بنگ و اولافسن

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
بنگ و اولافسن
نوعشرکت سهامی عام
نماد سهام شرکتاوام‌اکسBO B
ISINDK0010218429 ویرایش در ویکی‌داده
بنا نهاده۱۹۲۵؛ ۹۹ سال پیش (۱۹۲۵-خطا: زمان نامعتبر}})
بنیانگذارانپیتر بنگ
سوئِند اولافسن
دفتر مرکزیاستروئر، دانمارک دانمارک
افراد کلیدیهنریک کلاوسن (مدیر عامل اجرایی)
اوله آندرسن (رئیس هیئت مدیره)
محصولاتصوتی-تصویری
درآمد۲٫۸۶ میلیارد کرون دانمارک
(۲۰۱۳/۱۴)[۱]
تعداد کارکنان۲٬۰۵۰ (۲۰۱۴)[۱]
تلفن مدل بئوکام ۱۴۰۱ بنگ و اولافسن

بنگ و اولافسن (انگلیسی: Bang & Olufsen) که به اختصار «B&O» نوشته می‌شود، یک شرکت مشهور تولید لوازم الکترونیکی مصرفی دانمارکی است که تخصصش، تولید محصولات صوتی-تصویری و به‌ویژه وسایل ضبط‌کردن صدا، تلویزیون و تلفن است.

این شرکت، توسط «پیتر بوآس بنگ» و «سوئِند اولافسن» در سال ۱۹۲۵ میلادی بنیان نهاده شد که کارشان، ساخت رادیوهایی بود که با جریان متناوب کار می‌کرد و در آن عصر که همهٔ رادیوها با باتری کار می‌کردند، محصولی متمایز محسوب می‌شد.

در سال ۲۰۰۴ میلادی، «بنگ و اولافسن» یک کارخانهٔ تولید محصولات صوتی با ۲۵۰ کارمند در کشور جمهوری چک دایر کرده‌است.[۲]

از سال ۲۰۰۳ میلادی، شرکت آئودی قراردادی با «بنگ و اولافسن» امضا کرده تا این شرکت، محصولات صوتی پیشرفته برای اتومبیل‌هایش طراحی و تولید کند[۳] تا به صورت انتخابی (optional) در اختیار مشتریان قرار دهد که در مدل‌های A8/Q7 قیمتی در حدود ۶۳۰۰ دلار دارد.[۴] این شرکت همچنین سیستم‌های صوتی برخی اتومبیل‌های ممتاز همچون «استون مارتین دی‌بی‌اس»، «آستون مارتین رپید»، ب‌ام‌وهای سری ۵، ۶، ۷ و X5[۵] و همچنین مدل‌های «مرسدس آ.ام‌.گ» را تهیه می‌کند.[۶]

تصویری از تیوتر در آئودی ای۸

همچنین در سال ۲۰۱۵ میلادی، شرکت هیولت پاکارد (اچ. پی) اعلام کرد که برای محصولات ممتاز خود از سیستم صوتی «بنگ و اولافسن» استفاده خواهد کرد. در واقع، هیولت پاکارد (اچ. پی)، «بنگ و اولافسن» را جایگزینِ بیتس الکترونیکس کرد که توسط اپل خریداری شد.

«بنگ و اولافسن» در محصولاتش طراحی‌های منحصربه‌فردی به کار می‌برد. تجربیات آن‌ها در تولید رادیو و بلندگو سبب شده‌است که اصوات خروجی از آنها، شباهت به اصل (های-فای) بسیار خوبی داشته باشد. گل‌سرسبدِ بلندگوهای این شرکت «BeoLab 5»، از پردازش سیگنال دیجیتال استفاده می‌کند تا پاسخ فرکانسی خود را برحسب مکان و شکل اتاق تنظیم کند. صدای زیر و میانهٔ تولیدی از بلندگوها، با استفاده از فناوری «لنز صوتی»، اصوات را در یک محدودهٔ ۱۸۰ درجه‌ای و در تمام جهات و به‌طور یکنواخت پخش می‌کند تا علاوه بر مقابله با محدودیت ذاتی این بازهٔ صوتی، پیش از آنکه صدا از سقف و کف اتاق شکسته و منعکس شوند، به گوش شنونده برسد.

بئولیت ۳۹ متعلق به سال ۱۹۳۸ میلادی، نخستین رادیوی باکالیتی بنگ و اولافسن

شرکت «بنگ و اولافسن» علاوه بر تولید محصولات صوتی-تصویری، خدمات «مدل بنگاه به بنگاه» هم دارد.

منابع[ویرایش]

  1. ۱٫۰ ۱٫۱ «نسخه آرشیو شده» (PDF). بایگانی‌شده از اصلی (PDF) در ۲ آوریل ۲۰۱۵. دریافت‌شده در ۲۶ مه ۲۰۱۷.
  2. "B&O in the Czech Republic" بایگانی‌شده در ۱۷ نوامبر ۲۰۰۸ توسط Wayback Machine, bang-olufsen.com
  3. Holt, Julie Ring-Hansen (25 October 2006). "Seks ud af ti nye Audier fødes med B&O-anlæg" [Six out of ten new Audis are born with Bang & Olufsen system] (به Danish). Mediehuset Ingeniøren A/S. Retrieved 6 November 2014.{{cite news}}: نگهداری یادکرد:زبان ناشناخته (link)
  4. "Audi Glossary". Archived from the original on 6 November 2011. Retrieved 11 November 2011.
  5. «نسخه آرشیو شده». بایگانی‌شده از اصلی در ۲۴ آوریل ۲۰۱۳. دریافت‌شده در ۲۶ مه ۲۰۱۷.
  6. Mercedes AMG S-class بایگانی‌شده در ۹ دسامبر ۲۰۱۶ توسط Wayback Machine"mercedes-amg.com

پیوند به بیرون[ویرایش]