ژنرال هاکس

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
ژنرال هاکس
شخصیت جنگ ستارگان
دامنل گلیسن در نقش ژنرال هاکس در نیرو برمی‌خیزد (۲۰۱۵)
نخستین حضورنیرو برمی‌خیزد (۲۰۱۵)
آخرین حضورجنگ ستارگان: خیزش اسکای‌واکر
پدیدآورجی. جی. آبرامز
ایفاگردانل گلیسِن
صداپیشهدانل گلیسِن
بن پرندگاست (جنگ ستارگان مقاومت فصل ۲)
اطلاعاتِ درون‌داستانی
نام کاملآرمیتاژ هاکس
گونهانسان
جنسیتمرد
پیشهژنرال محفل یکم
وابستگیمحفل یکم
خانواده
  • برندول هاکس (پدر)
  • مادر بدون نام

ژنرال آرمیتاژ هاکس[۱] (به انگلیسی: General Hux) یک شخصیت خیالی در مجموعه جنگ ستارگان است. این شخصیت برای اولین بار در جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد معرفی شد و دانل گلیسِن [۲]ایفاگر نقش او بود.[۲] او یک فرمانده نظامی ناراضی است که با کایلو رن بر سر قدرت در محفل یکم درگیر است و فقط شخص پیشوای عالی اسنوک[۳] از او مقام بالاتری دارد.[۴] این شخصیت پس از نیرو برمی‌خیزد (۲۰۱۵) در آخرین جدای (۲۰۱۷) و خیزش اسکای‌واکر (۲۰۱۹) نیز حضور داشته است. بازی گلیسن به طور کلی با استقبال مثبت منتقدان و طرفداران مواجه شد، در حالی که واکنش ها به این شخصیت و نقش های در حال تغییر او در طول سه گانه متفاوت تر بود.

شخصیت[ویرایش]

هاکس و پدرش از آکادمی نجات می یابند که نزدیک به پایان جنگ داخلی کهکشانی به جمهوری جدید سقوط می کند. هنگامی که جنگ با نبرد جاکو و امضای کنکوردانس کهکشانی به پایان می رسد، هاکس جوان و پدرش بخشی از نیروهای نیروی دریایی امپراتوری هستند که به مناطق ناشناخته عقب نشینی می کنند. این نیروها بعداً به عنوان نظم اول ظاهر می شوند. جمهوری بر این باور است که محفل یکم فقط یک گروه بی‌اهمیت از نیروهای امپریالیستی است، اما روش‌های آموزشی هاکس ارتش قدرتمندی را ایجاد می‌کند که به طور موثر جمهوری را سرنگون می‌کند و کهکشان را به دیکتاتوری تبدیل می‌کند حتی بی‌رحمانه‌تر از امپراتوری کهکشانی سه‌گانه اصلی جنگ ستارگان. او به‌عنوان دست راست اسنوک (اندی سرکیس)، رهبر اعظم دسته اول، پس از کایلو رن (آدام درایور)، که رقابت شدیدی با او دارد، رتبه دوم را در اختیار دارد. او وقف نابودی مقاومت است، ارتشی که از اتحاد شورشیان بیرون آمده و توسط ژنرال لیا ارگانا (کری فیشر) رهبری می شود. هاکس معتقد است که یک تهدید برای ثبات کهکشانی است و سرنوشت او این است که بر کهکشان حکومت کند.

منابع[ویرایش]

  1. «Star Wars: The Force Awakens villain General Hux's full name has been revealed». Digital Spy (به انگلیسی). ۲۰۱۶-۰۷-۱۱. دریافت‌شده در ۲۰۲۳-۰۱-۲۶.
  2. ۲٫۰ ۲٫۱ published, Dirk Libbey (2016-07-12). "Here's The Deal With That Creepy General Hux From Star Wars: The Force Awakens". CINEMABLEND (به انگلیسی). Retrieved 2023-01-26.
  3. Chitwood, Adam (2015-11-13). "Star Wars 7: Kylo Ren and General Hux Connection Revealed". Collider (به انگلیسی). Retrieved 2023-01-26.
  4. Chitwood, Adam (November 13, 2015). "Star Wars: The Force Awakens: Kylo Ren and General Hux's Relationship Revealed". Collider.

پیوند به بیرون[ویرایش]