵٫۶۷۴۹۴۷۲°شمالی ۵۱٫۲۶۵۷۸۳۳°شرقی / 35.6749472; 51.2657833
سازمان
پشتیبانسازمان تأمین اجتماعی
خدمات
بخش اورژانسدارد
شمار تخت‌ها۵۰۰ تخت
بالگردنشیننامعلوم
تاریخچه
آغاز ساختسال ۱۳۳۵تا ۱۳۳۶
گشایش۱۳۳۶/۱۲/۰۷
پیوندها
وبگاه

بیمارستان شهید دکتر فیاض بخش در هفت کیلومتری جاده کرج در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار متر مربع ساخته شده‌است. زمین این مجموعه قبلاً به هواپیمایی کشوری تعلق داشت و سرانجام به سازمان تأمین اجتماعی واگذار گردید. این بیمارستان در سال ۱۳۳۶ افتتاح و مالکیت آن به سازمان تأمین اجتماعی ایران واگذار گردید.[۱]

این بیمارستان به نام بیمارستان شماره ۲(شماره ۲ تامین اجتماعی) نیز شناخته می‌شود.

دسترسی با اتوبوس شرکت واحد از میدان آزادی با خط آزادی- خلیج فارس مقدور است. این بیمارستان معروف به بیمارستان شماره ۲ هم هست. پارکینگ جهت پارک ماشین های مراجعه کننده برای سر زدن به بیمارها هم ایجاد شده اما رایگان نیست و با هزینه میتونید پارک کنید .

پیشینه[ویرایش]

کار ساخت این بیمارستان از سال ۱۳۳۵ تا سال ۱۳۳۶ به طول انجامید. زمین این مجموع قبلاً متعلق به سازمان هواپیمایی کشوری بوده‌است. این بیمارستان رسماً در سال ۱۳۳۶ افتتاح گردید. موقعیت مکانی این بیمارستان در منطقه غرب تهران با گستره ای از کارخانجات، مراکز تولیدی صنعتی و مناطق مسکونی کارگری با انبوه مراجعین و مصدومین سبب گردیده تا در طول سال‌های خدمت تغییرات فراوانی از قبیل توسعه ساختمانی، افزایش تعداد بخش‌ها و تجهیز خدمات پاراکلینیکی در این مجموعه به وجود آید.

این بیمارستان به نام بیمارستان شماره ۲(شماره ۲ تامین اجتماعی) نیز شناخته می‌شود. دسترسی با اتوبوس شرکت واحد از میدان آزادی با خط آزادی- خلیج فارس مقدور است.

بیمارستان شهید فیاض بخش در حال حاضر با ۵۰۰ تخت بستری و بالغ بر ۲۷ کلینیک تخصصی و فوق تخصصی یکی از بزرگترین مراکز درمانی سطح کشور می‌باشد. این بیمارستان از مهمترین مراکز درمانی در مواقع بحران و عضو تیم امداد هوایی کشور و مراکز تروما غرب تهران است.[۲]

درمانگاه‌ها و بخش‌ها[ویرایش]

درمانگاه‌ها:

بخش‌های بیمارستان:[۳]

بیمارستان شهید فیاض بخش دارای گواهینامه اعتباربخشی درجه یک می‌باشد.

منابع[ویرایش]

  1. «بیمارستان فیاض بخش». sedayiran.com. دریافت‌شده در ۲۰۲۲-۰۹-۱۲.
  2. «تاریخچه بیمارستان شهید دکتر فیاض بخش». www.tamin.ir. بایگانی‌شده از اصلی در ۷ آوریل ۲۰۲۱. دریافت‌شده در ۱۲ سپتامبر ۲۰۲۲.
  3. «معرفی بخش ها». fayazbakhsh.tamin.ir. بایگانی‌شده از اصلی در ۱۱ اكتبر ۲۰۱۷. دریافت‌شده در ۱۲ سپتامبر ۲۰۲۲. تاریخ وارد شده در |archive-date= را بررسی کنید (کمک)